השקה עולמית ב.מ.וו X2

מאת: אלעד שלו, 13/02/2018
נהיגה ראשונה על הב.מ.וו החדש ה-X2 בכבישי פורטוגל

BMW X2

צילום: אלעד שלו

ב.מ.וו מסמנים עוד X בחגורה.  היצרנית הבווארית מוסיפה עוד דגם בסגמנט רכבי הפנאי שטח ומצליחה להציג נבחרת מרובה ומרשימה בסדרת ה-X, על זה היה המורה שלי למתמטיקה אומר "בין שתי נקודות על קו ישר תמיד אפשר להכניס עוד נקודה". הרי עם הצלחה אי אפשר להתווכח, ב.מ.וו מכרו מעל 5.5 מיליון מכוניות מסדרת ה-X, מאז שהוצגה ה-X5 בשלהי שנת 1999 וה-X1 היה רכב הפנאי שטח הנמכר ביותר באירופה לשנת 2017. בכדי להשלים את הסדרה, ב.מ.וו מתכננת להתחיל בשיווק הדגם האחרון בסדרה, ה-X7 החל משנה זו, 2018.

נסענו עד ליסבון שבפורטוגל כדי להיות בין הראשונים לשים את ידנו על ההגה של ה-X2 החדש. שמש חורפית קדמה את פנינו, שמש של תחילת פברואר. העיר נראית קצת מנומנמת ומעטים התיירים שפוקדים את העיר. פורטוגל תמיד הרגישה כמו הבת הקטנה והפחות יפה של ספרד, כאשר שתי הדמויות הכי משמעותיות שפורטוגל הוציאה מתוכה היו: ואסקו דה גאמה שהיה מגלה ארצות פורטוגזי, הראשון שהגיע ישירות בדרך הים מיבשת אירופה להודו וכריסטיאנוּ רוּנאלדוּ דוּס סאנטוּס אוויירוּ או בקיצור רונאלדו. שהוא בחזקת סגנו של אלוהים בליסבון.

BMW X2

צילום: אלעד שלו

עיצוב חיצוני

ביציאה מהמלון עומדים מכוניות המבחן בסדר מופתי, מותר אפילו להגיד בסדר גרמני. כולם בצבע צהוב-זהב. מבריקים מקרני השמש של הבוקר. ה-X2 הוא בעצם X1 שלקח את האות S מהמילה SUV והגדיל אותה, הבאוורים רואים ב-X2 רכב ספורטיבי. למרות שה-X2 חולק עם ה-X1 את אותה שלדה ואותו בסיס גלגלים (267 ס"מ). העיצוב החיצוני אכן נראה יותר קופה ספורטיבי, המרכב הונמך בכ-8 ס"מ וגם שיפולי הגג קוצצו בכ-7 ס"מ למראה יותר אווירודינמי. שבכת הכליות עתירת המוניטין של ב.מ.וו שונתה, ובה הצורה הטרפזית נהפכה, כך שהיא מתרחבת מלמעלה למטה ויוצרת קווים שאם ממשיכים אותם מקבלים X. בלי קצת נוסטלגיה ושושלת אי אפשר, אז על קורה C מוקם הלוגו של המותג, הפרופלור בצדי המרכב שמזכיר דגמי ב.מ.וו אגדיים כגון ה-2000 CS וה-3.0 CSL.

BMW X2

צילום: אלעד שלו

תא נוסעים

כניסה לתא הנוסעים והתחושה היא שהגעת לסביבה מאוד מוכרת. תא נוסעים מציג את אותם קווים שמאפיינים את כל דגמי ב.מ.וו. תא הנוסעים מאוד איכותי ופונקציונלי, איכות החומרים וההרכבה מעולים אבל התחושה היא מעט קודרת ולא ממש שמחה. בלוח המחוונים שולבה מסגרת קבועה למד המהירות ומד הסל"ד, עם תצוגה גרפית דיגיטלית של הספרות והמחוגים, במרכז הקונסולה ישנה מערכת פיקוד iDrive לשליטה על מערכות הרכב עם מסך צבעוני בגודל 6.5 אינץ', גלגל הגה דומה לזה שנמצא ב-X3 החדש. הוא עבה יותר ובשרני יותר, מאפשר אחיזה טובה ואיתנה.

המושבים ברכב המבחן שהיה ברמת גימור חדשה שנקראת M, הציעו שילוב של אלקנטרה ובד והרגישו איכותיות ותומכות מאוד, תנוחת הישיבה גבוה והראות לפנים ולצדדים טובה, לא ניתן להגיד זאת על הראות בחלון האחורי, שהוצר לטובת האווירודינמיות ומגביל מאוד את הראות האחורית. המושב האחורי מציע מרווח רגליים וראש טובים, למרות הנמכת הגג, מבוגרים עם גובה סביר לא ישפשפו את פדחתם. תא המטען מציע 470 ליטר, מעט קטן לעומת ה-X1, אבל עם מושב אחורי מתקפל שיוצר משטח שטוח יכולת ההעמסה של ה-X2 בהחלט סבירה.

BMW X2

הזווית הישראלית

אי אפשר בלי הזווית הישראלית של המכונית, לדברי Carolin Raabe, מנהלת תחום הרכב המקושר בחברת ב.מ.וו, חלק גדול ממערכות המצלמות ההיקפיות של הרכב הגיעו מחברת Mobileye הישראלית. אכן גאווה ישראלית.

 

איך נוסעת?

נהיגה ראשונה, רכב המבחן שהועמד לטובת כל הבוחנים היה בגרסת מנוע אחד בלבד: טורבו-דיזל בנפח 2.0 ליטר 190 כ"ס שמשווק בארץ ב-X1. לישראל יגיעו 2 גרסות מנוע, sDrive18i עם 140 כ"ס ו- sDrive20iעם 192 כ"ס משודכת לתיבת הילוכים אוטומטית רובוטית עם מצמד כפול ו-7 הילוכים.

אחרי נסיעה קצרה ברחובות ליסבון, נשבע לכם אין פקקים. שמנו פעמינו לכבישים המפותלים לאורך חופי הים תיכון של פורטוגל. האם ה-X2 מספקת את הסחורה שהועידו לו מהנדסי ב.מ.וו? אז התשובה היא שכן, אבל, מהנדסי ב.מ.וו שינו את הכיול של המתלים והקשיחו אותו לעומת ה-X1. ה-X2 קשיחה יותר, בעלת פחות זוויות גלגול ומרוסנת יותר. יחד עם היגוי חד ה-X2 מאפשרת ללחוץ על הגז ולבצע פניות חדות בלי היגוי יתר. המכונית נותנת תחושת ביטחון בסיבובים ומדביקה את הגלגלים לאספלט, ה-X2 דואגת כל הזמן ללחוש לך באוזן, סע חביבי, אני כאן לשמור עלייך וזו תחושה נהדרת. אבל, לספורטיביות יש מחיר, לדוגמא בעיר וכבישים מעט משובשים. הקשיחות של ה-X2 עוברת למרחב הפנימי של הרכב ומועברת ישירות לגב התחתון.

BMW X2

צילום: אלעד שלו

סיכום

ב.מ.וו אכן עשו העתק והדבק לגרסת ה-X1. עם השינויים במרכב וביכולת הדינמית של הרכב, ה-X2 מגלה אופי משלו, אופי יותר ספורטיבי, הן במראה הקופה ספורט והן ביכולות הדינאמיות, האם הוא ימצא קהל שונה ונאמן שידע להעריך את האופי המיוחד שלו, ימים יגידו, אני יכול לנחש שה-X2 ימצא את הנקודה המיוחדת שלו על הקו.

דגמים ומחירים ל-X2 שישווקו בישראל:

BMW X2 sDrive18i Vibe, עם 140 כ"ס – 259,900 ₪.

BMW X2 sDrive18i M- Pack  עם 140 כ"ס – 279,900 ₪.

BMW X2 sDrive20i M- Pack  עם 192 כ"ס – 299,900 ₪.

BMW X2 sDrive20i Exclusive עם 192 כ"ס – 329,900 ₪.

חבילת עיצוב חיצונית לבחירה M-Sport / M-Sport X בכל הדגמים למעט ברמת אבזור Vibe.

 

BMW X2

צילום: אלעד שלו

 

Share
Share
Share
הצג שיתוף
סגור שיתוף