לקסוס משיקה את ספינת הדגל ה- LS500

מאת: אלעד שלו, 04/01/2018
לקסוס ישראל מתחילה בשיווק ה-LS500, ספינת הדגל של המותג, אשר תשווק בשתי גרסאות: טורבו והיברידית. בגרסת הטורבו תוצע גם רמת הגימור הדינמית של המותג - F SPORT.

לקסוס LS500

לקסוס ישראל מתחילה בשיווק ה-LS500, ספינת הדגל של המותג וכשאומרים ספינת דגל במקרה דנן באמת מתכוונים לספינה. ה- LS500 תשווק בשתי גרסאות: טורבו והיברידית. בגרסת הטורבו תוצע גם רמת הגימור – F SPORT.

אומוטנשי (Omotenashi), קונספט האירוח היפני.

בלקסוס רואים ב- LS500 רכב שנולד מחדש, בפיתוח ה-LS500 החדשה, התחילה לקסוס מנקודת ההתחלה ודמיינה כיצד אמורה להיראות מכונית דגל, כאילו השיקה את המותג לראשונה. המטרה הייתה לא לשפר את מה שעשתה לקסוס בעבר, אלא להתאים את הרכב לצרכים החדשים והמפנקים של לקוחותיה.

המוטיב המרכזי בדגם החדש: אומוטנשי, קונספט האירוח היפני. קונספט שדואג דבר ראשון לאורח ולצרכיו. כאשר מיישמים אותו במכוניות פאר, המשמעות היא לפנק את הנהג והנוסעים, לצפות מראש את צורכיהם, לדאוג לנוחות שלהם ולעזור להגן עליהם מפני סכנות.

ה- LS500 יושבת על הפלטפורמה החדשה של לקסוס, GA-L (Global Architecture Luxury), בסיס גלגלים עומד על 3125 מ"מ – ארוך ב- 35 מ"מ מהדגם היוצא, האורך הכללי 5235 מ"מ והרוחב עומד על 1900 מ"מ. בפיתוח הדגם החדש השתמשו המהנדסים בחומרים קלי משקל, ביניהם יריעת פלדה עם יכולת מתיחה גבוהה במיוחד ואלומיניום כדי להפחית יותר מ-90 ק"ג מפלטפורמת הדגם היוצא.

אין ספק שהלקסוס החדשה מציעה עיצוב נועז, לאורך השנים ה- LS לא הראתה עיצוב יוצא דופן אלא הראתה שמרנות יפנית מסורתית, לדברי דרור גורלניק, מנכ"ל לקסוס ישראל "יש כאן בהחלט הימור של היצרן בעיצוב הרדיקלי, אפשר לאהוב את העיצוב או לשנוא אבל אי אפשר להישאר אדיש אליו". החלק שצועק נועזות הוא הגריל הקדמי שנבנה מלא פחות מ 5,032 צורות הנדסיות שונות.

לקסוס LS500

המנועים "שמשיטים את הסירה"

ה- LS500 החדשה מגיעה בשתי גרסאות, גרסת הטורבו והגרסה ההיברידית.

גרסת הטורבו מצוידת במנוע V6 חדש בנפח 3.5 ליטר עם צמד מגדשי טורבו, המנוע מפיק 417 כ"ס המביאים את ה-LS500 מ-0 ל-100 בתוך 4.9 שניות בלבד. ספינת מרוץ.

המנוע מחובר לתיבת 10 הילוכים אוטומטית, שכבר עשתה את הופעת הבכורה שלה בלקסוס LC500.

הגרסה ההיברידית ה-LS500h  מצוידת במנוע V6 בנפח 3.5 ליטרים ובמנוע חשמלי המפיקים יחדיו הספק של 359 כ"ס ונתוני האצה של 5.5 שניות מ-0 ל-100 קמ"ש. נתונים אלה מושגים דרך תיבת הילוכים חדשהMulti-Stage Hybrid  המשלבת בין שתי תיבות הילוכים, רציפה ואוטומטית עם ארבעה הילוכים, שלטענת לקסוס השילוב בין שניהם מרגיש כמו תיבה פלנטרית של 10 הילוכים. מצב ה-EV MODE מאפשר נסיעה על חשמל בלבד במהירות של עד 140 קמ"ש.

לקסוס LS500

הרכב קם לקראתך:

הלקסוס LS500 מגיע עם גנים יפנים ואמור לקוד לקראתך אבל ה- LS500 בעצם קם לקראתך, בכדי לעזור לנהג להשתחל לרכב בלא מאמץ יתר, הרכב מגביה את עצמו ב- 4 ס"מ כאשר הוא מרגיש את הנהג המתקרב לקראתו. בהשראת עיקרון האומוטנשי, לקסוס ביקשה לשוות לתא הנוסעים של ה-LS500 יוקרה מזמינה העוטפת את הנוסעים מכל עבר. המושבים קיבלו עיצוב חדש, לרבות מושבים קדמיים חשמליים עם 28 אפשרויות כיוונון, הכוללים חימום, קירור ועיסוי שיאצו. העיקר זה לפנק, לפנק, לפנק.

ה-LS500 היא מכונית שבה לא רק הנהג נמצא במרכז תשומת הלב, אלא גם הנוסעים במושב האחורי.

לדברי דרור גורלניק, 30% מהרוכשים מעדיפים את המושב האחורי ולתת לנהג את המפתחות. למושב האחורי יש חימום, קירור, עיסוי שיאצו והדום לרגליים.

במרכז הקונסולה, מסך מרכזי בגודל "12.3 הנשלט ע"י מערכת ה- Remote Touch של לקסוס. לוח השעונים של ה- LS הינו מסך "8 המציג את כל המידע הנדרש לנהג.

 

קול הדממה:

 יוקרה צריכה גם להישמע בדממה, את צליל צינור הפליטה כיוונו  בלקסוס כך שישדר טון "סמכותי" יותר, ועם זאת עיצבה את תא הנוסעים כך שיבטיח נהיגה שקטה לחלוטין. בקרת רעש פעילה דואגת לשקט בתא הנוסעים על ידי איתור צליל המנוע הנכנס לתוך המכונית וביטול תדרים מסוימים באמצעות צלילים מרמקולי השמע.

השקט השורר בתא הנוסעים של ה-500LS הוא רקע אידאלי למערכת השמע הסטנדרטית, או לחבילת שמע סראונד בתלת ממד מבית Mark Levinson הכוללת 23 רמקולים המקיפים את חלל הרכב ומעניקים חווית צליל הקרובה לזו המתקבלת באולם קונצרטים.

לקסוס LS500

מערכות בטיחות מתקדמות

ה- LS500 מציעה רמת בטיחות גבוהה, הכוללת מספר מערכות אוטונומיות המסייעות בזמן חירום:

– מערכת התראה על סטייה מנתיב ושמירת מרכז נתיב – Lane Keep Assist) LKA).

– מערכת התראה על עייפות הנהג – Sway Warning System) SWS)

– מערכת לזיהוי תמרורי תנועה – Road Sign Assist) RSA)

– מערכת לסיוע במצבי חירום, הגברת עוצמת הבלמים ובלימה אוטונומית –  PCS

– בקרת שיוט אדפטיבית (Adaptive Cruise Control)

כמו כן ב- LS500 מצוידת בעד 12 כריות אוויר (בהתאם לרמת הגימור), מצלמה עילית, מערכת בקרת בטיחות מתקדמת VDIM ומכסה מנוע אקטיבי (Pop Up Hood) תוכנן כך שבעת פגיעה בהולך רגל הוא מתרומם ובכך מקטין את עוצמת הפגיעה. ה- LS500 מצוידת בצמיגים מתקדמים (Run Flat) המאפשרים נסיעה ללא אוויר כלל. בעת ירידת לחץ אוויר פתאומית הרכב אינו מאבד אחיזת כביש ומאפשר להמשיך בנסיעה בטוחה ונוחה.

מחירים:

גרסת ה-LS500h – היבריד: רמת גימור Premium תעלה – 795,000 ורמת גימור High-Premium תעלה 910,000.

גרסת LS500 – טורבו: רמת גימור Premium תעלה – 970,000, רמת גימור High-Premium תעלה 1,110,000 ורמת גימור F-sport תעלה 950,000.

 לדף הדגם >> לקסוס LS