סובארו XV החדש – רכב שטח לעם

מאת: אלעד שלו, 19/12/2017
קבוצת סמל"ת השיקה את הסובארו XV החדשה. הדור הבא של רכב ה- 4X4הנמכר בישראל

סובארו XV

הדור החדש של סובארו XV הושק בישראל עם שני חידושים מרכזיים: מערכת הבטיחות המקורית – EYESIGHT, הכוללת שתי מצלמות הממוקמות מעל המראה המרכזית ומשמשות כזוג עיניים נוספות. המערכת כוללת בקרת שיוט אדפטיבית עד עצירה מלאה, הזדחלות בפקקים וכן המערכת מסוגלת לזהות הולכי רגל ודו גלגלי, מתריעה לפני התנגשות מלפנים ובעת הצורך בולמת באופן אוטונומי. המערכת מוצעת רק ברמת האבזור הגבוהה.

X-MODE

חידוש נוסף בדגם ה-XV  היא מערכת X-MODE, הנלקחה מסובארו פורסטר. מערכת ה-X- MODE  יודעת לקחת  פיקוד על המנוע, תיבת ההילוכים ומערכת ההנעה AWD וכוללת בקרת ירידה במדרון במהירות שבין 5 ל-20 קמ"ש, הניתנת לשליטה וויסות ע"י הנהג באמצעות לחיצה על דוושת הברקס.

ה- XV החדש מתבסס על הפלטפורמה החדשה של סובארו, שנוסף למרכב קשיח ועמיד יותר מציעה גם מידות נדיבות יותר, עם בסיס גלגלים שצמח ב-2 ס"מ ורוחב שצמח ב-5 ס"מ. גם מרווח גחון גדל והוא עומד על של 22 ס"מ.

סובארו XV

המראה המוכר

חיצונית, ה- XV החדש כמעט ואינו שונה מהדור הקודם, סובארו הבינו שסוס מנצח לא מחליפים וכך השינויים הם מאוד מינורים, הן בחזית הרכב והן בחלק האחורי. מי שיסתכל על צללית הרכב לא יבחין בין הדור החדש לדור הקודם. ה- XV עדיין נראה ג'יפון קרבי עם הרבה פלסטיקים שחורים על בתי הגלגלים התפוחים.

שידרוג משמעותי נרשם בתא הנוסעים, איכות החומרים ואיכות ההרכבה שופרו, עדיין הפלסטיקה שחורה ברובה, אבל נוספו פסי כרום ותפירה אדומה לאורך הדשבורד שנותנים סביבה יותר נעימה לנוסעים. מערכת המולטימדיה כוללת מסך 6.5 אינץ' בדגם CLASSIC ו-2 מסכים, האחד-8.0 אינץ' והשני, מסך 4.2 אינץ' בלוח השעונים בדגם PREMIUM. מהנדסי סובארו עבדו כנראה הרבה לילות עם מעט שעות שינה, אחרת אי אפשר להסביר את מיקום הכפתורים המאוד מוזר בלשון המעטה שנמצאים ברכב, לדוגמה הכפתורים של בקרת הסטיה מנתיב וכפתור הפעלת בקרת השיוט נמצאים ליד תאורת הרכב מעל המראה.

סובארו XV

הסוסים ברחו?

ה-XV החדש,מציע את אותו שילוב מוכר:  מנוע בוקסר, תיבת הילוכים רציפה ומערכת הנעה  (4X4) AWD קבועה. היצע המנועים כולל, מנוע 1.6 ליטר המפיק 114 כ"ס ובמנוע 2 ליטר חדש, בעל הזרקת דלק ישירה המפיק 156 כ"ס. נתוני הביצועים מספקים בלבד בגרסת ה-1.6 המזנקת ל-100 ב-13.9 שניות ומגיעה למהירות מרבית של 175 קמ"ש, בגרסת ה-2.0 ליטר זינוק ל-100 ב-10.4 שניות ומהירות מרבית של 194 קמ"ש.

לדברי אורי להב, מנכ"ל סמל"ת, בעתיד אמורה להגיע גם גרסה ידנית עם הילוך כוח, אך כרגע זו מוצעת בארה"ב בלבד.

בנסיעה בכביש ה- XV משאיר את רעשי הכביש מחוץ לתא הנוסעים והבולמים מתגלים כפנינה אמיתית, יכולת הספיגה של הבולמים מביאה את ה- XV לנסיעה מאוד נעימה גם על כבישים משובשים מאוד. אין מכות שעוברות לגב התחתון. עם מערכת הנעה  AWD, ההיגוי מדויק וקשה מאוד להכניס את הרכב לתת היגוי. אבל מה, מנוע ה-1.6 ליטר מתגלה חלש מאוד והשידוך לגיר הרציף מוציא ממנו צווחה בכל פעם שלוחצים בחוזקה על הגז. את הסוסים החסרים של מנוע ה- 1.6 ליטר מצאנו בגרסת ה-2.0 ליטר, הוא לא שש אלי קרב כשלוחצים עליו אבל מנוע ה-2.0 ליטר עדיף על אחיו הקטן.

היכולת המרשימה של ה- XV מתגלת בשטח. כאן מגיע ה-DNA של סובארו לידי ביטוי, לעומת שאר רכבי הקורסאובר, שרק נראים כמו רכבי שטח, ה- XV ממש מאפשר לטייל בשטח, נכון, את מעלה זיק הוא לא יעלה, אבל הרבה מסלולים שרכבי שטח קשוחים יכולים לעשות גם ה- XV יגיע איתם לבסוף לראש התל לשבת לקפה. בנסיעה מהירה על שבילים משובשים שוב פעם המתלים מתגלים כדובדבן שבקצפת, ה- XV יכול לשעוט במהירויות גבוהות והוא אינו נופל ומתרסק לתוך מהמורות.

סובארו XV

רמות גימור

ה-XV מגיע בשלוש רמות גימור. רמת הגימור הבסיסי מכונה "Classic" מערכת מולטימדיה מקורית עם מסך מגע, מצלמה אחורית, 7 כריות אוויר,  בקרת שיוט, בלם יד חשמלי וחישוקים קלים בקוטר "17. בתוספת של 1,000 ש"ח ניתן לקבל את גרסת ה-1.6 ליטר ברמת גימור "Premium" הכוללת בקרת אקלים מפוצלת, חיישני גשם ותאורה וריפודים בשילוב עור. רמת הגימור הבכירה היא ה-"EyeSight " הכוללת את חבילת מערכות הבטיחות המתקדמות ותוספת מפתח חכם.

מחירים

XV 1.6 CLASSIC –  יעלה 138,990, מחיר השקה 134,990

XV 1.6 PREMIUM – יעלה 139,990, מחיר השקה 136,990

XV 1.6 EYESIGHT – יעלה 144,990, מחיר השקה 142,990

XV 2.0 CLASSIC – יעלה 147,990, מחיר השקה 144,990

XV 2.0 EYESIGHT – יעלה 155,990, מחיר השקה 153,990

Share
Share
Share
הצג שיתוף
סגור שיתוף