סוזוקי קרוסאובר חדש עם טורבו

מאת: אורון טל, 30/09/2016
בשורת הטורבו והדשבורד הרך מגיע גם לקרוסאובר הקומפקטי של סוזוקי

רכב חדש 0 ק"מ !
התקשרו עכשיו 073-374-2700
שלח
  • סובארו XV אוטומטית
    מחירון: 144,790 ₪
    המחיר שלנו: 114,700 ₪
    חסכון: 30,090 ₪
  • אופל אסטרה דיזל ברלינה (סדאן) אוטומטית
    מחירון: 134,900 ₪
    המחיר שלנו: 99,900 ₪
    חסכון: 35,000 ₪
  • מאזדה 3 ספורט אוטומטית
    מחירון: 132,000 ₪
    המחיר שלנו: 114,500 ₪
    חסכון: 17,500 ₪
  • יונדאי אלנטרה אוטומטית
    מחירון: 133,500 ₪
    המחיר שלנו: 109,000 ₪
    חסכון: 24,500 ₪
  • מיצובישי אאוטלנדר (7 מושבים) אוטומטית
    מחירון: 169,900 ₪
    המחיר שלנו: 147,600 ₪
    חסכון: 22,300 ₪
  • קיה ספורטאז' אוטומטית
    מחירון: 139,900 ₪
    המחיר שלנו: 124,900 ₪
    חסכון: 15,000 ₪
  • קיה פיקנטו החדשה 1.2 אוטומטית
    מחירון: 79,500 ₪
    המחיר שלנו: 68,500 ₪
    חסכון: 11,000 ₪
כל הדגמים
סובארו XV אוטומטית
מחירון: 144,790 ₪
המחיר שלנו: 114,700 ₪
חסכון: 30,090 ₪
אופל אסטרה דיזל ברלינה (סדאן) אוטומטית
מחירון: 134,900 ₪
המחיר שלנו: 99,900 ₪
חסכון: 35,000 ₪
מאזדה 3 ספורט אוטומטית
מחירון: 132,000 ₪
המחיר שלנו: 114,500 ₪
חסכון: 17,500 ₪
יונדאי אלנטרה אוטומטית
מחירון: 133,500 ₪
המחיר שלנו: 109,000 ₪
חסכון: 24,500 ₪
מיצובישי אאוטלנדר (7 מושבים) אוטומטית
מחירון: 169,900 ₪
המחיר שלנו: 147,600 ₪
חסכון: 22,300 ₪
קיה ספורטאז' אוטומטית
מחירון: 139,900 ₪
המחיר שלנו: 124,900 ₪
חסכון: 15,000 ₪
קיה פיקנטו החדשה 1.2 אוטומטית
מחירון: 79,500 ₪
המחיר שלנו: 68,500 ₪
חסכון: 11,000 ₪

סוזוקי קרוסאובר החדש

מה הסיפור?
סוזוקי קרוסאובר, או בשמו המלא SX4 S-Cross, זוכה למתיחת פנים מקיפה לראשונה מאז 2013, עת נחשף לראשונה בעולם. מדובר באחד הכלים החשובים ביותר לסוזוקי בשוק האירופאי, ובעצם גם בישראל. בשל מחיר אטרקטיבי כשל משפחתית קטנה מחד גיסא, ופרקטיקה גבוהה כמעט כשל מתחרים מקטגוריית הקרוסאוברים הבינוניים, מאידך גיסא, דגם זה הצליח מהותית בישראל, ותופס נפח מכירות משמעותי עבור המותג היפני באירופה. הקרוסאובר מיוצר עדיין בהונגריה, ועדיין נשען על פיתוח פלטפורמת הסוזוקי סוויפט.

מה החידוש?
לפני שנגיע לפרק המנועים, נתחיל במרכב עצמו. עיקר השינויים החזותיים של הרכב המחודש הוא בעיצוב החזית. חרטום הרכב עוצב מחדש עם גריל מתומן בעל גימור כרום בוהק, ופנסים צרים ומלוטשים מבעבר. קשה לפספס את החזית החדשה שהיא דומיננטית מבעבר. זה לא בהכרח יפה או הרמוני, אך זה בולט מבעבר, ונושא דימיון מעט מטריד לעיצוב השבכה הקדמית בדגמי ג'יפ צ'ירוקי הנוכחי (גם הוא מעוצב במתכונת של קרוסאובר, וכבר איננו רכב שטח טהור יותר). עם זאת קשה להתעלם מהעובדה שאין לו שום קשר חזותי לשאר דגמי סוזוקי, ובפרט לאיגניס החדשה שנחנכה על אותה במה. בעצם לסוזוקי נכון לימים אלה אין שפת עיצוב אחידה.
ירכתי הקרוסאובר החדש עברו עידכון קל בעיקר בגזרת הפנסים האחוריים שמעט נמתחו ולוטשו, אך קל לפספס זאת.
עם זאת, ולמרות שמנקודת מבט ראשונה לא ניתן להבחין בכך, תא הנוסעים עבר עדכון באיכות החומרים ובאבזור. טרם ידוע מה מזה יגיע לישראל.

סוזוקי קרוסאובר 2017

יש מנוע?
ובכן, הבשורה הגדולה של הקרוסאובר החדשה, לפחות לפי המפרט האירופאי שנחשף בפריז, היא המעבר למנועי טורבו בנזין הזרקה ישירה מסוג בוסטר-ג'ט של סוזוקי. בשלב זה מדובר על שני מנועים. האחד בעל נפח של 1.0 ליטר עם 3 צילינדרים והספק של 111 כ"ס ומומנט של 17 קג"מ בין 1,700-3,500 סל"ד. מנוע זה חסכוני ממנוע ה-1.6 האטמוספרי המוכר, ובעל זמינות מומנט עדיפה משמעותית. כל זה אמור להיתרגם לכושר עקיפה משופר, וכושר סחיבה עדיף בעליות, מבלי להישאר בהילוכים נמוכים תוך קבלת רעש חזק מכיוון המנוע.
המנוע השני הוא בנפח 1.4 ליטר, לו הספק של 140 כ"ס ומומנט של 22 קג"מ החל מ-1,500 סל"ד. זה מנוע כבר יותר בריוני, שהושק קודם בגרסת הספורט של הסוזוקי ויטארה, הויטארה S, שטרם הגיעה ארצה. לעת עתה רק זה האחרון משודך לתיבה אוטומטית פלנטרית בעלת 6 הילוכים.
יש לציין שבאירופה ישנה אופציה גם לגרסת טורבו דיזל 1.6 ליטר עם כ-120 כ"ס ומומנט של 32 קג"מ מ-1,750 סל"ד. מקורו של מנוע זה הוא בחברת פיאט, שמזה שנים מנועי הדיזל שלה משמשים את דגמי סוזוקי באירופה.

יורדת לשטח?
קצת קשה לצפות ליכולת שטח טכני גבוהה מרכב שכזה. קודם כל מערכת ה-4X4 איננה סטנדרטית, אין הילוך כוח ומהלך המתלה עד היום היה די מוגבל. בדגמים שכן יש להם 4X4 ההנעה לא קבועה, אלא משתלבת באמצעות מצמד רב-דיסקות בחיבור בין גל ההינע לבית הדיפרנציאל מאחור.
אך עם זאת בסוזוקי מצהירים על צמיחה במרווח הגחון בדגם המחודש מ-16.5 ס"מ לכדי 18 ס"מ. זה עדיין מעט, וזה כ-4 ס"מ פחות מסובארו XV למשל, שגם הוא עשוי להיות פגיע בגחון. מצד שני זה גבוה ב-1 ס"מ מקיה ספורטאז'.
מערכת ההנעה עצמה מסוג ALLGRIP שופרה קלות מבחינת זמן תגובה, כך שהמערכת מסוגלת לנתב את מומנט המנוע לגלגלים האחוריים טרם החלה החלקה מהותית בסרן הקדמי. מסקרן.

סוזוקי קרוסאובר צורה חדשה