האריה השואג משיק את גרסת ה-SUV הבכירה שלו.

מאת: אלעד שלו, 11/12/2017
קבוצת לובינסקי, יבואנית רכב פיג'ו לישראל השיקה היום את האח הבכור של רכבי ה- SUV שלה, ה- 5008.

פיג'ו 5008 חיצוני

פיג'ו 5008

קונצרן PSA הכולל את מותגי פיג'ו, סיטרואן ועכשו גם את ווקסהול ואופל מציין את שנת 2017 כשנה הטובה ביותר מאז היווסדו, הקונצרן ממוקם במקום ה-2 במכירות באירופה ורואה ב-5008 החדש כחוד החנית של מותג פיג'ו.

עיצוב חיצוני וממדים

פיז'ו 5008 החדש שמבוסס על פלטפורמת ה-EMP2, ביצע מהפכה של ממש ביחס לדור הראשון של ה-5008 אשר הוצג בשנת 2009, ממיניוואן קונבנציונלי להסעת המשפחה, ל-SUV מודרני. החזית מעוצבת למראה אגרסיבי עם כונסי אוויר גדולים, עולה דרך שבכה קדמית בגימור כרום ומגיע אל יחידות תאורה מתקדמות. בתי הגלגלים התפוחים, יחד עם מרווח גחון גבוה (21.9 ס"מ) וחישוקים גדולים, מעניקים ל-5008 מראה קשוח ובולט.

ה-5008 החדש תוכנן להציע מרחב מחיה נדיב עבור נוסעיו, אך עדיין לשמור על ממדים חיצוניים קומפקטיים שלא מגבילים בשימוש אורבני. אורכו 464.1 ס"מ (19.4 ס"מ יותר מה-3008 ו-11 ס"מ ארוך יותר מה-5008 הקודם), הרוחב הכללי עומד על 184 ס"מ, הגובה נישא לכדי 164.6 ס"מ ובסיס הגלגלים נפרש על פני 284 ס"מ (267.5 ס"מ ב-3008). דחיקת הגלגלים לקצות המרכב סייעו לו ליצור את תא הנוסעים מרווח. גם תא המטען צמח מ-520 ליטר ב-3008 לכדי 780 ליטר ב-5008 (כאשר שורת המושבים השלישית מקופלת), דרך 1,060 ליטר לאחר פירוק שורת המושבים השלישית ועד כדי 1,940 ליטר בקיפול שתי שורות המושבים האחוריות (210 ליטר כאשר כל המושבים בשימוש).

תא נוסעים: i-Cockpit

סביבת הנהג של ה-5008 החדש הנקראת גם i-Cockpit,  מכילה לוח תצוגה ומחוונים שבנוי ממסך דיגיטאלי בגודל 12.3 אינץ'. בזכות תצוגות מתחלפות לבחירת הנהג, ניתן לשלוט בכמות המידע שעובר מהרכב אל הנהג ובאופן הצגתו (הבורר מצוי על גלגל ההגה). במרכז הדשבורד מצוי בנוסף מסך מגע בגודל 8 אינץ', לתצוגה ותפעול מרבית ממערכות הרכב, כאשר גם מסך זה וגם לוח המחוונים מציגים את נתוניהם בעברית. כחלק מפילוסופיית ה-i-Cockpit, פיג'ו יצרו את מתגי הפסנתר מתחת למסך והם אלו שמקלים במאוד את תפעול הממשקים השונים של מערכת המולטימדיה. מתגים אלה מהווים קיצורי דרך לתפעול המערכות השונות ואינם מצריכים הסטה של המבט מהכביש.

פיג'ו 5008

ה-5008 החדש מציע שבעה מקומות ישיבה, כאשר החידוש העיקרי ב-5008 מגיע בשורת המושבים האמצעית המחולקת לשלושה מושבים נפרדים לחלוטין, הנעים על מסילה ומסוגלים לשנות את זווית המשענת לטובת נוחות ושימושיות מקסימלית. בנוסף לכך, מושבי השורה השלישית לא רק מתקפלים אל תוך רצפת הרכב, אלא אף ניתנים לפירוק מהיר מהרכב לטובת הגדלת שטח ההטענה.

מנועים ותיבות הילוכים

ה-5008 החדש ישווק עם שלושה מנועים לבחירה, שניים מהם מנועי דיזל ומנוע בנזין יחיד – כולם משודכים לתיבה אוטומטית עם 6 הילוכים מבית AISIN היפנית ולכולם מערכת Start&Stop לכיבוי והתנעת המנוע בעמידה לחיסכון בדלק.

את ההיצע יפתח מנוע 1.6 Blue-HDI אשר יציע 120 כ"ס (3,500 סל"ד) ו-30.6 קג"מ (זמין כבר ב-1,750 סל"ד), וביצועים של 11.9 שניות מעמידה ל-100 קמ"ש ומהירות מרבית של 184 קמ"ש. משקלה של גרסה זו עומד על 1,380 ק"ג ונתון צריכת הדלק בנסיעה משולבת עומד על 23.2 ק"מ/לליטר (נתוני יצרן) ופליטת CO2 של 108 גק"מ.

המנוע השני בהיצע, הנו מנוע בנזין טורבו 1.6 PureTech. לזה הספק של 165 כ"ס (6,500 סל"ד) וכן 24.48 קג"מ של מומנט שזמין מ-1,400 סל"ד. משקלה של גרסה זו עומד על 1,365 ק"ג ונתוני הביצועים עומדים על 9.2 שניות מעמידה ל-100 קמ"ש ומהירות מרבית של 206 קמ"ש. נתון צריכת הדלק בנסיעה משולבת עומד על 17.2 ק"מ לליטר (נתוני יצרן)  ופליטת CO2 של 133 גק"מ.

בפסגת ההיצע יתייצב מנוע 2.0 Blue-HDI שמפיק 180 כ"ס (3,750 סל"ד) ומומנט של 40.8 קג"מ שזמין כבר מ-2,000 סל"ד. משקל גרסה זו עומד על 1,530 ק"ג ונתוני הביצועים עומדים על 9.1 שניות מעמידה ל-100 קמ"ש ומהירות מרבית של 208 קמ"ש. נתון צריכת הדלק בנסיעה משולבת עומד על 20.8 ליטר (נתוני יצרן) ופליטת CO2 של 124 גק"מ.

פיג'ו 5008

בטיחות:

פיג'ו 5008 ישווק בישראל עם חבילת בטיחות אקטיבית מלאה שכוללת בכל רמות האבזור בלימה אוטומטית כאשר הנהג אינו מגיב בעצמו למקרה חירום בטווח שבין 5 ל-140 קמ"ש כאשר מקור הסכנה הוא רכב שנע מלפנים או עד 80 קמ"ש כאשר מקור הסכנה הוא רכב נייח מלפנים. המערכת מזהה גם הולכי רגל ותגיב בבלימה במקרה סכנה במהירות של עד 60 קמ"ש. בנוסף לכך ה-5008 מצויד גם במערכת להתראה בפני אי שמירת מרחק והתקרבות מסוכנת מלפנים, בקרת שיוט אדפטיבית, בקרת סטייה אקטיבית מנתיב הנסיעה, זיהוי תמרורי מהירות, מערכת להתראת ערנות הנהג מערכת התראה על שטחים מתים ועוד. כל זאת בנוסף ל-6 כריות אוויר.

פיג'ו 5008

רמות אבזור: אקטיב, פרימיום ו-GT

פיג'ו 5008 החדש יוצע בשלוש רמות אבזור לבחירה. רמת ה'אקטיב' תציע לוח מחוונים דיגיטאלי בגודל 12.3 אינץ', בקרת שיוט אקטיבית ומגביל מהירות, כניסה והתנעה ללא מפתח, חישוקי 18 אינץ', מנופי העברת הילוכים מההגה, מראה פנימית מתכהה, מצלמה וחיישני חניה אחוריים כולל תצוגה גרפית, מערכת מולטימדיה נשלטת מההגה עם מסך מגע 8 אינץ', חיבור בלו-טות', שקע USB, בקרת אקלים אלקטרונית מפוצלת גם למושב האחורי, 3 שקעי 12 וולט, הפעלה חשמלית רציפה לארבעת החלונות, סגירה אוטומטית של החלונות, מושבים מפנקים בריפוד בד, כוונון גובה למושבים הקדמיים, משענות יד קדמיות ואחוריות, תא אחסון מקורר בקונסולה המרכזית ועוד.

רמת ה'פרימיום' תוסיף גג שמש פנורמי עם וילון חשמלי, משטח טעינה אלחוטי לטלפון הנייד, מערכת למניעת סנוור, מערכת להתראה על הימצאות עצמים בשטח המת, תאורה אקטיבית (מעבר אוטומטי בין אור מעבר לאור דרך), חיישני גשם ותאורה, מראות מתקפלות חשמלית, ריפוד מושבים בד משולב עור, חימום מושבים קדמיים, כוונון חשמלי למושב נהג עם זיכרונות ותאורת אווירה LED בתא הנוסעים.

בפסגת ההיצע קיימת רמת ה-GT שמוסיפה פנסים ראשיים LED, אורות ערפל LED עם פונקציית הארה לתוך פניה, פתיחה חשמלית לדלת תא המטען עם חיישן המזהה תנועת רגל מתחת לפגוש האחורי, מראות צד מתקפלות חשמלית עם הקרנת סמל פיג'ו על הקרקע, מערכת מולטימדיה הכוללת ניווט 3D, גג בצבע שחור פנינה, מושבים בריפוד עור מלאכותי בשילוב אלקנטרה ומערכת מסאז' במושבים הקדמיים.

פיג'ו 5008

מחירים:

1.6 Blue-HDI 120 כ"ס ברמת אקטיב: 179,900 שקל

1.6 PureTech 165 כ"ס ברמת אקטיב: 179,900 שקל

1.6 Blue-HDI 120 כ"ס ברמת פרימיום: 199,900 שקל, מחיר השקה – 196,900 שקל

1.6 PureTech 165 כ"ס ברמת פרימיום: 199,900 שקל, מחיר השקה – 196,900 שקל

2.0 Blue-HDI 180 כ"ס ברמת GT: 239,900 שקל

 

הטבת השקה לכל הדגמים למזמינים בחודש דצמבר 2017 – מערכת טאץ' בשווי 4,000 שקל במתנה.