קיה סטוניק בישראל

מאת: יואל שוורץ, 20/07/2018
רכב הפנאי הקטן של קיה הגיע ויוצע עם שני מנועים ושלוש רמות אבזור. המחיר: בין 108 ל-119 אלף שקלים

קיה סטוניק

מה הסיפור?
יבואנית קיה השיקה את סטוניק – רכב פנאי קטן שיתחרה בפלח השוק המתרחב ביותר באירופה וגם בישראל. קיה סטוניק נכנס לקטגוריה המאוכלסת כיום על ידי כלים כמו סיאט ארונה, סיטרואן C3 איירקרוס, מאזדה CX3 ודומיהם.

מה חדש?
סטוניק מבוסס על פלטפורמת קיה ריו וחולק עימה בסיס גלגלים (258 ס"מ). ביחס לריו הוא ארוך ב-7.5 ס"מ (141 ס"מ), רחב ב-3.5 ס"מ וגבוה ב-6 ס"מ (152 ס"מ), כשסה"כ ממדיו ממקמים אותו במרכז הקבוצה בה הוא מתחרה. נפח תא המטען עומד על 332 ליטר, 32 יותר מריו האצ'בק (חמש דלתות). המשקל העצמי כמעט-זהה.

המראה דחוס ושרירי, עם שלל קימורים, ניפוחים וקישוטים מתבקשים כדי לשייכו לקטגוריית הפנאי, כמו קשתות גלגלים וספי דלתות בשחור וגימורי פלסטיק כסופים בסגנון מגן גחון מלמטה.

סטוניק יוצע בישראל עם שתי מנועי בנזין: 1.4 ליטר ארבעה צילינדרים אטמוספרי, 100 כ"ס ותיבה אוטומטית פלנטרית שישה הילוכים (כמו בריו), או מנוע 1.0 ליטר שלושה צילינדרים מוגדש טורבו, 120 כ"ס בשילוב לתיבה אוטומטית דו-מצמדית 7 הילוכים. ההנעה קדמית בלבד בשתי המקרים. בנוסף הוא מצויד במערכת הכוונת מומנט המדמה באמצעות הבלמים פעולת דיפרנציאל מוגבל החלקה, שמטרתה לסייע בתנאי אחיזה בעייתיים.

קיה סטוניק צילום פנים

מולטימדיה בעברית?
בישראל סטוניק יוצע בשלוש רמות אבזור: אורבן הבסיסית (רק עם מנוע 1.4 ליטר) עם מסך מגע בגודל 7 אינץ' עם מידע בעברית צימוד Apple CarPlay ו-Android Auto, מצלמת רוורס, בקרת אקלים, מראות מתקפלות חשמלית, בקרת שיוט וחישוקי 17 אינץ' קלים. מנוע 1.0 ליטר יוצע ברמת EX שמוסיף צביעה דו-גונית למרכב ותאורה עוקבת פניה, כשרמת גימור פרימיום מצוידת גם במפתח חכם וחיישן גשם.

אבזור הבטיחות בכל הגרסאות כולל: התרעת התנגשות לפנים, עם זיהוי הולכי רגל, בלימה אוטונומית, ניטור סטייה מנתיב ותיקון אקטיבי, שמירה על נתיב, התרעת ערנות ותאורה אדפטיבית (מעבר אוטומטי בין אור גבוה לנמוך). גרסת ה-1.0 ליטר טורבו מוסיפה סיוע לזינוק בעלייה, ומבחינת בטיחות גם תאורת יום ופנסים עוקבי פנייה.

מה המחיר?
מחיר סטוניק עם מנוע 1.4 ליטר עומד על 108,000 שקלים, כשמחיר הליטר המוגדש עומד על 114,000 שקלים לרמת גימור EX ו-119,000 שקלים לפרימיום. האחריות, כמו לכל דגמי הפנאי של קיה היא ל-3 שנים. גדי אונגר, מנכ"ל טלקאר, מעריך שאם לא יהיו בעיות אספקה, המכירות יהיו דומות לאלה של ספורטאז'.

לדף הדגם >> קיה סטוניק