אלפא רומיאן ג'ולייטה תלתן ירוק מבחן דרכים

אלפא רומיאו מעבה את היצע הגרסאות של הג`ולייטה עם גרסת תלתן ירוק ספורטיבית. עושה את העבודה? שווה את הכסף? עלה ירוק או עלה לניידת


מאת: יואב קווה, 06/03/2013
אלפא רומיאו ג'ולייטה תלתן ירוק
אלפא רומיאו ג'ולייטה תלתן ירוק
אלפא רומיאו ג'ולייטה תלתן ירוק
אלפא רומיאו ג'ולייטה תלתן ירוק
 
 

צילומים: אלון רון

אני מגרד לעצמי את האוזן, זה מגרד. אני צובט לעצמי בלחי, זה צובט. אני נוהג באלפא ג’ולייטה תלתן ירוק, זה מאכזב.

קשה לראות את זה. קשה להודות בזה. הסמל של אלפא, העיצוב, הצליל – הכל מסנוור ומבלבל.

התחלתי את המבחן בפלסטיקה. ובכן, הפלסטיקה של הג’ולייטה היא ברמה נמוכה. געו רגע במתגים שמפעילים את החלונות או בידיות שלצד ההגה. הפלסטיק זול. האיכות ירודה. זה בסדר לדגם מלפני חמש שנים. יודעים מה, זה בסדר גם לדגם בן שלוש שנים. אבל לא למכונית שהושקה באירופה רק בשנה שעברה.

עיצוב סקסי

אידיוט, מה אתה נתפס לפלסטיק? זאת אלפא רומיאו! מה חשוב הפלסטיק? ובכן, לא מסכים. הפלסטיק כן חשוב. בסופו של דבר אני אמור לחיות עם הפלסטיק הזה כמה שנים טובות. והפלסטיק הוא רק אינדיקציה: המכונית כולה לא מהודקת ולא מלוטשת דיה. זאת תוצאה של תכנון, בחירת חומרים ותהליכי ייצור אצל אלפא־פיאט וספקי המשנה שלהם. קחו סיבוב בפולקסווגן פאסאט החדשה ותבינו אותי, או בפז’ו 508 החדשה. יודעים מה, אפילו יונדאי i30 / קיה סיד בנויות בצורה משכנעת יותר מהאלפא הזאת.

זה ממשיך במתלים: פעולת המתלים בג’ולייטה לא מעודנת מספיק. בכבישים ובמהירויות מסוימות, המכונית קופצנית. בור או בליטה בכביש, המכונית עושה זבנג קצר ולא נעים. איפה השיכוך ההדרגתי, איפה הספיגה והעידון? גם מכונית עם סמל של אלפא ויומרות ספורטיביות צריכה להיות מעודנת. קחו סיבוב בכל דגם של ב.מ.וו ותבינו שזה אפשרי.

אלפא רומיאו ג'ולייטה תלתן ירוק מאחורה

הגרסה שבה נהגתי נקראת “עלה תלתן ירוק”. זו הגרסה הבכירה ביותר במשפחת ג’ולייטה – 1.75 ליטרים בנזין טורבו, תיבת הילוכים ידנית, 235 כ”ס, 230 אלף שקל. הגרסה הזאת יקרה בכמעט 100 אלף שקל מהגרסה הבסיסית של הג’ולייטה, שמצוידת ב– 1.4 ליטרים טורבו, 120 כ”ס. 

האבזור שופע: חלונות כהים מאחור, בקרת שיוט, מראות מתקפלות, דוושות אלומיניום מחוררות, ריפוד בד משולב עור. העיצוב סקסי.

פנסי הלד מאחור משגעים. המנוע חזק, אבל לא מטורף. חייבים לבחור ב– D במערכת ה– DNA (בורר מצבי נהיגה) כדי ליהנות ממנו. רק ב– D התגובה באמת חדה ונושכת. צריכת הדלק לא משהו – 7 ק”מ לליטר בנסיעת המבחן.

תיבת ההילוכים ידנית, וזה בסדר גמור מבחינתי. יש מנגנון נגד דרדור לאחור בזינוק בעלייה. ההגה מהיר, שני סיבובים מקצה לקצה בקירוב, כמו שאנחנו רגילים באלפא. ההיזון החוזר של ההגה לא מבריק. המושב האחורי סביר פלוס. שדה הראייה לאחור גרוע. תא המטען סבבה.

ג’ולייטה, המחליפה של אלפא רומיאו 147 , מיועדת להתחרות באירופה בפולקסווגן גולף ושות’. בהגדרה זו מכונית משפחתית בניחוח ספורט־יוקרה. ג’ולייטה פוזלת לפלח שוק הרכב הגדול באירופה – השוק של המשפחתיות הקומפקטיות. אפשר לומר שהחשיבות שלה עבור היצרן האיטלקי גדולה מאוד. 

אלפא רומיאו ג'ולייטה תלתן ירוק מבחן דרכים

טונות של רושם

גברים/נשים מסתכלים עליה בקנאה. גברים/ נשים רוצים סיבוב. לאלפא הזאת יש אפקט משיכה חזק. לכאורה, לא צריך יותר. לכאורה, זו תמורה מצוינת ל– 230 אלף שקל: גם מנוע חזק, גם טונות של רושם.

לכם זה מספיק? יפה לכם, סעו לשלום. אני, במכונית החדשה היקרה שלי מחפש, מתחת לכל השמלות ולשמלמלות, איכות ועידון.

אלפא רומיאו ג`ולייטה תלתן ירוק – סיכום

בעד: עיצוב, אווירה, רושם.
נגד: איכות, עידון, מחיר.
שורה תחתונה: למי שמסתכל בקנקן.

אלפא ג'ולייטה תלתן ירוק – מפרט טכני

תצורה: 5 דלתות' הצ'בק
הנעה ותמסורת: קדמית, תיבה ידנית בת 6 הילוכים עם אפשרות לתפעול ידני
מנוע: טורבו-בנזין, 4 בוכנות, נפח 1,742 סמ"ק, הספק מרבי 235 כ"ס ב-5,000 סל"ד, מומנט מרבי 35 קג"מ ב 1,900 סל"ד
ביצועים: מהירות מרבית  242 קמ"ש, תאוצה מ 0 ל 100 קמ"ש ב 6.8 שניות
צריכת דלק: נתוני מעבדה  13 ק"מ לליטר, נתוני מבחן – 7 ק"מ לליטר
קבוצת זיהום: 9
בטיחות: 8 כריות אוויר, ABS, בקרת יציבות אלקטרונית, 5 כוכבים במבחני הריסוק של EuroNCAP
שנת השקה: 2010
מידות צמיגים: 225/40/R18
אורך: 435 ס"מ רוחב: 185 ס"מ גובה: 146 ס"מ בסיס גלגלים: 263 ס"מ
משקל עצמי: 1,395 ק"ג נפח תא מטען: 350 ליטר
אבזור סטנדרטי: חלונות חשמל, מערכת בקרת אקלים מפוצלת, מערכת שמע מקורית עם שליטה מההגה, מערכת בקרת שיוט, מראות צד מתקפלות חשמלית, חישוקים קלים, חיישני תאורה וגשם, מחשב דרך, חיישני חניה, פנסי ערפל, מושבים בריפוד בד ועור

מחיר: 230 אלף שקל (נכון למועד המבחן)