יונדאי i35 – מבחן דרכים

מרכרוכית לסקסית - בתוך חמש שנים


מאת: יואב קווה, 15/07/2011
יונדאי i35
יונדאי i35
יונדאי i35
יונדאי i35
יונדאי i35
יונדאי i35
 
 

צילום: רונן טופלברג

קוריאה הדרומית – 48 מיליון תושבים, 100 אלף קילומטר מרובע, עצמאית מאז 1948. יש להם את סמסונג ויונדאי-קיה.

לא ייאמן כמה מהר מתקדמים הקוריאנים האלה. יונדאי אלנטרה הקודמת, מכונית ששווקה כאן עד לפני חמש שנים, היתה רכרוכית, אפורה ולא אינטליגנטית במיוחד. בהשוואה אליה, i35 אלנטרה החדשה היא מכונית סקסית, מעוצבת, איכותית ומודרנית. אבל האם זה מספיק כדי להתחרות בטויוטה קורולה, מאזדה 3 ושברולט קרוז?

יונדאי הוא המותג הנמכר ביותר בישראל. הוא מצליח לתפוס את המקום הראשון, לפני מאזדה, אף שבהיצע שלו אין מכונית משפחתית נורמלית שמתאימה לישראל, כלומר סדאן ארבע דלתות. עד כה המשפחתית של יונדאי היתה i30 חמש דלתות, או i30CW סטיישן. ואולם כעת, סוף-סוף מבחינת היבואן כלמוביל, מופיעה i35. המחיר שלה מקביל לזה של המתחרות הישירות – 120 אלף שקל בגרסה הבסיסית, או 124 אלף שקל לגרסה המאובזרת.

יונדאי i35 צילום מלפנים

העיצוב של המכונית החדשה מבלבל את העין. i35, בגלל או בזכות זנב משתפל, נראית כמו מכונית האצ'בק ולא כמו מכונית סדאן שמרנית. מרחוק היא נראית כמו אחות גדולה של יונדאי i25. מבפנים היא נראית טוב: הקוקפיט מודרני, מוצלח ואיכותי. חומרי הדיפון ואיכות ההרכבה מרשימים.

זה סיפור על יצרן אמביציוזי שמתפתח בקצב אש, וזה סיפור האבולוציה של כל תעשיית הרכב. המכוניות נעשות טובות יותר מדור לדור, ובעיקר גדולות יותר. קחו את הנתון של בסיס הגלגלים – המרחק שבין זוג הגלגלים הקדמיים לאחוריים, זה שתוחם את מרחב המחיה לנוסעים. בפולקסווגן ג'טה של פעם הוא היה 251 ס"מ. בג'טה הנוכחית הוא 258 ס"מ. בטויוטה קורולה הנוכחית הוא 260 ס"מ ואילו ביונדאי i35 קפצו ל-270 ס"מ – נתון שלקוח מהטריטוריה של מכוניות מנהלים בלבד. מה יהיה בסוף? הקטנות יהפכו לגדולות, הגדולות לענקיות ואת הענקיות יצטרכו, מפאת חוסר מקום, להוציא מכדור הארץ לחלל החיצון.

יונדאי i35 צילום מאחור

i35 גם מובילה בהספק המנוע עם 132 כ"ס. אלא שבפועל, על הכביש, היא לא נותנת תחושה של מכונית חזקה יותר ממאזדה 3 (105 כ"ס) וטויוטה קורולה (122 כ"ס). ההישג של i35 לעומת המתחרות הוא לא בביצועים וגם לא בהתנהגות הכביש, אלא בעידון. מאזדה 3, בהשוואה ל-i35, היא מכונית ילדותית, בוסרית, קצת פרועה. יש בזה הרבה חן, במיוחד אם אתם מתלהבים מנהיגה, אבל בסופו של דבר, הנועם של היונדאי עדיף. טויוטה קורולה, בהשוואה ל-i35, היא מכונית פשוטה, זולה ובסיסית.

ומה לגבי שברולט קרוז (גם היא מיוצרת בדרום קוריאה)? זוהי המכונית היחידה משלוש המתחרות שמצליחה להעניק תחושה מכובדת, רכה ושלווה. אלא שהיא הולכת קצת יותר מדי בכיוון הזה, ומשדרת עייפות וכבדות למרות הגיר החדש בעל ששת ההילוכים. גם האיכות שלה נחותה מזו של היונדאי.

המתחרה היחידה של i35 כיום בישראל לא מגיעה מהמזרח הרחוק אלא מאירופה – סקודה אוקטביה עם מנוע 1.2 ליטרים טורבו ותיבת הילוכים DSG. גם יונדאי i35 וגם סקודה אוקטביה מצליחות להעניק feel good factor שהיה שמור עד לאחרונה רק למכוניות מנהלים.

לקריאה נוספת >> חוות דעת יונדאי i35

יונדאי i35 – מבחן דרכים הנתונים שצריך לדעת:

כללי:

שם גרסה: Inspire
מחיר: 128,000 שקל
שנת מודל: 2014
מס' דלתות: 4
מקומות ישיבה: 5

מנוע והילוכים:

הנעה: קדמית
תיבת הילוכים: אוטומטית, 6 הילוכים
מנוע: בנזין, 4 בוכנות
נפח: 1,591 סמ"ק
הספק מירבי: 132 כ"ס ב-6,300 סל"ד
מומנט מירבי: 16.1 קג"מ ב- 4,850 סל"ד

צריכת דלק וביצועים:

מהירות מירבית: 195 קמ"ש
תאוצה ל- 100 קמ"ש: 11.6 שניות
צריכת דלק - נתוני יצרן: 14.3 ק"מ לליטר
צריכת דלק - אמיתית: 11 ק"מ לליטר
זיהום אויר:
 
 

בטיחות:

כריות אוויר: 6
בקרת יציבות אלקטרונית: יש
מבחן ריסוק:

מימדים:

אורך: 455.0 ס"מ
רוחב: 177.5 ס"מ
גובה: 144.5 ס"מ
בסיס גלגלים: 270.0 ס"מ
משקל עצמי: 1,220 ק"ג
מידות צמיגים: 195/65/15
נפח תא מטען: 485 ליטרים

אבזור כלול במחיר הרכב:

גלגל הגה וידית הילוכים בציפוי עור, מערכת מולטימדיה (הכוללת שליטה מגלגל ההגה, מסך מגע צבעוני בגודל 7 אינץ', מערכת ניווט, דיבורית בלוטות' ומצלמת נסיעה לאחור), בקרת שיוט, מחשב דרך, חיישן גשם, חלון שמש בגג, מראות מתקפלות חשמלית, שלושה מצבי היגוי (FLEX STEER, אוטומטי, רגיל וספורטיבי), תאורת יום

.