מאזדה 6 – מבחן דרכים

מבחן דרכים למאזדה6 החדשה מודל 2008


מאת: יואב קווה, 09/11/2007
מאזדה 6 החדשה
מאזדה 6 החדשה
מאזדה 6 החדשה. אחוריים מתוחכמים
מאזדה 6 החדשה. אחוריים מתוחכמים
מאזדה 6
מאזדה 6
מאזדה 6
מאזדה 6
 
 

צילומים: יואב קווה 

הלהיט הבא שועט בכביש מס’ 31, בעלייה התלולה מסדום לערד, פנס האיתות שלו מהבהב ימינה והוא נעצר בחניון שמשקיף על עמק זוהר ודרום ים המלח. שני גברים מגיחים החוצה. אחד מתמתח, שני נוגס בכריך. הם עומדים עם הפנים למכונית החדשה, עם הגב לנוף. חולפות שתי דקות. אולי שלוש. בחניון מופיעים, בחריקת צמיגים, שני טנדרים צבאיים. תשעה חיילים בסדיר נשפכים החוצה. הם צועדים אל נקודת התצפית ונעמדים. הפנים לנוף, הגב למכונית החדשה.

הדור החדש של מאזדה 6 לא מעורר מהומה בכביש. לאורך נסיעת המבחן, מראש פינה לאילת, לא משכה המכונית הרבה מבטים ותשומת לב. מאזדה 6 החדשה היא אבולוציה ולא רבולוציה. ההבדלים בינה לדור הקודם ניכרים בפרטים ולא בקונצפט. למשל, בפנסים האחוריים. הישנה צוידה בפנסים עגולים מעוצבים פשוט ונקי. החדשה במבנה מתוחכם, שמכיל נורות לד ושלל עיטורי כרום. הישנה קיבלה בתי גלגלים שטוחים. אלו של החדשה מנופחים, בולטים החוצה, בסגנון מרצדס S קלאס. כונס האוויר בחרטום הוא עמוק ואגרסיווי. הישנה צוירה בתנופת מכחול אחת שקטה ובוטחת. החדשה רגשנית יותר, עמוסה, מנסה להתחנף. איך ייראה הדור השני של מאזדה 6 בעוד עשר שנים? האם הוא יזדקן בכבוד? ספק. 

בתחפושת של משפחתית

המתמתח והנוגס בכריך חוזרים למכונית. המנוע מותנע והלהיט הבא חוזר לשעוט בכביש שעשועי הנהיגה. מה למאזדה 6 ולסדום-ערד? הדור הקודם של המכונית, שהוצג בשנת 2002, הצטיין בכביש הזה. מאזדה 6 הראשונה היתה מכונית ספורט בתחפושת של משפחתית גדולה/מכונית מנהלים. ולא בטעות. מאזדה 6 נבחרה על ידי היצרן להוביל את המהפכה בחברה ולקבע בתודעה של הקהל את מאזדה כיצרן של מכוניות דינמיות. הסלוגן הוא “זום זום” ובפרסומות רואים ילד קטן גולש ברחוב על מכונית עץ מאולתרת וצורח מאושר. וזה הצליח להם. ממעמד של יצרן יפאני חצי נידח עם קו דגמים מפוזר ומרושל נהפכה מאזדה למותג סקסי ספורטיווי. המכירות המריאו. מפעלי הייצור לא מצליחים לספק את הביקוש.

מאזדה 6 צילום מלפנים

היה לזה מחיר והוא שולם במודע. מאזדה 6, כמעט כמו אותה מכונית עץ מאולתרת, היתה יצירה יותר חדה וספורטיווית ופחות נעימה ומעודנת. מאזדה 6 הראשונה היא מכונית מחוספסת, מעט נוקשה, עם בידוד רעשים ברמה בינונית. האופי הזה קיים גם בדור הנוכחי של מאזדה 3. 

ואילו עכשיו, אחרי שהמיצוב הנכון כבר הושג, עושה מאזדה את הצעד הנכון ומציגה 6 חדשה מעודנת יותר, נוחה, איכותית ומבודדת. המכונית עדיין מהנה לנהיגה ועדיין ספורטיווית, אבל פחות מפעם. וזה ניכר במיוחד בהגה, אביזר הנהיגה החשוב ביותר, שהוא כעת פחות מחובר וקומוניקטיווי. 

מאזדה 6 התבגרה וטוב שכך. החיים זה לא סדום-ערד. החיים זה ראשון לציון-תל אביב. או מקסימום קרית גת-פתח תקוה. מאזדה 6 החדשה מציעה בידוד רעשי כביש משופר, מתלים מרוככים בעלי מהלך מתלים מוגדל וסביבת נהג מוקפדת עם פלסטיקה באיכות מרשימה. מנוע 2.0 ליטרים לא השתנה – 147 כ”ס, 19 קג”מ ב-4,000 סל”ד. למנוע הזה יש צליל ספורטיווי מלבב אבל הוא לא גמיש במיוחד, וכדי להאיץ חזק באמת צריך להעביד אותו בסל”דים גבוהים.

מאזדה 6 צילום צד

בחזרה לשלטון 

במחיר של 151 אלף שקל, תקרת קבוצת שווי שימוש 4 לצורך חישוב מס בגין החזקת רכב צמוד ממקום העבודה, היתה מאזדה 6 הקודמת המכונית הנמכרת ביותר בקטגוריה. בשנה החולפת, השנה האחרונה לדגם, היא הודחה ובצדק על ידי סובארו B4 והונדה אקורד. המחיר של מאזדה 6 החדשה לא השתנה – 151 אלף שקל לגרסת סדאן 4 דלתות, מנוע 2.0 ליטרים וכל האבזור הבטיחותי הנחוץ. בשנה הקרובה – אין כאן ניחוש פרוע – תשתלט 6 שוב על קבוצת המשפחתיות הגדולות/”מנהלים”. קוראים לה מאזדה, היא מציעה תמורה נהדרת לכסף והיא מכונית טובה בהחלט.

לקריאה נוספת >> מאזדה 6 – חוות דעת 

מאזדה 6 – מפרט טכני

גרסה: Executive 
תצורה: סדאן, 4 דלתות 
הנעה ותמסורת: קדמית, אוטומטית, 5 הילוכים 
מידות: אורך 473.5 ס”מ, רוחב 179.5 ס”מ, גובה 144 ס”מ, בסיס גלגלים 272.5 ס”מ, משקל עצמי 1,395 ק”ג, נפח תא מטען 504 ליטרים, צמיגים 195/65-R16 
מנוע: בנזין, 4 בוכנות, נפח 1,999 סמ”ק, הספק מרבי 147 כ”ס ב-6,500 סל”ד, מומנט מרבי 18.7 קג”מ ב-4,000 סל”ד 
ביצועים (נתוני יצרן): מהירות מרבית 204 קמ”ש, תאוצה 0-100 ב-10.8 ש’ 
צריכת דלק (נתוני יצרן, מדידה בתנאי מעבדה): 12.9 ק”מ לליטר. נתוני מבחן: 8.5 ק”מ לליטר 
בטיחות:  טרם נבחנה במבחן ריסוק פומבי, 6 כריות אוויר, ABS,  בקרת יציבות אלקטרונית ESP
אחריות: שלוש שנים 
שנת השקה: 2007 

מחיר: 151 אלף שקל

לקריאה נוספת >> מאזדה 6 – חוות דעת 

מאזדה6 – גרסאות נוספות

מאזדה6 החדשה משווקת במספר גרסאות: גרסת luxury הכוללת חישוקים קלים. מחירה של גרסה זו יחל ב-155 אלף שקל לגרסת הסדאן (ארבע דלתות) ו-158 אלף שקל לגרסת הצ’בק (חמש דלתות). 

גרסת Premium מכילה מושבי עור חשמליים, מחליף דיסקים וגג שמש חשמלי. גרסה זו מתלווה אך ורק למאזדה6 עם מנוע בנזין 2.5 ליטרים.המחיר ברמת גימור Premium מתחיל ב-176 אלף שקל לגרסת הסדאן (ארבע דלתות) ומגיע ל-179 אלף שקל לגרסת ההצ’בק (חמש דלתות).