אאודי A1 – מבחן דרכים

המתחרה ב.מ.וו מיני יצאה לשוק כבר ב-2001 אבל ה-A1 לקחה את הזמן . בינתיים, יפות כמו אלפא רומיאו מיטו עלו לכביש . אבל בסופו של דבר, הכל שאלה של חיבור - או שיש או שאין . כתב הרכב שלנו יצא למבחן, הרגיש כמו בסובארו של פעם ומצא חיבור ותשובה


מאת: יואב קווה, 06/11/2010

חיבור עם מכונית (גם עם אנשים?) הוא עניין מיידי – או שיש או שאין. בנהיגה באאודי A1 החדשה – כבר בקשת הארוכה שמטפסת מרחוב הלח"י בבני ברק, סמוך למרכז של יבואן אאודי, אל הגשר לרמת החי"ל – התשובה ברורה לי.

יש לי חיבור עם אאודי A1.

עכשיו לך תפרוט את זה למלים. עכשיו לך תסביר מה עומד מאחורי החיבור הזה, איך הוא נוצר ומה התחושה. ואולי לא. אולי פשוט תסמכו עלי ותאמינו – אאודי A1, יש לה את זה.

שאיפות כפולות ומכופלות

אאודי A1 נולדה באיחור עצום. הרי המתחרה המובהקת שלה, מיני של ב.מ.וו, יצאה לשוק כבר ב-2001. וולוו הקדימה את אאודי עם C30 ב-2006, ואילו אלפא רומיאו יצאה עם מיטו ב-2007.

פלח השוק הזה, קטנות פרימיום, תופס חזק באירופה וגם בתל אביב. הנה, הסתכלו על אלפא רומיאו שהעיפה 350 מיטו. ליבואן אאודי, צ'מפיון מוטורס, יש שאיפות כפולות ומכופלות – ב-2011 הוא רוצה למכור 500 A1. האם יש לו סיכוי?

אאודי A1 צילום מלפנים

המכונית שהתחפשה

צרי הלב יגידו – נפלת בפח. הרי אאודי A1 היא בסך הכל פולקסווגן פולו (או סיאט איביזה או סקודה פאביה) בתחפושת. לקחו את הפלטפורמה ההמונית והזולה, דפקו לה עיצוב מסוגנן, תחבו קוקפיט יוקרתי בסגנון אאודי והצמידו תג מחיר של אאודי.

ואולי לא.

A1 היא האאודי הזולה בישראל. המחיר שלה מתחיל ב-145 אלף שקל. היא יקרה מפולקסווגן פולו ב-40 אלף שקל, אבל זולה ממיני קופר ב-35 אלף שקל. פולקסווגן גולף, הגדולה ממנה, משווקת באותו מחיר (עם אותו מנוע). ואילו המחיר של אאודי A3 מתחיל ב-168 אלף שקל (עם מנוע 1.6 ליטרים נחות).

סיכום ביניים ראשון: A1 היא הדרך הזולה ביותר שלכם לשים את היד על סמל ארבע הטבעות במכונית חדשה. האם זו סיבה מספקת?

ברור שלא. אמנם אנחנו מחנים את הסמל, מדברים עליו ומחזיקים אותו בראש. אבל הדבר הזה צריך גם לדעת לזוז. רצוי מהר, רצוי נוח, רצוי בשקט, רצוי עם היגוי סביר ועם אחיזת כביש טובה.

לקחתי את A1 בלילה, לכביש ההוא עם הסיבובים, שמושך מזרחה לארץ המחסומים והגדרות. A1 היא קצת יותר מפולקסווגן פולו, אבל קצת פחות ממיני קופר. אני מדבר על התנהגות הכביש, לא על המנוע. למנוע נגיע מיד.

אאודי A1 צילום מאחור

תיבת הילוכים מצוינת

תנוחת הנהיגה ב-A1 היא כלבבי. מה זה אומר? זה אומר שהנהג חולש על הקוקפיט ועל מכסה המנוע. ממש כמו סובארו של פעם. המנוע שמותקן ב-A1, בנזין 1.4 ליטרים טורבו, הוא מצוין, הרבה יותר טוב מה-1.6 של A3 וגם מזה של המיני קופר. תיבת ההילוכים הרובוטית DSG, כבר נמאס להגיד את זה, עושה עבודה מצוינת.

עכשיו המגרעות: ההגה לא משהו. המשקל שלו בסדר, אבל הפידבק ככה ככה. גם גלגל ההגה עצמו סינתטי מדי. ההגה של מיני הרבה יותר, אבל הרבה יותר, מוצלח.

המיני מהנה יותר לנהיגה. אבל זה לא אומר ש-A1 היא כלב מת. למכונית הזאת יש קסם ותיכף אסביר.

עדיף לשבת מקדימה

קוראים לזה Feel Good Factor. אאודי אלופים בייצור קוקפיטים כאלה. רמת הגימור לעילא, החומרים איכותיים, הכל פיקס. למעשה לא תרגישו שום הבדל לרעה בין A1 ל-A4 או ל-TT או ל-A6. כולן זועקות פה אחד – אאודי.

כיף לשבת מלפנים ב-A1, הרבה פחות מאחור. המושב האחורי מיועד מקסימום לשני אנשים. סליחה, שני ילדים. תא המטען לא יכול להכיל אופניים מתקפלים, וזה כבר ממש עצוב.

סיכום ביניים שני: זאת מכונית לרווקים.

רק ארבע כריות אוויר

המגבים מנקים היטב את החלון. נוזל הניקוי מדיף ריח אלכוהול מקסים. עיזבו שטויות. אאודי A1 נמכרת עם חישוקי 15 אינץ' בלבד (17 אינץ' במכונית המבחן). אין לה בקרת אקלים אלא רק מזגן מכני. עיזבו שטויות. או שיש חיבור עם מכונית או שאין. ואף שכלול או אביזר, אפילו לא מערכת ראיית לילה עם מסז' פניאומטי, לא ישנה את זה.

עוד משהו לפני הפסקה האחרונה: למכונית יש פנסים מקסימים שנותנים אור בטיחותי לאחור גם כשהדלת האחורית מונפת למעלה. ובלי קשר, ב-2012 תגיע גרסת חמש דלתות של A1.

אאודי A1 צילום פנים

המכונית ברמת האבזור הבסיסית מכילה רק ארבע כריות אוויר, וזה ביזיון. ובכלל, האבזור בגרסה הזולה הוא דל. כדי ליהנות מקסנון, מפנסי לד, משליטה על הרדיו מההגה, מחלון שמש ועוד צריך לשלם תמורת הרכב 167 אלף שקל.

אל תיקחו אותה באדום

מתקרבים לסיכום ולשאלות הקשות באמת. האם אאודי A1 היא זכר או נקבה? האם היא/הוא מיועד/ת לגברים או לנשים? ברק כהן, מנהל השיווק של אאודי בישראל, אומר שנמכרו כבר 60 מכוניות, מחציתן לגברים, מחציתן לנשים. בעיני יש בה משהו נשי. אבל גם המיני קופר כזאת.

ולא נותר לי אלא לומר – קחו אותה. קחו אותה, אבל לא באדום. הצבע הזה, בשילוב הקורות והגג הכסוף, לא מחמיא לה. פשוט לא.

בעד: מחיר התחלתי, סמל, איכות, מנוע ותיבת הילוכים.

נגד: אבזור דל, מרחב מצומצם מאחור.

שורה תחתונה: יש לה את זה.

לקריאה נוספת >> אאודי A1 חוות דעת

רכב חדש 0 ק"מ !
התקשרו עכשיו 073-374-2700
שלח
  • סובארו XV מנוע 2.0 ליטר אוטומטית
    מחירון: 159,900 ₪
    המחיר שלנו: 126,900 ₪
    חסכון: 33,000 ₪
  • אופל אסטרה דיזל ברלינה (סדאן) אוטומטית
    מחירון: 134,900 ₪
    המחיר שלנו: 99,900 ₪
    חסכון: 35,000 ₪
  • מאזדה 3 ספורט אוטומטית
    מחירון: 132,000 ₪
    המחיר שלנו: 114,500 ₪
    חסכון: 17,500 ₪
  • יונדאי אלנטרה אוטומטית
    מחירון: 133,500 ₪
    המחיר שלנו: 109,000 ₪
    חסכון: 24,500 ₪
  • מיצובישי אאוטלנדר (7 מושבים) אוטומטית
    מחירון: 169,900 ₪
    המחיר שלנו: 147,600 ₪
    חסכון: 22,300 ₪
  • קיה ספורטאז' אוטומטית
    מחירון: 139,900 ₪
    המחיר שלנו: 124,200 ₪
    חסכון: 15,700 ₪
  • קיה פיקנטו החדשה 1.2 אוטומטית
    מחירון: 79,500 ₪
    המחיר שלנו: 68,000 ₪
    חסכון: 11,500 ₪
כל הדגמים
סובארו XV מנוע 2.0 ליטר אוטומטית
מחירון: 159,900 ₪
המחיר שלנו: 126,900 ₪
חסכון: 33,000 ₪
אופל אסטרה דיזל ברלינה (סדאן) אוטומטית
מחירון: 134,900 ₪
המחיר שלנו: 99,900 ₪
חסכון: 35,000 ₪
מאזדה 3 ספורט אוטומטית
מחירון: 132,000 ₪
המחיר שלנו: 114,500 ₪
חסכון: 17,500 ₪
יונדאי אלנטרה אוטומטית
מחירון: 133,500 ₪
המחיר שלנו: 109,000 ₪
חסכון: 24,500 ₪
מיצובישי אאוטלנדר (7 מושבים) אוטומטית
מחירון: 169,900 ₪
המחיר שלנו: 147,600 ₪
חסכון: 22,300 ₪
קיה ספורטאז' אוטומטית
מחירון: 139,900 ₪
המחיר שלנו: 124,200 ₪
חסכון: 15,700 ₪
קיה פיקנטו החדשה 1.2 אוטומטית
מחירון: 79,500 ₪
המחיר שלנו: 68,000 ₪
חסכון: 11,500 ₪