אופל אינסיגניה – מבחן השקה

ערן אביבי יצא להשקה של אופל אינסיגניה החדשה: 2.0 ל', טורבו, 260 כ"ס והנעה לכל הגלגלים וגם גרסה "ישראלית" – 1.5 ל' טורבו, 165 כ"ס והנעה קדמית. מתחרה חדשה חזקה לסקודה סופרב?


מאת: ערן אביבי, 04/08/2017
רכב חדש 0 ק"מ !
התקשרו עכשיו 073-374-2700
שלח
  • סובארו XV אוטומטית
    מחירון: 144,790 ₪
    המחיר שלנו: 114,700 ₪
    חסכון: 30,090 ₪
  • אופל אסטרה דיזל ברלינה (סדאן) אוטומטית
    מחירון: 134,900 ₪
    המחיר שלנו: 99,900 ₪
    חסכון: 35,000 ₪
  • מאזדה 3 ספורט אוטומטית
    מחירון: 132,000 ₪
    המחיר שלנו: 114,500 ₪
    חסכון: 17,500 ₪
  • יונדאי אלנטרה אוטומטית
    מחירון: 133,500 ₪
    המחיר שלנו: 109,000 ₪
    חסכון: 24,500 ₪
  • מיצובישי אאוטלנדר (7 מושבים) אוטומטית
    מחירון: 169,900 ₪
    המחיר שלנו: 147,600 ₪
    חסכון: 22,300 ₪
  • קיה ספורטאז' אוטומטית
    מחירון: 139,900 ₪
    המחיר שלנו: 124,900 ₪
    חסכון: 15,000 ₪
  • קיה פיקנטו החדשה 1.2 אוטומטית
    מחירון: 79,500 ₪
    המחיר שלנו: 68,500 ₪
    חסכון: 11,000 ₪
כל הדגמים
סובארו XV אוטומטית
מחירון: 144,790 ₪
המחיר שלנו: 114,700 ₪
חסכון: 30,090 ₪
אופל אסטרה דיזל ברלינה (סדאן) אוטומטית
מחירון: 134,900 ₪
המחיר שלנו: 99,900 ₪
חסכון: 35,000 ₪
מאזדה 3 ספורט אוטומטית
מחירון: 132,000 ₪
המחיר שלנו: 114,500 ₪
חסכון: 17,500 ₪
יונדאי אלנטרה אוטומטית
מחירון: 133,500 ₪
המחיר שלנו: 109,000 ₪
חסכון: 24,500 ₪
מיצובישי אאוטלנדר (7 מושבים) אוטומטית
מחירון: 169,900 ₪
המחיר שלנו: 147,600 ₪
חסכון: 22,300 ₪
קיה ספורטאז' אוטומטית
מחירון: 139,900 ₪
המחיר שלנו: 124,900 ₪
חסכון: 15,000 ₪
קיה פיקנטו החדשה 1.2 אוטומטית
מחירון: 79,500 ₪
המחיר שלנו: 68,500 ₪
חסכון: 11,000 ₪

אופל אינסיגניה - מבחן דרכים

צילום: יצרן

נמל התעופה פרנקפורט – מיליוני בני אדם עוברים דרכו במכוניות, רכבות, אוטובוסים, קרונות חשמליים אוטונומיים קטנים וכמובן מטוסים. כשנחתנו שם כדי לפגוש את האופל אינסיגניה החדשה היה עלינו לחצות לפה ולחצות לשם, לרדת ולעלות, ושוב לעלות ושוב לרדת ובסופו של דבר הגענו לחניון עמוס אופל אינסיגניה חדשות.
האם כאן נגמר מסע יציאת נמל התעופה פרנקפורט? ממש לא. בהבדל אחד – הפעם לא על הרגליים אלא מאחורי ההגה של מכונית חדשה ויפה שעושה חשק לנהוג. ושוב חצינו לפה וחצינו לשם, ואז עלינו ועלינו ועלינו, כמה קומות יש לחניון הזה..

אופל אינסיגניה - מבחן השקה

החלק הראשון של המבחן היה קצר, כ-20 דקות, לא מספיק זמן כדי להבין מכונית לעומק, אז פשוט עקבנו אחרי הוראות הנווטן שהוביל אותנו למפעל של אופל ברוסלסהיים. מה שכן ניתן היה לקבוע הוא שהגרסה החזקה איתה התחלנו את ההשקה, אולי לא מרגישה חזקה או מהירה במיוחד, אבל מד המהירות מעיד אחרת. לגרסה הזאת מנוע 2 ליטר טורבו בנזין, 260 כוחות סוס, 40 קג"מ, הנעה כפולה קבועה מתוחכמת, גיר אוטומטי 8 הילוכים ו-7.3 שניות מ-0 ל-100. את הגרסה ה"ישראלית", מנוע 1.5 ליטר טורבו בנזין עם 165 כוחות סוס, גיר אוטומטי 6 הילוכים והנעה קדמית, שמרנו ליום המחרת. ואם המנוע הקטן יותר נשמע לכם מוכר, זה בגלל שהוא משרת גם את המאליבו של שברולט.
במפעל חיכו לנו מספר מאנשי אופל אשר היו אמונים על הפיתוח של האינסיגניה החדשה. קיבלנו הסברים על השלדה, העיצוב, מערכת ההנעה הכפולה בדגש על מערכת ה-Torque vectoring, תאורת הלד האדפטיבית (כולל הדגמה) ועוד. באופן די הגיוני, המעצב הראשי הוא זה שגנב את ההצגה לכל שאר המציגים, בזכות רמת התלהבות גדולה וצבעונית מכל פרט ופרט בעיצוב של האינסגניה, בעיקר של גרסת הספרוטס טורר (סטיישן). אחרי מסיבת העיתונאים המשכנו לביקור בפס הייצור של האינסגניה המשותף גם לזאפירה. לבשנו בגדי מגן ויצאנו לטייל בין פסי השינוע השונים. בתוך המפעל אסור לצלם ולכן לא אוכל להראות לכם את הסדר הפנים ארגוני השורר שם. אז תצטרכו לסמוך עלי כאן. מה שאפשר לספר הוא שפסי השינוע עוברים מעל הראשים של העובדים, כאשר מחוברים אליהם רכבים ברמות הרכבה כאלה ואחרות, וזה מגניב לחלוטין. מה שלא פחות מגניב הוא שבסוף התהליך, אחד מהעובדים נכנס לכל מכונית, מניע ונוסע. כמה פשוט והגיוני ועדיין מרגש.

מבחן דרכים - אופל אינסיגניה

ונחזור למבחן עצמו. מרוסלסהיים עלינו על האוטובאן וכאן יכולנו לתת לבקרת השיוט האדפטיבית לעבוד. לאינסיגניה החדשה יש שלל מערכות בטיחות: בקרה ותיקון סטייה מנתיב (התיקון לא מספיק אפקטיבי לטעמי), בקרת רכב בשטח המת, בלימה אוטונומית, התראה על אי שמירת מרחק, התראה על הולכי רגל, קריאת תמרורים, מצלמת 360 מעלות, בקרת תנועה צולבת מאחור, תצוגה עילית לנהג, תאורת לד מתוחכמת ועוד כמה שבטח שכחתי. האם כל המערכות יגיעו לארץ? ברמת הגימור הבכירה עם המנוע הגדול כן, למעט תאורת הלד שהיא אופציה בתשלום. כל המערכות הללו בהחלט עושות את חיי הנהג לבטוחים וקלים יותר. הקונסולה המרכזית מאוד נאה ונוחה לשימוש, במושבים הקדמיים יש חימום ואוורור, באחוריים יש חימום כמו גם בהגה. כסא הנהג חשמלי עם המון אפשרויות כוונון, מערכת המולטימדיה המקורית שולטת על המון פונקציות כולל על המערכות הדינמיות כמו היגוי ובולמים. חבל שהיא קצת מסורבלת לתפעול. חבל גם שכל מיני כפתורים פשוטים למראה ומגע עשו את דרכם לתוך חלל המוצלח מאוד של האינסיגניה, כמו למשל כפתור ה-ESP. זה נכון גם לפקדי האיתות והמגבים. אופל, לעניות דעתי הגיע הזמן להחליף אותם בכאלה שנראים ומרגישים טוב יותר. מבחינת המרחב לנוסעים, עם בסיס גלגלים של 283 ס"מ ותכנון מוצלח, לא משנה כמה הרגליים שלכם ארוכות, תמצאו להם מקום מלפנים או מאחור. לראש המצב פחות טוב, בעיקר מאחור, אבל המצב יותר טוב מהדור היוצא. זה חלק מהמחיר כאשר בוחרים בעיצוב עם קריצה למכונית קופה. המושבים נוחים בכל שורה וקל גם למצוא תנוחת נהיגה טובה. תא המטען נשאר גדול והוא נוח יותר לשימוש מהדור היוצא.

חוות דעת - אופל אינסיגניה החדשה

היסטוריה
אופל אינסיגניה, ספינת הדגל של אופל, התחילה את חייה ב-2008. מאז נמכרו בעולם סביב ה-950,000 אינסיגניות, מספר בהחלט לא מבוטל. לארץ היא הגיע רק ב-2011, עת עבר הזיכיון לידיים של משפחת שמלצר, אבל הסיפור של אופל עצמה מתחיל כמובן הרבה יותר אחורה, באמצע המאה ה-91. אדם אופל התחיל את הקריירה עם מכונות תפירה. בהמשך הוא זיהה שוק שהולך ומתפתח והתחיל לייצר אופניים. הבנים שלו היו רוכבים נלהבים והם התחרו וזכו בתחרויות רבות, כשהם רוכבים על אופני אופל. ב-1886 מפעל אופל כבר היה יצרן האופניים הגדול בעולם. משם המעבר לעולם הרכב היה קל אך אדם אופל לא זכה אישית לראות ולו מכונית אחת תחת השם אופל. הוא נפטר בסוף המאה 19, לפני שהמפעל עשה את המעבר לתחום הרכב, מהלך שקרה בתחילת המאה 20. ב-1929 ג'נרל מוטורס רכשה 80% מאופל ומחזיקה בבעלות עד השנה, 2017. במרץ השנה אופל עברה לידיים של קונצרן PSA הצרפתי, יצרן פיג'ו וסיטרואן, בתקווה לעתיד טוב יותר לאחר שנים רזות.

אופל אינסיגניה צורה חדשה

מערכת ה-Torque vectoring
אופל פיתחו דפרנציאל אחורי חדש לטובת האינסגניה. במקום דפרציאל רגיל, יש כאן מערכת עם שני קלאצ'ים אשר יודעת להעביר את הכוח לכל גלגל על הציר האחורי בהתאם לרמת האחיזה שלו. במקום להפחית כוח מהגלגל המחליק, מה שעושה מערכת בקרת משיכה סטנדרטית, המערכת החדשה יודעת להוסיף כוח לגלגל עם האחיזה הטובה יותר. מה שנוצר מכך זאת אחיזה גבוהה עם יכולת פנייה מרשימה תוך כדי שמירה על מהירות גבוהה.

חוזרים להגה
על האוטובאן האינסיגניה הרגישה בבית גם במהירויות מאוד לא חוקיות בארץ הקודש. כשהכביש מתחיל להתפתל ניכר שהאחיזה שלה מצויינת. גם כאשר נכנסתי לרצף סיבובים שחלקם עיוור, האינסיגניה נסכה בטחון. זה קשור למערכת ה-Torque vectoring וגם לצמיגים נמוכי החתך, 35 על חישוק 20 אינץ', אותם נעלה מכונית ההדגמה. התחושה היא שהאינסיגניה רק רוצה שנאתגר אותה יותר ויותר. גם בכבישים המטפסים ויורדים, לא היתה הרגשה של רכב בעל 260 כוחות סוס, אך שוב המספרים בפועל מספרים אחרת. מבחינת נוחות הנסיעה, על כבישי גרמניה האינסיגניה הבכירה נוחה למרות הצמיגים נמוכי החתך, אך גם מאוד מרוסנת בסגנון גרמני מובהק, משמע נוקשה.
למחרת קיבלנו לסיבוב קצר את האינסיגניה עם מנוע ה-1.5 ליטר טורבו בנזין. כאן תא הנוסעים היה כבר יותר בסיסי מבחינת האבזור, לוח המחוונים ומערכות הבטיחות. לדגם זה משודך גיר אוטומטי עם 6 הילוכים ולא 8 כמו למנוע הגדול, וההנעה היא קדמית בלבד. תוך זמן קצר מרגישים את ההבדל בתא הנוסעים ובטח ובטח כשלוחצים על דוושת הגז, למרות שהמנוע הקטן בסך הכל מספק עם 9.5 שניות מ-0 ל-100 שזה נתון לא רע. לדגם זה הנעה קדמית וחישוקי 18 אינץ'. נוחות הנסיעה טובה וגם האחיזה מספקת בהחלט. חסרונן של ההנעה הכפולה ומערכת ה-Torque vectoring בעיקר מורגש כשמבקשים מהאינסיגניה קצב גבוה מאוד בכביש המפותל. מה שבטוח הוא שהבחירה להתחיל במנוע החזק ולעבור למנוע החלש לא הייתה אופטימלית.

מבחן השקה - אופל אינסיגניה

לסיכום
האינסיגניה של אופל היא צעד חשוב עבור המותג. היא נראית מצוין מכל זווית ויש לה נוכחות של מכונית יוקרה וזה לטובתה. עיצובית היא נשענת על מכונית הקונספט אופל מונזה מ-2013, וזה ניכר בעיקר בחלק הקדמי המוצלח. לפי ההשקעה של אופל בהשקה, הם כנראה יודעים שיש להם קלף חזק ביד. באירופה, שם שוק מכוניות המנהלים (משפחתיות גדולות) גדול וחשוב, הצלחה לאינסיגניה משמעה קרש הצלה למפעל. איך היא תצליח בארץ? קשה לדעת כרגע, אך אפשר להמר שרוב הרוכשים יחפשו את הדגם הבכיר בזכות הערך המוסף שהוא מציע בדמות מערכת ההנעה הכפולה, אבזור הנוחות והבטיחות ביחד עם עיצוב בולט ומוצלח.

אופל אינסיגניה – מבחן השקה הנתונים שצריך לדעת:

כללי:

שם גרסה: 2.0 ליטר טורבו 4X4
שנת מודל: 2018
מס' דלתות: 4
מקומות ישיבה: 5

מנוע והילוכים:

הנעה: לכל הגלגלים
תיבת הילוכים: אוטומטית, 8 הילוכים
מנוע: בנזין - טורבו, 4 בוכנות
נפח: 1,998 סמ"ק
הספק מירבי: 260 כ"ס ב-5.300 סל"ד
מומנט מירבי: 40.0 קג"מ ב- 2,500–4,000 סל"ד

צריכת דלק וביצועים:

מהירות מירבית: 250 קמ"ש
תאוצה ל- 100 קמ"ש: 6.9 שניות
צריכת דלק - נתוני יצרן: 14 ק"מ לליטר
 

בטיחות:

כריות אוויר: 10
בקרת יציבות אלקטרונית: יש
מבחן ריסוק:

מימדים:

אורך: 489.7 ס"מ
רוחב: 186.3 ס"מ
גובה: 145.5 ס"מ
בסיס גלגלים: 282.9 ס"מ
משקל עצמי: 1,649 ק"ג
מידות צמיגים: 245/35/20
נפח תא מטען: 1,450 ליטרים

אבזור כלול במחיר הרכב:

בטיחות: בקרת משיכה, מערכת תאורת בלימה משתנה, בקרת שיוט אקטיבית, בקרת בלימה אוטונומית, בקרת ותיקון סטייה מנתיב, בקרת שטחים מתים במראות

מולטימדיה: מערכת מולטימדיה מקורית עם צג 8 אינץ', חיבורי USB ו-AUX, בלוטות', תצוגת שיחות נכנסות ויוצאות

בתוך הרכב: מחשב דרך, בקרת אקלים מפוצלת, מושבי עור, כיוון חשמלי למושבים קדמיים, חימום מושבים קדמיים, ציפוי עור להגה ולידית ההילוכים

מחוץ לרכב: תאורת יום LED, תאורת LED אקטיבית קדמית מונעת סינוור, פנסי ערפל קדמיים, חישוקים קלים 20 אינץ'

 

 

.