אופל אסטרה טורר מבחן דרכים

כל פעם, בכניסה לאוטו הנבחן, אני אומר לעצמי: "הפעם אני הולך להיות מופתע"


מאת: בוריס קושניר, 18/06/2016

חוות דעת

כל פעם, בכניסה לאוטו הנבחן, אני אומר לעצמי: "הפעם אני הולך להיות מופתע". "הרי לא יכול להיות, שרק פולקסוואגן יודעת לייצר תחושה של "יוקר" במחיר של יונדאי. לא יכול להיות, שמכונית ידנית, תמיד יותר חסכונית מאוטומטית. לא יכול להיות, שרק פיז'ו, יודעת לייצר מושב קדמי נוח, יפה ונעים למגע". פה קצת הגזמתי. דווקא של סיטרואן יותר נעים.
בעצם, אני לא אוהב סטיגמות. אבל אי אפשר בלעדיהן. הן נקודת ההתחלה או אפילו קו מנחה. הרי אני מנסה להיות אובייקטיבי.
האסטרה טורר החדשה , נחתה עליי, בול בזמן. היא מתאימה למשימת ההפיכה של הסטיגמה, ללא רלוונטית. תנו לי לנסות , לפחות.

מבחן דרכים אופל אסטרה

 

הסטיגמה הראשונה: אופל היא מכונית אפרורית למראה, ויש כאלו שאוהבים את זה.
אופל אסטרה טורר מכונית ארוכה כקודמתה. למרות הדגם מחומש דלתות, שהוא קצר בכמה סנטימטרים מהדגם הקודם. האורך הוא ארבעה מטרים ושבעים סנטימטר. זו מכונית משפחתית, לא לימו. זה הרבה אוטו. כמובן התוספת מאחורי הסרן היא לצורך תא המטען המוגדל. נפחו הוא 505 ליטר. זה הרבה, אבל יש גדולים ממנו. גם הנתון של הגובה לא השתנה. גובהו של הרכב הוא 151 סנטימטר. שניים וחצי פחות מהאופל הקודמת. הממד הרוחב לא השתנה – 180 סנטימטר. כל הנתונים ביחד אם הצבע האפור העמוק מייצרים דמות של.. אופל. כמה שאני ניסיתי להתנער מהסטיגמה בפרק הראשון, לא הצלחתי.
רק בזמן הצילומים הסטיגמה התחילה להיסדק. לפתע , גיליתי קווי מתער ,שלא היו מביישים מעצבים מאיזו סדנה איטלקית. הפיסולים על הדלתות. פס כרום לאורך כל המכונית. ואפילו יש כאן פריט עיצובי כל-כך אהוב היום, ניסיון לנתק את הגג מהגוף של המכונית. אבל זה לא עוזר לה, להיות אופל. להיות כמעט שקופה, חסרת אמוציות, למרות הממדים.

חוות דעת אופל פניםסטיגמה השנייה: אופל בנויה טוב. אך מיושנת
השנה אופל קיבלה פרס "מכונית השנה" באירופה. זה מכובד מאוד. לא ב.מ.וו, לא מרצדס. אופל, השלוחה של חברת GM האמריקאית, קיבלה את הפרס היוקרתי, אחרי הרבה שנות היעדרות מהאולימפוס המוטורי.
אני פותח את הדלת של הנהג. "על מה הם מדברים האירופיים המדושנים האלו?". למה דווקא את המכונית הזו? אני סוגר את הדלת של הנהג. זז ימינה ופותח את דלת השורה השנייה. על כל הידית המסיבית של הדלת, יש לחצן פתיחת הנעילה המרכזית. לחצן גדול , שחור וברור. אני מתקרב לחלק האחורי, מזיז רגל מתחת לפגוש ודלת החמישית נפתחת. בשום רכב, בסכום של 145 אלף שקלים, אין פיצ'ר כזה. אני מזיז רגל שוב. הדלת נסגרת. אני מרוצה. יש גם לחצן על הדלת גדול וברור. הנפח של התא המטען מסודר נכון. ובגרסה היקרה הנבחנת, ישנם לחצנים המקפלים את המושב האחורי למצב שטוח לחלוטין. מאוד נוח. כמו שאמרתי קודם, יש תאי מטען גדולים יותר. ונחזור למושב הנהג.
כאן, אני חייב להודות, שזה הפעם הראשונה, בה אני נאלצתי להרים את המושב כדי לקבל שדה ראייה מתאים. הטווח של המושב הוא גדול מאוד. גם למאוד גבוהים יש כאן המון מקום. בתוך הידית המרימה את המושב יש עוד פקד. אפשר לכוון תמיכה בגב תחתון. לכמות בלתי מוגבלת של מצבים אני מצאתי אותו מיותר. אני בטוח שיש כאלו שיגידו תודה ללחצן הזה – שם, במדינת האוטובאנים והנסיעות הארוכות. המושב כאן מעולה. תומך גם בצדדים וכולל רצועות עור אמתי. אחרי כמה דקות הרגשתי באוטו של אבא. שזה לא רע. פשוט לאבא שלי אין רישיון. אז אני אגיד אחרת, הרגשתי שזה אוטו בוגר ורציני. עבה כזה: אופל.

אופל אסטרה פנים
הרמתי ראש, כדי לראות איפה מתחילה התקרה. התקרה מתחילה די רחוק מהפדחת. אני חוזר, הרמתי מושב. זה אומר שהמשתמש הממוצע לא ירגיש כאן הרבה נפח מעל ראשו.
מצאתי את הווילון של הגג הנפתח. תוספת יפה , אך מיותרת. הלחצנים המפעילים את הגג אכזבו. הם פשוטים למראה ולמגע. עדיף היה לוותר על הגג ועל הפקדים ביחד. אבל הגג עוזר למכור ומותח חיוכים על הפרצופים של הקונים. הגג נשאר. וכמובן, איך אפשר היום ללא מערכת פיקוד על טלפון והצליל. יש כאן מסך גדול, ומאחוריו מסתתרת מערכת שמע לא רעה בכלל. מערכת ניהול שיחות טלפון ומערכת ניווט באוטו הנבחן. היא (המערכת) לא עברה הכשרה ולכן דיברה באנגלית והציגה כתובות באנגלית ובערבית. הרגשתי בחו"ל.
בוא נעבור לשורה השנייה.

מושב הנהג אופל אסטרה

יש כאן הרבה מקום. שני מבוגרים וילד בין 16 ממוצע נכנסים , ללא קושי. ואם ילד לא רצה לבוא, בין המושבים נפתח מדף ברוחב כפול מהרגיל. אך ללא מקום לכוסות. יש גם מקום בדלתות לבקבוקי המים של ליטר. ואם רציתם כניסות USB , אז יש לכם שניים. אין צורך לעמוד בתור. דווקא יציאות של מיזוג אין כאן מאחור. אנשי אופל סומכים על הפתחים של המיזוג הקדמיים. גם אני.

אופל אסטרה מסך מגע
ההגה עבר הקטנה. הוא לא קטן ,כמו בפיז'ו 308 , אך בכל זאת קטן ביחס לכל שאר הדברים באוטו הזה.
ההגה לא הצליח להיפטר מכמות הפקדים הגדולה. אך הפנל הקדמי הצליח "לפשט" את תפיסה של שנות ה2000. וכולל מסך גדול בגודל 7 אינץ' ושורה של פקדי מערכת המיזוג. מאוד פשוט ללמוד. אחרי כמה דקות מרגישים כאן בבית.
יש כאן עוד שורה של לחצנים. החנייה האוטומטית והמערכת לשמירה על נתיב הנסיעה האקטיבית. לא תמצאו אותן בכל הגרסאות. הםן חלק ממכלול המערכות בשם "opel eye". זה כולל גם מערכת לשמירת מרחק ממכוניות ויכולת בלימה עצמאית עד המהירות של 30 קמ"ש. גם שטח "מת" היא יודעת לנטר. בדקתי את כולן, חוץ מעצירה עד 30 קמ"ש. הכול עובד מצוין. המכונית היא תלמידה מצטיינת, גם בתחום הבטיחות הפסיבית – חמישה כוכבי הבטיחות במבחני הריסוק – ושש כריות האוויר כמובן.

מבחן רכב אופל אסטרה

הסטיגמה השלישית: אופל יושבת טוב על הכביש.
אם האופל הפתיע אותי בתחום הבטיחות האקטיבית, אז שילוב המנוע החדש והעצמתי ביחד אם הקטנת המשקל של 100 קילוגרם, (המכונית הקודמת שקלה 1450ק"ג). הכניסו אותה לצמרת הקטגוריה. כאן אני חייב לפרט יותר.
המנוע בנפח 1400 סמ"ק המפיק 150 כ"ס. נכון הוא משיג אותם בסוף הטווח – ב5,500 סל"ד. אך המנוע כולל מגדש טורבו, אשר נכנס לפעולה כבר ב2000סל"ד – כאן מקבל טורק של 25 קג"מ, כבר ביציאה מהרמזור. התיבה בת שישה הילוכים, שמחה לקבל את המומנט העצום, וללא היסוס מעבירה את הכל לגלגלים הקדמיים. ה"קונטיינר" מתחיל לזוז, במהירות מפתיעה, ומגיע למהירות של 100 קמ"ש ממצב עמידה תוך 9 שניות פלוס עוד כמה רגעים. קצת יותר מהצהרת היצרן.
המשקל החדש משפיע גם על ההתנהגות בפניות. המכונית מרגישה קלילה יותר מהקודמת. זו לא מכונית ספורטיבית. זו מכונית מאוזנת. לא מתקשה בשום מצב. כמות היושבים ברכב לא משפיעה על היכולת שלה לזוז. במהירות של 100 קמ"ש המנוע מסתובב ב1,750 סל"ד. מה זה אומר? זה אומר שצריכת הדלק עמדה על 14ק"מ לליטר. שזה נתון מצוין. ביחס לכל הגודל הזה. ובכלל, אתם כבר מתחילים להבין למה היא קיבלה התואר הנחשק?

מבחן רכב אופל אסטרה טורר
הטיפול בכבישים המצולקים שלנו הוא לא הצד החזק של האופל. אבל יש לי תחושה שאף אחד לא ישים לב לזה. כי בכבישים המהירים ואפילו בכבישים המתפתלים, המכונית הזאת יודעת את העבודה. ההגה מהיר, אך חסר תחושה, לא עוזר ליהנות. הבלמים שמחים לבלום, אודות לדיאטה בת 100 קילוגרם ממשקל של הרכב. הכול עובד כאן טוב מאוד. היא לא מצליחה לרגש, אך היא מפתיעה.

סיכום
האופל אסטרה לא מצליחה לנער את כל הסטיגמות שנדבקו אליה במשך השנים. חלק מהן טובות, חלק לא כל-כך. הרוב טוב. אני הופתעתי לטובה. האופל החדשה היא מכונית נוחה רוב הזמן. יכולה לקחת אותך בנוחות ובביטחון מלא, לכל מרחק. לא לבזבז הרבה דלק, לתת לך אפילו ליהנות קצת, במקומות הנכונים, ולשמור על המשפחה שלמה ושלווה. ובנוסף לכל העושר הזה, היא גם כמעט תמיד פותחת את התא המטען בעזרת נפנוף הרגל, מתחת הפגוש האחורי. זהו, זה היה הוויש האחרון.

רכב חדש 0 ק"מ !
התקשרו עכשיו 073-374-2700
שלח
  • סובארו XV מנוע 2.0 ליטר אוטומטית
    מחירון: 159,900 ₪
    המחיר שלנו: 126,900 ₪
    חסכון: 33,000 ₪
  • אופל אסטרה דיזל ברלינה (סדאן) אוטומטית
    מחירון: 134,900 ₪
    המחיר שלנו: 99,900 ₪
    חסכון: 35,000 ₪
  • מאזדה 3 ספורט אוטומטית
    מחירון: 132,000 ₪
    המחיר שלנו: 114,500 ₪
    חסכון: 17,500 ₪
  • יונדאי אלנטרה אוטומטית
    מחירון: 133,500 ₪
    המחיר שלנו: 109,000 ₪
    חסכון: 24,500 ₪
  • מיצובישי אאוטלנדר (7 מושבים) אוטומטית
    מחירון: 169,900 ₪
    המחיר שלנו: 147,600 ₪
    חסכון: 22,300 ₪
  • קיה ספורטאז' אוטומטית
    מחירון: 139,900 ₪
    המחיר שלנו: 124,200 ₪
    חסכון: 15,700 ₪
  • קיה פיקנטו החדשה 1.2 אוטומטית
    מחירון: 79,500 ₪
    המחיר שלנו: 68,000 ₪
    חסכון: 11,500 ₪
כל הדגמים
סובארו XV מנוע 2.0 ליטר אוטומטית
מחירון: 159,900 ₪
המחיר שלנו: 126,900 ₪
חסכון: 33,000 ₪
אופל אסטרה דיזל ברלינה (סדאן) אוטומטית
מחירון: 134,900 ₪
המחיר שלנו: 99,900 ₪
חסכון: 35,000 ₪
מאזדה 3 ספורט אוטומטית
מחירון: 132,000 ₪
המחיר שלנו: 114,500 ₪
חסכון: 17,500 ₪
יונדאי אלנטרה אוטומטית
מחירון: 133,500 ₪
המחיר שלנו: 109,000 ₪
חסכון: 24,500 ₪
מיצובישי אאוטלנדר (7 מושבים) אוטומטית
מחירון: 169,900 ₪
המחיר שלנו: 147,600 ₪
חסכון: 22,300 ₪
קיה ספורטאז' אוטומטית
מחירון: 139,900 ₪
המחיר שלנו: 124,200 ₪
חסכון: 15,700 ₪
קיה פיקנטו החדשה 1.2 אוטומטית
מחירון: 79,500 ₪
המחיר שלנו: 68,000 ₪
חסכון: 11,500 ₪