אופל מריבה – מבחן דרכים

צריך אומץ כדי להחליט על דלתות שנפתחות הפוך מהמקובל ברכב משפחתי, במיוחד שאתה עובד ב-GM


מאת: בוריס קושניר, 21/09/2014
Share

אופל מריבה מבחן דרכים

טוב, אופל לא חשבו על עברית כשנתנו את השם למיקרוואן המשפחתי שלהם, וקראו לו מריבה. נסלח להם, בעיקר כי הם שמו לאוטו כיפה, ואפילו שחורה, מעל לוח המחוונים.

הקטגוריה של המריבה היא מיקרו-ואנים, אליה שייכות גם טויוטה וורסו-S, ניסאן נוט וC3 Picasso- , כלומר ואן זעיר המבוסס על סופר מיני (יאריס, מיקרה ו,C3-  בהתאמה). מכוניות אלה מכוונות למשפחות צעירות, המעוניינות במרווח גדול לכיסאות תינוק ועגלות וגם באפשרות להסיע את סבא וסבתא בנוחות. בואו נבחן אם יש סיבה למריבה במשפחה.

הדלתות האחוריות במריבה נפתחות הפוך מהמקובל – כלומר הפתיחה שלהן היא לאחור ולא לפנים, הציר שלהן יושב מול הגב של הנוסעים ולא מול הרגליים. בתעשייה קוראים לזה "דלתות התאבדות". למה התאבדות? אולי כי בפתיחה הן לא חוצצות בין הנוסע לתנועה שבאה ממול. פותחים את הדלת ובום, חשופים מול התנועה הנגדית. 

יש כמה מכוניות בעולם עם דלתות כאלה (למשל, הכביש-שטח טויוטה FJ) אבל בסך הכל זה דבר נדיר, בטח ברכב משפחתי רגיל. 

צריך אומץ כדי להחליט על דלתות שנפתחות הפוך מהמקובל ברכב משפחתי, במיוחד כשעובדים בתאגיד בינלאומי שמרני ושמו ג'נרל מוטורס. במיוחד כשמדובר במיקרוואן שאמור בסך הכל לקחת את משפחה צעירה ולא מרובת ילדים לחיק הטבע, למשל.

קווים לא ישרים. צילום: יורם הכהן

קווים לא ישרים. צילום: יורם הכהן

הובלה נוחה
קצת היסטוריה. אנחנו בוחנים היום את אופל מריבה דור שלישי. הדור הראשון שווק באירופה (ולא בישראל) החל בשנת 2002, המחליפה הגיעה ב-2009 ואנחנו קיבלנו אותה לראשונה ב-2014, אחרי מתיחת פנים שבוצעה ב-2013.

אני נכנס פנימה. גם כאן לא בדיוק שיא השעמום וגם לא מסיבת אסיד. הישיבה גבוהה, כמעט כמו במיניוואן. הקו הקשתי על הדשבורד מצייר קו גבול שרחוק מהנהג וגם מהנוסע מצדו. יש מרווח במריבה, לא צפוף פה לאף אחד. סידור של הכיסאות מאחור יכול להתאים להרבה מצבים, כמו שני כיסאות ילדים או שני מבוגרים שיושבים בניחותא בלי לריב.

וכל זה נגמר בתא מטען בגודל מכובד ונוח מאוד להטענה. המלה "הטענה" לא כל כך מתאימה פה, זריקת עגלה יותר מתאים. ואם גם זה לא מספיק, קיפול כיסאות מאפשר השטחת רצפה והכנסה של משהו עוד יותר מכובד.

מתכנני הרכב רצו לציין בבירור שהוא מתאים להובלה נוחה וכיפית של ארבעה מבוגרים או שני מבוגרים פלוס שני בוסטרים, זאת אומרת שני ילדים. זה עובד טוב – עניין ההובלה. וגם הקו המונמך של החלונות אמור לעזור לילד להציץ מבעד לחלון טוב יותר.

אופל מריבה מבחן רכב חוות דעת

איפה הכסא השלישי? צילום: יורם הכהן

אפשר להגיד שללא דלתות, סידור כיסאות ומתקן אופניים מקורי (שלא מוצע בארץ), המבדילים את האופל הזאת מכל שאר המתחרות שלה, היא היתה עוד מיקרו-ואן רגיל, אפילו די אפור בהופעה ובביצוע. 

שימו לב, האורך של הרכב הוא לא יותר מ-4.30 מטרים, נפח תא המטען הוא 400 ליטרים לא תמימים ביחס לאופל אסטרה שהיא ארוכה יותר ב-12 ס"מ ועם תא מטען קטן יותר ב-30 ליטרים לא מיותרים אף פעם. וכל זה גם נמכר לנו בפחות כסף. המחיר של המריבה הוא 111,990 אלף שקל, שזה הרבה פחות מאותה משפחתית הממוצעת שאני כל כך "אוהב". 

עכשיו מתניעים
באופן כללי התחושה מהנהיגה ברכב בטוחה מאוד. וחוץ מעומס הכפתורים, הנדסת האנוש אנושית מאוד. הכיסאות  נוחים מאוד, הם דומים מאוד לאלה שמותקנים באופל אסטרה המשפחתית, אחלה כיסאות, אין תלונות.

יש לציין את המנוע המתוגבר טורבו ואת הנתון הרשמי של 120כ"ס בטווח בין 1,750 ל-4,800 סל"ד. המיקרו-ואן שלנו שוקל לא מעט, 1,486 ק"ג. זה הרבה. וזה לפני מבוגרים, ילדים ותא מטען עמוס כל טוב. מיד נראה אותה בתזוזה ואז נחליט.

הטורבו בהחלט עוזר פה להזיז את העסק קדימה, ובקצב טוב אבל לא משגע. את התאוצה מ-0 ל-100 קמ"ש עושה מריבה ב-12 שניות. לא רע.

אופל מריבה חוות דעת

צריכת דלק שמדדנו התקרבה ל-10 ק"מ לליטר. אתם תחליטו אם זה טוב. אני חושב שזה בינוני. פה צריך לציין שהגה כבד מאוד במהירות נמוכה וקל יותר במהירות בין-עירונית. כלומר בתמרוני חניה, צריכים זוג זרועות, נו, חזקות. 

עוד כמה דברים: מערכת השמע לא הכי מודרנית למראה אבל מפיקה צליל נעים, לא צורם ונקי. באופן כללי מריבה משאירה תחושה של הקפדה למרות הרבה פלסטיקה פשוטה.

לאור העובדות שציינתי קודם ובהתחשב במצב הרוח הירוד קצת של האומה, יש לאופל מריבה מקום. באופן כללי,

מיקרוואן זה תחליף חכם ונכון למשפחתית האוטומטית הסטנדרטית. אופל מריבה היא מכונית מקורית, היא רוצה לעזור, היא רוצה לקחת את כו-לם לחופשה. כן, גם המחיר לטובתה – ב-112 אלף שקל זו בהחלט קנייה מעניינת.

מידע נוסף >> אופל מריבה – חוות דעת

Share
Share
הצג שיתוף
סגור שיתוף