אינפיניטי Q30 – מבחן דרכים

בוריס לקח את אמא שלו, מורה ותיקה למוזיקה, לסיבוב באינפיניטי Q30. התוצאה הייתה מפתיעה


מאת: בוריס קושניר, 25/07/2017
רכב חדש 0 ק"מ !
התקשרו עכשיו 073-374-2700
שלח
  • שברולט ספארק אוטומטית
    מחירון: 78,900 ₪
    המחיר שלנו: 65,500 ₪
    חסכון: 13,400 ₪
  • מאזדה 3 אוטומטית
    מחירון: 132,000 ₪
    המחיר שלנו: 114,500 ₪
    חסכון: 17,500 ₪
  • סקודה ראפיד אוטומטית
    מחירון: 109,990 ₪
    המחיר שלנו: 99,000 ₪
    חסכון: 10,990 ₪
  • מיצובישי אאוטלנדר (7 מושבים) אוטומטית
    מחירון: 169,900 ₪
    המחיר שלנו: 147,600 ₪
    חסכון: 22,300 ₪
  • קיה ספורטאז' אוטומטית
    מחירון: 139,900 ₪
    המחיר שלנו: 124,900 ₪
    חסכון: 15,000 ₪
  • קיה פיקנטו (צורה חדשה) אוטומטית
    מחירון: 79,500 ₪
    המחיר שלנו: 68,900 ₪
    חסכון: 10,600 ₪
  • קיה פיקנטו (צורה יוצאת) אוטומטית
    מחירון: 79,500 ₪
    המחיר שלנו: 63,500 ₪
    חסכון: 16,000 ₪
כל הדגמים
שברולט ספארק (צורה יוצאת) אוטומטית
מחירון: 78,900 ₪
המחיר שלנו: 65,500 ₪
חסכון: 13,400 ₪
מאזדה 3 אוטומטית
מחירון: 132,000 ₪
המחיר שלנו: 114,500 ₪
חסכון: 17,500 ₪
סקודה ראפיד אוטומטית
מחירון: 109,990 ₪
המחיר שלנו: 99,000 ₪
חסכון: 10,990 ₪
מיצובישי אאוטלנדר (7 מושבים) אוטומטית
מחירון: 169,900 ₪
המחיר שלנו: 147,600 ₪
חסכון: 22,300 ₪
קיה ספורטאז' אוטומטית
מחירון: 139,900 ₪
המחיר שלנו: 124,900 ₪
חסכון: 15,000 ₪
קיה פיקנטו (צורה חדשה) אוטומטית
מחירון: 79,500 ₪
המחיר שלנו: 68,900 ₪
חסכון: 10,600 ₪
קיה פיקנטו (צורה יוצאת) אוטומטית
מחירון: 79,500 ₪
המחיר שלנו: 63,500 ₪
חסכון: 16,000 ₪

הפעם נפל בחלקי רכב שהוא חדש גם לי וגם לשאר הישראלים. ה-Q30 של אינפיניהיא לא SUV. היא לא ג'יפון. היא האצ'בק מחומש דלתות, אותה תצורה של גולף ופיז'ו 308 אבל עם הסמל היוקרתי של אינפיניטי.
אבל אם מפשפשים טיפה ברכב ומחטטים קצת ברשת מגלים דבר מעניין – האיניפיניטי הקטנה והחמודה הזאת היא בכלל מרצדס. מדובר במרצדס A קלאס (דור 3) עם עיצוב וסמל של אינפיניטי. מה שנקרא "Rebadging" או Badge engineering"".
"די נדוש", אמרתי לעצמי, "למה ניסאן בעלת הבית של אינפיניטי לא התאמצה? הרי לא חסרים להם מזומנים, אז מה הקטע?", "מדוע היו צריכים לרכוש ממרצדס רישיון לייצר את אותה פלטפורמה ולהשתמש באותם מנועים ותיבות הילוכים?".
אני מוציא מהכיס מפתח של A קלאס ולוחץ על הסמל של המנעול. "מצד שני הדרך הכי טובה להתקרב לאצולה הגרמנית של אאודי, ב.מ.וו ו…מרצדס היא, פשוט, לקנות איזה דגם ולהלביש אותו לפי טעמך. זה הרי חיסכון אדיר בעלויות פיתוח ובזמן הגעה לשוק.
אבל עד כמה הסוותה ניסאן את המקור הגרמני?
החלק קדמי של אינפיניטי Q30 מזכיר יצור ימי והחלק האחורי מזכיר ..טויוטה CH-R אהה, יש גם את הקימור האופייני של האיניפינטי בחלונית של הקורה C. מין מפרש כזה. התוצאה מוצלחת ולמעשה בעלת נוכחות יוקרתית יותר מ-A קלאס. בנקודה הזאת אנשי מחלקת ההסוואה של ניסאן הלכו ללאנץ', לאנץ' פרימיום.

היפנים פולשים לגרמניה ונסוגים
המושבים המעולים של המרצדס, חובקים אותי בעדינות. הכול כאן מאוד גרמני ורגוע. הרבה עור. הכול עטוף עור. קצת צפוף מאחור. המנהרה של גל ההינע מתרוממת מן הרצפה ומפריעה ליושב האמצעי. הבד של התקרה הוא כהה. תא הנוסעים גם הוא כהה. הממדים של הרכב קומפקטיים למדי. אם כי בסיס הגלגלים הוא מהארוכים בקבוצה – 270 ס"מ. הנדסת האנוש נשארה זהה למרצדס. אם זה עובד טוב, למה לקלקל?
גרסת המבחן היא היקרה ביותר: מנוע 2.0 ליטרים, הנעה לכל הגלגלים. אף מתחרה לא מציע את השילוב הזה בסכום של 225 אלף שקל בלבד. אמת, גם המנוע כאן הוא מתוצרת מרצדס. שני ליטרים מוגדשים מכל הלב עם 211 כ"ס בריאים. ואחרי לחיצה על לחצן אנונימי, עם חצים ואותיות S-M-D, התיבה והמנוע עוברים ממצב נמנום למצב ערנות שיא ורביעית הצמיגים בקוטר 19 אינץ' מורידים ביעילות את כל הכוח לאספלט. אף סוס לא מפוספס.
לשלילה, חייבים לציין את הקשיחות של המתלים. כביש משובש יורגש בתא הנוסעים. יציאה לכביש המהיר משפרת את התמונה הכללית. התגובות של ההגה זריזות, למרות חוסר תקשורת. קל להיכנס ולצאת מהסיבובים. במצב SPORT ההגה מתקשה, עוזר לשלוט ברכב בנהיגה "ספורטיבית".
מאפס למאה בפחות מ 7.4 שניות. איכשהו, לא מתקבלת תחושה דרמטית. Q30 משתדלת להישאר רגועה.

ויתרו על רזרבי
יש כאן פריט אחד יוצא דופן. הוא כמעט הלך לאיבוד בין יריעות העור ואבק הכוכבים. אבל בסוף מצאתי אותו. מערכת שמע של BOSE. אבל קודם אני חייב להגיד כמה מילים על הצמיגים. הם מסוג "אל תקר". זה אומר שאפשר להמשיך לנסוע גם אם יש חור בצמיג. הצמיג הזה מאופיין בדופן חזק, שמאפשר להתקדם במהירות פחותה גם ללא אוויר. כך אפשר לוותר על הצמיג החלופי וכך ניתן למקם במקום הצמיג החלופי סאב וופר ומגבר עוצמתי של BOSE. הסאב אפילו מוצמד למקום על ידי אותו בורג פרפרי ארוך שמחזיק בדרך כלל את הגלגל הרזרבי.
קודם כל, סחטיין על המחשבה. אחרי שהחבר'ה מניסאן חזרו מהלאנץ' היוקרתי הם החליטו לטפל בסעיף מערכת השמע. כלומר, הם התקשרו ל- BOSE ואלו עשו את כל השאר. ניסיתי לאתגר את המערכת ברוק כבד. היא נענתה לי בצורה מושלמת. זרקתי לעברה את "קול המוסיקה" והיא סיפקה בתגובה צליל ברמה של אולם קונצרטים. אימא שלי, מורה רוסיה ותיקה למוסיקה ונימוסים בהתאם, מאוד אוהבת מכוניות. הכנסתי אותה לאינפיניטי הקטנה ושמתי אום כולתום. אימא הסתכלה אליי בחשדנות ואמרה משהו כמו : " בוריצ'קה, התבלבלת? זה לא תחנה שרצית להשמיע לי".
אמא, זו לא תחנה, עניתי לה, זו זמרת מצרייה מפורסמת. ולעצמי חשבתי – יאללה BOSE. תעזרי לי.
אימא הקשיבה בשקט כמה רגעים ואז אמרה "איזה רמקולים! ואיזה קול יש לה!". היא המשיכה לשבת ולהנהן עם הראש. בשלב הבא תכין אולי קוסקוס למרות שאין תחליף לבורשט. כמו שאין תחליף לשילוב של רמקולים טובים וכיול מגבר איכותי ומוצלח.

לסיכום
איניפינטי Q30 לא מגלה לך את כל הסודות מההתחלה. היא מכונית שופוני אבל לא כמו כולם. היא מהירה אך לא מרגשת. היא גם לא בזבזנית בדלק. 11.5 ק"מ לליטר אחרי נסיעה די לא סלחנית לים המלח וחזרה. הנדסת האנוש טובה אבל הפלטפורמה של מרצדס נותנת תחושה טיפה מיושנת, שמרנית וכבדה – רחוק מהליטוש היפני שהייתם מצפים לקבל מניסאן / אינפיניטי.
מרחב המחיה לנוסעים מאחור קצת צפוף, בעיקר במימד הראש, אבל תא המטען עמוק וגדול – 430 ליטרים. בסך הכל ובשורה התחתונה יש כאן דיל מעניין. לקנות מרצדס עם סמל של אינפיניטי במחיר נוח יחסית.

לקריאה נוספת >> אינפיניטי Q30 חוות דעת

 

אינפיניטי Q30 – מבחן דרכים הנתונים שצריך לדעת:

כללי:

שם גרסה: 1.6 ליטר פרימיום
מחיר: 179,900 שקל
שנת מודל: 2017
מס' דלתות: 5
מקומות ישיבה: 5

מנוע והילוכים:

הנעה: קדמית
תיבת הילוכים: אוט'-רובוטי מצמד כפול, 7 הילוכים
מנוע: בנזין - טורבו, 4 בוכנות
נפח: 1,595 סמ"ק
הספק מירבי: 156 כ"ס ב-5,300 סל"ד
מומנט מירבי: 26.5 קג"מ ב- 1,750-2,500 סל"ד

צריכת דלק וביצועים:

מהירות מירבית: 215 קמ"ש
תאוצה ל- 100 קמ"ש: 8.9 שניות
צריכת דלק - נתוני יצרן: 17.2 ק"מ לליטר
זיהום אויר:
 
 

בטיחות:

כריות אוויר: 7
בקרת יציבות אלקטרונית: יש
מבחן ריסוק:

מימדים:

אורך: 442.5 ס"מ
רוחב: 180.5 ס"מ
גובה: 147.5 ס"מ
בסיס גלגלים: 270.0 ס"מ
משקל עצמי: 1,545 ק"ג
מידות צמיגים: 235/50/18
נפח תא מטען: 430 ליטרים

אבזור כלול במחיר הרכב:

בטיחות: בקרת סטייה מנתיב, בקרת שמירת מרחק ובלימה אוטונומית, בקרת שיוט ומגביל מהירות, חיישני חניה אחוריים, מצלמת רוורס, ניטור לחץ אוויר בצמיגים, בלם חניה חשמלי, בורר מצבי נהיגה

מולטימדיה: מערכת מולטימדיה מקורית עם מסך מגע 7 אינץ', 6 רמקולים, 2 יציאות USB, בלוטות', שליטה מגלגל ההגה

בתוך הרכב: בקרת אקלים מפוצלת, גלגל הגה וידית הילוכים מצופי עור, מושבים קדמיים מחוממים, חיישני אורות וגשם

מחוץ לרכב: תאורת יום LED, תאורה אחורית LED, פנסי ערפל LED, חישוקי סגסוגת קלה 18 אינץ'

.