ב.מ.וו סדרה 1 מבחן דרכים

היא קלה וכבדה, צעירה ובוגרת, בשרנית וקלילה. ב.מ.וו סדרה 1 החדשה היא ב.מ.וו אמיתית


מאת: יואב קווה, 08/03/2012

צילום: דודו בכר

אז מה מקבלים תמורת 165 אלף שקל? לא הרבה. ב.מ.וו סדרה 1 לא מצוידת אפילו בחישוקים קלים. ב-165 אלף שקל אתה מקבל חישוקי פח, כמו בסובארו ליאונה של דוד שאול, עם כיסוי פלסטיק – יענו טסה. קולטים? ב.מ.וו חדשה עם טסות כאלה שעפות בסיבוב ומתגלגלות עצובות על הכביש, ואז אתה הולך לנחום מהגרוטאות של רחוב המסגר וקונה חדשות ב-50 שקל לחתיכה.

ב.מ.וו סדרה 1 החדשה, ברמת האבזור הבסיסית, לא כוללת בקרת שיוט ולא חיישן גשם ולא חיישן תאורה. חלון שמש בגג? הצחקתם אותי.

נפח המנוע הוא 1,600 סמ"ק. האם ב.מ.וו 116i היא הגלגול החדש של ב.מ.וו 315 משנות ה-80? העגלה עם הקרבורטור שנמכרה במחירי רצפה וגם הפילה לשם את התדמית של המותג?

ההגה של ב.מ.וו ישראל עבר לידיים של דלק מוטורס, יבואנית מאזדה ופורד לישראל. האנשים של דלק מוטורס יודעים לדבר בכמויות. הם מבינים בליסינג ובציי רכב. הם חיות שיווק. האם נתחיל לראות ב.מ.וו סדרה 1 תחת כל רמזור רענן? ביקור באולם התצוגה הראשי של ב.מ.וו מעלה חשש שהתשובה חיובית: מעולם לא ראיתי שם כל כך הרבה אנשים. ולא מדובר בפרצופים הרגילים של החבר'ה הכבדים עם המזומנים. הפעם יש גם צעירים. כולם באים לקנות ב.מ.וו חדשה ב-165 אלף שקל, כולל טסות מפלסטיק.

 

ב.מ.וו סדרה 1 צילום מלפנים

ב.מ.וו סדרה 1 נולדה בניתוח קיסרי, בחודש השביעי להריון. זה קרה ב-2004. פרופורציות קצת מוזרות, רבים יגידו מכוערות. נוחות נסיעה בינונית מינוס. מרחב פנימי שאולי אפשר לקרוא לו פנימי – אבל בטח לא מרחב. נכון שהיו לה הנעה אחורית והתנהגות כביש נחמדה, אבל בסך הכל זאת היתה מכונית פגומה.

ועכשיו הדור השני של ב.מ.וו סדרה 1, והדבר הראשון ששמים לב אליו הוא הפרונט. תסתכלו על המכונית הזאת מלפנים, במבט חזיתי, ותחשבו שלפניכם ב.מ.וו גדולה, רוצחת אוטובאנים מקצועית. המכונית החדשה ארוכה ב-8.5 ס"מ מהקודמת. בסיס הגלגלים צמח ב-3 ס"מ. היא עדיין לא מרווחת כמו מכונית משפחתית עם הנעה קדמית, אבל יש שיפור. שני מבוגרים לא גבוהים ייכנסו לשם בשלום. גם תא המטען צמח: הנה, אני יכול לתחוב לשם זוג אופניים מתקפלים.

המכונית שקיבלתי למבחן דרכים מצוידת בחישוקים קלים, בחלון שמש בגג, בחיישני חנייה אחוריים וגם בחיישני גשם ותאורה. זה נקרא רמת גימור Luxury וזה אומר תוספת של 18 אלף שקל למחיר. רוב הקונים לוקחים את הגרסה הזאת, כך שלמעשה מחיר המכונית הוא לא 165 אלף שקל אלא 183 אלף שקל.

מספיק דיבורים, מתחילים בנהיגה. כביש 1, כביש 3, כביש 38, כביש 35. מנוע 1.6 ליטרים בב.מ.וו נשמע לכם כמו עגלה, נכון? אז קבלו תיקון. המכונית הזאת לא עגלה. היא בוודאי לא מטוס, אבל גם לא עגלה. משהו באמצע. בזכות הטורבו יש מומנט נחמד של 22 קג"מ שמתקבל כבר ב-1,400 סל"ד.

ב.מ.וו סדרה 1 צילום צד

יש שלושה מצבי נהיגה: חסכוני, רגיל וספורטיבי. הבחירה משפיעה על תגובת המצערת ועל תוכנית החלפת ההילוכים (שמונה הילוכים! מי צריך שמונה הילוכים?). ההבדל בין החסכוני לספורטיבי ניכר: בראשון המכונית דרדלה, בשני היא קצת עצבנית. צריכת הדלק שרשמתי במבחן חסכונית למדי – 10 ק"מ לליטר. בנהיגה עדינה אפשר להשיג אפילו פחות. קבוצת הזיהום בולטת לטובה – 3.

שווה לי 200 אלף שקל

אז מה מקבלים ב-165 אלף שקל (או ב-183 אלף שקל)? זה לא האבזור ולא המנוע, ואפילו לא מגדש הטורבו ותיבת ההילוכים. מה שמקבלים הוא חתיכה מהנשמה של ב.מ.וו. טוב, מה זה אומר? זה לא ההגה הקטן עם הבדיחות של פעם, גם לא סמל הפרופלור הכחול-לבן ולא גריל הכליות הידוע. הנשמה של ב.מ.וו היא התחושה הייחודית שמתקבלת בנהיגה. על מה אני מדבר? זו תחושה של מכונית קלה וכבדה בו זמנית. מכונית צעירה ובוגרת בו זמנית. ב.מ.וו אמיתית היא מכונית מלבבת. זה נכון לסדרה 7, זה נכון לסדרה 5 ולסדרה 3 וגם לכל דגמי ה-X. גם ב.מ.וו סדרה 1 החדשה היא ב.מ.וו אמיתית – ובעיני זה שווה אפילו 200 אלף שקל וגלגלי פח.

בעד: נשמה של ב.מ.וו.

נגד: אבזור לא נדיב, מנוע לא חזק, מרחב פנים לא מבריק.

שורה תחתונה: מלבבת.

ב.מ.וו סדרה 1 מבחן דרכים הנתונים שצריך לדעת:

כללי:

שם גרסה: 118i ספורט
מחיר: 180,000 שקל
שנת מודל: 2016
מס' דלתות: 5
מקומות ישיבה: 5

מנוע והילוכים:

הנעה: אחורית
תיבת הילוכים: אוטומטית, 8 הילוכים
מנוע: בנזין - טורבו, 4 בוכנות
נפח: 1,598 סמ"ק
הספק מירבי: 136 כ"ס ב-4,400 סל"ד
מומנט מירבי: 22.4 קג"מ ב- 1,350 סל"ד

צריכת דלק וביצועים:

מהירות מירבית: 210 קמ"ש
תאוצה ל- 100 קמ"ש: 9.1 שניות
צריכת דלק - נתוני יצרן: 17 ק"מ לליטר
זיהום אויר:
 
 

בטיחות:

כריות אוויר: 6
בקרת יציבות אלקטרונית: יש

מימדים:

אורך: 432.9 ס"מ
רוחב: 176.5 ס"מ
גובה: 142.1 ס"מ
בסיס גלגלים: 269 ס"מ
משקל עצמי: 1,395 ק"ג
מידות צמיגים: 205/55/16
נפח תא מטען: 360 ליטרים, בקיפול מושבים: 1,200 ליטרים

אבזור כלול במחיר הרכב:

ציפוי עור לגלגל ההגה, מחשב דרך, בקרת אקלים מפוצלת, התנעה ללא מפתח, חיישני לחץ אויר בצמיגים, מערכת שמע מקורית עם שליטה מגלגל ההגה, מערכת עצור וסע,

.
רכב חדש 0 ק"מ !
התקשרו עכשיו 073-374-2700
שלח
  • סובארו XV מנוע 2.0 ליטר אוטומטית
    מחירון: 159,900 ₪
    המחיר שלנו: 126,900 ₪
    חסכון: 33,000 ₪
  • אופל אסטרה דיזל ברלינה (סדאן) אוטומטית
    מחירון: 134,900 ₪
    המחיר שלנו: 99,900 ₪
    חסכון: 35,000 ₪
  • מאזדה 3 ספורט אוטומטית
    מחירון: 132,000 ₪
    המחיר שלנו: 114,500 ₪
    חסכון: 17,500 ₪
  • יונדאי אלנטרה אוטומטית
    מחירון: 133,500 ₪
    המחיר שלנו: 109,000 ₪
    חסכון: 24,500 ₪
  • מיצובישי אאוטלנדר (7 מושבים) אוטומטית
    מחירון: 169,900 ₪
    המחיר שלנו: 147,600 ₪
    חסכון: 22,300 ₪
  • קיה ספורטאז' אוטומטית
    מחירון: 139,900 ₪
    המחיר שלנו: 124,200 ₪
    חסכון: 15,700 ₪
  • קיה פיקנטו החדשה 1.2 אוטומטית
    מחירון: 79,500 ₪
    המחיר שלנו: 68,000 ₪
    חסכון: 11,500 ₪
כל הדגמים
סובארו XV מנוע 2.0 ליטר אוטומטית
מחירון: 159,900 ₪
המחיר שלנו: 126,900 ₪
חסכון: 33,000 ₪
אופל אסטרה דיזל ברלינה (סדאן) אוטומטית
מחירון: 134,900 ₪
המחיר שלנו: 99,900 ₪
חסכון: 35,000 ₪
מאזדה 3 ספורט אוטומטית
מחירון: 132,000 ₪
המחיר שלנו: 114,500 ₪
חסכון: 17,500 ₪
יונדאי אלנטרה אוטומטית
מחירון: 133,500 ₪
המחיר שלנו: 109,000 ₪
חסכון: 24,500 ₪
מיצובישי אאוטלנדר (7 מושבים) אוטומטית
מחירון: 169,900 ₪
המחיר שלנו: 147,600 ₪
חסכון: 22,300 ₪
קיה ספורטאז' אוטומטית
מחירון: 139,900 ₪
המחיר שלנו: 124,200 ₪
חסכון: 15,700 ₪
קיה פיקנטו החדשה 1.2 אוטומטית
מחירון: 79,500 ₪
המחיר שלנו: 68,000 ₪
חסכון: 11,500 ₪