ב.מ.וו i3 – מבחן דרכים

ב.מ.וו i3 מתיימרת לייצג את העתיד. אבל את העתיד המגניב, לא זה המבאס


מאת: אורון טל, 09/01/2017
רכב חדש 0 ק"מ !
התקשרו עכשיו 073-374-2700
שלח
  • סובארו XV אוטומטית
    מחירון: 144,790 ₪
    המחיר שלנו: 114,700 ₪
    חסכון: 30,090 ₪
  • אופל אסטרה דיזל ברלינה (סדאן) אוטומטית
    מחירון: 134,900 ₪
    המחיר שלנו: 99,900 ₪
    חסכון: 35,000 ₪
  • מאזדה 3 ספורט אוטומטית
    מחירון: 132,000 ₪
    המחיר שלנו: 114,500 ₪
    חסכון: 17,500 ₪
  • יונדאי אלנטרה אוטומטית
    מחירון: 133,500 ₪
    המחיר שלנו: 109,000 ₪
    חסכון: 24,500 ₪
  • מיצובישי אאוטלנדר (7 מושבים) אוטומטית
    מחירון: 169,900 ₪
    המחיר שלנו: 147,600 ₪
    חסכון: 22,300 ₪
  • קיה ספורטאז' אוטומטית
    מחירון: 139,900 ₪
    המחיר שלנו: 124,900 ₪
    חסכון: 15,000 ₪
  • קיה פיקנטו החדשה 1.2 אוטומטית
    מחירון: 79,500 ₪
    המחיר שלנו: 68,500 ₪
    חסכון: 11,000 ₪
כל הדגמים
סובארו XV אוטומטית
מחירון: 144,790 ₪
המחיר שלנו: 114,700 ₪
חסכון: 30,090 ₪
אופל אסטרה דיזל ברלינה (סדאן) אוטומטית
מחירון: 134,900 ₪
המחיר שלנו: 99,900 ₪
חסכון: 35,000 ₪
מאזדה 3 ספורט אוטומטית
מחירון: 132,000 ₪
המחיר שלנו: 114,500 ₪
חסכון: 17,500 ₪
יונדאי אלנטרה אוטומטית
מחירון: 133,500 ₪
המחיר שלנו: 109,000 ₪
חסכון: 24,500 ₪
מיצובישי אאוטלנדר (7 מושבים) אוטומטית
מחירון: 169,900 ₪
המחיר שלנו: 147,600 ₪
חסכון: 22,300 ₪
קיה ספורטאז' אוטומטית
מחירון: 139,900 ₪
המחיר שלנו: 124,900 ₪
חסכון: 15,000 ₪
קיה פיקנטו החדשה 1.2 אוטומטית
מחירון: 79,500 ₪
המחיר שלנו: 68,500 ₪
חסכון: 11,000 ₪

מבחן דרכים - ב.מ.וו i3

מגיע לסוכנות, נכנס למכונית ואז זה מכה בי. הפחד משינוי. היא לא רק נראית כמו חללית. היא גם מרגישה כזאת. תא הנוסעים מאוד אוורירי. אתה יושב מעל האוטו ולא בתוכו. מרווח מלפנים. מאחור מרווח רק קצת יותר מהממוצע בקטגוריית הסופרמיני. ויש מקום רק לשניים. הגימור מיוחד במינו. יש פלסטיקה רכה בצבע שמנת, נגיעות עור בצבע שמנת, דיפוני עץ בהיר, וברקע מעין פלסטיק ממוחזר בגוון אפור עכבר.

נסיעת מבחן ב.מ.וו i3

הזמן דוחק
אחרי שכבר הספקנו לעכל את הרעיון של מערכת ה-iDrive של ב.מ.וו (מערך שליטה מרכזי ברכב דרך חוגה), צריך עכשיו להתרגל לסוג חדש של ידית הילוכים. ובכלל סוג חדש של תפעול.
ההתנעה היא ללא מפתח, ומתבצעת אמנם באמצעות כפתור, אך כרגיל באוטו חשמלי, אתה לא יודע שהרכב מונע (דרוך), אלא אם אתה מסתכל על לוח המחוונים. וידית ההילוכים אלקטרונית לחלוטין. היא בנוי כמעין חוגה לא עגולה עם 4 מצבים: חניה, דרייב, רוורס וניוטרל. הידית חוזרת למקומה כל לחיצה. צריכים להיות ערניים באיזה מצב האוטו. ויש שלושה מצבי נהיגה: נוחות, חסכון וחיסכון + (שמכבה את המזגן, ומגביל את הרכב ל-90 קמ"ש).

ב.מ.וו i3 חוות דעת

לעצור את הזמן
בב.מ.וו מודעים לחשש מפני עתיד הרכב האוטונומי וההנעה החשמלית. הכל יהיה סינתטי כזה ומי עוד ימצא עניין ב"מכונת הנהיגה המושלמת"?
באמצעות ב.מ.וו i3 (ועוד יותר מכך ב.מ.וו i8) מנסים אנשי ב.מ.וו להוכיח שהעתיד הוא לא כזה משמים ושמכוניות חשמליות עשויות להיות אפילו, רחמנא ליצלן, נחשקות.
ב.מ.וו i3 היא אמנם מעיין מיקרו-וואן חשמלי, אבל כזה שבנוי ממרכב סיבי פחמן הראשון מסוגו בייצור המוני. והכל יושב על שלדת אלומיניום בה מורכבות הסוללות. המנוע נמצא מאחור. ההנעה אחורית. ב.מ.וו לא ויתרו עליה. האם זאת ב.מ.וו "אמיתית"?

ב.מ.וו i3 מחיר

מנהרת הזמן
ביציאה מהסוכנות צריך להתרגל לכך שהאוטו יותר רחב ממה שאתה מצפה (1.77 מטרים), ביחס לאוטו די קצר (4 מטרים). וצריך גם להתרגל לקורות הקדמיות, שכרגיל בעידן הנוכחי קצת מפריעות את שדה הראיה לפנים. לוחץ על הגז.
עוד לא לגמרי נרגעתי מחרדת הטווח. יש לי 225 ק"מ לפי מד הטעינה. ואז מתחיל המסע בזמן. צליל המנוע נשמע כמו זמזום מסרטי מד"ב. בעצם נשמע כמו מסע בזמן. והרכב מתקדם לא בחלקות שכזאת. נע על גל המומנט. באופן מפתיע הרכב לא מרגיש קליל במיוחד, למרות סיבי הפחמן והאלומיניום. הוא מאסיבי, מוצק, בוגר וגם סופג את כבישי גוש דן לא רע עם כמעט אפס רעשי רקע.
ההגה חד, ישיר וקליל, עדות להתקנת המנוע מאחור. כל מכה בגז, והבימר נבעטת קדימה, תוך ירידה קלה של המשקל בהגה. נחמד!
רק חבל שלוקח לי זמן להתרגל לבלימת המנוע הרגנרטיבית. כל הרמה של הרגל מהדוושה, והאוטו נבלם בחוזקה. מזכיר לי קצת קלנועית. זה חוסך באנרגיה ואתה מוצא עצמך כמעט לא לוחץ על הבלמים. אגב, בהאצה תגובת המצערת מדויקת ליניארית להפליא.

תוך כדי תמרונים, אני מבחין בלא מעט מבטים בוחנים מכל הסוגים. מבוגרים, צעירים, נשים, גברים ונוער. חשבתי שאחרי ה-i8 זה יפסק. אבל i3 מושכת מבטים. משהו בחייזריות שבה. משהו בקופסתיות. משהו בסכמת הצבעים עם הכחול העז. ואולי זה בכלל הסמל.
ואז אני קולט שגם מד הטווח מראה שנשארו לי 226 ק"מ. כלומר, הטווח עלה. האם ב.מ.וו המציאו "פרפטום מובילה"? האם יש אנרגיה מאין? אוי, שכחתי את כבל הטעינה בסוכנות. אני חוזר לקחת אותו.

מבחן דרכים ב.מ.וו i3

קח ת'זמן
חמוש בכבל טעינה בבאגאז' הלא ענק (260 ל' שטוחים) והסברים על פריסת העמדות של חברת ג'ינרג'י (מי שקונה, יכול להזמין עמדה פרטית לחניה בבית/משרד), אני מתחיל להרגיש יותר ויותר בבית. הנהיגה ברכב הופכת טבעית. אתה כועס על עצמך שהורדת את הגז מוקדם מדי, ומתחיל לחנך את רגל ימין. תחושת החללית מעולה. הרכב נוסע להפליא. זאת מכונית גדולה בתחושה. מהנה בדרכה שלה.
אני מחפש עמדת טעינה, לפני שהולך הביתה לישון. 4 שעות לטעינה מלאה. אין טעינה מהירה בינתיים. מערכת החניה האוטומטית מגניבה. אתה מתקרב לחניה, לוחץ על מתג המערכת, מאותת לכיוון החניה, עוזב את דוושת הבלם, ונותן לה לעשות את שלה. אחרי פעמיים של שעשועים, ולא מעט ניסיונות כושלים להפעילה, אתה חוזר להחנות בעצמך. אבל לא מוצא עמדת טעינה קרובה לבית. לא נורא, מחר יום חדש.

ב.מ.וו i3 תא מטען

זמן לחשבון נפש
עוד יום מתחיל בתמרונים "בגוש פקק". אני מתרוצץ לי בעיר. לא ממש דופק חשבון. ב.מ.וו i3 זריזה, מהירה וחרישית. ואז אני קולט שנשארו לי רק 135 ק"מ. ואני צריך עוד לנסוע היום למודיעין ובחזרה. אולי הייתי זחוח מדיי?
אני עובד למוד הישרדות ונוסע לאט בנתיב הימני. עם ב.מ.וו בדרך כלל החברים שלך (או היריבים שלך) הם נהגי אאודי, פורשה, אינפיניטי וכל מיני אלפיסטים עוינים. עם ב.מ.וו i3 וסוללה מצומקת אתה בקצב של נהגי פריוס ומשאיות. תתחיל ליהנות מהנוף.

בקטע הדינמי ב.מ.וו i3 היא מכונית צייתנית ובטוחה. אבל לא מעודדת אותך ממש לנהיגה ספורטיבית. זו תנוחת הישיבה הגבוהה והתחושה הכללית.

חוות דעת ב.מ.וו i3

 

זמן לחיות
בדרך חזרה לסוכנות, נשארים לי 70 ק"מ במד הטווח, והדרך לת"א אורכת רק 30 ק"מ. נותן בגז. והיא בועטת. כמעט חייתית, עתידנית ומרגשת. אין הילוכים, אין השהיות, אין שהות. אפילו הפקקים והעומס בכניסה לעיר לא מפחידים אותי.
מגיע לסוכנות, ונשארים לי עוד 50 ק"מ בסוללה, אחרי 170 ק"מ שעשיתי.
אופס, נגמרה לי הסוללה בטלפון. איך שכחתי לטעון אותה?

ב.מ.וו i3 – מבחן דרכים הנתונים שצריך לדעת:

כללי:

שם גרסה: Luxury
מחיר: 249,000 שקל
שנת מודל: 2017
מס' דלתות: 5
מקומות ישיבה: 4

מנוע והילוכים:

הנעה: אחורית
מנוע: חשמלי, בוכנות

צריכת דלק וביצועים:

מהירות מירבית: 150 קמ"ש
תאוצה ל- 100 קמ"ש: 7.3 שניות
צריכת דלק - נתוני יצרן: 0 ק"מ לליטר
זיהום אויר:
 
 

בטיחות:

כריות אוויר: 6
בקרת יציבות אלקטרונית: יש
מבחן ריסוק:

מימדים:

אורך: 399.9 ס"מ
רוחב: 177.5 ס"מ
גובה: 157.8 ס"מ
בסיס גלגלים: 257.0 ס"מ
משקל עצמי: 1,320 ק"ג
מידות צמיגים: קדמיים: 155/70/19 אחוריים: 175/60/19
נפח תא מטען: 260 ליטרים, בקיפול מושבים: 1,195 ליטרים

אבזור כלול במחיר הרכב:

מולטימדיה: מערכת i-Drive מקורית של ב.מ.וו עם מסך מגע 10.25 אינץ', חיבורי USB ו-AUX, קישוריות בלוטות', מערכת ניווט מקורית מובנית, זיכרון פנימי בנפח 20GB, שליטה מגלגל ההגה

בטיחות: בקרת שיוט אקטיבית (עם שמירת מרחק אוטומטית), בקרת שמירת מרחק, בקרת בלימה אוטונומית בעיר, ניטור לחץ אוויר בצמיגים, מצלמת רוורס, חיישני חניה קדמיים ואחוריים עם תצוגה, בקרת חניה אוטונומית, בלם חניה חשמלי אוטומטי

בתוך הרכב: התנעה ללא מפתח, לוח מחוונים צבעוני על גבי מסך 5.7 אינץ', מערכת ניווט מובנית לחישוב טווח נסיעה עד לעמדת טעינה, צג צריכת אנרגיה, בורר מצבי נהיגה וחסכון, בקרת אקלים עם יכולת קירור הרכב טרם הנסיעה בעת טעינה, גימור עץ אקליפטוס, מראת פנים מונעת סנוור, חיישני תאורה וגשם

מחוץ לרכב: פנסי LED ראשיים עם תאורת יום מובנית, מראות צד מתקפלות חשמלית עם איתות מובנה, חישוקי סגסוגת קלה 19 אינץ'

.