דאצ'יה לוגאן MCV – מבחן דרכים

סוף סוף נסיעת מבחן על אוטו זול באמת. האמנם הוא מספיק זול?


מאת: אורון טל, 08/03/2017

מבחן דרכים דאצ'יה לוגאן MCV

"גם אתה יכול 88" היה הסלוגן של בגלגול הקודם והכושל, יש לציין, של מותג דאצ'יה בישראל. באותם ימים דאצ'יה הייתה עוד תחת עול הקומוניזם, מה שכפה עליה איכות נמוכה וטכנולוגיה נחותה. כבר אז נשזר הקשר בין דאצ'יה לרנו. הרי בגלגול הקודם דאצ'יה יצרה רנו 12 ברומניה. רק פחות טוב מרנו. ומי שנהג על אחת ברומניה, יעיד שזאת הייתה חוויה מטלטלת (ולא בגלל הכבישים שלהם).
השנה היא 2004 ורנו בעלת הבית של דאצ'יה. רומניה בהליכי כניסה לאיחוד האירופאי, והשוק המקומי מוצף במכוניות משומשות מיובאות מגרמניה. דאצ'יה מתחילה להזיע. רנו מגבשת אסטרטגיה: לא עוד נמכור 80% מהמכוניות ל-20% מהעולם. מעכשיו נמכור גם לאותם 80% מקופחים. ולמי שלא הבין, דאצ'יה פנתה לעולם השלישי.
אלא שבאירופה כמו באירופה, לא חסרים חסכנים (מי אמר קמצנים?!), והופ, דאצ'יה הפכה למותג מצליח בזכות עצמו גם בצרפת וגרמניה.
מושא הכתבה שלנו הוא דאצ'יה לוגאן MCV. להבדיל מ-MCV הקודמת, כאן מדובר בגרסת סטיישן 5 מקומות לדאצ'יה לוגאן, שהיא מעין תת-משפחתית בסגנון פיז'ו 301, או מיצובישי אטראז'. מי שצריך 7 מושבים שיקנה דאצ'יה לודג'י. הפלטפורמה היא אותה פלטפורמת רנו קליאו מדורי דורות. המנוע הוא דווקא 0.9 ליטר טורבו בנזין מרנו קליאו דור אחרון. על העברת הכוח מופקדת תיבה רובוטית חד-מצמדית. ויש גם מערכת עצור סע. שלכם תמורת 82,990 שקלים.

דאצ'יה לוגאן מבחן דרכים

אם אירופאי יכול, גם אתה יכול
יש בה משהו חקלאי בדאצ'יה לוגאן MCV. הייתי אומר אפילו קומוניסטי, רחמנא ליצלן. היא קופסתית, פשוטה, נטולת אפיל יוקרתי או ספורטיבי. אין בה אלגנטיות. יש בה פשטות עניינית. אני מתחבר לרעיון באיזשהו מקום. קצת משעשע הניסיון לקימורי גוף מאולצים בקו הדלתות האחוריות, וסרח העודף האחורי ארוך במיוחד. מלבד זאת אין מה להרחיב.
פתיחת הדלת מזכירה מכוניות של רנו מסוף שנות התשעים. והטריקה הפחנועית משהו, לא נוסחת יותר מדי ביטחון. אבל אני פריק של מכוניות ישנות. לי זה לא מפריע.


הקו החקלאי נמשך גם בפנים. היא מרגישה כמו מסחרית. כמו רנו קנגו, אבל מדור ראשון ולא מדור שני. פלסטיק פשוט, זול ונוקשה. גלגל הגה רך ומעט גדול אך לא שמנמן. פתחי מיזוג אוויר עגולים, ואווירה גנרית מדי. כאילו לקחו בליל של מתגים, מחוונים, ידיות וגימורי פלסטיק מהארסנל של רנו מלפני עשר שנים, ויצרו תא נוסעים. מערכת המולטימדיה (מקורית, אבל של LG), ממוקמת טוב, התפריטים בעברית ברורים, אך תפעולה איטי ולא עקבי. איכות השמע והקליטה בינוניות.
המושבים רכים ונעימים, וזה מפתיע. האם נקבל פה גם נוחות צרפתית "כמו פעם"? נגלה בהמשך. בינתיים אני מתעכב על כיוון המושבים: הוא מוזר, לא נוח, ומשענת היד הדלפונית יושבת בדיוק על הגלגלת של כיוון הטיית המושב. גם כיוון גובה המושב לא נוח. מיקום מתגי חלונות החשמל בדשבורד מעצבן. אך למי שרגיל לקנגו, ירגיש בבית.
אפרופו בית, נדמה שאפשר לדחוף את כל הבית לאוטו הזה. הוא מרווח מאוד במושב האחורי, אם כי יש לקחת בחשבון שהמכונית צרה, ומאחור יוכלו לשבת שני מבוגרים, ועוד ילד רזה ודחוק.
תא המטען ענק, נוח להטענה, ומזכיר לכולנו את המהות הבסיסית של סטיישן, לפני שאלו הפכו להיות ספורטיביות למראה.

גם אתה יכול 1997
מסובב את המפתח, לוחץ על הבלם (זה גיר רובוטי), ומחכה לתגובה. בהשהיה קלה מתעורר משולש הצילינדרים לחיים. ועוד איזה חיים. למעשה המנוע, הוא אולי הדבר הכי מודרני באוטו הזה. מדובר במנוע 0.9 ליטר טורבו. דאצ'יה לא התקמצנו עלייך במנוע. אבל המנוע רועד ורועש. וביחד אתו גם ההגה הכבד רועד. מסתבר שהרעד ימשיך לכל היום. ובבוקר הקר למחרת, זה אף יחמיר לכמה דקות. כבר 20 שנה מכוניות משפחתיות לא רועדות ככה. התיבה הרובוטית איטית בפעולתה, ובעצם קוטעת את תאוצת הרכב בכל מצב. בת הזוג שלי מיד פסלה את הגיר, והיא רגישה לרובוטי מאוד. וחבל, למנוע יש הרבה מה לתת. לפחות בקרת הזינוק בעלייה יעילה מאוד. בקיצור, קחו גיר ידני, או שתנהגו מאוד רגוע.
שיטוט בעיר מניב ציפייה לנוחות נסיעה רכה, בהתאם לייחוס הצרפתי המוטה לעולם השלישי. פיז'ו 301 המקבילה למשל מצליחה בזה. ובכן, הדאצ'יה אכן רכה, אך לא נוחה ברמת הציפיה. היא מתקשה לבודד חלק מטלאי הדרך. אם לסכם את פרק העיר: אוטו רועש, מחוספס ורועד כמו לפני 20 שנה, אבל מציע נוחות בינונית ומנוע נמרץ עם גיר מסרס.


נסיעה מחוץ לעיר מעבירה עוד יותר רעשי דרך ומנוע, ולהם מצטרפים רעשי רוח חזקים. בשלב מסוים רעשי הרקע יטשטשו את רעש המנוע בשיוט בהילוך חמישי ב-3,000 סל"ד. בשלב זה הנוחות משתפרת, אך ריסון בולמי הזעזועים לא מבריק. השטח המת במרכז ההגה, קצת פוגע בביטחון במהירויות בין עירוניות. בקרת השיוט היא פינוק של ממש באוטו שכזה, רק שהתפעול ממתג נמוך בדשבורד לא מוצלח. ניסיון לייצר תאוצה לצורך עקיפה מצריך תכנון מוקדם, שכן לגיר יש השהייה מורגשת, והתפעול הידני איטי אף הוא.
נהיגה ספורטיבית זה לא הקטע של האוטו הזה, ההגה לא מדויק במיוחד, והצמיגים נמרחים בפניות תחת עומס לכדי תת-היגוי חריף, המלווה בלוחמת מומנט קלה בהגה. מצד שני, אין דרמות מיותרות מכיוון הזנב של האוטו. הרכב מציג יציבות טובה למדי. הבלמים אגב טובים, אך חסרי נשיכה ראשונית, ומרגישים טיפה ספוגיים.
צריכת הדלק בסוף המבחן עמדה על 12.5 ק"מ לליטר. לא רע בהתחשב בקצב ובתנאי הנהיגה המגוונים. מה שממשיך את הקו החסכני ממילא של דאצ'יה.

אתה יכול. האם אתה רוצה?
מזמן לא נהגנו ברכב כה חדש שהרגיש כה מיושן. מצד שני המנוע יעיל, מרחב הפנים נדיב והמחיר אטרקטיבי. אבל למי? מי שלא מוכן להתפשר על איכות ייצור ואיכות נסיעה, יכול למצוא משפחתית בת שנתיים קוריאנית ואף יפנית עם אחריות יבואן/יצרן בתוקף, במחיר דומה. אבל יש מי שלא מעוניין לקנות משומש מפחד, או סתם תחושה אישית. עבורם, דאצ'יה לוגאן MCV זה אוטו שהם צריכים גם אם לא ממש רוצים. ויש עוד סוג של לקוחות. אלו שנדבקו בטרנד "הצרכנות המודעת", והם ממהרים להשוויץ בכך שמצאו איך לחסוך. כי חיסכון זה הדאווין החדש!

לקריאה נוספת >> חוות דעת דאצ'יה לוגאן MCV
לקריאה נוספת >> חוות דעת דאצ'יה לוגאן סדאן

דאצ'יה לוגאן MCV – מבחן דרכים הנתונים שצריך לדעת:

כללי:

שם גרסה: 0.9 ל', אוטומטי רובוטי, לאורט
מחיר: 82,990 שקל
שנת מודל: 2017
מס' דלתות: 5
מקומות ישיבה: 5

מנוע והילוכים:

הנעה: קדמית
תיבת הילוכים: אוט'-רובוטי מצמד בודד, 5 הילוכים
מנוע: בנזין, 4 בוכנות
נפח: 898 סמ"ק
הספק מירבי: 90 כ"ס ב-5,000 סל"ד
מומנט מירבי: 14.3 קג"מ ב- 2,250 סל"ד

צריכת דלק וביצועים:

מהירות מירבית: 169 קמ"ש
תאוצה ל- 100 קמ"ש: 11.0 שניות
צריכת דלק - נתוני יצרן: 19.4 ק"מ לליטר
צריכת דלק - אמיתית: 12.5 ק"מ לליטר
זיהום אויר:
 
 

בטיחות:

כריות אוויר: 4
בקרת יציבות אלקטרונית: יש
מבחן ריסוק:

מימדים:

אורך: 449.4 ס"מ
רוחב: 199.4 ס"מ
גובה: 151.8 ס"מ
בסיס גלגלים: 263.4 ס"מ
משקל עצמי: 1,148 ק"ג
מידות צמיגים: 185/65/15
נפח תא מטען: 573 ליטרים, בקיפול מושבים: 1,518 ליטרים

אבזור כלול במחיר הרכב:

בטיחות: סייען זינוק בעליה, בקרת שיוט עם מגביל מהירות, חיישני רוורס

מולטימדיה: מערכת מולטימדיה מקורית עם מסך מגע 7 אינץ', ניווט מובנה, עם שליטה מגלגל ההגה, כניסת USB ו-AUX, דיבורית בלוטות.

בתוך הרכב: מחשב דרך, בקרת שיוט, הגה מצופה עור.

מחוץ לרכב: תאורת יום, מוטות נשיאה בגג

.
רכב חדש 0 ק"מ !
התקשרו עכשיו 073-374-2700
שלח
  • סובארו XV מנוע 2.0 ליטר אוטומטית
    מחירון: 159,900 ₪
    המחיר שלנו: 126,900 ₪
    חסכון: 33,000 ₪
  • אופל אסטרה דיזל ברלינה (סדאן) אוטומטית
    מחירון: 134,900 ₪
    המחיר שלנו: 99,900 ₪
    חסכון: 35,000 ₪
  • מאזדה 3 ספורט אוטומטית
    מחירון: 132,000 ₪
    המחיר שלנו: 114,500 ₪
    חסכון: 17,500 ₪
  • יונדאי אלנטרה אוטומטית
    מחירון: 133,500 ₪
    המחיר שלנו: 109,000 ₪
    חסכון: 24,500 ₪
  • מיצובישי אאוטלנדר (7 מושבים) אוטומטית
    מחירון: 169,900 ₪
    המחיר שלנו: 147,600 ₪
    חסכון: 22,300 ₪
  • קיה ספורטאז' אוטומטית
    מחירון: 139,900 ₪
    המחיר שלנו: 124,200 ₪
    חסכון: 15,700 ₪
  • קיה פיקנטו החדשה 1.2 אוטומטית
    מחירון: 79,500 ₪
    המחיר שלנו: 68,000 ₪
    חסכון: 11,500 ₪
כל הדגמים
סובארו XV מנוע 2.0 ליטר אוטומטית
מחירון: 159,900 ₪
המחיר שלנו: 126,900 ₪
חסכון: 33,000 ₪
אופל אסטרה דיזל ברלינה (סדאן) אוטומטית
מחירון: 134,900 ₪
המחיר שלנו: 99,900 ₪
חסכון: 35,000 ₪
מאזדה 3 ספורט אוטומטית
מחירון: 132,000 ₪
המחיר שלנו: 114,500 ₪
חסכון: 17,500 ₪
יונדאי אלנטרה אוטומטית
מחירון: 133,500 ₪
המחיר שלנו: 109,000 ₪
חסכון: 24,500 ₪
מיצובישי אאוטלנדר (7 מושבים) אוטומטית
מחירון: 169,900 ₪
המחיר שלנו: 147,600 ₪
חסכון: 22,300 ₪
קיה ספורטאז' אוטומטית
מחירון: 139,900 ₪
המחיר שלנו: 124,200 ₪
חסכון: 15,700 ₪
קיה פיקנטו החדשה 1.2 אוטומטית
מחירון: 79,500 ₪
המחיר שלנו: 68,000 ₪
חסכון: 11,500 ₪