הונדה ג'אז הייבריד – מבחן דרכים

הונדה החלה בשיווק הגרסה ההיברידית של הג`אז המוכרת. האם ההיברידית הזולה ביותר בישראל היא סוג של פשרה או מכונית קטנה המתאימה עצמה לטרנד הירוק והאופנתי?


מאת: יואב קווה, 14/04/2011
הונדה ג'אז הייבריד
הונדה ג'אז הייבריד
הונדה ג'אז הייבריד
הונדה ג'אז הייבריד
 
 

צילום: יואב קווה

מדובר במכונית ההיברידית הזולה בישראל – 117 אלף שקל. מה זה אומר היברידית? ברמת החוויה לא תרגישו בהיברידית המסוימת הזו משהו מיוחד, אולי למעט העובדה שהמכונית מכבה את המנוע בכל פעם שעוצרים עצירה מוחלטת. ברגע שמרימים את כף הרגל מדוושת הבלם ולוחל צים על דוושת הדלק, המכונית מניעה שוב ומפליגה לדרכה. המנגנון הזה, “עצור וסע", קיים במכוניות רבות אחרות, לאו דווקא היברידיות – כמו אלפא רומיאו מיטו וסיטל רואן C4 החדשה.

 אז מה החידוש ההיברידי? ג’אז הייבריד לא תיסע, אפילו לא מטר אחד, במצב חשמלי לגמרי. לחוויה של נסיעה חשמלית חרישית לחלוטין לא תזכו כאן. בשביל זה תצטרכו לקנות טויוטה פריוס או מכונית Full Hybrid מתוצרת טויוטה – לקסוס.

החוויה ההיברידית של הג’אז היא ביצועים טובים מאוד לצד צריכת דלק נמוכה. אני מסביר: המנוע החשמלי מתפקד כמנוע עזר שנותן תוספת כוח משמעותית בזמן תאוצה. תוספת הכוח הזאת נמסרת בסל”ד אפסי – לג’אז הייבריד יש מומנט של 16 קג”מ כבר ב– 1,600 סל”ד. לשם השוואה, ג’אז הרגילה – בעלת אותו נפח מנוע, 1.4 ליטרים, אבל ללא מנוע עזר חשמלי – מספקת מומנט של 13 קג”מ בלבד ובסל”ד הרבה יותר גבוה – 4,800 סל”ד. כלומר צריך לנעוץ דורבנות בצלעות המנוע הזה כדי להפיק ממנו את כוח המשיכה המרבי, שגם הוא קטן יותר בהשוואה לגרסה ההיברידית.

הונדה ג'אז הייבריד צילום מלפנים

כשנפגשים בתחנת הדלק מגלים שצריכת הדלק בג’אז הייבריד, למרות הביצועים העדיפים, נמוכה בכ– 30% מזו של גרסת הבנזין הרגילה. בנסיעת המבחן נמדדה לג’אז הייבריד צריכת דלק של 14 ק”מ לליטר. רוב הנסיעה התבצעה מחוץ לעיר במהירות גבוהה למדי, וסביר שנהיגה רגועה תניב 17 ק”מ לליטר ואף נתון טוב יותר. 

מה לגבי השאר? בגלל הסוללות תא המטען טיפה קטן יותר מזה של ג’אז סטנדרטית – 300 ליטר במקום 335 ליטר. אבל השאר הוא אותו דבר, וזה אומר שפע של חלל פנימי לנוסעים. המרחב הפנימי בהונדה ג’אז תמיד מפתיע מחדש בגודלו. ממש מערה, אבל לא במובן הטחוב והאפלולי. מרחב הפנים בג’אז יכול כמעט להתחרות בזה של מכוניות שמוגדרות מיני מיני־ואנים. במקרה שאתם צריכים לשנע גור פילים, קל מאוד לקפל את המושב האחורי וליצור חלל טעינה עצום.

החדשות הטובות הן שנוחות הנסיעה בהונדה ג’אז השתפרה משמעותית. הדור הראשון של המכונית, שהוצג ב– 2001 , סבל מנסיעה לא נוחה. המכונית היתה נוקשה וקיפצצה באופן לא נעים. הדור השני של המכונית הוצג ב– 2007 עם נוחות נסיעה משופרת. הדור הנוכחי, שהוא למעשה מתיחת פנים של הדור השני, מציג נוחות נסיעה טובה שכבר כמעט יכולה להתחרות במכוניותת סופר־מיני אירופיות.

הונדה ג'אז הייבריד צילום מאחור

הגרסה המשתלמת ביותר

הונדה ג’אז משווקת בישראל בשלוש גרסאות מנוע: 1.2 ליטרים עם תיבת הילוכים ידנית ב– 100 אלף שקל; 1.4 ליטרים עם תיבת הילוכים אוטומטית רציפה ב– 121 אלף שקל (רמת גימור “טרנד”) או 128 אלף שקל (רמת גימור “קומפורט"); ו– 1.4 ליטרים היברידית ב– 117 אלף שקל. רמת האבזור של הגרסה ההיברידית היא באמצע בין ה”טרנד” ל”קומפורט” – למשל, יש לה בקרת אקלים ולא מזגן רגיל אבל חישוקי גלגלים מפח ולא מאלומיניום.

בשורה התחתונה, מבין הגרסאות השונות של הונדה ג’אז, ההיברידית היא המשתלמת והכדאית ביותר. אבל צריך לזכור לצד החיסכון בדלק שעדיין מדובר במכונית יקרה לרכישה: סקודה פאביה TSI 1.2 ליטרים עם תיבת הילוכים אוטומטית (רובוטית, שני מצמדים) עולה 99 אלף שקל.

בעד: ביצועים וחיסכון בדלק, מרחב פנים.

נגד: עדיין יקרה ביחס למכונית קטנה.

שורה תחתונה: מומלצת.

הונדה ג'אז הייבריד – מבחן דרכים הנתונים שצריך לדעת:

כללי:

שם גרסה: 1.4 הייבריד
שנת מודל: 2014
מס' דלתות: 5
מקומות ישיבה: 5

מנוע והילוכים:

הנעה: קדמית
תיבת הילוכים: אוטומטית - רציפה, 6 הילוכים
מנוע: היברידי - בנזין + חשמל, 4 בוכנות
נפח: 1,339 סמ"ק
הספק מירבי: 90 כ"ס ב-5,800 סל"ד
מומנט מירבי: 17 קג"מ ב- 1,300 סל"ד

צריכת דלק וביצועים:

מהירות מירבית: 175 קמ"ש
תאוצה ל- 100 קמ"ש: 12.2 שניות
צריכת דלק - נתוני יצרן: 21.5 ק"מ לליטר
צריכת דלק - אמיתית: 17.5 ק"מ לליטר
זיהום אויר:
 
 

בטיחות:

כריות אוויר: 6
בקרת יציבות אלקטרונית: יש
מבחן ריסוק:

מימדים:

אורך: 390 ס"מ
רוחב: 170 ס"מ
גובה: 153 ס"מ
בסיס גלגלים: 250 ס"מ
משקל עצמי: 1,050 ק"ג
מידות צמיגים: 175/65/15
נפח תא מטען: 303 ליטרים, בקיפול מושבים: 1,320 ליטרים

אבזור כלול במחיר הרכב:

מערכת שמע מקורית, בקרת אקלים, מחשב דרך

.
רכב חדש 0 ק"מ !
התקשרו עכשיו 073-374-2700
שלח
  • סובארו XV מנוע 2.0 ליטר אוטומטית
    מחירון: 159,900 ₪
    המחיר שלנו: 126,900 ₪
    חסכון: 33,000 ₪
  • אופל אסטרה דיזל ברלינה (סדאן) אוטומטית
    מחירון: 134,900 ₪
    המחיר שלנו: 99,900 ₪
    חסכון: 35,000 ₪
  • מאזדה 3 ספורט אוטומטית
    מחירון: 132,000 ₪
    המחיר שלנו: 114,500 ₪
    חסכון: 17,500 ₪
  • יונדאי אלנטרה אוטומטית
    מחירון: 133,500 ₪
    המחיר שלנו: 109,000 ₪
    חסכון: 24,500 ₪
  • מיצובישי אאוטלנדר (7 מושבים) אוטומטית
    מחירון: 169,900 ₪
    המחיר שלנו: 147,600 ₪
    חסכון: 22,300 ₪
  • קיה ספורטאז' אוטומטית
    מחירון: 139,900 ₪
    המחיר שלנו: 124,200 ₪
    חסכון: 15,700 ₪
  • קיה פיקנטו החדשה 1.2 אוטומטית
    מחירון: 79,500 ₪
    המחיר שלנו: 68,000 ₪
    חסכון: 11,500 ₪
כל הדגמים
סובארו XV מנוע 2.0 ליטר אוטומטית
מחירון: 159,900 ₪
המחיר שלנו: 126,900 ₪
חסכון: 33,000 ₪
אופל אסטרה דיזל ברלינה (סדאן) אוטומטית
מחירון: 134,900 ₪
המחיר שלנו: 99,900 ₪
חסכון: 35,000 ₪
מאזדה 3 ספורט אוטומטית
מחירון: 132,000 ₪
המחיר שלנו: 114,500 ₪
חסכון: 17,500 ₪
יונדאי אלנטרה אוטומטית
מחירון: 133,500 ₪
המחיר שלנו: 109,000 ₪
חסכון: 24,500 ₪
מיצובישי אאוטלנדר (7 מושבים) אוטומטית
מחירון: 169,900 ₪
המחיר שלנו: 147,600 ₪
חסכון: 22,300 ₪
קיה ספורטאז' אוטומטית
מחירון: 139,900 ₪
המחיר שלנו: 124,200 ₪
חסכון: 15,700 ₪
קיה פיקנטו החדשה 1.2 אוטומטית
מחירון: 79,500 ₪
המחיר שלנו: 68,000 ₪
חסכון: 11,500 ₪