הונדה סיוויק מבחן דרכים

הונדה סיוויק 2012 רק דומה למכונית הקודמת ■ בפועל זאת מכונית משופרת, נוחה יותר, מלוטשת וחסכונית בדלק


מאת: יואב קווה, 28/12/2012
הונדה סיוויק
הונדה סיוויק

צילום: דודו בכר

הונדה סיוויק היתה פעם המכונית הרשמית של הכדורגלנים. ולא רק של שחקני מכבי חיפה. בתחילת שנות ה-90 נחשבה סיוויק למכונית ספורטיבית, זריזה ונחשקת. כן, נחשקת. אחר כך קרו לה כל מיני דברים לא טובים והיא הזדקנה ונהפכה למשעממת רצח.

ב-2005 השיקה הונדה את הדור השמיני של הסיוויק, וזו היתה מהפכה. לפחות מבחינת עיצובה של המכונית שנהפכה, בגרסת חמש הדלתות שלה, לנועזת ואפילו עתידנית למראה. האם בעקבות העיצוב הנועז חזרו הכדורגלנים לתמונה? לא. מבחינתם, למרות העיצוב, סיוויק נשארה מכונית משפחתית. ועכשיו מגיע הדור החדש, התשיעי במספר, של הונדה סיוויק. הוא הוצג באירופה ב-2011 והגיע אלינו בחודשים האחרונים.

העיצוב מציג אבולוציה ולא רבולוציה. קווי המתאר נשארו דומים לאלה של דור הקודם. במבט מרחוק אפשר לחשוב שזו אותה מכונית ממש, אם כי מדובר במכונית חדשה לגמרי. ואם בוחנים את העיצוב ממש מקרוב מגלים שלמעשה הונדה לקחה צעד קטן לאחור. העיצוב של סיוויק החדשה טיפה פחות נועז מקודמתה. אפשר לראות את זה בעיצוב פנסי החזית, שקיבלו מראה הרבה יותר קונבנציונלי.

העיצוב אולי לא השתנה משמעותית, אבל ברגע שנוהגים במכונית מבינים שזאת אכן מכונית חדשה ומשופרת. ראשית, בסעיף הנוחות: סיוויק הקודמת היתה מכונית קופצנית; סיוויק 2012 הרבה יותר מיושבת בדעתה. המכונית החדשה מעודנת ומלוטשת. המחמאה מתייחסת לפעולת המתלים ולניקיון המכני הכללי, במיוחד פעולת המנוע ותיבת ההילוכים. התנהגות הכביש סבירה. למרות העיצוב החד של המכונית, לא מחכה לכם כאן כלי ספורטיבי מרגש.

סיוויק האצ'בק החדשה מצטיינת בשימושיות: תא מטען מרווח (עם חלל אחסון נוסף ברצפה), אפשרות נוחה לקפל את המושבים האחוריים (את כולם, חלקם או רק את החלק שעליו יושבים – יעיל במקרה שרוצים להעמיס חפצים גבוהים). מרחב הפנים טוב אבל הביאו בחשבון שנוסעים גבוהים, שיאכלסו את המושב האחורי, צפויים לחכך את הפדחת בתקרת המכונית. צריכת הדלק, אולי הסעיף הכי מדובר בימים אלה, טובה מאוד. סיוויק השיגה בנסיעת המבחן צריכה של 14 ק"מ לליטר – נתון מצוין שמאפיין בדרך כלל מכוניות קטנות, קלות וחלשות יותר.

אז מה נשאר? המחיר. והוא לא נמוך. סיוויק האצ'בק החדשה עם תיבת הילוכים אוטומטית משווקת בשלוש רמות אבזור. הזולה ביניהן מתחילה ב-135 אלף שקל, כלומר מחיר דומה לזה של פולקסווגן גולף וגבוה ב-10,000 שקל מפורד פוקוס ומיונדאי i30.

בעד: חסכונית, בנויה היטב, נוחות הנסיעה השתפרה.

נגד: יקרה, העיצוב נועז פחות מבעבר.

שורה תחתונה: רכישה סולידית, מכונית מוצלחת.

רכב חדש 0 ק"מ !
התקשרו עכשיו 073-374-2700
שלח
  • סובארו XV מנוע 2.0 ליטר אוטומטית
    מחירון: 159,900 ₪
    המחיר שלנו: 126,900 ₪
    חסכון: 33,000 ₪
  • אופל אסטרה דיזל ברלינה (סדאן) אוטומטית
    מחירון: 134,900 ₪
    המחיר שלנו: 99,900 ₪
    חסכון: 35,000 ₪
  • מאזדה 3 ספורט אוטומטית
    מחירון: 132,000 ₪
    המחיר שלנו: 114,500 ₪
    חסכון: 17,500 ₪
  • יונדאי אלנטרה אוטומטית
    מחירון: 133,500 ₪
    המחיר שלנו: 109,000 ₪
    חסכון: 24,500 ₪
  • מיצובישי אאוטלנדר (7 מושבים) אוטומטית
    מחירון: 169,900 ₪
    המחיר שלנו: 147,600 ₪
    חסכון: 22,300 ₪
  • קיה ספורטאז' אוטומטית
    מחירון: 139,900 ₪
    המחיר שלנו: 124,200 ₪
    חסכון: 15,700 ₪
  • קיה פיקנטו החדשה 1.2 אוטומטית
    מחירון: 79,500 ₪
    המחיר שלנו: 68,000 ₪
    חסכון: 11,500 ₪
כל הדגמים
סובארו XV מנוע 2.0 ליטר אוטומטית
מחירון: 159,900 ₪
המחיר שלנו: 126,900 ₪
חסכון: 33,000 ₪
אופל אסטרה דיזל ברלינה (סדאן) אוטומטית
מחירון: 134,900 ₪
המחיר שלנו: 99,900 ₪
חסכון: 35,000 ₪
מאזדה 3 ספורט אוטומטית
מחירון: 132,000 ₪
המחיר שלנו: 114,500 ₪
חסכון: 17,500 ₪
יונדאי אלנטרה אוטומטית
מחירון: 133,500 ₪
המחיר שלנו: 109,000 ₪
חסכון: 24,500 ₪
מיצובישי אאוטלנדר (7 מושבים) אוטומטית
מחירון: 169,900 ₪
המחיר שלנו: 147,600 ₪
חסכון: 22,300 ₪
קיה ספורטאז' אוטומטית
מחירון: 139,900 ₪
המחיר שלנו: 124,200 ₪
חסכון: 15,700 ₪
קיה פיקנטו החדשה 1.2 אוטומטית
מחירון: 79,500 ₪
המחיר שלנו: 68,000 ₪
חסכון: 11,500 ₪