טויוטה לנדקרוזר נגד ג'יפ גרנד צ'רוקי טריילהוק – מבחן השוואתי

מבחן הכביש הוכרע די בקלות והשאלה המעניינת באמת היא מי טוב יותר בשטח: טויוטה לנדקרוזר בנזין או ג'יפ גרנד צ'רוקי טריילהוק. מבחן השוואתי קשוח


מאת: יואב קווה, 29/08/2017
רכב חדש 0 ק"מ !
התקשרו עכשיו 073-374-2700
שלח
  • סובארו XV אוטומטית
    מחירון: 144,790 ₪
    המחיר שלנו: 114,700 ₪
    חסכון: 30,090 ₪
  • אופל אסטרה דיזל ברלינה (סדאן) אוטומטית
    מחירון: 134,900 ₪
    המחיר שלנו: 99,900 ₪
    חסכון: 35,000 ₪
  • מאזדה 3 ספורט אוטומטית
    מחירון: 132,000 ₪
    המחיר שלנו: 114,500 ₪
    חסכון: 17,500 ₪
  • יונדאי אלנטרה אוטומטית
    מחירון: 133,500 ₪
    המחיר שלנו: 109,000 ₪
    חסכון: 24,500 ₪
  • מיצובישי אאוטלנדר (7 מושבים) אוטומטית
    מחירון: 169,900 ₪
    המחיר שלנו: 147,600 ₪
    חסכון: 22,300 ₪
  • קיה ספורטאז' אוטומטית
    מחירון: 139,900 ₪
    המחיר שלנו: 124,900 ₪
    חסכון: 15,000 ₪
  • קיה פיקנטו החדשה 1.2 אוטומטית
    מחירון: 79,500 ₪
    המחיר שלנו: 68,500 ₪
    חסכון: 11,000 ₪
כל הדגמים
סובארו XV אוטומטית
מחירון: 144,790 ₪
המחיר שלנו: 114,700 ₪
חסכון: 30,090 ₪
אופל אסטרה דיזל ברלינה (סדאן) אוטומטית
מחירון: 134,900 ₪
המחיר שלנו: 99,900 ₪
חסכון: 35,000 ₪
מאזדה 3 ספורט אוטומטית
מחירון: 132,000 ₪
המחיר שלנו: 114,500 ₪
חסכון: 17,500 ₪
יונדאי אלנטרה אוטומטית
מחירון: 133,500 ₪
המחיר שלנו: 109,000 ₪
חסכון: 24,500 ₪
מיצובישי אאוטלנדר (7 מושבים) אוטומטית
מחירון: 169,900 ₪
המחיר שלנו: 147,600 ₪
חסכון: 22,300 ₪
קיה ספורטאז' אוטומטית
מחירון: 139,900 ₪
המחיר שלנו: 124,900 ₪
חסכון: 15,000 ₪
קיה פיקנטו החדשה 1.2 אוטומטית
מחירון: 79,500 ₪
המחיר שלנו: 68,500 ₪
חסכון: 11,000 ₪

 


וידאו: אבירן יפת. רחפן: יניב ארוס. סטילס: אלעד שלו

הקריטריונים במבחן הכביש די ברורים: נוחות נסיעה, ביצועי מנוע, התנהגות בסיבובים. אבל כיצד בוחנים יכולת שטח? איך בודקים איזה רכב טוב יותר בשטח?
זאת הרי לא שאלה של מעלה עשוש – יצליח לטפס או לא יצליח? הרי ראינו כבר דאסטרים ופורסטרים מטפסים את המעלה הזה ואחרים.
השאלה היא לא "האם" אלא "איך".
לא האם יצליח לטפס ולהגיע לקצה המעלה אלא איך הוא יתנהג בדרך לשם. השאלה הקובעת היא שאלה של סגנון.
כיצד רכב השטח שלנו מתנהל בשטח, איך הוא מתגבר על דרדרת ועל הצלבות.
רכב שטח מוצלח יודע לייצר לעצמו אחיזה בשטח. רכב שטח מוצלח מתגבר על עליות בנונשלנט.
למה דווקא עליות? כי מישור וירידות בדרך כלל לא מציבים אתגר בתחום העבירות. כי בעליות אורבים לנו בורות ההצלבה. כי בעליות יש סלעים ודרדרת. שם הקושי ושם היופי.

ג'יפ גרנד צ'רוקי טריילהוק מבחן דרכים

נצר לשושלת מפוארת
ג'יפ הוא מותג מפואר וגרנד צ'רוקי הוא שם דגם מיוחס. עד שנת 2004 זה היה רכב שטח נהדר. בשנים האחרונות משהו התקלקל. ג'יפ גרנד צ'רוקי של השנים האחרונות לא יודע לייצר אחיזה יעילה ולהתקדם. ראינו זאת מספר פעמים במסלול סכיני דימונה, במיוחד בקטע שקיבל את הכינוי "האמבטיה". מדובר בעליה תלולה ודרדרתית. לא ניתן לקחת אותה בתנופה חזקה כיוון שהיא מתחיה בירידה מהכיוון הנגדי, מכאן הכינוי "האמבטיה". באחד הטיולים האחרונים כולם עברו את האמבטיה בשלום, כולם כולל סוזוקי גרנד ויטארה, כולם למעט שני ג'יפ גרנד צ'רוקי מהבציר האחרון שפשוט לא הצליחו לייצר אחיזה. הצמיגים הסתובבו, בטשו בקרקע, העלו אבק לאוויר וחרס בידם. הרכב נשאר במקום.
בטריילהוק, גרסת השטח הקרבית החדשה של גרנד צ'רוקי, זה אמור להיות אחרת. טריילהוק מצויד בקפיצי אוויר מתכווננים ומרווח גחון שיכול להיפתח עד ל-28 ס"מ מכובדים ובנוסף בדיפרנציאל אחורי מוגבל החלקה. הרכב מגיע עם צמיגי AT, מה שנקרא 50:50, שנראים, לפחות במבט חיצוני, אגרסיביים למדי.

טויוטה לנדקרוזר בנזין - מבחן דרכים

מסגיר את הגיל
שני כלי הרכב מרווחים. טויוטה לנדקרוזר מציג יתרון בדמות שבעה מקומות ישיבה לעומת חמישה בלבד בגרנד צ'רוקי. עובדה זו פותחת אפשרויות רבות להסעת חברים של הילדים או סתם לצורך הפרדת כוחות בין הילדים באמצע ריב שגרתי.
הדור הנוכחי של לנדקרוזר נקרא "150", הוצג בשנת 2009 ועבר מתיחת פנים מינורית בשנת 2014. עיצוב הפנים של לנדקרוזר מסגיר את גילו האמיתי של הרכב. זהו עיצוב מיושן ודל למדי. גרנד צ'רוקי, בהשוואה, מודרני ומרשים הרבה יותר. הג'יפ מאובזר יותר מבחינה בטיחותית וכולל בקרת שיוט אדפטיבית עם שמירת מרחק אוטומטית, בלימה אוטומטית במצב חירום, זיהוי כלי רכב ב"שטח המת" של המראות, בקרת סטיה מנתיב ועוד. לנדקרוזר מצויד במערכת מובילאיי שמספקת התראות אבל לא מחוברת למערכות הרכב עצמו.

ג'יפ גרנד צ'רוקי טריילהוק חוות דעת שטח

מתלה נפרד. ג'יפ גרנד צ'רוקי טריילהוק

מיושן מול כריזמטי
טויוטה לנדקרוזר משווק בעיקר עם מנוע דיזל רועש ומחוספס למדי, שמציע ביצועים פושרים ביחס למנועי דיזל מודרניים של מכוניות יוקרה. לאחרונה חזר היבואן לשווק לצד הדיזל גם את גרסת הבנזין – 6 צילינדרים בנפח 4.0 ליטרים והספק מירבי של 282 כ"ס. הבנזין עושה טוב ללנדקרוזר אבל לא נושא בבוכנותיו מהפכה. הוא שקט וחלק יותר בהשוואה לדיזל אבל לא הרבה יותר חזק בעיקר בגלל שהוא מוסר את מיטב ומירב הכוח שלו בסל"ד גבוה, שמצריך נהיגה אגרסיבית שפירושה נהמות מכניות וצריכת דלק גבוהה. מדובר במנוע בעל אופי אמריקאי, אמריקאי של פעם. המנוע הזה, אני מצטער, הוא מיושן.
על הנייר מציע גרנד צ'רוקי נתוני מנוע דומים: 6 צילינדרים, 3.6 ליטרים והספק מירבי זהה – 282 כ"ס. אבל על הכביש, שמיים וארץ. המנוע של גרנד צ'רוקי הרבה יותר נעים לשימוש. הוא אפילו כריזמטי. מדובר במנוע שפשוט מפתה ללא הרף להאיץ ולהאיץ.
שני כלי הרכב אינם חסכוניים במיוחד. טויוטה לנדקרוזר – 6-7 ק"מ לליטר, ג'יפ גרנד צ'רוקי – 7-8 ק"מ לליטר. הצריכה בפועל מושפעת מסגנון הנהיגה – מי שינהג אגרסיבי יצלול בקלות לאזור ה-5 ק"מ לליטר.
שני כלי הרכב נוחים בכביש אבל גרנד צ'רוקי מלוטש ומגובש יותר. לנדקרוזר נותן תחושה מעט "בהמתית". סיכום ביניים: במבחן הכביש הניצחון הוא של גרנד צ'רוקי.

טויוטה לנדקרוזר בנזין - חוות דעת שטח

סרן אחורי חי. טויוטה לנדקרוזר

בשטח
על הנייר מציג גרנד צ'רוקי טריילהוק מספר יתרונות: קפיצי אוויר עם מרווח גחון מתכוונן עד ל-28 ס"מ לעומת 22 ס"מ בלבד בלנדקרוזר, דיפרנציאל אחורי מוגבל החלקה, מיגון גחון מקורי מקיף למדי, צמיגי AT מכובדים.

נכנסים לשטח. בדרך לאזור האתגרי אנחנו חולפים בדרך עפר מהירה. גרנד צ'רוקי נוקשה וקופצני מדי. לנדקרוזר רך ו..קופצני מדי. סובארו פורסטר, בקטע הזה של הדרך, טוב יותר משניהם.
מבחן השטח האתגרי הראשון התקיים ברצף של עליות תלולות עם אחיזה נמוכה ובורות הצלבה שאורבים לגלגלים באמצע הטיפוס. אף רכב לא נתקע באמצע אבל ההבדל בסגנון היה ניכר. לנדקרוזר, למרות היעדר נעילת דיפרנציאל אחורית כלשהי (אורכית-מרכזית בלבד) טיפס די בקלילות. בקרת המשיכה האלקטרונית משתקת ביעילות את הגלגלים הסוררים שמסתובבים חופשי באוויר ואילו הסרן האחורי החי מייצר אחיזה יעילה מאוד שמגובה במהלך מתלה מרשים.
גרנד צ'רוקי טריילהוק טיפס גם הוא בהצלחה אבל לא באותה קלות. גרנד צ'רוקי הצריך דיוק בבחירת הקו ודיוק בתפעול המצערת. הדיפרנציאל האחורי הוא מסוג "מוגבל החלקה" ולא ננעל לחלוטין כמו למשל בגרסאות השטח של לנדרובר דיסקברי 5. קפיצי האוויר מגדילים את מרווח הגחון באופן משמעותי אבל במצב הגבוה שלהם נפגמת יכולת השיכוך, הרכב נעשה "קרש" ומתקשה לספק נוחות נסיעה ואחיזת קרקע.

 

 

מבחן השטח השני התקיים בשטח סלעי – טכני. גם כאן כיכב לנדקרוזר – למרות מרווח גחון נמוך יותר ובזכות יכולת טבעית לייצר אחיזת שטח. הוא צלח את המכשול הסלעי בניסיון ראשון ובקלות. ג'יפ גרנד צ'רוקי, אפילו בגרסת טריילהוק, מפגין התנהגות שטח קופצנית ועצבנית למדי – בעיקר בגלל התגובה החדה של המצערת ויכולת השיכוך המוגבלת של קפיצי האוויר במצב הגבוה שלהם. גרנד צ'רוקי החליק הצידה על הסלע ודרש מהנהג מיומנות גבוהה יותר.

טויוטה לנדקרוזר הוא רכב שטח מוצלח ו"טבעי" יותר ואחרי השקעה של כ-25 אלף שקל הוא הופך לרכב שטח טוב יותר בפער משמעותי. הכוונה היא בעיקר להחלפת קפיצים ובולמים שייתנו שיכוך טוב יותר וגם יגביהו את הרכב בשני אינץ'. בנוסף מומלץ להחליף צמיגים לצמיגי AT ראויים יותר ובדרך גם למגן את הגחון – לפחות את תחתית המנוע ותיבת ההילוכים.

מבחן דרכים ג'יפ גרנד צ'רוקי טריילהוק מול טויוטה לנדקרוזר בנזין

את הכסף
ג'יפ גרנד צ'רוקי טריילהוק הוא רכב מודרני, סקסי ומוצלח יותר בכביש. טויוטה לנדקרוזר הוא רכב מסורתי, מיושן ויעיל בשטח. לאורך מאות אלפי קילומטרים ושנים ארוכות של עבודה אינטנסיבית יעניק לנדקרוזר אמינות טובה יותר ובערבו של יום ישיג בשוק היד שניה מחיר גבוה יותר.
שורה תחתונה: את הכסף שלי – בזכות יכולת השטח העדיפה ושקט נפשי לשנים ארוכות – הייתי שם על לנדקרוזר.

 

 

לחוות דעת ודף דגם >> טויוטה לנדקרוזר
לחוות דעת ודף דגם >> גי'פ גרנד צ'ירוקי

 

חוות דעת נוספות – בשטח:

דאצ'יה דאסטר אוטומטית

טויוטה לנדקרוזר 2003-2009

איסוזו טרופר

מיצובישי פאג'רו Q 

סוזוקי ג'ימני