וולוו S90 מבחן דרכים

וולוו S90 היא אולי מכונית הדגל של שבדיה. בהנחה שאתה לא סופר את קוניגסג


מאת: אורון טל, 27/01/2017
רכב חדש 0 ק"מ !
התקשרו עכשיו 073-374-2700
שלח
  • סובארו XV אוטומטית
    מחירון: 144,790 ₪
    המחיר שלנו: 114,700 ₪
    חסכון: 30,090 ₪
  • אופל אסטרה דיזל ברלינה (סדאן) אוטומטית
    מחירון: 134,900 ₪
    המחיר שלנו: 99,900 ₪
    חסכון: 35,000 ₪
  • מאזדה 3 ספורט אוטומטית
    מחירון: 132,000 ₪
    המחיר שלנו: 114,500 ₪
    חסכון: 17,500 ₪
  • יונדאי אלנטרה אוטומטית
    מחירון: 133,500 ₪
    המחיר שלנו: 109,000 ₪
    חסכון: 24,500 ₪
  • מיצובישי אאוטלנדר (7 מושבים) אוטומטית
    מחירון: 169,900 ₪
    המחיר שלנו: 147,600 ₪
    חסכון: 22,300 ₪
  • קיה ספורטאז' אוטומטית
    מחירון: 139,900 ₪
    המחיר שלנו: 124,900 ₪
    חסכון: 15,000 ₪
  • קיה פיקנטו החדשה 1.2 אוטומטית
    מחירון: 79,500 ₪
    המחיר שלנו: 68,500 ₪
    חסכון: 11,000 ₪
כל הדגמים
סובארו XV אוטומטית
מחירון: 144,790 ₪
המחיר שלנו: 114,700 ₪
חסכון: 30,090 ₪
אופל אסטרה דיזל ברלינה (סדאן) אוטומטית
מחירון: 134,900 ₪
המחיר שלנו: 99,900 ₪
חסכון: 35,000 ₪
מאזדה 3 ספורט אוטומטית
מחירון: 132,000 ₪
המחיר שלנו: 114,500 ₪
חסכון: 17,500 ₪
יונדאי אלנטרה אוטומטית
מחירון: 133,500 ₪
המחיר שלנו: 109,000 ₪
חסכון: 24,500 ₪
מיצובישי אאוטלנדר (7 מושבים) אוטומטית
מחירון: 169,900 ₪
המחיר שלנו: 147,600 ₪
חסכון: 22,300 ₪
קיה ספורטאז' אוטומטית
מחירון: 139,900 ₪
המחיר שלנו: 124,900 ₪
חסכון: 15,000 ₪
קיה פיקנטו החדשה 1.2 אוטומטית
מחירון: 79,500 ₪
המחיר שלנו: 68,500 ₪
חסכון: 11,000 ₪

וולוו S90 ביצועים

עיצוב שבדי
עיצוב שבדי נגזר מהפונקציונליות של המוצר, ולכן וולוו היו מרובעות במשך שנים. וולוו S90 איננה מכונית מרובעת. אבל היא עדיין וולוו. עדיין שבדית. וולוו S90 היא מכונית הסלון של וולוו, ומיועדת להתחרות במכוניות כמו ב.מ.וו סדרה 5, אאודי A6, מרצדס E-Class ועוד… ועד שיוכח אחרת, זאת גם מכונית הדגל של וולוו. כיום היא מחליפה את וולוו S80, שהביאה בסוף שנות ה-90' את מהפכת העיצוב המפוסל בוולוו. גם וולוו S90 מפוסלת, אבל אחרת. יש לה מראה נמרי וחתולי משהו. חרטום ארוך ומשוך לאחור, קו גג נמוך משהו, משטחי חלונות צרים טיפה וזנב משופע שנמתח הרחק מאחורי הגלגלים האחוריים. המראה מזכיר קצת יגואר, בעיקר בזכות חישוקי 19 אינץ' של רכב המבחן (רמת גימור INSCIPTION).
אך זאת עדיין וולוו. משהו בנוקשות, בקרירות, בקווים הישרים, שמשדרים תכלית. אפילו הבאגאז' נראה קופסתי עדיין, והחרטום אנכי וניצב בהתאם למסורת המותג.

ריהוט שבדי
אחרי שפותחים את הדלתות הכבדות קל להיכנס לוולוו S90. ואתה מיד מתכבד בשפע מרקמים וגוונים. יש פה הרבה עור בצבע כרם כהה שעוטף את המושבים ודפנות הדלתות. חלקו העליון של הדשבורד ודיפון הדלתות עוטה עור שחור עם תפירה בהירה גסה, ויש נגיעות אלומיניום ופסנתר שחור במקומות שונים. במרכז שולט מסך מולטימדיה גדול (9 אינץ'), אשר בעצמו שולט על בקרת האקלים המפוצלת, חימום המושבים, מערך המולטימדיה, לרבות שליטה בסלולארי, ואפשרות שיקוף מכשירי Apple. מערכת השמע מעולה, ותפעול המולטימדיה נוח מאוד, וקל להסתגל למסך המרכזי.
מול הנהג ישנו צג דיגיטלי 12.3 אינץ' רב תפקודי, שמקרין מהירות, קריאת תמרורים ועוד.
קל למצוא תנוחת נהיגה מושלמת. עניין של דקה, ואתה מוכן לקרוע את הכביש. המושבים תומכים היטב, ואפילו לרזים כמוני קל למצוא תמיכות צד וירכיים מעולות (יש כיוון חשמלי להכל). אך יש לציין כי גבוהים יחושו קרובים מדיי לתקרה, ושבכלל תנוחת הנהיגה גבוהה ביחס למכונית, שמרגישה טיפה ארוכה ונמוכה. משהו שמזכיר שוב פעם יגואר.
מסובבים את חוגת ההתנעה, משלבים ל-D (דרך ידית הילוכים נורמלית, ולא סטיק מוזר נוסח ב.מ.וו או חוגה נוסך יגואר), ויוצאים לדרך.

וכל הכבוד לשר
פעם וולוו הייתה המכונית של השרים. היום פחות. והשר היחידי שעולה לי לראש הוא שר התחבורה. שכן לפניי כביש משובש בעקבות עבודות הרכבת הקלה. וולוו S90 דווקא כן מצליחה למלא את תפקיד השר, לפחות במה שקשור לאיכות הסלילה. S90 היא מכונית נוחה ומשככת מאוד, ובכל סיטואציה אפשרית. המתלים (מתלי אוויר ברכב המבחן), מכוילים רך בתחילת המהלך, ומוצק יותר בהמשך. בורר מצבי הנהיגה מאפשר לעבור בין מצבים שונים (נוחות, חיסכון ודינמי), מה שקובע את תגובת המצערת, תיבת ההילוכים, כיול המתלים ומשקל ההגה. מדהים שאפילו במצב הדינמי היא נוחה. אבל בנוחות היא נוחה עוד יותר, וגם קצת שקטה יותר. הכל משוכך, נימוח, מבודד, אך עדיין מוצק ובטוח. רעשי הכביש מבודדים טוב, ורק מעט שאון מנוע נשמע ברחבי התא. מדובר בצליל 4 צילינדרים צרוד וגרוני, ולא בצליל של 6 צילינדרים. זה נותן תחושה ספורטיבית. ולא סתם מדובר ב-4 צילינדרים. דגם המבחן הוא ה-T6 עם 2.0 ליטרים מגדש כפול, 320 כ"ס ו-40.8 קג"מ (ב-2,200 סל"ד). בתיווכם של תיבה אוטומטית פלנטרית 8 הילוכים והנעה כפולה לא קבועה (האלדקס), תמיד יש כוח, והוא תמיד זורם בחלקות לכביש ובביטחון לכביש.
בנהיגה ספורטיבית במצב דינמי ניכר שיחידת הכוח משתפת אתך פעולה היטב. הכוח סוחף, ויש ים אחיזת כביש ואפילו משקל בהגה (המעט מלאכותי יש לציין). באופן מפתיע הרכב מרגיש מעט קליל בסיבובים ואפילו מגיב קלות להעברות משקל. זה אמנם לא ממש רכב ספורט, אבל זה רכב דינמי, שנוסח תחושת ביטחון בכל מצב.

 

וולוו S90 מבחן דרכים

שר הביטחון
וולוו S90 מתהדרת בשפע אבזור בטיחות, כמו בקרת סטייה מנתיב, בקרת שמירת מרחק ושטחים מתים במראות, ועוד. השיא הוא במערכות החצי אוטונומיות, שזה כולל בקרת שיוט אקטיבית עם שמירת מרחק, אשר מאיצה ומאטה מעצמה בהתאם לעומס התנועה. למערכת זאת יש מצב של "טייס אוטומטי", אשר גם שומר על נתיב הנסיעה. ובכן, זה עובד באופן מפתיע אך מבהיל. עדיין קשה לסמוך על הכל ויש לשמור על ערנות. מעבר לכך למערכת יש נטייה לשמור יותר מדיי מרחק, והיא קצת מתבלבלת בהתקרבות למחלף.
מערכת נוספת היא מערכת חניה אוטונומית, שיכולה להחנות את הרכב במקביל ובמאונך. זאת המערכת המוצלחת ביותר שניסיתי עד היום. אך היא עדיין לא לחלוטין עצמאית. היא עוד דורשת ממך לתפעל את הבלמים בעצמך.
בסוף היום עמדה צריכת הדלק המשולבת על 9.4 ק"מ לליטר. טוב למדיי בהתחשב בביצועים, במשקל ובתנאי הנהיגה.

 

בחירות
וולוו S90 היא אולי הוולוו הכי טובה שעשו עד היום. היא מעוצבת, איכותית, נוחה לתפעול, נוחה לנסיעה, משככת, מהירה ואולי אפילו מהנה לנהיגה במפתיע, והכל בסימן בטיחות. גרסת המבחן T6 INSCRIPTION עולה 504,900 שקלים וזה נשמע המון. אבל ייתכן מאוד שזאת אחת המכוניות המוצלחות והעשויות יותר שאפשר לקנות במחיר הזה. יש לה כבוד.

וולוו S90 מבחן דרכים הנתונים שצריך לדעת:

כללי:

שם גרסה: T6 INSCRIPTION
מחיר: 504,900 שקל
שנת מודל: 2017
מס' דלתות: 4
מקומות ישיבה: 5

מנוע והילוכים:

הנעה: לכל הגלגלים
תיבת הילוכים: אוטומטית, 8 הילוכים
מנוע: בנזין - טורבו, 4 בוכנות
נפח: 1,969 סמ"ק
הספק מירבי: 320 כ"ס ב-5,700 סל"ד
מומנט מירבי: 40.8 קג"מ ב- 2,200-5,400 סל"ד

צריכת דלק וביצועים:

מהירות מירבית: 250 קמ"ש
תאוצה ל- 100 קמ"ש: 5.9 שניות
צריכת דלק - נתוני יצרן: 13.8 ק"מ לליטר
צריכת דלק - אמיתית: 9.4 ק"מ לליטר
זיהום אויר:
 
 

בטיחות:

כריות אוויר: 7
בקרת יציבות אלקטרונית: יש
מבחן ריסוק:

מימדים:

אורך: 496.3 ס"מ
רוחב: 189.0 ס"מ
גובה: 144.3 ס"מ
בסיס גלגלים: 294.1 ס"מ
משקל עצמי: 1,892 ק"ג
מידות צמיגים: 255/40/19
נפח תא מטען: 500 ליטרים

אבזור כלול במחיר הרכב:

בטיחות: בקרת שיוט אדפטיבית (עד 130 קמ"ש) עם מצב "טייס אוטומטי" למעקב אחר נתיב הנסיעה, בקרת שמירת נתיב אקטיבית, בקרת שטחים מתים במראה, בקרת אורות דרך, בקרת משיכה, בקרת זינוק בעליה, בקרת חנייה אוטונומית (חנייה במקביל ובמאונך), מצלמת רוורס, חיישני חנייה היקפיים, מתלי אוויר אדפטיביים, בורר מצבי נהיגה, בלם חנייה חשמלי

מולטימדיה: מערכת מולטימדיה מקורית עם מסך מגע 9 אינץ', ניווט, חיבורי USB ובלוטות', שליטה מההגה, חיבור ושיקוף מכשירי iOS

בתוך הרכב: לוח מחוונים דיגיטלי 12.3 אינץ' עם מחשב דרך, בקרת אקלים מפוצלת 4 אזורים עם פתחי מיזוג לאחור, מושבי עור חשמליים מחוממים עם זיכרון וכיוון תמיכת צד וירכיים חשמלי, הגה וידית הילוכים מצופים עור, גימורי עץ, התנעה ללא מפתח, וילונות אחוריים, פתיחת תא מטען חשמלית

מחוץ לרכב: תאורת LED ראשית, תאורת יום LED עם מתזים לפנסים, פנסי ערפל קדמיים, מראות צד מחוממות עם איתות מובנה, גג שמש, חישוקי סגסוגת קלה 19 אינץ'

 

.