וולוו V40 קרוס קאנטרי מבחן דרכים

האם יש בוולבו החדשה מה שהישראלים אוהבים?


מאת: יואב קווה, 04/05/2013

ליד המדרכה חונה וולבו V40, קצת מאובקת. זאת הוולוו החדשה ביותר היום. מכונית יפה. אין בעיצוב שלה קו מרובע אחד ובחיים היא לא תיסע עם וילונות על החלונות. אני יושב מאחורי ההגה, היא יושבת לידי. אנחנו מתחילים לנסוע. היא שמה את התיק הסרוג הירוק שלה על הברכיים, אחר כך מעבירה אותו לרצפה.

וולבו היתה שייכת פעם לפורד, הפסידה מיליארדים ונמכרה לחברת ג׳ילי הסינית. את V40 תיכננו רגע לפני המכירה לסינים. פורד נתנו נדוניה בצורת מנועים, תיבות הילוכים ושלדה. אלה החלקים היקרים ביותר לפיתוח במכונית חדשה

המנוע כאן הוא בנזין, 1.6 ליטר טורבו. ההספק 180 כוחות סוס. זה הרבה. יחידת הכוח הזאת מגיעה מהדגם הספורטיבי של פורד פוקוס. אני חושב שהמנוע הזה מצוין. נו, יענקל’ה, סוחבת? ואיך היא לוקחת את הקסטל? תודה שאתה שואל שלומק’ה, סוחבת נהדר, אפילו עם מזגן ובגאז' מלא, אפילו עם סבתא בלומה מאחורה.

הטורבו דוחס יותר אוויר למנוע, אם יש יותר אוויר אפשר להזריק יותר דלק. ל-1.6 ליטר טורבו הזה יש כוח כמו 3.2 ליטר בלי טורבו. ומה שיפה זה שהכוח מופיע בסל"ד נמוך, בלי להזיע. התנהלות מהירה נינוחה זה המוטו של וולבו. כך תמיד היה. אפשר לזמזם שיר של מאיר אריאל ופתאום להגיע לירושלים. אבל אנחנו לוקחים ימינה בלטרון ועוצרים בחנות של מנזר השתקנים ליד תחנת הדלק. הוא מכין לה קפה ערבי שרוף עם הל, כמו שהיא אוהבת. הבן שלו מכין לי מיץ רימונים. אנחנו קונים זעתר בקופסת פלסטיק שטוחה וממשיכים הלאה – ימינה בכביש הבטון, שמאלה ליד המקום שההורים שלי סיפרו שפעם היו בו קופים בכלוב ואשה עם ציצים ענקיים, ישר בדרך הישנה לירושלים, שמאלה ליד השניצל בבאגט וימינה אל המפותלת. המפותלת הזאת נעשתה פופולרית, יותר מדי פופולרית.

צריך להסתכל כמה שיותר רחוק. צריך להדק את רגל שמאל למדרך, צריך להיכנס לאט ולצאת מהר. הטורבו מקצר את הישורת, סיבוב רודף סיבוב ומה שהכי מעניין אותי כרגע זה מה קורה בתוך הסיבוב. או מה שלא קורה. אם לא קורה, אני מפסיק.

וולבו אמיתית היא סטיישן. וולבו אמיתית היא משפחתית. וולבו אמיתית היא בטוחה, נוחה ונעימה. V40 מחליפה את S40 הסדאן המשעממת ואת V50 הסטיישן הרבועה. העיצוב שלה הוא הצ'בק חמש דלתות. זו צריכה להיות נוסחה משפחתית אופטימלית, שמתאימה להובלת ילדים פלוס עגלה או קניות, עם לוק ספורטיבי ובלי להיות ארוכה מדי ומסורבלת לחניה.

אני ניגש לתא המטען. ישראלים אוהבים תא מטען גדול. ל-V40 אין תא מטען גדול.

מה שאני הכי אוהב בה זה המושבים. תמיד יש להם מושבים מצוינים. תפוס את הכביש משטוקהולם לקופנהגן. רק תיסע. הם הצליחו להסתיר את העובדה שהמכונית יושבת על הפלטפורמה של פורד פוקוס. התחושה היא וולבואית אותנטית לגמרי. יש בה הרבה חמימות. זה טוב, החמימות הזאת.

הגרסה שאני נוהג בה נקראת קרוס קאנטרי. זה כאילו לשטח, קצת מוגבהת עם קישוטים. אבל האמת היא שהיא לא מתאימה בכלל לשטח. זו מכונית כביש.

אנחנו חונים בצד ומתחילים ללכת ברגל. אולי נגיע פתאום למעיין רומנטי. מטפסים, יש עוד רקפות אבל זה הסוף שלהן. קשה לי לראות אותן ככה. אנחנו מוצאים בור מים. הוא ריק, יש זבל למטה. מתחיל להיות קריר, פרפור אחרון של החורף. אנחנו מגיעים לעוד בור מים. גם הוא ריק עם זבל למטה. השביל נגמר. היא מתחילה לפלס דרך בין העצים. הסבך מתגבר. אני מושיט לה מקל. היא הולכת אתו קצת ואז זורקת אותו הצדה. מתחילה ירידה תלולה. הנעליים שלי כל הזמן מחליקות. אני מחכה לנפילה. אני רוצה שהיא תבוא כבר ונגמור עם זה. אנחנו מוצאים חתיכת עשב ונשכבים.

פעם הן היו הכי בטוחות. אחר כך גם רנו הבינו את הפטנט. עכשיו כולם יודעים לעשות מכוניות בטוחות. וולבו, שחתומה על המצאת כלוב המגן, חגורת שלוש הנקודות ועוד, רוצה לתפוס שוב את כתר הבטיחות. וולבו V40 היא המכונית הראשונה בעולם שמצוידת בכרית אוויר מחוץ לרכב. במקרה שדורסים מישהו מלפנים, נפתחת הכרית ממכסה המנוע ועשויה להציל לו את החיים. זה מעניין. בדרך כלל מדברים על הבטיחות של היושבים ברכב. בדרך כלל לא מדברים על הבטיחות של ההולכים מחוץ לרכב. צריך לשלם על זה 8,000 שקל. כמה אנשים ישקיעו 8,000 שקל כדי להגן על אנשים שהם לא מכירים?

באמצע הסיבוב אני מבחין שההגה עמום. וולבו V40 מהירה אבל חסרת ניצוץ. הגרמניות, אאודי 3A, ב-מ-וו סדרה 1 וגם מרצדס A קלאס, מתנהגות טוב יותר בכביש מפותל.

הירידה התלולה עוד מעט נגמרת. פעמיים כמעט נפלתי. אני אוהב לטייל אתה. היא אומרת שהיא רוצה שנראה איזו חיה. אנחנו נעצרים לרגע, מחכים, אבל שום דוב לא מופיע. אני חושב שבתור מכונית משפחתית רמת-אביבית, וולבו V40 עושה עבודה טובה מאוד.

רכב חדש 0 ק"מ !
התקשרו עכשיו 073-374-2700
שלח
  • סובארו XV מנוע 2.0 ליטר אוטומטית
    מחירון: 159,900 ₪
    המחיר שלנו: 126,900 ₪
    חסכון: 33,000 ₪
  • אופל אסטרה דיזל ברלינה (סדאן) אוטומטית
    מחירון: 134,900 ₪
    המחיר שלנו: 99,900 ₪
    חסכון: 35,000 ₪
  • מאזדה 3 ספורט אוטומטית
    מחירון: 132,000 ₪
    המחיר שלנו: 114,500 ₪
    חסכון: 17,500 ₪
  • יונדאי אלנטרה אוטומטית
    מחירון: 133,500 ₪
    המחיר שלנו: 109,000 ₪
    חסכון: 24,500 ₪
  • מיצובישי אאוטלנדר (7 מושבים) אוטומטית
    מחירון: 169,900 ₪
    המחיר שלנו: 147,600 ₪
    חסכון: 22,300 ₪
  • קיה ספורטאז' אוטומטית
    מחירון: 139,900 ₪
    המחיר שלנו: 124,200 ₪
    חסכון: 15,700 ₪
  • קיה פיקנטו החדשה 1.2 אוטומטית
    מחירון: 79,500 ₪
    המחיר שלנו: 68,000 ₪
    חסכון: 11,500 ₪
כל הדגמים
סובארו XV מנוע 2.0 ליטר אוטומטית
מחירון: 159,900 ₪
המחיר שלנו: 126,900 ₪
חסכון: 33,000 ₪
אופל אסטרה דיזל ברלינה (סדאן) אוטומטית
מחירון: 134,900 ₪
המחיר שלנו: 99,900 ₪
חסכון: 35,000 ₪
מאזדה 3 ספורט אוטומטית
מחירון: 132,000 ₪
המחיר שלנו: 114,500 ₪
חסכון: 17,500 ₪
יונדאי אלנטרה אוטומטית
מחירון: 133,500 ₪
המחיר שלנו: 109,000 ₪
חסכון: 24,500 ₪
מיצובישי אאוטלנדר (7 מושבים) אוטומטית
מחירון: 169,900 ₪
המחיר שלנו: 147,600 ₪
חסכון: 22,300 ₪
קיה ספורטאז' אוטומטית
מחירון: 139,900 ₪
המחיר שלנו: 124,200 ₪
חסכון: 15,700 ₪
קיה פיקנטו החדשה 1.2 אוטומטית
מחירון: 79,500 ₪
המחיר שלנו: 68,000 ₪
חסכון: 11,500 ₪