מבחן דרכים השוואתי – טויטה אייגו, פיאט פנדה, סיאט מי, קיה פיקנטו

פיאט פנדה הכי יפה, טויוטה אייגו היא החסכונית בדלק, קיה פיקנטו הכי מאובזרת - אבל בזכות המנוע החזק והמחיר הנמוך, סיאט מי היא מכונית המיני הטובה ביותר


מאת: יואב קווה, 07/01/2013
רכב חדש 0 ק"מ !
התקשרו עכשיו 073-374-2700
שלח
  • סובארו XV אוטומטית
    מחירון: 144,790 ₪
    המחיר שלנו: 114,700 ₪
    חסכון: 30,090 ₪
  • אופל אסטרה דיזל ברלינה (סדאן) אוטומטית
    מחירון: 134,900 ₪
    המחיר שלנו: 99,900 ₪
    חסכון: 35,000 ₪
  • מאזדה 3 ספורט אוטומטית
    מחירון: 132,000 ₪
    המחיר שלנו: 114,500 ₪
    חסכון: 17,500 ₪
  • יונדאי אלנטרה אוטומטית
    מחירון: 133,500 ₪
    המחיר שלנו: 109,000 ₪
    חסכון: 24,500 ₪
  • מיצובישי אאוטלנדר (7 מושבים) אוטומטית
    מחירון: 169,900 ₪
    המחיר שלנו: 147,600 ₪
    חסכון: 22,300 ₪
  • קיה ספורטאז' אוטומטית
    מחירון: 139,900 ₪
    המחיר שלנו: 124,900 ₪
    חסכון: 15,000 ₪
  • קיה פיקנטו החדשה 1.2 אוטומטית
    מחירון: 79,500 ₪
    המחיר שלנו: 68,500 ₪
    חסכון: 11,000 ₪
כל הדגמים
סובארו XV אוטומטית
מחירון: 144,790 ₪
המחיר שלנו: 114,700 ₪
חסכון: 30,090 ₪
אופל אסטרה דיזל ברלינה (סדאן) אוטומטית
מחירון: 134,900 ₪
המחיר שלנו: 99,900 ₪
חסכון: 35,000 ₪
מאזדה 3 ספורט אוטומטית
מחירון: 132,000 ₪
המחיר שלנו: 114,500 ₪
חסכון: 17,500 ₪
יונדאי אלנטרה אוטומטית
מחירון: 133,500 ₪
המחיר שלנו: 109,000 ₪
חסכון: 24,500 ₪
מיצובישי אאוטלנדר (7 מושבים) אוטומטית
מחירון: 169,900 ₪
המחיר שלנו: 147,600 ₪
חסכון: 22,300 ₪
קיה ספורטאז' אוטומטית
מחירון: 139,900 ₪
המחיר שלנו: 124,900 ₪
חסכון: 15,000 ₪
קיה פיקנטו החדשה 1.2 אוטומטית
מחירון: 79,500 ₪
המחיר שלנו: 68,500 ₪
חסכון: 11,000 ₪

השוואתי: טויוטה אייגו, קיה פיקנטו, סיאט מי, פיאט פנדה

מכוניות מיני היו מראה נדיר על כבישי ישראל בעשור הקודם. למעשה, רק מכונית מיני אחת הוצעה כאן, פיאט פנדה, וגם היא מכרה רק כמה עשרות יחידות בשנה. הלקוחות והיבואנים חשבו כנראה שאם מכונית בישראל יקרה כל כך, מוטב כבר לקנות מכונית שמתאימה לכל שימוש – כלומר משפחתית בינונית וממוצעת.

ואולם, המיסוי הירוק שהוחל באמצע 2009 נתן הטבות מס למכוניות מזהמות פחות, ואיפשר למכור מכוניות מיני קטנות במחיר מוזל. 90 אלף שקל למכונית מיני היה מחיר גבוה מדי, אבל אם אפשר למכור אותה ב-60 אלף שקל יהיו לה רוכשים רבים – ואמנם היו. 2011 היתה השנה שבה הגיע פלח שוק המיני לשיא של 18,786 מסירות ונתח שוק של 8%, לעומת נתח של כ-3% בלבד ב-2010. נתח שוק זה העמיד את המיני במקום השני בשוק הרכב אחרי המכוניות המשפחתיות.

נתח השוק הזה נשמר גם ב-2012, אם כי המכירות ירדו בהתאם לירידות בשוק הרכב כולו והסתכמו ב-16,490 יחידות. מה שעצר את הגידול בפלח השוק הזה לא היה תחושת מיצוי מצד הלקוחות, אלא קבוצה חדשה של מכוניות סופר-מיני מוזלות, שהציעו ממדים מוגדלים יותר במחירים גבוהים קצת יותר מאלה של המיני (כ-70 אלף שקל).

מכוניות המיני המודרניות עדיין מציעות לפיכך רמה טובה של נוחות ובטיחות, והכי חשוב – צריכת דלק חסכונית ומחיר רכישה נוח. את פלח השוק הזה מובילה בבטחה קיה פיקנטו, עם נתח שוק של 37%. עוקבות אחריה מרחוק יונדאי i10 וסוזוקי אלטו.

עם ישראל כבר השתכנע, אם כך, בתועלת שבמכוניות המיני, ועכשיו צריך רק להחליט באיזו מכונית לבחור ב-2013, ולהסתייע במבחן ההשוואתי הבא.

סיאט מי

ציון: 4

סיאט מי היא הנציגה החדשה ביותר בפלח השוק הזה. מי היא מכונית בסגנון קובייה, אחות לפולקסווגן אפ ולסקודה סיטיגו. היא המכונית הזולה ביותר כאן – 62 אלף שקל. אך למרבה הצער היא זולה לא רק במחיר אלא גם באבזור.

סיאט מי כוללת רק שני חלונות אמיתיים – השניים האחוריים הם חרכים שנפתחים הצדה. סיאט מי לא כוללת פתחי אוורור חזיתיים במרכז הדשבורד. יש פתחים עליונים בלבד. הנוסעים במושבים הקדמיים לא ירגישו מחסור באוורור, אבל אלו שיושבים מאחור עלולים לסבול.

סיאט מי

אבל מבחינה הנדסית המכונית הזאת מנצחת במבחן. קודם כל בזכות המנוע: סיאט מי מצוידת במנוע החזק ביותר בחבורה הזאת, 75 כ"ס. היא מסוגלת להגיע למהירות הגבוהה ביותר (171 קמ"ש), והתאוצה שלה ל-100 קמ"ש היא הזריזה ביותר מבין המכוניות הנבחנות (13.2 שניות). אבל לא המספרים עושים את ההבדל. ההבדל הוא בתחושה. המנוע של סיאט מי חזק מהשאר ובעיקר כריזמטי מהשאר. למעשה, זהו המנוע היחיד כאן שעושה חשק לנהוג.

סיאט מי היא אמנם המכונית המבושלת ביותר מבחינה הנדסית פנימית, אולם חבל שכלפי חוץ זה לא כך. העיצוב של המכונית מאוד לא סקסי. סיאט מי נראית כמו קובייה משעממת, ואין בה שום רוח סיאטית לטינית. כנ"ל פנים המכונית – פלסטיקה בסיסית, נוקשה ומשעממת.

בשורה התחתונה: קחו את סיאט מי החדשה לסיבוב והביטו בתוך הקנקן.

לקריאה נוספת >> סיאט מי – חוות דעת 

קיה פיקנטו

ציון: 4

המנצחת של המבחן ההשוואתי הקודם שנערך לפני כשנתיים ממשיכה להצטיין. קיה פיקנטו היא הכי אוטו כאן. יש לה עיצוב מוצלח מאוד, שלמרות הגודל האבסולוטי הקטן של המכונית מצליח להרשים. המעצבים של קיה עשו עבודה טובה גם בפנים.

פיקנטו היא היחידה במבחן שמצוידת בארבעה חלונות אמיתיים חשמליים ואף בכוונון מראות חשמלי. יש מראת איפור לנוסע/ת, ואפילו מראת איפור לנהג/ת, שקע AUX ושקע USB.

קיה פיקנטו מבחן דרכים

באשר למחיר, הפיקנטו יקרה ב-2,000 שקל מהסיאט מי, אבל זולה ב-4,000-5,000 שקל מהאייגו והפנדה. איפה נופלת הפיקנטו? בעיקר במנוע. בהשוואה לסיאט מי פיקנטו מצוידת במנוע עייף שפשוט עושה חשק להישאר בעיר, ואולי אפילו לא לצאת מהחניה. זה לא רק הכוח שחסר, זה האופי שלא קיים – וכל זה כשברקע פועם במרץ המנוע החמוד של סיאט מי וקונצרן פולקסווגן. גם צריכת הדלק של קיה פיקנטו היא הגבוהה מבין המכוניות הנבחנות – 13.7 ק"מ לליטר.

בשורה התחתונה: קיה פיקנטו מעניקה רושם של מכונית אמיתית, שמשתדלת לפרגן ליושבים בתוכה ולא להעליב אותם.

לקריאה נוספת >> קיה פיקנטו – חוות דעת 

טויוטה אייגו

ציון: 3.5

תאומה זהה לסיטרואן C1 ולפיז'ו 107. טויוטה אייגו מצוידת במנוע של טויוטה ובשלדה של פיז'ו סיטרואן. השילוב הגנטי הזה ניכר, ולטובה: לטויוטה אייגו התנהגות הכביש הכי מוצלחת כאן. זה אומר שאם אתם מזדמנים עם רכב המיני שלכם לכביש הרים אז אייגו היא זו שתעניק לכם גוד-טיים. זאת, כמובן, בתנאי שמדובר בנסיעה בירידה באותו כביש הרים, שכן יחידת הכוח של המכונית סובלת קצת מהיעדר כוח.

טויוטה אייגו היא מכונית סימפטית מאוד. כמכונית עירונית היא עושה עבודה טובה. צריכת הדלק היא הטובה ביותר במבחן הזה – 18.1 ק"מ לליטר. לחובתה נרשם תא מטען דחוק למדי, שני חלונות אחוריים שנפתחים (בדיוק כמו בסיאט מי) הצדה בלבד ופתחי אוורור מרכזיים שלא פונים לחזית (גם כאן, כמו בסיאט מי).

טויוטה אייגו מבחן דרכים

נעשה כאן מאמץ לחסוך עלויות – למשל במגב שלם. אייגו, כמו התאומות שלה, מצוידת במגב קדמי אחד בלבד. הגרפיקה של הדשבורד נחמדה מאוד, אבל התפעול עצמו לא נעים ולא איכותי. מחיר הרכישה של טויוטה אייגו, לפיכך, מוגזם.

בשורה התחתונה: עם כל הכבוד לשם טויוטה, קשה להצדיק תוספת של 5,000 שקל על פני הפיקנטו שמאובזרת ממנה.

לקריאה נוספת >> טויוטה אייגו – חוות דעת 

פיאט פנדה

ציון: 3

כולם רוצים לאהוב את הפיאט פנדה, אבל זה קשה. המכונית מיושנת מאוד וזולה מאוד. מערכת המתלים שלה מייצרת קופצנות מוגזמת. רמת הגימור נמוכה מאוד. פנדה מעניקה את התחושה של המכונית הזולה ביותר כאן, על אף שהיא דווקא יקרה למדי – 68 אלף שקל. אלפייה פחות מהטויוטה, אבל 4,000 שקל יותר מהפיקנטו ו-6,000 שקל יותר מסיאט מי.

פיאט פנדה מבחן דרכים

מצד שני, יש לפנדה הרבה אופי וקסם אישי. העיצוב החיצוני והפנימי מגניבים. תנוחת הישיבה הגבוהה מוצלחת. כיף להתרוצץ בחברת פיאט פנדה בעיר, לבחוש במוט ההילוכים, להאיץ מרמזור לרמזור ולחלום על רומא.

בשורה התחתונה: פיאט פנדה היא מכונית שמחה ומלבבת, אבל יקרה מדי עבור התחושה המיושנת.

לקריאה נוספת >> פיאט פנדה – חוות דעת 

והמנצחת

שתי מכוניות הגיעו ראשונות לקו הגמר, סיאט מי וקיה פיקנטו. במי לבחור ביניהן? אם אתם זקוקים לרכב עירוני ומחפשים תמורה טובה לכסף מבחינת עיצוב ואבזור, קחו את קיה פיקנטו.

אבל אם תפריט הנסיעות שלכם כולל גם גיחות בין-עירוניות, ואם אתם דורשים מהרכב ביצועים, מצפים ממנו להנאת נהיגה ומוכנים להתפשר על עיצוב ואבזור – קחו את הסיאט מי, שהיא גם זולה יותר וגם חסכונית בדלק.

השתתפו במבחן: דניאל סקלי, דניאל שמיל, אלעד שלו