טויוטה יאריס – מבחן דרכים

טויוטה יאריס היא סוס מנצח. רק שנמאס לה שמסתכלים עליה כאל עוד מכונה להגעה מא' ל-ב'. היא רוצה גם להעיז


מאת: אורון טל, 12/05/2017
רכב חדש 0 ק"מ !
התקשרו עכשיו 073-374-2700
שלח
  • סובארו XV אוטומטית
    מחירון: 144,790 ₪
    המחיר שלנו: 114,900 ₪
    חסכון: 29,890 ₪
  • שברולט ספארק אוטומטית
    מחירון: 78,900 ₪
    המחיר שלנו: 64,300 ₪
    חסכון: 14,600 ₪
  • מאזדה 3 ספורט אוטומטית
    מחירון: 132,000 ₪
    המחיר שלנו: 114,500 ₪
    חסכון: 17,500 ₪
  • יונדאי אלנטרה אוטומטית
    מחירון: 133,500 ₪
    המחיר שלנו: 109,000 ₪
    חסכון: 24,500 ₪
  • מיצובישי אאוטלנדר (7 מושבים) אוטומטית
    מחירון: 169,900 ₪
    המחיר שלנו: 147,600 ₪
    חסכון: 22,300 ₪
  • קיה ספורטאז' אוטומטית
    מחירון: 139,900 ₪
    המחיר שלנו: 124,900 ₪
    חסכון: 15,000 ₪
  • קיה פיקנטו החדשה 1.2 אוטומטית
    מחירון: 79,500 ₪
    המחיר שלנו: 68,500 ₪
    חסכון: 11,000 ₪
כל הדגמים
סובארו XV אוטומטית
מחירון: 144,790 ₪
המחיר שלנו: 114,900 ₪
חסכון: 29,890 ₪
שברולט ספארק אוטומטית
מחירון: 78,900 ₪
המחיר שלנו: 64,300 ₪
חסכון: 14,600 ₪
מאזדה 3 ספורט אוטומטית
מחירון: 132,000 ₪
המחיר שלנו: 114,500 ₪
חסכון: 17,500 ₪
יונדאי אלנטרה אוטומטית
מחירון: 133,500 ₪
המחיר שלנו: 109,000 ₪
חסכון: 24,500 ₪
מיצובישי אאוטלנדר (7 מושבים) אוטומטית
מחירון: 169,900 ₪
המחיר שלנו: 147,600 ₪
חסכון: 22,300 ₪
קיה ספורטאז' אוטומטית
מחירון: 139,900 ₪
המחיר שלנו: 124,900 ₪
חסכון: 15,000 ₪
קיה פיקנטו החדשה 1.2 אוטומטית
מחירון: 79,500 ₪
המחיר שלנו: 68,500 ₪
חסכון: 11,000 ₪

טויוטה יאריס מבחן דרכים

יש מצב טוב מאוד שטויוטה יאריס זאת המכונית שאתם צריכים. עזבו אתכם חדוות נהיגה, זמינות כוח, פלסטיק רך, עיצוב אפנתי. כולנו יודעים שיאריס היא סוג של בחירה מושכלת. היא בנויה טוב, קטנה, חסכונית, אמינה ומאוד סחירה. למעשה, היו תקופות שהייתי משוכנע שעם שמירת ערך כמו שלה, היא יכולה להופיע במדור הנדל"ן של אתר יד2. אגב, על פי יד2 נמצא, כי טויוטה יאריס היא הסופרמיני עם שמירת הערך הכי טובה בקטגוריה. ותמיד היו את אלו שיגידו שהיא לא משתלמת, לא הכי נוחה, שפעם היה לה גיר רובוטי. בקיצור, עוד רכב שנסחר טוב, אך לא אוטו של "מבינים במכוניות". וכך, בתור בחור צעיר ויתרתי, ולא קניתי אף פעם יאריס משומשת. מאף שנתון. וחבל, כי מי שעקב הבין שעוד בדור הראשון היא כן הייתה מכונית מבריקה. למעשה בשנת 2000 בסבב מבחני הבטיחות של ENCAP היא עקפה את כל מתחרותיה בציון המשוקלל. כולל פולקסווגן פולו, פיאט פונטו, פיז'ו 206 ועוד. ולגבי נהיגה, ובכן, בדור הראשון היא הייתה די מהנה לנהיגה. בעיקר בגרסת ה-T Sport. מאז, היא די איבדה את זה, והרוויחה ביושר את תדמית הסופרמיני האפרורית. אבל יאריס, כך נראה, לא רוצה להישאר כך. האם יש סיכוי שהפכה למכונית נחשקת?

מבחן דרכים טויוטה יאריס

למה להתאמץ בכלל?
אל תצפו מהיורמית של הכיתה להיראות כל כך אפנתית במייקאובר הראשון או השני שלה. זה דורש עבודה יותר מעמיקה ועקבית.
טויוטה יאריס 2017 היא מתיחת הפנים השניה לדור השלישי, שאתנו עוד משנת 2010. ואם המתיחה הראשונה לא עזרה לה כדי שתאהבו אותה, אז יאריס עושה מאמץ נוסף לקראתכם. מבלי להיכנס למונחים טכניים מדי, נציין כי חזית הרכב נמתחה מכל ולכל עבר. העיצוב הפך מלוכסן ומשוך עוד יותר לאחור. הגריל השחור והעמוק מבעבר מקרין משהו יותר ספורטיבי. יחידות התאורה האחוריות קיבלו תוספת של יחידות אופקיות, שפולשות לדלת תא המטען. בסכמת הצבעים כחול-שחור היא נראית ממש מגניבה. אבל אין בה אוונגארד או יוקרה. ובכל זאת, אנחנו אוהבים אותה ככה. למעשה, אני משוכנע שהיא סובבה מספיק מבטים בסופ"ש אחד עבור מתיחת פנים אחת.

צריכת דלק טויוטה יאריס

השינוי בתא מסתכם בעדכוני גימור קלים, בעיקר בגזרת גלגל ההגה הקטן, שקיבל ריפוד עור עם תפירה גסה בצבע הרכב. וכן, יש קצת גימור שחור מבריק ופתחי מיזוג עגולים חדשים. גרסת המבחן, שהיא ברמת הגימור השלישית, Black Top, כוללת סכימת צבעים כחול-שחור, כמו הצבע של המרכב. יש בזה משהו. זה קצת כמו מכשירי החשמל הצבעוניים האלה, שמנסים להיראות רטרו. רק שבסוף אלו עדיין מוצרי חשמל מודרניים והמוניים. מלאכותי, אבל מגניב בסה"כ.
מרחב פנים לא חסר לה. גם 4 מבוגרים יוכלו לחיות כאן. רק שישאירו חלק מהמטען בבית. הבאגאז' קטן מדי.
חוץ מזה, יאריס משאירה טעם מעורב. מצד אחד הנדסת האנוס ברובה טובה. מצד שני מטויוטה היינו מצפים ליותר. למשל, מסך המולטימדיה העדכני (7 אינץ') רחוק ופעולתו איטית משהו. המושבים נוקשים מדי, ובעלי בסיס קצר מדי. כאילו שליאריס נמאס להיות תלמידה טובה, ובדרך להיות מגניבה היא עושה שטויות. הרי למה לה להתאמץ בכלל?

טויוטה יאריס - ביצועים

בכל זאת מתאמצת
טויוטה יאריס היא מכונית שמרגישה קטנה בעיר, ודי גדולה מחוץ לעיר. ואני אסביר. מכירים את זה שאתם נוסעים בעיר עם מכונית מיני ומרגישים סופר-מן. כאילו אתם לובשים את המכונית ומתמרנים אותה בלי לדפוק חשבון. אז זה זה. מכירים את זה שאתם נוסעים עם אוטו קטן מחוץ לעיר והוא מרגיש לכם בוגר ורהוט. אז זה גם זה. כן, יאריס עושה עבודה טובה גם בעיר וגם מחוצה לה. בנוסף לקלילות והחדות שלה בעיר, היא מפגינה כושר ספיגת מתלים מוצלח ומלוטש למדי. מחוץ לעיר היא נוטעת בך תחושת ביטחון מפתיעה. ההגה מציע משקל סביר וכמעט אפס שטח מת. תוסיפו התראת סטייה מנתיב (קפריזית, אך ניתן לכוון), בקרת שמירת מרחק ובלימת חירום, וקיבלתם רכב בטוח ורהוט. וכן, היא אפילו מהנה במידה. יש בה איזה ניצוץ. משהו ביציבה בפניות, משהו בקלילות. למרות שההגה מלאכותי, והרכב טיפה נמרח על הצמיגים עבי הדופן.

מבחן דרכים - טויוטה יאריס

וכמה מילים על המנוע. גם המנוע הותיר אותנו עם רגשות מעורבים. טויוטה העדיפו להחליף את מנוע ה-1.33 ליטרים במנוע 1.5 ליטרים. כן, טויוטה עשו אפ-סייז למנוע, בניגוד גמור להלך הרוחות בקטגוריה. טויוטה ויתרו על הטורבו, והעדיפו להישאר עם תיבה רציפה. המספרים מדברים על שיפור של 10% במספר פרמטרים: הספק מנוע, צריכת דלק, פליטת מזהמים. בפועל מרגישים שיחידת הכוח נמרצת למדי. למעשה התיבה הרציפה מפגינה גם פעולה רהוטה, ומנסה לתת תחושה של תיבה אוטומטית נורמלית. רוב הזמן היא מצליחה, ובשיוט ישנה תחושה של יחידת כוח חזקה וחלקה. אבל עדיין, אם תלחצו על יחידת הכוח, תרגישו שהמנוע מתאמץ ורועש, ושתיבת ההילוכים מוזרה. כמה מוזרה? זה כאילו התיבה הרציפה מנסה להיות משהו שהיא לא. תלחצו אותה לפינה, והיא תחשוף את האמת הודות מהותה הרציפה.
צריכת הדלק בסוף המבחן הפתיעה לטובה, ועמדה על 16 ק"מ לליטר. נהג רגוע יוכל בקלות להגיע ל-18 ק"מ לליטר.

טויוטה יאריס - מבחן דרכים

סיכום: האם לאמץ?
גרסת המבחן של טויוטה יאריס עולה 106,900 שקלים. ב-20,000 שקלים פחות נמצאת המכונית במקום הראשון במכירות בקטגורית הקטנות: סיאט איביזה, אשר נותנת תמורה גבוהה ומנוע טורבו מתקדם וחזק.
ובכל זאת, בסוף נסיעת המבחן הייתה לי תחושה שאני רוצה לאמץ את היאריס. שכן, היא מכונית איכותית, מלוטשת, קטנטנה ואפילו שובבה משהו.

לקריאה נוספת >> טויוטה יאריס חוות דעת 

 

טויוטה יאריס – מבחן דרכים הנתונים שצריך לדעת:

כללי:

שם גרסה: BLACK TOP
מחיר: 106,900 שקל
שנת מודל: 2017
מס' דלתות: 5
מקומות ישיבה: 5

מנוע והילוכים:

הנעה: קדמית
תיבת הילוכים: אוטומטית - רציפה, 7 הילוכים
מנוע: בנזין, 4 בוכנות
נפח: 1,496 סמ"ק
הספק מירבי: 112 כ"ס ב-6,000 סל"ד
מומנט מירבי: 13.9 קג"מ ב- 4,400 סל"ד

צריכת דלק וביצועים:

מהירות מירבית: 175 קמ"ש
תאוצה ל- 100 קמ"ש: 11.2 שניות
צריכת דלק - נתוני יצרן: 20.8 ק"מ לליטר
צריכת דלק - אמיתית: 16 ק"מ לליטר
זיהום אויר:
 
 

בטיחות:

כריות אוויר: 7
בקרת יציבות אלקטרונית: יש

מימדים:

אורך: 394.5 ס"מ
רוחב: 169.5 ס"מ
גובה: 151.0 ס"מ
בסיס גלגלים: 251.0 ס"מ
משקל עצמי: 1,065 ק"ג
מידות צמיגים: 185/60/15
נפח תא מטען: 286 ליטרים

אבזור כלול במחיר הרכב:

בטיחות: בקרת סטייה מנתיב, בקרת אלומה גבוהה, בקרת שמירת מרחק ובלימה אוטונומית, מצלמת רוורס, חיישני חנייה, ניטור לחץ אוויר בצמיגים, בקרת זינוק בעליה

מולטימדיה: מערכת מולטימדיה מקורית עם מסך מגע 7 אינץ', חיבורי USB ו-AUX, שליטה מגלגל ההגה

בתוך הרכב: צג מידע רב תפקודי, משענת יד לנהג, צביעה דו-גונית לתא הנוסעים, הגה מצופה עור

מחוץ לרכב: צביעה דו-גונית, תאורת יום LED, תאורת LED אחורית, ספוילר אחורי, חישוקי סגסוגת קלה 15 אינץ'

.