טויוטה לנדקרוזר V8 בנזין – מבחן דרכים

טויוטה לנדקרוזר V8 בנזין במבחן דרכים. איש לא יעמוד בדרכו


מאת: יואב קווה, 25/04/2008
טויוטה לנדקרוזר V8 בנזין
טויוטה לנדקרוזר V8 בנזין
טויוטה לנדקרוזר V8 בנזין
טויוטה לנדקרוזר V8 בנזין
טויוטה לנדקרוזר V8 בנזין
טויוטה לנדקרוזר V8 בנזין
טויוטה לנדקרוזר V8 בנזין
טויוטה לנדקרוזר V8 בנזין
 
 

 צילום: יצרן / גיא רוסו

אסור להיכנס לשטח ברכב בודד. אסור להיכנס לשטח ברכב בודד. כמה פעמים כבר שמעתי את זה. כמה פעמים אמרתי את זה לאחרים. אז העמסתי רצועות גרירה, שאקלים, את חפירה, מכוש, חבר טוב ושני ילדים ויצאתי לשטח ברכב בודד. טויוטה לנדקרוזר V8, שעולה חצי מיליון שקל.

הלנדקרוזר שלי שחור וגדול. שחור וגדול וקופסתי. נראה כמו רכב הלוויות לשחקני פוטבול. אני נוסע וכולם מסתכלים, עושים כבוד ומפנים את הדרך. טוב מאוד. אני ממהר לנחל צין ולא רוצה להיתקע בשטח, בחושך, עם שני ילדים, ברכב בודד. באמת, מה יקרה אם אתקע בבוץ העכור? מה יועילו לי רצועות הגרירה שסחבתי? למה בדיוק ארתום אותן, לגמלים?

לנזקרוזר V8 אינו המחליף של לנדקרוזר הנפוץ והידוע – זה שכונה בגלגול הקודם שלו לנדקרוזר פראדו. לנדקרוזר V8 הוא למעשה המחליף של לנדקרוזר 100, רכב חביב על או"מניקים ברחבי העולם, שלא יובא לישראל באופן סדיר.

כביש 40, בואכה באר שבע. ה-V8 טס על הכביש, למרות המשקל (2.5 טון +) והגודל. הוא גדול יותר מכל רכב שטח מצוי. טויוטה לנדקרוזר רגיל, מיצובישי פאג'רו, ניסאן פאתפיינדר, איסוזו טרופר – כולם דרדסים לעומתו. רק משאית וולבו FH16 מצליחה להסתיר את הנוף.

Toyota_V8_guy_rosso (2)

הפעם אני בוחן את גרסת הבנזין של ה-V8, עם מנוע 4.7 ליטרים שמפיק 288 כ"ס. על הצג מופיע הנתון העכשווי של צריכת הדלק. כשאני נותן לבהמה להתגלגל בכוח התנופה מדווח המד: חמישה ליטרים ל-100 קילומטר, כלומר 20 קילומטר לליטר – חסכוני להפליא. אבל ברגע שאני מלטף את הדוושה הימנית מתהפך הדיווח: 20 ליטר ל-100 קילומטר, כלומר חמישה קילומטר לליטר. אין מה לומר: החיה צמאה. צמאה וכבדה. גרסת הדיזל שלה כבדה אפילו יותר, אבל חסכונית ב-30% לפחות.

 מחוץ לחוק

ביני לבין המושב שלצדי מפריד מקרר. ממש מקרר חשמלי בילד-אין, עם מקום לשישה בקבוקי ליטר וחצי. הבהמה הזאת מצוידת היטב: בקרת אקלים עם שליטה עצמאית לארבעה אזורים נפרדים (Zone 4), מושבים קדמיים חשמליים מתחממים, ריפודי עור, חלון שמש בגג, בקרת שיוט.מה חסר? פנסי קסנון, חיישני נסיעה לאחור, צג עם מערכת ניווט.

איכות הגימור מצוינת. אולי לא שיא העידון והתחכום בעיצוב ובבחירת חומרי הדיפון, אבל משרה ביטחון. האוטו הזה, כך נראה, לא יישבר אף פעם. במקרה הגרוע, בעוד עשור או שניים יוציאו אותו מחוץ לחוק בעוון בזבוז דלק וזיהום.

דימונה מאחורינו. הלנדקרוזר מתקדם בשקט מרשים. גם מד צריכת הדלק מתקדם בקצב מרשים. כל עקיפה, אני מנחש, עולה 20 שקל בדלק, שלא לדבר על הנזק לאטמוספירה. טויוטה מצטיינת ברכבי שטח לא ידידותיים לסביבה. את התדמית והמצפון היא ממרקת בעזרת דגמים היברידיים כמו טויוטה פריוס, אבל את הכסף הגדול היא עושה, כמובן, על מפלצות השטח. מאז 1951 מכרה טויוטה חמישה מיליון לנדקרוזרים. בישראל בלבד נמכרו מאז 2003 כ-10,000 לנדקרוזרים (לא V8). צאו וחשבו: 10,000 כפול 300 אלף שקל בממוצע לאחד – 3 מיליארד שקל ממכירות של דגם אחד. ושיעורי הרווח בכלים האלה גבוהים פי כמה מאלה של טויוטה קורולה והדגמים האחרים.

TL V8 3

 הרפתקה בנחל צין

לילה באוהל בנאות הכיכר. מוקדם בבוקר שולפים את הילדים משקי השינה ונכנסים לשטח. נחל אמציהו, נחל אביה, נחל חצרה, כולל גיחה לנטיף המטפטף (אל תשכחו להביא משהו נגד יתושים). לנדקרוזר V8 לא נתקע בינתיים. רחוק מזה. יש לו מין פטנט שמשחרר את המוטות המייצבים ומגדיל דרמטית את מהלך המתלה. יש לו גם בקרת זחילה במורד ובעלייה (רק בגרסת הבנזין) ומערכת בקרת אחיזה לנעילת גלגלים מחליקים.

נראה ששום דבר לא יכול לעצור אותו. גם לא המדרגה המטורפת שיורדת לתוך המים של נחל צין. חצי מטר גובה מדרגה. זווית ישרה. אחרי המדרגה, איך נצלח את המים? כל-כך עכורים ואי אפשר לאמוד את העומק. וחוץ מזה אין כאן קליטה סלולרית ואין את מי להזעיק לעזרה. ולמי נחבר את רצועות הגרירה? אפילו גמלים אני לא רואה.

אסור להיכנס לשטח ברכב בודד. אסור להיכנס לשטח ברכב בודד. כמה פעמים כבר אמרתי את זה? גיא מוריד מכנסיים וקופץ למים העכורים. הוא לא טובע. אפילו לא שוקע. סתם מקלל קצת. יאללה, אפשר לצלול גם עם הבהמה. אנחנו מאתרים מימין מדרגה שבורה גבוהה פחות, ומתחילים בעבודה.

V8 מתקדם לאט לעבר המים. החרטום כבר רטוב. מאחור, שפשוף קטן בפגוש. זווית הנטישה היא נקודת תורפה ברכב הזה. חבל שהיבואן לא מציע אופציה של מנגנון הגבהה למרכב שקיימת בחו"ל. ממשיכים בעבודה. הילדים לא שמים לב לכלום. הם בפנים, חגורים, מחוברים ל-MP3. הלנדקרוזר כולו במים, ומתברר שהוא טוב גם בשחייה.

זהו. עברנו את נחלצין. מה יהיה בפעם הבאה? מעלה ורדית, מעלה עשוש, מעלה זיק? קודם כל צריך להחליף את הצמיגים לגומי קרבי יותר.

Toyota_V8_guy_rosso (3)

 לא מבריק בכביש כמו ב.מ.וו X5

לטויוטה לנדקרוזר V8 יש כמה חסרונות: עיצוב מיושן ומגושם. מושבים קדמיים גדולים מדי שלא מעניקים תמיכה צדית. מושבים אחוריים (מספר 6 ו-7) שלא מתקפלים לרצפה ולכן גוזלים חלק ניכר מנפח תא המטען.

אבל במשימה הסותרת – להצטיין בשטח וגם בכביש – עומד לנדקרוזר V8 בכבוד. נכון שהוא לא מבריק על האספלט כמו ב.מ.וו X5 , אבל הוא הרבה יותר טוב בכביש מכל ההאמרים למיניהם, ועדיין מעניק יכולת שטח מרשימה.

יש לי רק המלצה אחת: תעזבו את הבנזין בצד, קחו את הדיזל. V8 דיזל הרבה יותר חזק, זריז וחסכוני בדלק. הדיזל שקט כמו הבנזין, לא רועד כמו דיזלים ישנים ומחירו גבוה ב-15 אלף שקל בלבד. כלום כסף.

לקריאה נוספת >> טויוטה לנדקרוזר V8 בנזין – חוות דעת

טויוטה לנדקרוזר V8 בנזין – מפרט טכני

גרסה: 4.7 ליטרים, אוטומטית

תצורה: 4X4, חמש דלתות, שבעה מושבים (5+2)

הנעה ותמסורת: לכל הגלגלים, תיבת הילוכים אוטומטית בת חמישה הילוכים ללא אפשרות לתפעול ידני

מידות: אורך 495 ס"מ, רוחב 197 ס"מ, גובה 191 ס"מ, בסיס גלגלים 285 ס"מ, משקל עצמי 2,620 ק"ג, צמיגים 285/65-R18

מנוע: בנזין שמונה בוכנות בתצורת V, נפח 4,663 סמ"ק, הספק מרבי 288 כ"ס ב-5,400 סל"ד, מומנט מרבי 44.5 קג"מ ב-3,400 סל"ד

ביצועים (נתוני יצרן): מהירות מרבית 200 קמ"ש, זינוק ל-100 קמ"ש ב-9.2 שניות

צריכת דלק (נתוני יצרן, מדידה בתנאי מעבדה): 6.9 ק"מ לליטר. נתוני מבחן: 5.5 ק"מ לליטר

בטיחות: 8 כריות אוויר, ABS, בקרת יציבות אלקטרונית

אחריות: שלוש שנים

שנת השקה: 2007

מחיר: 499,500 שקל

אבזור (כלול במחיר): חישוקים קלים, פנסי ערפל, מערכת שמע מקורית עם שליטה מגלגל ההגה, בקרת אקלים מפוצלת, חימום למושבים, מושבי עור

לקריאה נוספת >> טויוטה לנדקרוזר V8 בנזין – חוות דעת