טויוטה קורולה מבחן רכב

טויוטה קורולה היא המכונית הכי שמרנית ותכליתית שיש. מתיחת הפנים שעבר הדגם הנוכחי הצליחה לשנות את זה, עד גבול מסוים


מאת: יואב קווה, 20/07/2013

נהיגה זה מה שאנחנו עושים בין שיחות טלפון ובין סמסים. נהיגה זה מה שאנחנו עושים בין הפקקים, בין מצלמות המהירות, בדרך לעבודה, בהסעות לחוגים, בנסיעה לסופר. נהיגה זה מלאכי חזקיה מפציר בנו לפרסם ברדיו.

כביש זה המקום שבו אנשים דוחפים, רומסים, מקללים, פוגעים.

מכונית זה מזגן, רדיו וטלפון. מכונית זה באגאז׳.

טויוטה קורולה היא המכונית הנמכרת בעולם בכל הזמנים. 40 מיליון. יותר מפורד מודל T, יותר מפולקסווגן חיפושית. בארץ נמכרו, מאז שנת 1992, מאה שבעים אלף קורולות. הקצב יציב – 11,000 מכוניות בממוצע בשנה. כשאנשים מתקשרים לסוכנות הראשית של טויוטה בתל אביב ושואלים כמה עולה טויוטה, אנשי המכירות לא עונים להם “לאיזה דגם אתם מתכוונים”. התשובה ברורה – קורולה.

אני עכשיו בטויוטה החדשה. יש לה באגאז׳ גדול. הבאגאז׳ הגדול ניתן לפתיחה בשלוש אפשרויות שונות: בשלט רחוק של הרכב, בעזרת ידית שממוקמת על רצפת הרכב, בלחיצה על כפתור שנמצא על הבאגאז׳ עצמו. זה מצוין. זה הכרחי לארץ הקניונים והשומרים בקניונים.

קורולה לדורותיה היא כלי. היא המכונית הכי שמרנית, אפורה, תכליתית שיש. ועדיין, ב-2012, קורולה היתה מכונית הסדאן הנמכרת ביותר בישראל. האם זה אומר עלינו משהו?

טויוטה קורולה החדשה היא הדור ה-11 בשושלת. זאת הפעם הראשונה בהיסטוריה שהקורולה לא מיוצרת כלל ביפן. המכוניות שנמכרות בישראל מיוצרות בטורקיה. יש מפעלים בעוד 15 מדינות בעולם אבל לא ביפן.

אני נוסע בקורולה החדשה ואנשים מסתכלים. זו הקורולה הלא-שקופה הראשונה. הגדילו אותה בגודל, ברושם. הפרונט שלה זוהר, כמעט מסמא. כנראה לא היתה להם ברירה. זה בגלל יונדאי וקיה. הדרום-קוריאנים, יותר יפנים מיפנים, מצליחים לבנות מכוניות שנראות מצוין, נוסעות לא רע, מאובזרות היטב ולא יקרות מדי.

בהשקת הקורולה בישראל אני פוגש את שיניצ׳י יאסואי, המהנדס הראשי של הקורולה. מה דעתו על הקוריאנים שקופצים ככה קדימה מדור לדור? יאסואי לא אומר, “הקוריאנים עושים מכוניות בינוניות בעלות עיצוב מתחנף”. הוא אומר שתחרות זה דבר טוב, שזה דוחף אותם להתקדם קדימה. הוא אומר את האמת.

 

עם הספר הוא עם הסלולר, ובקורולה החדשה הגשימו חלום – אפשר להציג את המסך של הסלולר על המסך של הרכב. המסך טאץ׳ של הטלפון עובד על המסך טאץ׳ של הרכב. עכשיו אפשר לשים וייז, לשמוע מוסיקה, להתקשר והכל ישירות מהמסך של האוטו, בלי לגעת בטלפון עצמו. בינתיים זה עובד רק עם סמסונג אס3 וסמסונג טאב2. בקרוב עם כל השאר. באמת חלום שהתגשם. ממילא אנחנו מתעסקים כל הזמן בטלפון אז לפחות שיהיה על המסך 6.1 אינץ׳ של הרכב.

בסיס הגלגלים, המרחק בין זוג הגלגלים הקדמי לאחורי, השטח שתוחם את תא הנוסעים, צמח בקורולה ב-10 סנטימטרים והוא עומד כיום על 270 ס״מ. זה נתון שאיפיין עד לא מזמן מכוניות מנהלים. טויוטה קורולה מזכירה מכונית מנהלים גם בעיצוב. יש בה קווי מתאר של טויוטה קאמרי וגם זה מתאים לנו בול. כולנו הרי מנהלים. אם לא אנשים אחרים בעבודה אז את בת הזוג או את בן הזוג או את הילדים או את הכלב או את החתול. בעצם, את החתול אי אפשר לנהל.

אני מעמיס כמה דברים בבאגאז׳, נוהג אל כבישי ההרים. אני מבקש לבדוק את המנוע, הגיר והשלדה של הקורולה החדשה. לא שזה רלוונטי ללקוחות. אלה המסקנות: המנוע חזק ומגיב היטב – בתנאי שבוחרים במצב ״ספורט״. תיבת ההלוכים הרציפה לא מבאסת כמו תיבות רציפות רבות אחרות. קבעו בה שבע מדרגות מלאכותיות, כמו שבעה הילוכים, ואפשר להתרגל אליה בקלות. צריכת הדלק טובה אבל לא יוצאת מן הכלל. בנסיעת המבחן קיבלתי תוצאה של 11 קילומטרים לליטר. אולי מפני שקצת לחצתי עליה. כמה לא קורולי מצדי.

נכון שיש פורד פוקוס, יונדאי i35 וקיה פורטה, נכון שיש מאזדה3 חדשה מעבר לפינה. ועדיין, הקורולה החדשה היא להיט בטוח. זאת הקורולה הראשונה בהיסטוריה שפונה לא רק לשכל אלא גם ללב. תשוקה לקורולה? זה נשמע כמו סטייה מינית. אבל מה לעשות, הקורולה החדשה, כמו שהיא נראית ומאובזרת, מסוגלת לעורר תשוקה לפחות אצל חלק מהאנשים. ועם זאת, אחרי כמה מאות קילומטרים של נהיגה, למרות הגאדג׳טים, ברור שמדובר במכונית שהיא כלי או מכשיר. קורולה זה קורולה ואת הקורולה אי אפשר להוציא מהקורולה. ושיניצ׳י יאסואי היה מוסיף – את הקורולה אסור להוציא מהקורולה.

בעד: הופעה, מרחב פנים, אבזור, איכות, מוניטין

נגד: קצת משעממת

סיכום: קורולה זה קורולה

 

טויוטה קורולה – מפרט טכני

גרסה: GLI אוטומטית

מחיר: 130 אלף שקל

מרכב: 4 דלתות סדאן, 5 מקומות ישיבה

הנעה ותמסורת: קדמית, אוטומטית (תיבה רציפה, 7 הילוכים)

מנוע: בנזין, 1,598 סמ"ק

הספק מרבי: 32 כ"ס ב-6,400 סל"ד

מומנט מרבי: 16.3 קג"מ ב-4,400 סל"ד

תאוצה ל-100 קמ"ש: 11.1 ש'

מהירות מרבית: 190 קמ"ש

צריכת דלק (נתוני יצרן): 17.86 ק"מ לליטר

צריכת דלק (נתוני מבחן): 11 ק"מ לליטר

בטיחות: 7 כריות אוויר, טרם נבחנה במבחן ריסוק פומבי

מידות: אורך 462 ס"מ, רוחב 177.5 ס"מ, גובה 146.5 ס"מ, בסיס גלגלים 270 ס"מ

משקל עצמי: 1,290 ק"ג

צמיגים: 205/55/16

נפח תא מטען: 452 ליטרים

אבזור כלול במחיר: מצלמת רוורס, מסך מגע, בלוטות, בקרת אקלים מפוצלת

אבזור לא כלול במחיר: צבע מטאלי (1,000 שקל)

גרסאות נוספות: SUN אוטומטית – 128 אלף שקל, GLI ידנית – 124 אלף שקל

רכב חדש 0 ק"מ !
התקשרו עכשיו 073-374-2700
שלח
  • סובארו XV מנוע 2.0 ליטר אוטומטית
    מחירון: 159,900 ₪
    המחיר שלנו: 126,900 ₪
    חסכון: 33,000 ₪
  • אופל אסטרה דיזל ברלינה (סדאן) אוטומטית
    מחירון: 134,900 ₪
    המחיר שלנו: 99,900 ₪
    חסכון: 35,000 ₪
  • מאזדה 3 ספורט אוטומטית
    מחירון: 132,000 ₪
    המחיר שלנו: 114,500 ₪
    חסכון: 17,500 ₪
  • יונדאי אלנטרה אוטומטית
    מחירון: 133,500 ₪
    המחיר שלנו: 109,000 ₪
    חסכון: 24,500 ₪
  • מיצובישי אאוטלנדר (7 מושבים) אוטומטית
    מחירון: 169,900 ₪
    המחיר שלנו: 147,600 ₪
    חסכון: 22,300 ₪
  • קיה ספורטאז' אוטומטית
    מחירון: 139,900 ₪
    המחיר שלנו: 124,200 ₪
    חסכון: 15,700 ₪
  • קיה פיקנטו החדשה 1.2 אוטומטית
    מחירון: 79,500 ₪
    המחיר שלנו: 68,000 ₪
    חסכון: 11,500 ₪
כל הדגמים
סובארו XV מנוע 2.0 ליטר אוטומטית
מחירון: 159,900 ₪
המחיר שלנו: 126,900 ₪
חסכון: 33,000 ₪
אופל אסטרה דיזל ברלינה (סדאן) אוטומטית
מחירון: 134,900 ₪
המחיר שלנו: 99,900 ₪
חסכון: 35,000 ₪
מאזדה 3 ספורט אוטומטית
מחירון: 132,000 ₪
המחיר שלנו: 114,500 ₪
חסכון: 17,500 ₪
יונדאי אלנטרה אוטומטית
מחירון: 133,500 ₪
המחיר שלנו: 109,000 ₪
חסכון: 24,500 ₪
מיצובישי אאוטלנדר (7 מושבים) אוטומטית
מחירון: 169,900 ₪
המחיר שלנו: 147,600 ₪
חסכון: 22,300 ₪
קיה ספורטאז' אוטומטית
מחירון: 139,900 ₪
המחיר שלנו: 124,200 ₪
חסכון: 15,700 ₪
קיה פיקנטו החדשה 1.2 אוטומטית
מחירון: 79,500 ₪
המחיר שלנו: 68,000 ₪
חסכון: 11,500 ₪