יונדאי איוניק – מבחן דרכים

18 ק"מ לליטר בתנאי מבחן ומערכות בטיחות מתקדמות. הבליץ הקוריאני נמשך. יונדאי איוניק במבחן דרכים מהיר


מאת: אלעד שלו, 20/02/2017

יונדאי איוניק מבחן דרכים

לרוב הצרכנים חשובה יותר מערכת המולטימדיה מאשר מערכות הבטיחות האקטיביות. מדוע? כי במערכת המולטימדיה אפשר להשוויץ בפני החברים ואילו מי ירצה לדבר על מערכות הבטיחות בפני חבריו.
אז מה בין ההקדמה הזו ליונדאי איוניק? ביונדאי כמו באחותה התאומה קיה נירו, הכניסו מערכות בטיחות אקטיביות למכוניות העממיות כסטנדרט, כבר מדרגת האבזור הראשונה.

יונדאי איוניק מחיר

כמו פריוס, אבל לא
יונדאי איוניק מגיעה עם מראה הנכון – רכב משפחתי מודרני עם צללית מעט בועתית שמזכירה את מובילת סגמנט ההיברידיות, טויוטה פריוס. החלון האחורי המשתפל מפוצל עם מוט העובר באמצע השמשה, אולי זה מוסיף למראה העתידני אבל פוגע מאוד הראיה. החזית נלקחה מהאחות הבכירה יותר, יונדאי סונטה.
תא הנוסעים פונקציונלי מאוד וחסר גיוון עם הרבה פלסטיקה שחורה ומעט צבע כחול מסביב לפתחי האוורור והקונסוליה המרכזית. המושבים תומכים בגב התחתון, וגם אחרי נסיעה ארוכה לא הורגשה עייפות. בסיבובים ניכרה תמיכה צדית פחות טובה. מערכת המולטימדיה כוללת מסך מגע בגודל 8 אינץ' עם חיבור לרשת הסלולרית. בסיס הגלגלים עומד על 270 ס"מ ועם רצפה שטוחה לנוסעים מאחור יש שפע של מקום לברכיים אבל פחות מרווח לראשים.

יונדאי איוניק ביצועים

היברידי לא רציף
יצאנו לנהיגה באוושה חשמלית חרישית. יחידת ההנעה ההיברידית של האיוניק משלבת בין מנוע בנזין בנפח 1.6 ליטר (105 כ"ס) למנוע חשמלי (43 כ"ס). ההספק המשותף עומד על 141 כ"ס ו-27 קג"מ המשודכים לתיבת 6 הילוכים אוטומטית כפולת-מצמד. תחילת הנסיעה היא חשמלית והשילוב לאחר מכן של מנוע הבנזין חלק ואינו מורגש. התיבה קצת עצלנית ונדרשות כ- 11 שניות להאיץ ל-100 קמ"ש. גם במצב "ספורט" התיבה אינה מביאה לידי ביטוי את 141 כ"ס העומדים לרשותה. במהירות שיוט יונדאי איוניק נעימה לנהיגה. אם כי בגלל צמיגים רחבים בחתך נמוך, אוושת הצמיגים חדרה אל חלל הרכב והיוו רעש מטריד. בנסיעה עירונית הורגשו שיבושי הכביש עקב כיול מתלים בספקטרום הנוקשה. התנהגות הכביש של האיוניק הייתה טובה למדיי ואחת הסיבות לכך הוא משקל הסוללות המוצבים מתחת לספסל האחורי. זוויות הגלגול וההחזר היו טובות ועם הצמיגים הרחבים והגה תקשורתי האיוניק הרגישה בטוחה בפניות.

יונדאי איוניק צריכת דלק

מחיר לא היברידי
גרסת הבסיס Premium שמחירה 136 אלף שקלים, כוללת מערכות בטיחות אקטיביות: בלימה אוטונומית במצבי חירום, שמירה על נתיב, בקרת שיוט אדפטיבית ו-7 כריות אוויר שזיכו אותה בציון מרבי של 5 כוכבים במבחני ריסוק של יורו NCAP, מערכת מולטימדיה עם מסך מגע בגודל 8 אינץ' בהתקנה מקומית, מצלמת נסיעה לאחור, משטח הטענה אלחוטי לאנדרואיד, בקרת אקלים מפוצלת, חיישני תאורה, מפתח חכם וחישוקי 17 אינץ' קלים. גרסת Supreme הנבחנת, שמחירה 140 אלף שקלים, מוסיפה מושב נהג מתכוון חשמלית, מראות מתקפלות חשמלית, חיישני חניה אחוריים והתראה על שטחים מתים, כולל תנועה חוצה מאחור.
בסיכומו של יום, יונדאי איוניק היא משפחתית ראויה. אצלי, בני הבית שלי, כבר החליטו שהרכב המשפחתי הבא שלנו יהיה יונדאי איוניק. צריכת הדלק הממוצעת במבחן עמדה על 18.2 ק"מ לליטר. ציפינו לפחות ל- 20 ק"מ לליטר. עם מחיר שקרוב מאוד למשפחתית "רגילה", יונדאי איוניק תנגוס חזק מעוגת המכירות של המשפחתיות "הרגילות", ועם מערכות בטיחות אקטיביות מצילות חיים יש ליונדאי קלף מנצח.

לקריאה נוספת >> יונדאי איוניק חוות דעת

יונדאי איוניק – מבחן דרכים הנתונים שצריך לדעת:

כללי:

שם גרסה: PREMIUM
מחיר: 135,900 שקל
שנת מודל: 2017
מס' דלתות: 5
מקומות ישיבה: 5

מנוע והילוכים:

הנעה: קדמית
תיבת הילוכים: אוט'-רובוטי מצמד כפול, 6 הילוכים
מנוע: היברידי - בנזין + חשמל, 4 בוכנות
נפח: 1,580 סמ"ק
הספק מירבי: 104 כ"ס ב-5,700 סל"ד
מומנט מירבי: 14.8 קג"מ ב- 4,000 סל"ד

צריכת דלק וביצועים:

מהירות מירבית: 185 קמ"ש
תאוצה ל- 100 קמ"ש: 11.1 שניות
צריכת דלק - נתוני יצרן: 23.9 ק"מ לליטר
צריכת דלק - אמיתית: 20 ק"מ לליטר
זיהום אויר:
 
 

בטיחות:

כריות אוויר: 7
בקרת יציבות אלקטרונית: יש
מבחן ריסוק:

מימדים:

אורך: 447.0 ס"מ
רוחב: 182.0 ס"מ
גובה: 145.0 ס"מ
בסיס גלגלים: 270.0 ס"מ
מידות צמיגים: 225/45/17
נפח תא מטען: 550 ליטרים, בקיפול מושבים: 1,420 ליטרים

אבזור כלול במחיר הרכב:

בטיחות: בקרת שיוט אקטיבית (עם שמירת מרחק ביחס לרכב מלפנים), חיישני רוורס, בקרת סטיה מנתיב, בלימה אוטומטית במקרה חירום, התרעה מפני רכב אחר בשטח המת של מראות הצד, בקרת זינוק בעליה, ניטור לחץ אוויר בצמיגים, מצלמת נסיעה לאחור

מולטימדיה:
מערכת מולטימדיה מקומית בעברית מסוג Connected Car עם מסך מגע 8 אינץ', ניווט Waze מובנה, שליטה מגלגל ההגה, כניסת USB ו-AUX, בלוטות'

בתוך הרכב:
בקרת אקלים מפוצלת עם פתחי מיזוג למושב האחורי, מצלמת רוורס, הגה מצופה עור, מפתח חכם לכניסה והתנעה, משטח טעינה אלחוטי לסלולארי, חיישני אורות,

מחוץ לרכב:
תאורת יום LED, חישוקי סגסוגת קלה בקוטר 17 אינץ', גלגל חליפי, פנסי B קסנון.

.
רכב חדש 0 ק"מ !
התקשרו עכשיו 073-374-2700
שלח
  • סובארו XV מנוע 2.0 ליטר אוטומטית
    מחירון: 159,900 ₪
    המחיר שלנו: 126,900 ₪
    חסכון: 33,000 ₪
  • אופל אסטרה דיזל ברלינה (סדאן) אוטומטית
    מחירון: 134,900 ₪
    המחיר שלנו: 99,900 ₪
    חסכון: 35,000 ₪
  • מאזדה 3 ספורט אוטומטית
    מחירון: 132,000 ₪
    המחיר שלנו: 114,500 ₪
    חסכון: 17,500 ₪
  • יונדאי אלנטרה אוטומטית
    מחירון: 133,500 ₪
    המחיר שלנו: 109,000 ₪
    חסכון: 24,500 ₪
  • מיצובישי אאוטלנדר (7 מושבים) אוטומטית
    מחירון: 169,900 ₪
    המחיר שלנו: 147,600 ₪
    חסכון: 22,300 ₪
  • קיה ספורטאז' אוטומטית
    מחירון: 139,900 ₪
    המחיר שלנו: 124,200 ₪
    חסכון: 15,700 ₪
  • קיה פיקנטו החדשה 1.2 אוטומטית
    מחירון: 79,500 ₪
    המחיר שלנו: 68,000 ₪
    חסכון: 11,500 ₪
כל הדגמים
סובארו XV מנוע 2.0 ליטר אוטומטית
מחירון: 159,900 ₪
המחיר שלנו: 126,900 ₪
חסכון: 33,000 ₪
אופל אסטרה דיזל ברלינה (סדאן) אוטומטית
מחירון: 134,900 ₪
המחיר שלנו: 99,900 ₪
חסכון: 35,000 ₪
מאזדה 3 ספורט אוטומטית
מחירון: 132,000 ₪
המחיר שלנו: 114,500 ₪
חסכון: 17,500 ₪
יונדאי אלנטרה אוטומטית
מחירון: 133,500 ₪
המחיר שלנו: 109,000 ₪
חסכון: 24,500 ₪
מיצובישי אאוטלנדר (7 מושבים) אוטומטית
מחירון: 169,900 ₪
המחיר שלנו: 147,600 ₪
חסכון: 22,300 ₪
קיה ספורטאז' אוטומטית
מחירון: 139,900 ₪
המחיר שלנו: 124,200 ₪
חסכון: 15,700 ₪
קיה פיקנטו החדשה 1.2 אוטומטית
מחירון: 79,500 ₪
המחיר שלנו: 68,000 ₪
חסכון: 11,500 ₪