לנדרובר ריינג' רובר – מבחן דרכים

בעיני רבים זה הרכב הטוב בעולם, אף שאת הקריירה הוא לרוב 
גומר ליד הרפת. נהיגה בדור הרביעי של ריינג׳ רובר, 1.2 מיליון שקל


מאת: יואב קווה, 31/05/2013

ריינג' רובר מבחן דרכים

אני נכנס לסוכנות ריינג׳ רובר הניצבת ברחוב המסגר. אין כאן מפל מים. בחנות השכנה של לנד רובר יש מפלי מים. ריינג׳ רובר היא חטיבת הפאר של לנד רובר. לנד רובר זה יותר שטח מריינג׳ רובר, אז את מפל המים שמו שם.

ברק זורק לי את המפתח ומבקש מנטלי, שיער שחור ארוך חלק, ללוות אותי לחניון. אני הולך מאחוריה. מבוך של מסדרונות ומדרגות ומלא דלתות אש כבדות. פתאום אנחנו נעמדים ליד המכונית, ריינג׳ רובר 2013, דגם ווג, אחד נקודה שתיים שלוש מיליון שקל. אנחנו יכולים לפרוס לך ל-50 תשלומים, אומרת לי נטלי. אני צוחק. היא אומרת ביי. אני נכנס לאוטו.

ריינג׳ רובר, כך אומרים רבים, היא התשובה לשאלה מהי המכונית הטובה ביותר בעולם. ריינג׳ רובר אמורה להתחרות בהצלחה בכל מכונית פאר מבחינת נוחות, עידון ומהירות. במקביל היא אמורה להתחרות בהצלחה בכל רכב שטח מבחינת יכולת עבירות בתנאים קשים. קחו אותה מהחרמון לאילת בכביש, תעבירו את הלילה באיזה מלון או אוהל וחזרו למחרת דרך השטח. היא לא תחליק לכם בסיבובים ולא תתלכלך לכם בשטח. ריינג׳ רובר זה אוטו שלא מתלכלך. הוא לכל היותר מתקלקל. בשנים הראשונות הוא סבבה, כמעט לא עושה בעיות. אבל אז הוא מתחיל להתפרע עם תקלות רציניות ועל כל תיקון צריך להשאיר במוסך ערימה יפה. זאת הסיבה שאפשר לקנות ריינג׳ רובר משומש ב-40-50 אלף שקל. אני מכיר שניים כאלה בקיבוץ בית זרע. התחילו את הקריירה ברמת אביב ז׳, היום הם חונים ליד הרפת ומדי פעם יוצאים לטייל בסביבה. נראה לי שהיום הם יותר נהנים.

אני חייב לכוון כמה דברים לפני שאני יוצא לדרך. למשל את האור הסגול הזה שבוקע מתחת למשענות ביד ובכל מיני חורים בתוך האוטו. הם קוראים לזה תאורת אווירה. אין מצב שאני נשאר עם הסגול הזה. חייב ירוק או כחול. כמה לחיצות על מסך המגע וזה מסתדר. עכשיו נשאר רק לכוון את המראות, את המושב, את המראות, להניע ולעוף מפה.

כביש אחת. הנסיעה חרישית. אנשים שומרים ממני מרחק, עושים כבוד, נזהרים. עובר לשש, שם את הקרוז על 130. הדיזל הזה חרישי לפחות כמו בנזין. יש כאן קרוז עם רדאר, שומר מרחק אוטומטית. אם המכונית שלפני מאטה אז גם הריינג׳ שלי מאט. אם צריך הוא גם בולם בעצמו. במקרה של בלימה חזקה, כמו זאת שקרתה לי כשאיזה ברלינגו עייף נכנס לי לנתיב, בוקע גם צפצוף אזהרה/נזיפה. מתי כבר יקצו נתיב מיוחד לריינג׳ רוברים? אני חושב שעופר נמרודי יסכים אתי בנקודה הזאת. למרות שהוא כבר בטח מכר את הריינג׳ שלו בכמה גרושים לאיזה רפתן.

יש כאן דיזל יפה, 4.4 ליטרים, 330 כוחות סוס, 70 קג”מ. אם לא לוחצים עליו חזק הוא גם חסכוני, עושה אפילו אחד לשמונה. מה שמתחשק לי עכשיו זה לטפס את מעלה עשוש – עלייה תלולה בערבה, קצת אחרי עין יהב. מרחוק השיפוע נראה מפחיד. מקרוב גם. אבל הריינג׳ יאכל אותו בקלות, אני בטוח בזה. מצד שני ברק הזהיר אותי לא לנסוע בשטח, בגלל חישוקי ה-21 אינץ’ והצמיגים הספורטיביים. אני יורד מזה ומחליט לקחת את האצילה הבריטית, בבעלות הודית, למסלול קרטינג. ממילא זה אתגר גדול יותר בשבילה מאשר מעלה עשוש. מסלול הקרטינג צר ומפותל. אני לוחץ על הכפתור ומנמיך את הרכב כמה שאפשר ומתחיל לנהוג. האמת, לא רע. קצת חריקות בסיבובים אבל הקצב סבבה ולא התהפכתי אפילו פעם אחת.

זה הדור הרביעי החדש של ריינג׳ רובר. העיצוב שלו יותר נקי וחלק. גם בפנים יש פחות בלגן והרבה פחות כפתורים בהשוואה לדגם הישן. זה מפני שהם הכניסו הרבה פונקציות לתוך מסך המגע, כולל החימום והקירור של המושבים, כולל חמש תוכניות המסאז׳. זה לא כזה כיף לקבל מסאז׳ ממכונית. יש באוטו הזה גם כוונון חשמלי להגה, חלון שמש ענק בגג, וילונות שעולים ויורדים. הריינג׳ רובר גם יודע להקרין את הסמל שלו. כל פעם שפותחים את הדלת, הוא מקרין את הכיתוב range rover על הרצפה, ליד האוטו. פיצ׳ר מהמם, שווה בפני עצמו רבע מיליון שקל לפחות. יש כאן מערכת שמע מתוצרת מרידאן עם 20 רמקולים לפחות. יש חלונות כפולים ויש מסך דואלי: הנהג רואה הודעות משעממות, למשל את הטמפרטורה של המיזוג, ואילו הנוסע שלצדו רואה בו בזמן את “האח הגדול” בערוץ 2. זה עובד מדהים.

הפיצ׳ר של המסך הכפול שווה עוד רבע מיליון וזה אומר שכבר הגענו לחצי מיליון שקל רק באביזרים. קחו בחשבון שיש כאן גם כוונון חשמלי למושבים לא רק מלפנים אלא גם מאחור. וגם חימום לגלגל ההגה. הם חזקים בענייני חורף. שמו גם תאי אחסון ייעודים למטריות. חוץ מזה האוטו מרושת כולו במצלמות מכל הכיוונים, יש מנגנון לחניה אוטומטית (צריך רק לתת גז וברקס, האוטו מסובב בעצמו את ההגה) ויש סגירת ואקום אוטומטית של הדלתות.

עוד כמה שנים כל הפינוקים האלה יתקלקלו והרפתן מבית זרע לא יטרח לתקן אותם. מבחינתו מה שחשוב זה שהמנוע יפעל ושהארבע-על-ארבע יפעל. חימום למושבים מעניין את התחת שלו.

למידע נוסף >> לנדרובר ריינג' רובר – חוות דעת