לנצ'יה דלתא -מבחן דרכים

העיצוב נשאר נאמן למסורת אבל הפנים מרגיש כמו פיאט בראבו . והביצועים? לא משהו שישאיר אתכם פעורי פה . אז איפה היתרון? היא זולה יותר מהמתחרות, אאודי וב.מ.וו ומהווה אלטרנטיבה מעניינת


מאת: יואב קווה, 15/10/2010

צילום: תומר פדר

למצ'יה דלתא צילום צד

1982. ילד ירושלמי משכנע את אבא שלו לקנות לנצ'יה דלתא חדשה. מכונית השנה 1980. מנוע 1,300 סמ"ק, 82 כ"ס. עיצוב חיצוני חד ומרשים. בפנים ריפודי קטיפה ואווירה יוקרתית. האבא משתכנע.

1983. ילד ירושלמי משכנע את אבא שלו לנסוע מהר בירידות לים המלח בלנצ'יה דלתא עדיין די חדשה. "תן גז!", "תן גז!"

האבא משתכנע.

בקצה הכביש, קצת אחרי הפנייה לדרך אלון, עומד שוטר, עוצר את הלנצ'יה החדשה ומעניק לנהג שלה דו"ח שמנמן.

אוקטובר 2010. כתב רכב ירושלמי לשעבר נוהג בלנצ'יה דלתא חדשה. הוא מצמיד בחוזקה את כף רגל שמאל למדרס שמשמאל לדוושת הבלם. עכשיו הידיים שלו קלות ופנויות לתפעל את ההגה. שמאלה חזק, ימינה מתון, בלימה, האצה ושוב שמאלה. אף שוטר לא מחכה בקצה העליות – רמת הגולן מכיוון חמת גדר – ואפשר להתרכז בנהיגה.

אז איך היא, הלנצ'יה דלתא החדשה? האם היא שווה מחיר התחלתי של 170 אלף שקל? האם היבואן, סמל"ת, יצליח למכור בשנה הבאה 300-500 מכוניות, כמו שהוא מקווה?

חדשה או ישנה?

קבלו תיקון. זו לא החדשה. לנצ'יה דלתא הושקה באירופה כבר ב-2008. מה שחדש הוא היבוא לישראל. אחרי הפסקה של תשע שנים מחזיר יבואן פיאט ואלפא רומיאו את לנצ'יה לישראל. בינתיים בדגם אחד ויחיד – דלתא. בשנה הבאה יצטרף אפסילון, הסופר מיני של היצרן.

היבואן, שמייחל למשוך גם לקוחות מבעלי הונדה אקורד, מגדיר את דלתא כ"מכונית מנהלים". בפועל, מדובר במכונית האצ'בק קומפקטית, חמש דלתות, בסגנון פיאט בראבו – שתי המכוניות חולקות פלטפורמה משותפת.

ההשקה של הדלתא התחילה ברמת הגולן. משם נהגנו לחמת גדר, עלינו שוב לרמה, ירדנו לראש פינה ואחרי ארוחת צהריים הדרמנו לתל אביב. אני קיבלתי את האדומה. מה אפשר להגיד על הצורה החיצונית של הדלתא? היא מעניינת. היא מוזרה. היא יפה. היא לא יפה. היא מושכת הרבה מבטים. את זה אני יכול לומר בוודאות. וזה לא רק העיצוב, זאת גם העובדה שהיא חדשה כאן ונדירה.

עיצוב הפנים של דלתא, לעומת זאת, די שגרתי. מישהו אמר פיאט בראבו?

למצ'יה דלתא צילום פנים

לפני שיגיע פיהוק, אני קופץ למנוע. היבואן בחר להביא את דלתא בגרסה החזקה – 1.8 ליטר טורבו, 200 כ"ס. סיבה ראשונה – זאת הגרסה היחידה שמיוצרת עם תיבת הילוכים אוטומטית מסורתית (לא רובוטית). זאת הגרסה שתאפשר, כך לפחות מקווה היבואן, להנחיל ללנצ'יה את התדמית הנכונה.

מהי התדמית הנכונה ללנצ'יה? נהוג לומר שאם אלפא רומיאו היא הב.מ.וו של קונצרן פיאט, אז לנצ'יה היא האאודי. לנצ'יה אמורה לשדר יוקרה אלגנטית. היא אמורה להיות נוחה במידה וספורטיבית במידה, אבל לא במידה שתאיים על אלפא.

האם כזאת היא הדלתא? האם הדלתא החדשה היא לנצ'יה או אולי בראבו בתחפושת דקה? אז ככה: לנצ'יה דלתא היא מכונית מלוטשת והדוקה. נוחות הנסיעה סבירה עם נטייה לנוקשות. התנהגות הכביש בטוחה וצפויה, אבל ללא שאר רוח וברק.

אז שנעבור לסלון? מבפנים, דלתא היא מכונית מרווחת להפליא. שילוב של בסיס גלגלים ארוך, 270 ס"מ, עם אפשרות לשחק בזווית המשענת של המושב האחורי ואף להסיט את המושב כולו על גבי מסילה, מה שיוצר מרווח מרשים מאוד מאחור.

המנוע בגרסה הזאת של הדלתא הוא טוב מאוד. יש לו ניחוח, יש לו כוח והוא מציע ביצועים טובים. אל תבנו על חיסכון רב בדלק. נסיעת המבחן, שהיתה ברובה בינעירונית מתונה למדי, הניבה 7 ק"מ לליטר.

מה זומם היבואן?

לנצ'יה דלתא מקווה להתחרות באאודי A3. במחיר הבסיסי שלה תוכלו לקנות אאודי A3 אבל עם מנוע חלש הרבה יותר (1.6 ליטר, 105 כ"ס). כנ"ל לגבי ב.מ.וו סדרה 1, שהיא גם יקרה יותר וגם חלשה יותר.

על הנייר מציעה דלתא תמורה טובה יותר לכסף: מנוע חזק יותר ואבזור מקיף יותר (כולל בקרת שיוט).

מכירת 400 מכוניות בשנה הבאה נשמעת כמו יעד אופטימי מדי. אולי היבואן יודע משהו שאנחנו לא יודעים. אולי היבואן החליט שחדירה מחודשת של לנצ'יה לישראל היא מהלך אסטרטגי, שלא נועד לייצר רווחים בטווח קצר, אלא להדק את האחיזה של סמל"ת במותגים השונים של פיאט. צריך לזכור שאין כאן חסינות – ראו איך UMI איבדו את זיכיון אופל לקבוצת שמלצר. צריך לזכור שלנצ'יה מתחילה לשווק דגמים של קרייזלר שממותגים באירופה כלנצ'יה ולהפך. ייתכן מאוד שסמל"ת מזדרז לתקוע דגלון ולהכריז – אם יגיעו דגמים כאלה של ספק לנ'ציה ספק קרייזלר, אני רוצה להיות זה שיביא אותם – ולא יבואנית קרייזלר, מכשירי תנועה.

למצ'יה דלתא צילום מאחור

בונים על העיצוב

האם הדלתא החדשה תחליד במהירות? התשובה שלילית. זאת מכונית מודרנית והימים ההם עברו ואינם. לנצ'יה דלתא היא מכונית איכותית – או כך לפחות התרשמנו בנסיעת המבחן. הסלוגן של המותג הוא The power to be diffrerent. מבחינת התחושה בנהיגה, לא תזכו בחוויה שונה לגמרי. לנ'ציה דלתא מתנהגת כמו כל מכונית מודרנית, ומה שנשאר הוא העיצוב החיצוני.

בעד: עיצוב מיוחד, מרחב פנים, יחס מנוע-מחיר.

נגד: ניהוג חסר השראה.

שורה תחתונה: אלטרנטיבה מעניינת.

לקריאה נוספת << לנצ'יה דלתא חוות דעת 

רכב חדש 0 ק"מ !
התקשרו עכשיו 073-374-2700
שלח
  • סובארו XV מנוע 2.0 ליטר אוטומטית
    מחירון: 159,900 ₪
    המחיר שלנו: 126,900 ₪
    חסכון: 33,000 ₪
  • אופל אסטרה דיזל ברלינה (סדאן) אוטומטית
    מחירון: 134,900 ₪
    המחיר שלנו: 99,900 ₪
    חסכון: 35,000 ₪
  • מאזדה 3 ספורט אוטומטית
    מחירון: 132,000 ₪
    המחיר שלנו: 114,500 ₪
    חסכון: 17,500 ₪
  • יונדאי אלנטרה אוטומטית
    מחירון: 133,500 ₪
    המחיר שלנו: 109,000 ₪
    חסכון: 24,500 ₪
  • מיצובישי אאוטלנדר (7 מושבים) אוטומטית
    מחירון: 169,900 ₪
    המחיר שלנו: 147,600 ₪
    חסכון: 22,300 ₪
  • קיה ספורטאז' אוטומטית
    מחירון: 139,900 ₪
    המחיר שלנו: 124,200 ₪
    חסכון: 15,700 ₪
  • קיה פיקנטו החדשה 1.2 אוטומטית
    מחירון: 79,500 ₪
    המחיר שלנו: 68,000 ₪
    חסכון: 11,500 ₪
כל הדגמים
סובארו XV מנוע 2.0 ליטר אוטומטית
מחירון: 159,900 ₪
המחיר שלנו: 126,900 ₪
חסכון: 33,000 ₪
אופל אסטרה דיזל ברלינה (סדאן) אוטומטית
מחירון: 134,900 ₪
המחיר שלנו: 99,900 ₪
חסכון: 35,000 ₪
מאזדה 3 ספורט אוטומטית
מחירון: 132,000 ₪
המחיר שלנו: 114,500 ₪
חסכון: 17,500 ₪
יונדאי אלנטרה אוטומטית
מחירון: 133,500 ₪
המחיר שלנו: 109,000 ₪
חסכון: 24,500 ₪
מיצובישי אאוטלנדר (7 מושבים) אוטומטית
מחירון: 169,900 ₪
המחיר שלנו: 147,600 ₪
חסכון: 22,300 ₪
קיה ספורטאז' אוטומטית
מחירון: 139,900 ₪
המחיר שלנו: 124,200 ₪
חסכון: 15,700 ₪
קיה פיקנטו החדשה 1.2 אוטומטית
מחירון: 79,500 ₪
המחיר שלנו: 68,000 ₪
חסכון: 11,500 ₪