לקסוס CT200h – מבחן דרכים

אל תקנו את הלקסוס CT200h בשביל הביצועים - היא לא ספורטיבית מי יודע מה ■ אך עדיין מדובר במכונית חסכונית שלא מוותרת על נוחות וליטוש


מאת: יואב קווה, 21/04/2011

צילום: אוריאל כהן

 לקסוס CT200h מלפנים

הכיוון הוא דרום-מזרח. מזג האוויר נוח. אני מפליג בלקסוס CT200h.

לא שומע מוסיקה או דיבורים. מקשיב רק למנוע. המנוע משמיע רעש מוזר. לא ממש רעש, מין שריקה. שריקה מוחרשת. מהלקסוס הזאת לא בוקעים צלילי אגזוז. אין רעשי שסתומים ובוכנות, אין שאון מכני סטנדרטי. האם CT200h היא מכונית חשמלית? לא. לא עכשיו. היא מסוגלת לנסוע במצב חשמלי, אבל רק עד 30-40 קמ"ש. במהירויות גבוהות יותר – אני נוסע עכשיו ב-100 – היא נוסעת בכוחו של מנוע בנזין, ובמצב היברידי בכוחם המשולב של מנוע הבנזין והחשמל. המערכת הזאת מלוטשת למופת. אי אפשר להבחין במעברים בין מקורות הכוח השונים – חשמל, חשמל ובנזין, בנזין בלבד.

מה הסיפור ההיברידי? אומרים לנו שזה שלב מעבר בדרך למכוניות חשמליות שנטענות מרשת החשמל. שלב המעבר הזה נמשך כבר 20 שנה אצל טויוטה (לקסוס היא חברת בת של טויוטה), החברה המובילה בעולם בתחום ההיברידיות. המערכת ההיברידית מאפשרת טווח נסיעה ארוך (להבדיל ממכונית חשמלית מבוססת מצבר) לצד חיסכון בדלק (בין השאר בזכות טעינת המצבר בזמן בלימה והאטה).

קרעתי את CT200h, והיא החזירה לי בצריכת דלק של 14.7 ק"מ לליטר. פנטסטי. בתנאי נהיגה כאלה, כל מכונית מתחרה מבוססת בנזין (דיזל זה סיפור אחר) היתה דורשת 50% יותר דלק.

אז נכון ש-14.7 ק"מ לליטר רחוקים מ-24 ק"מ לליטר, שעליהם מצהיר היצרן, אבל אני מאמין שבנהיגה רגועה של לקסוס CT200h אפשר לגרד מלמטה את ה-20 ק"מ לליטר.

אי אפשר לטעות בה

מישהו לחש באוזניי: "לקסוס CT200h? זאת בסך הכל טויוטה פריוס בתחפושת של לקסוס". טכנית הוא קצת צודק. CT200h משתמשת במערכת ההנעה ההיברידית של פריוס ושל אוריס הייבריד – אותו מנוע בנזין 1.8 ליטרים, אותו מנוע חשמלי ואותה תיבת הילוכים רציפה. אז מה? האם אאודי A3 היא פולקסווגן גולף בתחפושת? התשובה שלילית. יצרני הרכב יודעים לשתף פלטפורמות ולחסוך בעלויות, אבל הם גם למדו להעניק אופי ייחודי לכל מותג. וכאן מדובר בלקסוס – ואי אפשר לטעות בזה.

לקסוס CT200h תמונת תא נוסעים

CT200h היא מכונית מוקפדת לעילא. הגימור בתא הנוסעים מרשים מאוד. המכונית מלוטשת, נעימה, קלה לנהיגה. כמו לקסוס.

אבל שלא כמו לקסוס – לפחות לא כמו הלקסוס שהכרנו עד היום – CT200h היא מכונית קומפקטית. כמה קומפקטית? בסיס הגלגלים הוא 260 ס"מ – 4 ס"מ פחות מזה של יונדאי i30 – ואילו האורך שלה מפגוש לפגוש הוא 432 ס"מ – 7.5 ס"מ יותר מאותה יונדאי.

מאוכזבים? אל תהיו. מי אמר שמכונית יוקרה חייבת להיות ממותה? זה מה שהשכנים שלכם אומרים? תחליפו שכנים.

בקושי קנייה שבועית

רגע, לא גמרתי עם סוגיית הגודל. האם CT200h קטנה עד כדי פגיעה במרחב המחיה של הנוסעים? מלפנים אין שום בעיה. מאחור קצת. לקסוס CT200h מתאימה להסעת שני מבוגרים מאחור ולא שלושה. מה שמעיק יותר הוא נפח תא המטען. בדף הנתונים כתוב 375 ליטר, וזה נשמע סביר. בפועל מדובר בתא שיספיק בקושי לקנייה השבועית הגדולה בסופר. אלה המצברים של המערכת ההיברידית שאוכלים את המקום.

CT200h היא לא רק לקסוס קומפקטית, אלא גם לקסוס הנעה קדמית. רוב המכוניות של היצרן מצוידות בהנעה אחורית או לכל הגלגלים. המסר ברור: CT200h אמורה לתת ביס בשווקים האירופיים וגם להתברג היטב בשוק האמריקאי שמשתנה ומסתגל למחירי הדלק ולצורך לקצץ בזיהום.

בלי ביצועים מרטיטים

CT200h עולה 180 אלף שקל. במחיר הזה מקבלים את המכונית פלוס בקרת אקלים מפוצלת, חישוקים קלים, דיבורית בלוטות', התנעה ללא מפתח ורדיו-דיסק מקורי. כדי לשים את היד על חלון שמש בגג וחיישני נסיעה לאחור עם מצלמה צריך לשלם 195 אלף שקל – והמכונית עדיין לא תכלול צבע מטאלי ולא בקרת שיוט.

המתחרה העיקרי של לקסוס CT200h היא אאודי A3. במחיר טיפה גבוה יותר מזה של הלקסוס (201 אלף שקל) אפשר לקנות A3 חמש דלתות עם מנוע בנזין 1.8 טורבו. מה מקבלים באאודי? קצת פחות אבזור, אבל הרבה יותר ביצועים. CT200h עם תאוצה של 10.3 שניות ל-100 קמ"ש היא עגלה לעומת האאודי הזאת, שסוגרת 100 קמ"ש תוך 7.7 שניות.

האם ביצועים הם העניין שלכם? אם כן, אז אין לכם מה לחפש בלקסוס הזאת. אפילו במצב "ספורט" – יש במכונית הזאת בורר מצבי נהיגה – היא לא מפיקה מעצמה ביצוע מרטיט אחד. האיש שנוהג בלקסוס CT200h יוכל אמנם לעקוף משאיות פה ושם, אבל לא הרבה יותר מזה. CT200h לא ספורטיבית מי יודע מה בסיבובים. אמנם שיפור עצום בהשוואה לטויוטה פריוס, אמנם השלדה מתנהגת לפי הכללים ולהגה אפילו יש משקל מסוים, אבל מבחינת חדוות הנהיגה, מאזדה3 ליסינג סטנדרטית תיתן לכם הרבה יותר.

לקסוס CT200h מאחור

האופי נמצא שם

הסיפור של CT200h אחר. זאת מכונית היברידית של ממש, מכונית חסכונית באמת. זאת מכונית שלא מנקרת עיניים. זאת מכונית נכונה. והיא עושה זאת בלי לוותר על נוחות, יוקרה פנימית וליטוש. והכי חשוב – יש לה אופי. למרות ההנעה ההיברידית, למרות התיבה הרציפה, למרות הביצועים הבינוניים.

אופי? הוא מסתתר בשילוב הכאילו סותר בין יוקרה לחיסכון. הוא מתחבר למופנמות ולאיכות. מדובר באופי שקשור לשקט של הנסיעה ולחוויה שהיא אמנם היברידית, אבל לא כזאת שמתאימה רק לגיקים חולי גאדג'טים. CT200h נראית מכונית רגילה, נוסעת כמו מכונית רגילה, ולא תמצאו בפנים יותר מדי תצוגות גרפיות ממוחשבות שמנסות לאלף אתכם להוריד את הרגל מהדוושה.

בעד: ליטוש, איכות, ענווה, חיסכון בדלק.

נגד: מנוע לא חזק, תא מטען מצומצם.

שורה תחתונה: היברידית עם אופי.

לקסוס CT200h – מפרט טכני

גרסה: Premium

נפח תא מטען: 435 ליטר

מנוע: בנזין וחשמל, ארבע בוכנות, נפח מנוע בנזין 1,798 סמ"ק

הספק מרבי: 99 כ"ס ב-5,200 סל"ד 

מומנט מרבי: 14.5 קג"מ ב-4,000 סל"ד 

מנוע חשמלי: 82 כ"ס, 21.1 קג"מ. הספק משולב של המערכת ההיברידית – 136 כ"ס

צמיגים: 205/551 6R

גובה: 144 ס"מ

בסיס גלגלים: 250 ס"מ

רוחב: 176 ס"מ

רוחב: 169.5 ס"מ

משקל עצמי: 1,050 ק"ג

תצורה: חמש דלתות, הצ'בק 

הנעה ותמסורת: קדמית, תיבת הילוכים אוטומטית רציפה 

ביצועים: מהירות מרבית – 180 קמ"ש, תאוצה מ-0 ל-100 קמ"ש: 10.3 שניות 

צריכת דלק: נתוני מעבדה – 25 ק"מ לליטר, נתוני מבחן – 14.7 ק"מ לליטר 

קבוצת זיהום:

בטיחות: שמונה כריות אוויר, ABS, בקרת יציבות אלקטרונית, עדיין לא נבחנה במבחני הריסוק של EuroNCAP 

שנת השקה: 2010 

מחיר: 194,800 אלף שקל

אבזור סטנדרטי: חישוקי סגסוגת קלה, חיפוי עור ללוח המחוונים, מערכת הנעה ללא מפתח, רדיו-דיסק מקורי עם חיבור USB, קישוריות בלוטות', חלון גג חשמלי, חיישני חנייה אחוריים בהתקנה מקומית ומצלמה, מראה פנימית מתכהה נגד סנוור, שמשות כהות לנוסעים מאחור

רכב חדש 0 ק"מ !
התקשרו עכשיו 073-374-2700
שלח
  • סובארו XV מנוע 2.0 ליטר אוטומטית
    מחירון: 159,900 ₪
    המחיר שלנו: 126,900 ₪
    חסכון: 33,000 ₪
  • אופל אסטרה דיזל ברלינה (סדאן) אוטומטית
    מחירון: 134,900 ₪
    המחיר שלנו: 99,900 ₪
    חסכון: 35,000 ₪
  • מאזדה 3 ספורט אוטומטית
    מחירון: 132,000 ₪
    המחיר שלנו: 114,500 ₪
    חסכון: 17,500 ₪
  • יונדאי אלנטרה אוטומטית
    מחירון: 133,500 ₪
    המחיר שלנו: 109,000 ₪
    חסכון: 24,500 ₪
  • מיצובישי אאוטלנדר (7 מושבים) אוטומטית
    מחירון: 169,900 ₪
    המחיר שלנו: 147,600 ₪
    חסכון: 22,300 ₪
  • קיה ספורטאז' אוטומטית
    מחירון: 139,900 ₪
    המחיר שלנו: 124,200 ₪
    חסכון: 15,700 ₪
  • קיה פיקנטו החדשה 1.2 אוטומטית
    מחירון: 79,500 ₪
    המחיר שלנו: 68,000 ₪
    חסכון: 11,500 ₪
כל הדגמים
סובארו XV מנוע 2.0 ליטר אוטומטית
מחירון: 159,900 ₪
המחיר שלנו: 126,900 ₪
חסכון: 33,000 ₪
אופל אסטרה דיזל ברלינה (סדאן) אוטומטית
מחירון: 134,900 ₪
המחיר שלנו: 99,900 ₪
חסכון: 35,000 ₪
מאזדה 3 ספורט אוטומטית
מחירון: 132,000 ₪
המחיר שלנו: 114,500 ₪
חסכון: 17,500 ₪
יונדאי אלנטרה אוטומטית
מחירון: 133,500 ₪
המחיר שלנו: 109,000 ₪
חסכון: 24,500 ₪
מיצובישי אאוטלנדר (7 מושבים) אוטומטית
מחירון: 169,900 ₪
המחיר שלנו: 147,600 ₪
חסכון: 22,300 ₪
קיה ספורטאז' אוטומטית
מחירון: 139,900 ₪
המחיר שלנו: 124,200 ₪
חסכון: 15,700 ₪
קיה פיקנטו החדשה 1.2 אוטומטית
מחירון: 79,500 ₪
המחיר שלנו: 68,000 ₪
חסכון: 11,500 ₪