מאזדה 3 – מבחן דרכים

מאזדה 3 חוזרת אלינו רעננה אך רגועה מאשר בעבר. ועדיין יש לה את זה


מאת: אורון טל, 17/03/2017

טמפרמנט. זאת המילה הנכונה. מאזדה 3 מאז הוצגה בשנת 2003, הייתה מכונית עם טמפרמנט. יש לה דם חם ועיצוב חד, אבל כמשפחתית קומפקטית, היא אף פעם לא הייתה פרקטית במיוחד. במהלך 14 השנים האחרונות היא הוחלפה פעמיים. הפעם האחרונה זה היה ב-2013. פלטפורמה חדשה, שפת עיצוב חדשה, טכנולוגיה חדשה, והכל בסימן של יעילות לצד דינמיות. קצת מזכיר את הסלוגן של ב.מ.וו –Efficient Dynamic. אבל זאת מאזדה, עדיין קמיקזית, עדיין חדה וקלה.
והינה אנחנו שוב כאן, לרגל בחינת מתיחת הפנים של שנת 2017. ואנחנו לא מתלוננים, כי מבחינתנו זה עוד תירוץ לנהוג על מאזדה 3. בעיקר אם מדובר על גרסת ה-2.0 ליטר SPORT של רכב המבחן.

רוח לחימה
מאזדה 3 שנת 2017 עדיין נראית נהדר, בהתאם לשפת העיצוב קודו (KODO) של מאזדה. במסגרת מתיחת הפנים הגריל הוחלף ונמתח קצת לפנים עם שפתי "דמוי ניקל" חדשות. כתוצאה מכך, החרטום נראה יותר משוך. גם הפנסים הקדמיים עברו עדכון ממש קל, לטובת מראה נץ משחר לטרף, וחדי הבחנה ישימו לב שעדכנו את הפגושים הקדמיים. גם האחוריים עברו עדכון בגזרת הפנסים והפגושים. הפנסים קיבלו תאורת LED, והפגושים קצת נמתחו.
מעבר לכך, מאזדה 3 שומרת על החיתוכים והקיפולים הנכונים. מה שמתחיל בחרטום מאיים, עם קו גלי שיורד מאחורי הכנפיים הקדמיות, ומצטלב עם קו מותניים שעולה לכנפיים האחוריות. ואת הכנפיים עצמן ממלאים חישוקי 18 אינץ' מרשימים. רכב המבחן היה בגרסת הסדאן, ועוד בצבע לבן ליסינג, מה שלא הפריע לך להיראות דרוכה לקרב.

פתיחת הדלת הכבדה של מאזדה 3, מזכירה לנו כל פעם מחדש את קפיצת מאז הדור הקודם. וכשטורקים אותה, נדמה שמאזדה למדו את האויב היטב. ככה אנחנו אוהבים את מאזדה: מוכנה להילחם על מקומה, מבלי לאבד את עצמה. החומרים נותרו איכותיים ורכים ברובם, כמו לפני מתיחת הפנים. השינויים שנרשמו הם גלגל הגה חדש כמו במאזדה מיאטה עם גימור עור בתפירה אפורה חדשה (אהבתי יותר את האדומה שהייתה קודם), גימור "פיאנו" שחור בדלתות ובבית ידית ההילוכים ומסך מולטימדיה חדש. זה האחרון, נראה כאילו נטעו אותו בתוך הדשבורד, במקום הקודם, שנראה היה כאילו יושב מעליו. תפעול המולטימידה נשאר מוצלח, וברכב המבחן גם היה ניווט מובנה באנגלית. הוא די מוצלח ונוח, אך אין עדכוני תנועה ופקקים כמו בווייז. חדי הבחנה ישימו לב בטח למתג הספורט הכסוף לפני ידית ההילוכים. אנחנו עוד נחזור אליו.
אם לסכם את תא הנוסעים, הוא עדיין מציע תנוחת נהיגה דרוכה וספורטיבית, המושבים תומכים, האיכות גבוהה אך טיפה מצועצעת, והמרחב מאחור מספק, אך לא נדיב במיוחד. מי שמחפש מרחבים שיבדוק סקודה אוקטביה.

קודם שתה כוס סאקה
רגע לפני שנגיע לנסיעה, נציין כי בסעיף אבזור הבטיחות מאזדה הוסיפה כמה סוכריות. ראשית כל, מערכת התראת סטיית הנתיב שופרה ויש לה חיווי טוב יותר. בגרסאות ה-Comfort ו-Premium המערכת גם מתקנת בעצמה. בקרת הבלימה האוטונומית עובדת כעת עד 80 קמ"ש (במקום 30). תאורת החזית הוחלפה במערכת LED מלאה, כולל בקרת אלומה גבוהה, למניעת סנוור הרכבים ממול (סטנדרט!). ויש גם את מערכת ה-GVC, שאמורה להפחית זוויות גלגול ועלרוד בעת העברות משקל.
זאת האחרונה, שיפרה קלות את הנוחות, אך לא נרשמו שינויים דרסטיים.

היפ היפ בנזאי
לחיצה על כפתור מעירה לחיים את מנוע ה-2.0 ליטר 165 כ"ס, לצליל זומזום מהדהד. שילוב ידית ההילוכים הקליקית אך רכה לדרייב, והמאזדה מזנקת לה בקלילות מהמקום. אני מתגלגל לי בכבישי גוש דן, ומתרשם כי איכות הנסיעה נשארה סופגת אך קשיחה. אני מציין לעצמי שטויוטה קורולה יותר נינוחה ממנה. ועדיין מאוד כיף לתמרן את המאזדה בעיר. אולי דווקא בגלל ששמרו על הקלילות והחדות, ואולי בגלל הקומפקטיות ותנוחת הנהיגה, שמכינה אותך לקרב האורבני. ביציאה מחוץ לעיר כבר מתחילים לשים לב לשינויים. איכות הנסיעה משתפרת, ויש תחושה של מכונית בוגרת. אבל נדמה לי שמישהו החליט לבגר לי אותה יותר מדי. משהו בתיבת ההילוכים נרגע לי. היא לא ממהרת כבר להוריד הילוכים כשאני לוחץ עליה. מה שמותיר אותי עם מנוע אטמוספרי עם זמינות מומנט בינונית. כשלוחצים יותר היא מתעוררת, ואז רעש המנוע מתחזק מאוד. וזה לא שחסרים רעשי כביש. מאזדה יכלו להתאמץ כאן יותר. קצת חבל, כי בידוד רעשי הרוח מוצלח, חרף רוחות חזקות בימי המבחן.

זוכרים את כפתור הספורט מקודם? ובכן, טוב שהוא שם. רגע לאחר שהוא נלחץ, המאזדה חטפה עליי את הג'ננה. ואולי זאת בכלל קריאת הקרב שלה. כי מאותו רגע, המנוע והתיבה יעשו הכל, כדי כדי להרתיח את האווירה. המנוע מושך יותר גבוה, התיבה מושכת יותר נמוך, הפניה מתקרבת, וכלום… אין כמעט תת-היגוי באוטו הזה. הוא בכיף היה יכול לקבל את מנוע ה-2.5 ליטר של מאזדה 6. לא נורא, כך לפחות הפניות זורמות להן. פניה באה אחרי פניה, ההגה נטען במשקל, המנוע זועם, ואני בתוך הכיסא, ממוקד. כנס קצת מהר יותר, משוך יותר את ההגה, והזנב יברח לו באלגנטיות. מה שמדהים זה שהכל קורא עם מספיק מרווח ביטחון. היא לא תפתיע אותך, היא תעשה מה שאתה מתכוון. צייתנית כזאת. אם תתעקשו, אז תמצאו שההגה יכול היה להיות טבעי יותר, עם יותר משקל. הבלמים טובים וחזקים. אם כי ניתן היה לצפות ליותר נשיכה, בהתחשב באופי של האוטו.
אחרי שנרגענו, מחשב הדרך הראה צריכת דלק של 12.1 ק"מ לליטר. טוב למדי ביחס לתנאים.

מלחמה ושלום
מאזדה 3 זה אוטו כיפי. אם היה ניתן לייחס לו תכונות אנושיות, אז היינו אומרים שהוא חושני אך זועם. אם היה חיית מחמד, הוא היה כלבלב חמוד, שרוצה שתשחק אתו, אך הוא נוהג לפשל מדי פעם. שכן, יש מרווחות ממנה, ויש גם נוחות ממנה. אך עם כזה מראה ואופי שובב, קשה לכעוס עליה.

לקריאה נוספת >> מאזדה 3 חוות דעת

מאזדה 3 – מבחן דרכים הנתונים שצריך לדעת:

כללי:

שם גרסה: 2.0 ליטר ספורט
מחיר: 132,000 שקל
שנת מודל: 2017
מס' דלתות: 4
מקומות ישיבה: 5

מנוע והילוכים:

הנעה: קדמית
תיבת הילוכים: אוטומטית, 6 הילוכים
מנוע: בנזין, 4 בוכנות
נפח: 1,998 סמ"ק
הספק מירבי: 165 כ"ס ב-6,000 סל"ד
מומנט מירבי: 21.4 קג"מ ב- 4,000 סל"ד

צריכת דלק וביצועים:

מהירות מירבית: 208 קמ"ש
תאוצה ל- 100 קמ"ש: 8.9 שניות
צריכת דלק - נתוני יצרן: 21 ק"מ לליטר
צריכת דלק - אמיתית: 12.1 ק"מ לליטר
זיהום אויר:
 
 

בטיחות:

כריות אוויר: 6
בקרת יציבות אלקטרונית: יש
מבחן ריסוק:

מימדים:

אורך: 458.0 ס"מ
רוחב: 179.5 ס"מ
גובה: 145.0 ס"מ
בסיס גלגלים: 270.0 ס"מ
משקל עצמי: 1,411 ק"ג
מידות צמיגים: 215/45/18
נפח תא מטען: 414 ליטרים

אבזור כלול במחיר הרכב:

בטיחות: בקרת בלימה אוטונומית (עד 80 קמ"ש), מערכת התרעה על סטייה מהנתיב, ניטור לחץ אוויר בצמיגים, מערכת "עצור וסע", בקרת אלומה גבוהה, מערכת לתיקון זוויות גלגול

מולטימדיה: מערכת מולטימדיה צבעונית עם מסך מגע בגודל 7 אינץ', חוגת שליטה מרכזית, שליטה מגלגל ההגה, כניסת USB ו- AUX,  דיבורית בלוטות, מצלמת רוורס.

בתוך הרכב: מחשב דרך, מערכת התנעה חכמה, מחשב דרך, בקרת אקלים, בקרת שיוט,  משוטים להעברת ההילוכים מאחורי גלגל ההגה, תצוגה עילית לפרמטרים כמו מהירות והתראת סטיה מנתיב

מחוץ לרכב: תאורת יום LED, תאורת LED מלאה, פנסי ערפל קדמיים, תאורה מסתגלת העוקבת אחרי כיוון הנסיעה, מראות צד מתקפלות חשמלית עם איתות מובנה, חישוקים קלים 18 אינץ'

.
רכב חדש 0 ק"מ !
התקשרו עכשיו 073-374-2700
שלח
  • סובארו XV מנוע 2.0 ליטר אוטומטית
    מחירון: 159,900 ₪
    המחיר שלנו: 126,900 ₪
    חסכון: 33,000 ₪
  • אופל אסטרה דיזל ברלינה (סדאן) אוטומטית
    מחירון: 134,900 ₪
    המחיר שלנו: 99,900 ₪
    חסכון: 35,000 ₪
  • מאזדה 3 ספורט אוטומטית
    מחירון: 132,000 ₪
    המחיר שלנו: 114,500 ₪
    חסכון: 17,500 ₪
  • יונדאי אלנטרה אוטומטית
    מחירון: 133,500 ₪
    המחיר שלנו: 109,000 ₪
    חסכון: 24,500 ₪
  • מיצובישי אאוטלנדר (7 מושבים) אוטומטית
    מחירון: 169,900 ₪
    המחיר שלנו: 147,600 ₪
    חסכון: 22,300 ₪
  • קיה ספורטאז' אוטומטית
    מחירון: 139,900 ₪
    המחיר שלנו: 124,200 ₪
    חסכון: 15,700 ₪
  • קיה פיקנטו החדשה 1.2 אוטומטית
    מחירון: 79,500 ₪
    המחיר שלנו: 68,000 ₪
    חסכון: 11,500 ₪
כל הדגמים
סובארו XV מנוע 2.0 ליטר אוטומטית
מחירון: 159,900 ₪
המחיר שלנו: 126,900 ₪
חסכון: 33,000 ₪
אופל אסטרה דיזל ברלינה (סדאן) אוטומטית
מחירון: 134,900 ₪
המחיר שלנו: 99,900 ₪
חסכון: 35,000 ₪
מאזדה 3 ספורט אוטומטית
מחירון: 132,000 ₪
המחיר שלנו: 114,500 ₪
חסכון: 17,500 ₪
יונדאי אלנטרה אוטומטית
מחירון: 133,500 ₪
המחיר שלנו: 109,000 ₪
חסכון: 24,500 ₪
מיצובישי אאוטלנדר (7 מושבים) אוטומטית
מחירון: 169,900 ₪
המחיר שלנו: 147,600 ₪
חסכון: 22,300 ₪
קיה ספורטאז' אוטומטית
מחירון: 139,900 ₪
המחיר שלנו: 124,200 ₪
חסכון: 15,700 ₪
קיה פיקנטו החדשה 1.2 אוטומטית
מחירון: 79,500 ₪
המחיר שלנו: 68,000 ₪
חסכון: 11,500 ₪