ניסאן מיקרה CC – מבחן דרכים

ניסן מייקרה C+C החדשה מתאימה בדיוק לחורף הישראלי. הגג הנפתח והעיצוב המקורי משכיחים מיד יומרות ספורטיוויות ודאגות יום-יומיות


מאת: שחר הזלקורן, 25/01/2007
ניסאן מיקרה cc
ניסאן מיקרה cc
ניסאן מיקרה cc
ניסאן מיקרה cc
ניסאן מיקרו CC
ניסאן מיקרו CC
 
 

מקובל לחשוב שמכוניות פתוחות נועדו לקיץ. בדמיון עולות תמונות של גגות מופשלים, כוכבי קולנוע ועצי דקל. איזו טעות. השמש הקיצית מאדה את השיער וממיסה את הנהג, וזו אינה נוסחה לחיים טובים. האמת היא שמכוניות פתוחות נועדו לחורף הישראלי. ממוצע של יום גשם אחד כל שבועיים משאיר לבעלי מכוניות פתוחות ימים רבים מספור של שמש חורפית מלטפת ושמי תכלת צוננים. תענוג.

בדיוק ביום חורף שכזה נחתה בישראל ניסאן מיקרה C+C, או "קופה + קבריולה". איש המכירות באולם התצוגה של היבואנית מאוהב בה. "יפה, אה?" מובן שהוא לא אובייקטיווי. אבל הוא לא היחיד שמאוהב בה. תלמידי בית ספר ביער להב, זוג פנסיונרים בערד, זאטוטים ליד מחלף שפירים – כולם התאהבו במיקרה כבר ממבט ראשון ושלחו לעברה חיוכים. אפשר להבין אותם. היא פשוט מתוקה. אמנם הישבן מעט נפוח ומגושם, כדי שיוכל לאחסן את הגג הנפתח, אבל הדבר אינו גורע מהשיק שהמיקרה משדרת. וכשהגג פתוח, היא נראית טוב עוד יותר. 

יש עוד משהו שמיקרה משדרת: נשיות. יש יראו בכך יתרון, יש יראו חיסרון – אך כמו רבות מבנות מינה, מכוניות קופה-קבריולה קטנות, מיקרה C+C נראית עדינה ונשית. סטיב מקווין, הארכיטיפ של גבר-גבר, לא היה קונה כזאת. אולם, מי שאימץ את המהפכה המטרוסקסואלית עשוי להרגיש בה בנוח. 

ניסאן מיקרו CC צילום מלפנים

על ההרגשה הנוחה – של כל נהג – יקל תא נוסעים מלא קסם. שילובי צבעים מוצלחים ועיצוב מקורי עושים את מיקרה מקום נעים לשהות בו. למרבה הצער, השימושיות של תא הנוסעים לוקה בחסר. מושב הנהג גבוה מדי ואפילו נהגים ממוצעי קומה ימצאו את מצחם מדגדג את השמשה הקדמית. גם תנוחת הנהיגה אינה אופטימלית: דוושות גבוהות מדי ומסעד תחתון קצר עלולים לעייף בנסיעות ארוכות.

אבל נסיעות ארוכות ממילא אינן ייעודה העיקרי של מיקרה. רחובות העיר, קניונים אופנתיים – אלה שדות הציד שלה. ושם היא תפגין נוחות נסיעה טובה ויכולת תמרון מצוינת, הודות לרדיוס סיבוב קטן. אולם גם מי שיבחר לבקר קרובי משפחה בעיר רחוקה לא יתלונן. המיקרה תשייט בנינוחות בכבישים בין-עירוניים, כשרק לעתים רחוקות ירימו מתליה ידיים לנוכח שיבושי האספלט הרבים. 

מי שיתעקש למצוא במיקרה שותפה להשחזות צמיגים ספורטיוויות עשוי להתאכזב. מתברר שמאחורי הפרצוף השובב מסתתרת מכונית נעימה ובטוחה, אבל משעממת למדי. לזכותה ייאמר שכמכונית שגגה קוצץ היא מתנהגת בסדר גמור. 

ניסאן מיקרה cc צילום אחורי

גם הביצועים אינם ספורטיוויים: מנוע 1.6 ליטרים, המוכר מניסאן נוט, מייצר 110 כ"ס שנאלצים להתמודד עם משקל נכבד (1,200 ק"ג). אבל אופי נמרץ ותיבת הילוכים אוטומטית פשוטה ויעילה עוזרים למיקרה להתעלם מנתוני הפתיחה הבינוניים – עד למהירויות של 120-130 קמ"ש היא מרגישה זריזה ואנרגטית. לאחר מכן מורגשת התעייפות, אך ממילא אלו הן מהירויות לא חוקיות.  

חשובה ורלוונטית יותר מהמהירות המרבית היא מהירות פתיחת הגג: 22 שניות. כשכל חלקי הגג מאוחסנים בתא המטען, השמים הפתוחים משכיחים מהנהג יומרות ספורטיוויות ודאגות יום-יומיות. זהו הקסם האמיתי של מכוניות פתוחות – הרגשת חופש שקשה להסבירה למי שלא התנסה בה. אתם תקועים באותם פקקים, שומעים את אותן תחנות ברדיו, אך משום מה הגג הפתוח עושה את הכל לנעים יותר. 

כמה אתם מוכנים לשלם בעבור קסם שכזה? מיקרה C+C היא המכונית הפתוחה הזולה בישראל ובכל זאת היא אינה זולה: מחירה 160 אלף שקל. פז'ו 206CC היא יריבתה היחידה של מיקרה, אולם שיווקה ייפסק בקרוב לרגל החלפת פז'ו 206 ב-207 החדשה. האם מיקרה מצדיקה את מחירה? 

התשובה היא שאין תשובה – היגיון אינו ממלא תפקיד בהחלטה לקנות מכונית קופה-קבריולה. השיקולים הם אופנתיים ורגשיים. ומאחר שבכל הנוגע לקניית מכונית חדשה מרבית הישראלים נוטים להיות רציניים ורציונליים להחריד, מיקרה C+C לא תהפוך לחיזיון נפוץ בכבישים. מי שיחליט להשליך את המחשבון מהחלון וללכת עם הלב, טוב יעשה אם יזדרז. החורף עומד לברוח בקרוב ואתו ייעלמו ימי הקסם של המכוניות הפתוחות.  

ניסאן מיקרה cc צילום מלפנים

ניסאן מיקרה C+C

תצורה: קופה-קבריולה, 2 דלתות 
מידות: אורך 380 ס"מ, רוחב 166.8 ס"מ, גובה 144 ס"מ, בסיס גלגלים 243 ס"מ, נפח תא מטען 457 ליטרים (255 ליטרים כשהגג פתוח), משקל עצמי 1,200 ק"ג, צמיגים 175/65-15 
הנעה ותמסורת: קדמית, אוטומטית, 4 הילוכים 
מנוע: בנזין, 4 בוכנות, נפח 1,598 סמ"ק, הספק מרבי 110 כ"ס ב-6,000 סל"ד, מומנט מרבי 15.6 קג"מ ב-4,400 סל"ד 
ביצועים (נתוני יצרן): מהירות מרבית 178 קמ"ש, תאוצה 0-100 קמ"ש ב-12.2 ש' 
צריכת דלק: נתוני יצרן (תנאי מעבדה) – 13.5 ק"מ לליטר. נתוני מבחן – 8.3 ק"מ לליטר 
בטיחות: 4 כריות אוויר, ABS, טרם נבחנה במבחן ריסוק פומבי 
אחריות: שלוש שנים 
שנת השקה: 2005 

מחיר: 160 אלף שקל

פורסם בעיתון הארץ

רכב חדש 0 ק"מ !
התקשרו עכשיו 073-374-2700
שלח
  • סיטרואן ברלינגו 75 כ"ס ידנית
    מחירון: 139,900 ₪
    המחיר שלנו: 96,900 ₪
    חסכון: 43,000 ₪
  • סובארו XV מנוע 2.0 ליטר אוטומטית
    מחירון: 159,900 ₪
    המחיר שלנו: 124,900 ₪
    חסכון: 35,000 ₪
  • אופל אסטרה דיזל ברלינה (סדאן) אוטומטית
    מחירון: 134,900 ₪
    המחיר שלנו: 99,900 ₪
    חסכון: 35,000 ₪
  • מאזדה 3 2.0 ליטר ספורט אוטומטית
    מחירון: 132,000 ₪
    המחיר שלנו: 112,000 ₪
    חסכון: 20,000 ₪
  • יונדאי אלנטרה אוטומטית
    מחירון: 133,500 ₪
    המחיר שלנו: 109,000 ₪
    חסכון: 24,500 ₪
  • מיצובישי אאוטלנדר (5 מושבים) אוטומטית
    מחירון: 157,900 ₪
    המחיר שלנו: 138,000 ₪
    חסכון: 19,900 ₪
  • קיה ספורטאז' אוטומטית
    מחירון: 139,900 ₪
    המחיר שלנו: 122,900 ₪
    חסכון: 17,000 ₪
  • קיה פיקנטו החדשה 1.2 אוטומטית
    מחירון: 79,500 ₪
    המחיר שלנו: 68,000 ₪
    חסכון: 11,500 ₪
כל הדגמים
סיטרואן ברלינגו 75 כ"ס ידנית
מחירון: 139,900 ₪
המחיר שלנו: 96,900 ₪
חסכון: 43,000 ₪
סובארו XV מנוע 2.0 ליטר אוטומטית
מחירון: 159,900 ₪
המחיר שלנו: 124,900 ₪
חסכון: 35,000 ₪
אופל אסטרה דיזל ברלינה (סדאן) אוטומטית
מחירון: 134,900 ₪
המחיר שלנו: 99,900 ₪
חסכון: 35,000 ₪
מאזדה 3 2.0 ליטר ספורט אוטומטית
מחירון: 132,000 ₪
המחיר שלנו: 112,000 ₪
חסכון: 20,000 ₪
יונדאי אלנטרה אוטומטית
מחירון: 133,500 ₪
המחיר שלנו: 109,000 ₪
חסכון: 24,500 ₪
מיצובישי אאוטלנדר (5 מושבים) אוטומטית
מחירון: 157,900 ₪
המחיר שלנו: 138,000 ₪
חסכון: 19,900 ₪
קיה ספורטאז' אוטומטית
מחירון: 139,900 ₪
המחיר שלנו: 122,900 ₪
חסכון: 17,000 ₪
קיה פיקנטו החדשה 1.2 אוטומטית
מחירון: 79,500 ₪
המחיר שלנו: 68,000 ₪
חסכון: 11,500 ₪
מעבר לסרגל הכלים