מבחן הדרכים סיטרואן סי4 גראנד פיקאסו

הגרנד פיקסו היא כנראה המכונית המתחשבת והמהנה ביותר לנהיגה שיש בנמצא. אפילו הדודה קרת המזג התלהבה


מאת: בוריס קושניר, 10/05/2016
Share

סיטרואן גרנד פיקאסוהתוכנית היתה מצוינת: לאסוף כמה שיותר אנשים וכלב אל תוך הרכב, לנסוע להרי ירושלים, ללקט פטריות. מושלם, לא? אבל למזג האוויר היו תוכניות משלו. החזאית אמרה שאמור לרדת שלג. סוף שבוע סוער במיוחד מצפה לנו, חשבתי לעצמי. איזו מכונית יכולה להתאים לימים כאלה? אולי סיטרואן סי4 פיקסו החדשה, בציר 2015?

"מה נחת כאן?" ישאלו החברים. "א-הא, זה מיניוואן גדול של סיטרואן, אני מכיר". "מה זה הפרצוף הזה?" יגידו אחרים. ויש גם כאלה שיאמרו "הייתי חייב לבקש אוטו כזה בעבודה, למה לקחתי דווקא את זה".

אסביר להם שבשלהי שנת 2014 נחת כאן דור שני לרכב המוצלח של היצרן הצרפתי, ואני הולך לבדוק את גרסת הבנזין 1.6 המוגדשת, בהספק של 165כ"ס . מחיר המחירון הוא 169 אלף שקל.

היא יושבת על הבסיס החדש של התאגיד, הנקרא EMP 2, המאפשר גמישות ביצור ומפחית את עלויות הפיתוח.  גם פז'ו 308 החדשה בנויה על הפלטפורמה הזאת. בדור הזה המכונית קלה בכ-140 קילוגרמים מקודמתה. היא נמוכה יותר ב-5 סנטימטרים, אך בסיס גלגלים שלה צמח ב-11 סנטימטרים טובים, והאורך הכללי נשאר כפי שהוא. היא נעולה בצמיגים בקוטר 17 אינץ', לעומת 16 אינץ' בדור הקודם, באותה רמת אבזור, הנקראת "אקסקלוסיב".

המתחרות שלה הן רנו גרנד סניק, קיה קרנס, מיצובישי אוטלנדר, אופל זפירה, שברולט אורלנדו וטויוטה ורסו. כולן טובות, כולן נמכרות ברמות אבזור שונות ועולות בין 150 ל-180אלף שקלים. לא קל  לבחור. הבעיה היא לא המתחרות הישירות, אלא הג'יפונים המתפתחים במהירות ומאיימים על הרבה נישות אחרות.

פורשת כנפיים

טקסט: בסרט "פנטומס" בכיכובו של לואי דה פינס, מכונית מצמיחה כנפיים תחת הגחון ועוזרת לפושע להימלט מהשוטרים. אני בטוח שמהנדסי סיטרואן רצו לעשות כאן משהו דומה. מטעמי תקציב בלבד, האופציה הזאת לא בנמצא.

נתחיל מחופה קדמית. כן, אין לי תיאור אחר. חתיכת שמשה גונבת שטח מהגג. המזלג של קורת A (החלק בין השמשה הקדמית, החלון והדלת) מפוצל לשני מוטות, ממשיך את החופה. זה יוצר חלל ענק . גם הממדים הפיזיים של הרכב מעצימים את החוויה בכניסה. לא צפוף כאן. זה עולם ומלואו. כמעט היקום כולו.

יוצא לרגע החוצה, הפנסים מסתכלים אלי דרך חרכי ירי קדמיים. המראות גדולות, הצבע האפור מסתיר קווים שעוברים מהחלק הקדמי לאחורי. פס דמוי אלומיניום מוברש מוצמד על קווי חלונות, מעין קו חיזוק המאחד את המבנה. הכל פה מסתורי, עתידני, לא ברור מאליו. האחוריים של המכונית פשוטים וברורים בעיצובם. תשובה ישירה לצורך שימושי: לכאן הרי מכניסים עגלות, קופסאות, אריזות וכו'. הפנסים האחוריים מחוברים לדלת תא המטען. פתח הטענה נוח מאוד ורחב. ויש גם פנס. מי צריך פנס? לכולם יש פנס בטלפון הנייד.

לא משנה מה צבעו של פנים הרכב (ה"סלון"), כמעט הכל פה לא שגרתי. מתכת אמיתית משולבת בהגה, בפתחי האוורור. כל נישה קיבלה תאורה משלה. נורות לד מתחבאות מאחורי ידית הדלת, בתאי האחסון בדלתות וגם אזור הדוושות מואר. ממש אשוח לחג המולד. בחלק החיצוני המצב דומה. סיטרואן דואגת שנגיע הביתה בשלום ומנסה להאיר לנו את הדרך בכל צורה.

ידית הדלת, המחוספסת במרכזה, נוחה לאחיזה. מקומות האחסון מבהירים שגם מהנדסי סיטרואן עושים קניות באיקאה. בדלתות יש כיסים, תחת כיסא הנוסע מוסתר מדף, תא הכפפות מקורר. לסיטרואן מתחרה אחת בלבד בתחום האחסון, רנו סניק.

אני מתמקם במושב הנהג, העיניים שלי מחפשות לחצנים, מפסקים, מגופים וברזים, אך לא. אין פה כלום. זאת חללית מהצי המתקדם. המסך במרכז שולט על הכל כמעט. גם בדור הראשון של סי4 פיקאסו הסלון היה אתגר עיצובי, רובוטריקי כזה.  אבל כאן הלכו על הקו המרגיע, זורם ורך למגע ולתחושה, בהיר ומזמין ביותר.

ידית ההילוכים ממוקמת גבוה, כמעט אנכית על ציר ההגה, היא לא נראית כמו ידית הילוכים, יותר כמו משהו שתקוע במקום לא הכי נוח. כן, זה המינוח. זה דרש הסתגלות, וכמה פעמים הפעלתי את המגבים במקום את ההילוכים. ישנה גם אפשרות להעביר הילוכים מאחורי ההגה, לא השתמשתי בה. התיבה האוטומטית עבדה חלק ולא נאלצתי להפעיל אותה ידנית.

חנית לבד?

בדור השני הצרפתים משתמשים בתיבה מתוצרת החברה היפאניתAISIN ., התיבות ה"חכמות" והרובוטים נשארו מאחור, וטוב שכך. התיבה אמורה לעכל 24.4 קג"מ שמפיק המנוע כבר לאחר 1,400 סל"ד, והיא עושה זאת ללא בעיות. בנחיתה ובהמראה (הכניסה לחניה והיציאה ממנה), עדיין אפשר לחנות כרגיל. יש מצלמה אחורית מקורית והיא די יעילה. למה עדיין? כי ניצני הנהיגה העצמאית כבר כאן. האוטו הזה חונה כמעט לבד, אני רק עוזר לו קצת. הוא חונה טוב יותר ממני, אני חייב להודות. רק לוקח לו הרבה זמן למצוא חניה מתאימה לגודלו. מעניין לראות איך זה באוטו קטן בהרבה, אולי בעתיד זה יעזור לנו להיפתר מפגעי החניה המכוערים על הפגושים, אני חושב לעצמי.

בין הכיסאות הקדמיים יש "ארונית", שיכולה להכיל תיק לבעלי טלפון או אפילו פאבלט. אפשר לאחסן כאן הרבה יותר מזה. ואיך אפשר בלי טוויסט בעלילה: כל הבוידעם הזה מתנתק מהמקום ומפנה עוד מקום בין הכיסאות, לצורך הובלה של עצמים ארוכים במיוחד. בסיס הגלגלים הארוך, 278 ס"מ, מאפשר זאת בקלות. ובנוסף יש מדף טעינה למכשירים, הכולל כמה כניסות USB. בסלון גם מותקנים שקעים של 12 וולט, אחד בין הכיסאות הקדמיים והשני בשורה השנייה.

השורה השנייה כוללת שלושה כיסאות נפרדים. והם לא רק נפרדים, הם גם זזים ומתקפלים במידת הצורך ובקלות. פנטסטי. אין- סוף אפשרויות. הנפח בקיפול כל השורות הוא 1,709 ליטרים – וזה הרבה.

הישיבה כאן כמעט "פרייבטית", הראות לפנים מצוינת, ההגה גדול ובהתחלה קצת חסר תחושה, אבל אני מרגיש שאני נוהג, לא תוקף פניות חדות, ונרגע אחרי הלחיצה הראשונה על הדוושה. האוטו מאיץ בנחישות. נדמה שאני לא מתקדם מהר, אבל שכנים ברמזור נעלמים לי מהר למדי. הנתונים הם 8.9 שניות למאה קמ"ש. מהיר מאוד.

האצה מתמדת

כביש 40 מלא הפתעות, רוב הנהגים יקבלו התראה בווייז על מצלמת מהירות ולא יתגרו. אין לי טלפון חכם ולחצתי על הדוושה. התוצאה, כצפוי, האצה מתמדת. העברת ההילוכים, שישה במספר, חלקה ולא מורגשת. יש קצת רעשי רוח בפתיחת החלון. בסיטרואן רוצים חלונות סגורים. הרי זו חללית, חייבים לשמור על האטימות.

מסובב את גלגלת עוצמת הצליל, שישה רמקולים משלימים את החוויה ולא צורמים באוזן. הגלגלת הזאת היא האזכור היחיד כמעט לעידן האנלוגי הנוסטלגי. קליטת הרדיו טובה מאוד, FM88 משדר הערב הרבה שנסונים צרפתיים. זה בדיוק מה שרציתי לשמוע.

שאר הפונקציות הועברו לצג בגודל 9 אינץ'. אוהבי גדג'טים, הגעתם למקום הנכון. תוכלו לבטל או להוסיף פונקציות, להיכנס לתת-תפריטים ולחזור הביתה בשלום בעזרת לחצן "חזרה לתפריט הראשי". הכל כאן די ברור ועובר ממסך למסך ללא דופי. אל תשכחו לפעמים להסתכל על הכביש. אבל מה קורה כשחם בחוץ? ומסך המגע לא מגיב. איך מדליקים את המזגן? בסיטרואן סומכים על הטאץ' בעיניים עצומות. לא שמרנים בכלל, הצרפתים האלה.

צריכת דלק היתה טובה מאוד. 11.6 ,ואף טובה יותר בשיוט רגוע, 13 ק"מ לליטר. לא לשכוח, אני מדבר על רכב במשקל 1,320 קילוגרם. נסעתי לבד.  בצירוף ארבע נפשות צריכת הדלק בעיר היא 10 ליטרים לקילומטר.

התנהגות הרכב צפויה. הוא מגהץ את הכביש באלגנטיות. המתלה הקדמי מוקשח, בניגוד לציפייה למשהו רך יותר. משקל קל של מנוע 1.6 ליטר משאיר חרטום קל יחסית. במצב של עומס החלק האחורי מתאזן ופגעי הכביש, במיוחד בעיר, מורגשים פחות. מחוץ לעיר העסק משתפר עוד יותר. החללית בסביבתה הטבעית. הכביש המהיר. נחיתה בבאר שבע בתוך 50 דקות. מתקשר להורים בכניסה לעיר. הגעתי.

קרובי המשפחה שלי נראים מרוצים. אפילו הדודה קרת המזג מגלה סימני שמחה ושואלת, "מה? יש מזגן ליושבים מאחור?" אני מהנהן בחיוב. "אף פאם לא נסענו באוטו כזה", אומרת אמא ואבא מצקצק בלשון. את המבחן החניה בבית ההורים הרוכב עובר בהצלחה לא נורמלית. המראה הקטנה המותקנת מעל המראה הגדולה מכניסה את ההורים הסובייטים שלי, הלא מפונקים בעליל, לשוק קטן. "הצרפתים אוהבים את הילדים שלהם", מסכמת אמא.

המראה הגדולה מתגלה כנוחה ביותר בנסיעה לילית, בדרך חזרה. היא לא מסנוורת. היא עושה את זה לבד. אין לה לשונית מכנית. פלא קטן.

יוצאים בחושך מהחניה לכיוון אריאל. כביש 5 .חתיכת אספלט ישרה וסלולה היטב. שקט באוטו. שקט מאוד. גם בחוץ הסערה נרגעה ואז מתחיל השלג. הפתיתים צונחים על החופה. סיטרואן בטח מרגישה בבית. אני מאיץ. הפתיתים מתנגשים במהירות בשמשה. אני נזכר במולדת. בת זוגתי מחייכת. אני יודע על מה היא חושבת.

לסיכום, אי אפשר לתאר את המכונית הזאת במספרים, מדובר כאן בטונות של קסם אישי. חיישני הקרבה, רדאר שמסייע לשמור מרחק ומנוע מצוין, שקיבל זריקה של 10 כ"ס נוספים לעומת הדגם הקודם. זו כנראה המכונית המתחשבת והמהנה ביותר בגודלה. והיא נמצאת בליגה משלה.

מבחן הדרכים סיטרואן סי4 גראנד פיקאסו הנתונים שצריך לדעת:

כללי:

שם גרסה: קומפורט פאק 7 מקומות
מחיר: 168,900 שקל
שנת מודל: 2017
מס' דלתות: 4
מקומות ישיבה: 7

מנוע והילוכים:

הנעה: קדמית
תיבת הילוכים: אוטומטית, 6 הילוכים
מנוע: בנזין - טורבו, 4 בוכנות
נפח: 1,598 סמ"ק
הספק מירבי: 165 כ"ס ב-6,000 סל"ד
מומנט מירבי: 24.4 קג"מ ב- 1,400 סל"ד

צריכת דלק וביצועים:

מהירות מירבית: 201 קמ"ש
תאוצה ל- 100 קמ"ש: 8.7 שניות
צריכת דלק - נתוני יצרן: 17.9 ק"מ לליטר
צריכת דלק - אמיתית: 12 ק"מ לליטר
זיהום אויר:
 
 

בטיחות:

כריות אוויר: 6
בקרת יציבות אלקטרונית: יש
מבחן ריסוק:

מימדים:

אורך: 459.7 ס"מ
רוחב: 182.6 ס"מ
גובה: 163.4 ס"מ
בסיס גלגלים: 284.0 ס"מ
משקל עצמי: 1,320 ק"ג
מידות צמיגים: 205/60/16
נפח תא מטען: 170 ליטרים, בקיפול מושבים: 1,843 ליטרים

אבזור כלול במחיר הרכב:

בטיחות: מערכת עצור והתנע, סייען זינוק בעליה, חיישני נסיעה לאחור, מערכת מובילאיי למניעת תאונות, ניטור לחץ אוויר בצמיגים, בקרת שיוט עם מגביל מהירות, בקרת אורות דרך למניעת סנוור.

מולטימדיה: מערכת מולטימדיה מקומית בעלת מסך מגע בגודל 7 אינץ', כניסת USB ו-AUX, בלוטוס ושליטה מההגה.

בתוך הרכב: התנעת מנוע באמצעות כפתור, לוח מחוונים דיגיטלי, מחשב דרך, הגה מצופה עור, מערכת בקרת אקלים ושליטה על מערכת בקרת האקלים מהמושבים האחוריים, חיישני אורות וגשם

מחוץ לרכב: תאורת יום LED, פנסי ערפל קדמיים, חישוקי סגסוגת קלה 16 אינץ'

.
רכב חדש 0 ק"מ !
התקשרו עכשיו 073-374-2700
שלח
  • יונדאי איוניק היברידית פרימיום אוטומטית
    מחירון: 135,900 ₪
    המחיר שלנו: 118,000 ₪
    חסכון: 17,900 ₪
  • ניסאן קשקאי 1.2 טורבו אוטומטית
    מחירון: 143,990 ₪
    המחיר שלנו: 124,900 ₪
    חסכון: 19,090 ₪
  • סיטרואן קקטוס טורבו אוטומטית
    מחירון: 106,900 ₪
    המחיר שלנו: 84,900 ₪
    חסכון: 22,000 ₪
  • ב.מ.וו 118i רמת גימור S אוטומטית
    מחירון: 175,000 ₪
    המחיר שלנו: 136,500 ₪
    חסכון: 38,500 ₪
  • סיטרואן ברלינגו 75 כ"ס ידנית
    מחירון: 139,900 ₪
    המחיר שלנו: 97,900 ₪
    חסכון: 42,000 ₪
  • אופל אסטרה דיזל ברלינה (סדאן) אוטומטית
    מחירון: 134,900 ₪
    המחיר שלנו: 99,900 ₪
    חסכון: 35,000 ₪
  • מאזדה 3 2.0 ליטר ספורט - סדאן אוטומטית
    מחירון: 132,000 ₪
    המחיר שלנו: 116,000 ₪
    חסכון: 16,000 ₪
  • יונדאי אלנטרה אוטומטית
    מחירון: 133,500 ₪
    המחיר שלנו: 108,400 ₪
    חסכון: 25,100 ₪
  • מיצובישי אאוטלנדר (7 מושבים) אוטומטית
    מחירון: 169,900 ₪
    המחיר שלנו: 148,000 ₪
    חסכון: 21,900 ₪
  • קיה ספורטאז' אוטומטית
    מחירון: 139,900 ₪
    המחיר שלנו: 121,400 ₪
    חסכון: 18,500 ₪
  • קיה פיקנטו החדשה 1.2 אוטומטית
    מחירון: 79,500 ₪
    המחיר שלנו: 67,000 ₪
    חסכון: 12,500 ₪
כל הדגמים
יונדאי איוניק היברידית פרימיום אוטומטית
מחירון: 135,900 ₪
המחיר שלנו: 118,000 ₪
חסכון: 17,900 ₪
ניסאן קשקאי 1.2 טורבו אוטומטית
מחירון: 143,990 ₪
המחיר שלנו: 124,900 ₪
חסכון: 19,090 ₪
סיטרואן קקטוס טורבו אוטומטית
מחירון: 106,900 ₪
המחיר שלנו: 84,900 ₪
חסכון: 22,000 ₪
ב.מ.וו 118i רמת גימור S אוטומטית
מחירון: 175,000 ₪
המחיר שלנו: 136,500 ₪
חסכון: 38,500 ₪
סיטרואן ברלינגו 75 כ"ס ידנית
מחירון: 139,900 ₪
המחיר שלנו: 97,900 ₪
חסכון: 42,000 ₪
אופל אסטרה דיזל ברלינה (סדאן) אוטומטית
מחירון: 134,900 ₪
המחיר שלנו: 99,900 ₪
חסכון: 35,000 ₪
מאזדה 3 2.0 ליטר ספורט - סדאן אוטומטית
מחירון: 132,000 ₪
המחיר שלנו: 116,000 ₪
חסכון: 16,000 ₪
יונדאי אלנטרה אוטומטית
מחירון: 133,500 ₪
המחיר שלנו: 108,400 ₪
חסכון: 25,100 ₪
מיצובישי אאוטלנדר (7 מושבים) אוטומטית
מחירון: 169,900 ₪
המחיר שלנו: 148,000 ₪
חסכון: 21,900 ₪
קיה ספורטאז' אוטומטית
מחירון: 139,900 ₪
המחיר שלנו: 121,400 ₪
חסכון: 18,500 ₪
קיה פיקנטו החדשה 1.2 אוטומטית
מחירון: 79,500 ₪
המחיר שלנו: 67,000 ₪
חסכון: 12,500 ₪
Share
Share
הצג שיתוף
סגור שיתוף