מבחן דרכים השוואתי: סוזוקי אלטו, יונדאי i10, פיג'ו 107, שברולט ספארק, פיאט פנדה

קטנים קטנים אבל לא צעצועים. איזה רכב מיני הוא המוצלח ביותר בישראל? ומי החסכוני ביותר? מבחן השוואתי


מאת: יואב קווה, 03/03/2011
שברולט ספארק
שברולט ספארק
פיאט פנדה
פיאט פנדה
fiat panda
fiat panda
יונדאי i10
יונדאי i10
סוזוקי אלטו
סוזוקי אלטו
פיג'ו 107
פיג'ו 107
מבחן השוואתי מכוניות מיני
מבחן השוואתי מכוניות מיני
פיאט פנדה
פיאט פנדה
סוזוקי אלטו
סוזוקי אלטו
 
 

זה היה לא מזמן. יבואן רנו הפסיק לייבא את טווינגו הקטנה – בגלל מחסור בקונים. יבואן סמארט הפסיק את יבוא הסמארט – בגלל מחסור בקונים. יבואן פז'ו־סיטרואן החליט לא לייבא את 107 ואת C1 הקטנות – מפני שחזה ביקוש נמוך.

ואילו השנה סוזוקי אלטו ידנית היא להיט, יבואן פז'ו מוכר בהצלחה את 107 , יבואן שברולט משיק את ספארק, יבוא הסמארט יתחדש בקרוב. האקסיומה "מכונית = משפחתית 1,600 אוטומטית" נשברת מול עינינו המשתאות.

זה קורה בגלל מחירי הדלק המטורפים, בגלל המיסוי הירוק, שמוזיל מכוניות עם מנועים קטנים. ומפני שאיכשהו, למרות הכל, הקדמה מגיעה אפילו לתחום המוטורי.

הקטגוריה המדוברת היא "מיני". המכוניות האלה מציעות ארבעה מקומות ישיבה או חמישה בדוחק רב. האורך הוא באזור 3.5 מטרים, כמטר פחות ממשפחתית ממוצעת. המנועים הם בנפח 1,000 – 1,200 סמ"ק. לא תמצאו בקרת שיוט ולא בקרת אקלים, אבל המכוניות האלה הן לא צעצועים. למרות המנוע הקטן והממדים הזעירים הן מסוגלות להתנהל מחוץ לעיר ואפילו, כמאמר ירושלמים ותיקים, לעלות את הקסטל עם מזגן ובמהירות מכובדת.

המבחן שלפניכם התנהל בעיר ומחוצה לה, עם נהג יחיד במכונית ועם שני נוסעים. אמנם לא הזדמן לנו לערוך למכוניות מבחני ריסוק, אבל הספקנו לבדוק את התנהגות הכביש, את איכות הגימור, את שימושיות תא המטען וכמובן את הביצועים, את צריכת הדלק ואת נוחות הנסיעה. אז מיהי הקטנה הידנית המועדפת?

יונדאי i10 צילום מלפנים

יונדאי i10

הכי אוטו

צריכת דלק אמיתית בפועל: 14 ק"מ לליטר

יונדאי i10 החדשה משווקת בישראל. למפרט המלא והעדכני >> חוות דעת יונדאי i10

קטן זה לא בהכרח חמוד. את זה מוכיחה יונדאי .i10 המכונית הזאת נעדרת פאן ושיק. וזה חבל, אפילו עצוב. מה עושים? נוהגים. נוהגים ומגלים שזו דווקא מכונית טובה. יונדאי i10 נתנה את התחושה של "הכי אוטו" בחבורה הזאת. הדלתות נטרקות כמו דלתות אמיתיות ולא כמו עלה פח מרשרש. הביצועים לא רעים ותגובת המנוע ללחיצה על הדוושה חדה ומיידית. תפעול מוט ההילוכים הוא המוצלח ביותר בשכונה.

יונדאי i10 מציעה ארבעה חלונות אמיתיים – ולא חרכים שנפתחים הצדה כמו בפז'ו 107 ובסוזוקי אלטו.

אפשר לנהוג בה מחוץ לעיר ואפילו במהירות גבוהה, אלא שבכבישים משובשים היא מפגינה מתלים רכים מדי שפוגמים בנוחות הנסיעה. תא המטען? שלה ושל הפנדה הם הגדולים ביותר בשכונה הזאת.

 

סוזודי אלטו צילום מלפנים

 

עוד בכבישים:
סיאט Mii: האם היא המיני הכי משתלמת?
פולקסווגן אפ!: כמה שווה הסמל של פולקסווגן?

 

סוזוקי אלטו

לא מפסיקה לרעוד

צריכת דלקאמיתית בפועל: 16.6 ק"מ לליטר

למפרט המלא והעדכני >> חוות דעת סוזוקי אלטו

ראשית, היא הכי זולה כאן. שנית, יש לה אופי. אופי של ילד ג'ינג'י בן חמש שאוהב לטפס על עצים. אז אלטו לא מטפסת על עצים, בקושי על מדרכות, אבל היא חובבת תאוצות, ריצות והשתחלויות. סוזוקיאלטו היא מכונית שתענוג להתרוצץ אתה בפראות בכבישים. המנוע שלה חזק וקולני בהתאם. צריכת הדלק תישאר סבירה בכל מקרה.

אלא שהתזזיתיות הזאת לא יוצאת מהאלטו, גם כשרוצים קצת שקט ושלווה, גם לא כשממתינים ללא תנועה לאור הירוק ברמזור. אלטו, גם ב– 0 קמ"ש, לא מפסיקה לרעוד. כן, לרעוד ולווברץ. הרעידות מגיעות מכיוון המנוע, שבנוי משלוש בוכנות. הן חוזרות ומופיעות ביתר שאת במהירויות נסיעה גבוהות. אפשר לקבוע שסוזוקי אלטו היא מכונית גסה ומיושנת מבחינה הנדסית.

היא משדרת תחושה זולה מאוד בגימור ובאבזור. זה ניכר מאחור – אין חלונות אמיתיים, אלא חרכים שנפתחים הצדה, אין ידיות אחיזה, הפלסטיקה אלמנטרית. מה לגבי תא המטען? קטנצ'יק.

פיג'ו 107 צילום מלפנים

פז'ו 107

מנוע דל ביצועים

צריכת דלקאמיתית בפועל: 17 ק"מ לליטר

למפרט המלא והעדכני >> חוות דעת פיז'ו 107

המכונית הזאת מיוצרת במזרח אירופה במפעל משותף עם סיטרואן וטויוטה. המפעל הזה פולט שלוש מכוניות זהות בשמות שונים ובעיצוב שונה – פז'ו 107 , סיטרואן C1 , טויוטה אייגו. היבוא של C1 לישראל הופסק, אייגו כלל לא מיובאת. נשארנו עם פז'ו 107. היא מצוידת במערכת המתלים המוצלחת ביותר בכל החבורה הזאת. 107 נוחה ומאוזנת בכל כביש ובכל מהירות, ולא תתפסו אותה מתנדנדת או נחבטת לשווא. בהיבט הזה היא מצליחה להעניק תחושה של מכונית גדולה יותר ממה שהיא באמת.

העיצוב של 107 מגניב (במלעיל). הצבע החיצוני, צהוב במקרה של מכונית המבחן, חודר גם לתא הנוסעים ועוטף חלקים מהדלתות – וזה תורם לאווירה הצעירה. כך גם עיצוב לוח המחוונים והפקדים השונים, שאמנם זולים להחריד אבל חמודים. לייק.

לא רק הפלסטיקה זולה אלא גם חלק מהמכניקה. מוט ההילוכים פועל באופן מרושל מאוד. יש בו חופש מוגזם והוא לא מדויק.

המנוע של 107 בנוי גם הוא משלוש בוכנות, אבל לא רועד ומפריע. הוא סתם חלש. חלש משמעותית מזה של סוזוקי אלטו ושל יונדאי i10 . היתרון של אותו מנוע דל ביצועים הוא צריכת דלק חסכונית במיוחד – 17 ק"מ לליטר בנסיעת המבחן. שאפו. ואיך תא המטען? מצומק.

שברולט ספארק צילום מלפנים

שברולט ספארק

העיצוב מקורי, המנוע מאכזב

צריכת דלקאמיתית בפועל: 12.9 ק"מ לליטר

למפרט המלא והעדכני >> חוות דעת שברולט ספארק

היציאה החדשה של שברולט. ספארק היא המכונית הכי חדישה כאן – הושקה ב– 2009 . זו המכונית הכי מאובזרת בחבורה: שש כריות אוויר, ארבעה חלונות חשמל, כיוון מראות חשמלי. מצד שני, אי אפשר לסגור לגמרי את פתח האוורור המרכזי.

אני חייב לומר שהעיצוב של ספארק קצת מוזר בעיניי – דחוס, פחוס שכזה. העיצוב הפנימי מקורי ונאה יותר, עם מד סל"ד בסגנון של אופנוע.

על הנייר יש לספארק את המנוע החזק ביותר – 82 כ"ס – אבל על הכביש זה לא מורגש, להפך.המכונית פיגרה אחרי הפיאט, היונדאי והסוזוקי. זה ניכר גם בתוצאה של צריכת דלק – 12.9 ק"מ לליטר, התוצאה הבזבזנית ביותר במבחן. ביצועי המנוע הם עקב האכילס של מכונית זו.

פיאט פנדה צילום מלפנים

פיאט פנדה

אל תיקחו אותה מחוץ לעיר

צריכת דלק אמיתית בפועל:  13.6 ק"מ לליטר
למפרט המלא והעדכני >>  חוות דעת פיאט פנדה

אני נוהג בפנדה בסמטאות פלורנטין, ומרגיש כמו בפירנצה. למכונית הזאת יש הרבה קסם אישי, אבל גם לא מעט בעיות. זו המכונית המיושנת ביותר כאן – הושקה ב– 2003 ומיוצרת מאז כמעט ללא שינוי. בנהיגה מחוץ לעיר היא מתנדנדת וקופצת. פנדה גם רגישה לרוחות צד. זו המכונית שהכי פחות מתאימה מבין המתחרות כאן לנסיעה בינעירונית.

איכות הייצור של המכונית בינונית. עוד סימן היכר לעובדה שמדובר במכונית מיושנת הוא הציון במבחן הריסוק – שלושה כוכבים מתוך חמישה. זהו הציון הנמוך ביותר כאן, לצד זה של סוזוקי אלטו. יתר המתחרות במבחן קטפו ארבעה כוכבים.

לטובתה נציין שהפנדה מצוידת במנוע חי ותוסס ושנפח המנוע שלה הוא הגדול ביותר כאן – 1,242 סמ"ק. חלוקת יחסי ההעברה של ההילוכים טובה. שדה הראייה מצוין. נאמר גם שאף על פי שמדובר במכונית ותיקה, העיצוב הקופסתי מצליח להישאר רענן ומושך. ותא המטען? מרווח יחסית.

המנצחת? עניין של טעם

אף אחת מהמתמודדות לא הפילה אותנו מכיסא הנהג. לכל אחת מהן יש מגרעות בולטות. ההכרעה צריכה להתבסס על טעם אישי. מה הטעם האישי שלי? אני בכלל הייתי בודק אפשרות לגרד עוד 17-10 אלף שקל ולקנות סקודה פאביה ידנית במבצע של השופרסל. אם בכל זאת הייתי צריך לבחור מהחמישיה שכאן, הייתי מצביע על שלוש מכוניות: סוזוקי אלטו – בזכות האופי הנמרץ, מחיר הרכישה הנמוך וצריכת הדלק החסכונית ולמרות היעדר ליטוש מכני; יונדאי i10 , שמציגה ביצוע בוגר ואיכותי אבל סובלת מהיעדר סקס אפיל; פז'ו 107 , בזכות העיצוב והרוח הצעירה ולמרות המנוע החלש והגיר המרושל.

רוצים מידע נוסף?
חוות דעת על דגמי מיני
סיאט Mii 
סקודה סיטיגו 
קיה פיקנטו 
יונדאי i10
פולקסווגן אפ! 

השתתפו במבחן: שמרון אנגל, אייזיק דוידוביץ, דניאל סקלי, דניאל שמיל. צילום: יצרן, אוריאל כהן

רכב חדש 0 ק"מ !
התקשרו עכשיו 073-374-2700
שלח
  • סיטרואן ברלינגו 75 כ"ס ידנית
    מחירון: 139,900 ₪
    המחיר שלנו: 96,900 ₪
    חסכון: 43,000 ₪
  • סובארו XV מנוע 2.0 ליטר אוטומטית
    מחירון: 159,900 ₪
    המחיר שלנו: 124,900 ₪
    חסכון: 35,000 ₪
  • אופל אסטרה דיזל ברלינה (סדאן) אוטומטית
    מחירון: 134,900 ₪
    המחיר שלנו: 99,900 ₪
    חסכון: 35,000 ₪
  • מאזדה 3 2.0 ליטר ספורט אוטומטית
    מחירון: 132,000 ₪
    המחיר שלנו: 112,000 ₪
    חסכון: 20,000 ₪
  • יונדאי אלנטרה אוטומטית
    מחירון: 133,500 ₪
    המחיר שלנו: 109,000 ₪
    חסכון: 24,500 ₪
  • מיצובישי אאוטלנדר (5 מושבים) אוטומטית
    מחירון: 157,900 ₪
    המחיר שלנו: 138,000 ₪
    חסכון: 19,900 ₪
  • קיה ספורטאז' אוטומטית
    מחירון: 139,900 ₪
    המחיר שלנו: 122,900 ₪
    חסכון: 17,000 ₪
  • קיה פיקנטו החדשה 1.2 אוטומטית
    מחירון: 79,500 ₪
    המחיר שלנו: 68,000 ₪
    חסכון: 11,500 ₪
כל הדגמים
סיטרואן ברלינגו 75 כ"ס ידנית
מחירון: 139,900 ₪
המחיר שלנו: 96,900 ₪
חסכון: 43,000 ₪
סובארו XV מנוע 2.0 ליטר אוטומטית
מחירון: 159,900 ₪
המחיר שלנו: 124,900 ₪
חסכון: 35,000 ₪
אופל אסטרה דיזל ברלינה (סדאן) אוטומטית
מחירון: 134,900 ₪
המחיר שלנו: 99,900 ₪
חסכון: 35,000 ₪
מאזדה 3 2.0 ליטר ספורט אוטומטית
מחירון: 132,000 ₪
המחיר שלנו: 112,000 ₪
חסכון: 20,000 ₪
יונדאי אלנטרה אוטומטית
מחירון: 133,500 ₪
המחיר שלנו: 109,000 ₪
חסכון: 24,500 ₪
מיצובישי אאוטלנדר (5 מושבים) אוטומטית
מחירון: 157,900 ₪
המחיר שלנו: 138,000 ₪
חסכון: 19,900 ₪
קיה ספורטאז' אוטומטית
מחירון: 139,900 ₪
המחיר שלנו: 122,900 ₪
חסכון: 17,000 ₪
קיה פיקנטו החדשה 1.2 אוטומטית
מחירון: 79,500 ₪
המחיר שלנו: 68,000 ₪
חסכון: 11,500 ₪
מעבר לסרגל הכלים