ניסאן אקסטרייל – מבחן השקה

ניסאן החליטו להרוג שתי ציפורים במכה, ובמקביל להשקת הקשקאי המחודש, חנכו מתיחת פנים גם לאקסטרייל הרב-תכליתי


מאת: אורון טל, 01/08/2017
רכב חדש 0 ק"מ !
התקשרו עכשיו 073-374-2700
שלח
  • שברולט ספארק אוטומטית
    מחירון: 78,900 ₪
    המחיר שלנו: 65,500 ₪
    חסכון: 13,400 ₪
  • מאזדה 3 אוטומטית
    מחירון: 132,000 ₪
    המחיר שלנו: 114,500 ₪
    חסכון: 17,500 ₪
  • סקודה ראפיד אוטומטית
    מחירון: 109,990 ₪
    המחיר שלנו: 99,000 ₪
    חסכון: 10,990 ₪
  • מיצובישי אאוטלנדר (7 מושבים) אוטומטית
    מחירון: 169,900 ₪
    המחיר שלנו: 147,600 ₪
    חסכון: 22,300 ₪
  • קיה ספורטאז' אוטומטית
    מחירון: 139,900 ₪
    המחיר שלנו: 124,900 ₪
    חסכון: 15,000 ₪
  • קיה פיקנטו (צורה חדשה) אוטומטית
    מחירון: 79,500 ₪
    המחיר שלנו: 68,900 ₪
    חסכון: 10,600 ₪
  • קיה פיקנטו (צורה יוצאת) אוטומטית
    מחירון: 79,500 ₪
    המחיר שלנו: 63,500 ₪
    חסכון: 16,000 ₪
כל הדגמים
שברולט ספארק (צורה יוצאת) אוטומטית
מחירון: 78,900 ₪
המחיר שלנו: 65,500 ₪
חסכון: 13,400 ₪
מאזדה 3 אוטומטית
מחירון: 132,000 ₪
המחיר שלנו: 114,500 ₪
חסכון: 17,500 ₪
סקודה ראפיד אוטומטית
מחירון: 109,990 ₪
המחיר שלנו: 99,000 ₪
חסכון: 10,990 ₪
מיצובישי אאוטלנדר (7 מושבים) אוטומטית
מחירון: 169,900 ₪
המחיר שלנו: 147,600 ₪
חסכון: 22,300 ₪
קיה ספורטאז' אוטומטית
מחירון: 139,900 ₪
המחיר שלנו: 124,900 ₪
חסכון: 15,000 ₪
קיה פיקנטו (צורה חדשה) אוטומטית
מחירון: 79,500 ₪
המחיר שלנו: 68,900 ₪
חסכון: 10,600 ₪
קיה פיקנטו (צורה יוצאת) אוטומטית
מחירון: 79,500 ₪
המחיר שלנו: 63,500 ₪
חסכון: 16,000 ₪

ניסאן איקסטרייל - מבחן דרכים

צילום: אורון טל, יצרן

בבוקר למחרת מבחן ההשקה של ניסאן קשקאי המחודש יצאנו רעננים לטרוף את הדרך לאלפים האוסטרים בשביל נהיגת שטח. או.קיי. הפסקה קצרה. מה הסיפור של האיקסטרייל? ומה לעזאזל נהיגת שטח קשורה כאן? האם בניסאן היו נואשים כל כך שניקח את ההשקה הזאת ברצינות?
ניסאן איקסטרייל הוא לא שם חדש בענף הרכב. הדור הקודם של ניסאן איקסטרייל מהעשור הקודם, היה רכב כביש-שטח קומפקטי קשוח, חרף חסרונו של הילוך כוח או כל מאפיין של רכב שטח קלאסי בעצם. הוא היה אנדרדוג שיודע מה הוא שווה, כמו סובארו פורסטר, רק  קצת פחות פופולארי בארצנו.
הדור השני של ניסאן איקסטרייל הוא כמו ניסאן קשקאי עם 7 מושבים. חלק יגידו שהוא המחליף של ניסאן קשקאי +2 הנושן. אבל בניסאן לא רואים בו כך. הם רואים בו רכב בפני עצמו, ואפשר לקבל אותו גם עם 5 מקומות בלבד. הוא גם מעוצב קצת אחרת, עם ירכתיים כבדים יותר. אחרי מתיחת הפנים, השוני בין הכלים הודגש אף יותר, עם גריל קשוח יותר. וכן, כמו הקשקאי, גם הוא קיבל טיפול דומה ביחידות התאורה, הפגושים גלגל ההגה, גימור תא הנוסעים ואבזור הבטיחות. וכן, כמו הקשקאי, גם האיקסטרייל מאוד חשוב לניסאן, שהפכה לסוג של מעצמת רכבי כביש-שטח באירופה. כי מה שלא עובד להם עם מכוניות קומפקטיות, עובד להם עם כלים חסונים יותר למראה. וניסאן איקסטרייל, הוא הכביש-שטח הנמכר ביותר מסוגו באירופה בשנת 2016, עם 70,000 כלים ביבשת הישנה.

חוות דעת - ניסאן איקסטרייל

רחוק מהבית, רחוק מהפקק
להשקה הגיעו רק גרסאות ידניות עם מנועי 1.6 ליטר טורבו-דיזל וטורבו-בנזין, ועוד אחת עם מנוע 2.0 ליטר טורבו-דיזל עם 177 כ"ס. אז לא התאפקנו ובחרנו להתחיל את הנסיעה עם הדיזל הגדול יותר.
שיטוט ברחובות וינה עם מנוע הדיזל הגברתני ועם תיבה ידנית, מזכירים כמה אוסטריה רחוקה מישראל. לנו זה היה שינוי מרענן. שם זה מאוד טבעי. המנוע והתיבה עובדים נפלא, ומערכת העצור-סע עובדת חלק. הגמישות של המנוע עם ההילוכים הארוכים, וידית הילוכים רכה ומדויקת גורמים לך להרגיש אירופה ליום אחד. אבל שלא תטעו, אין בו טמפרמנט ספורטיבי, לא עם ההילוכים הארוכים האלה, ולא עם האופי הרך של הרכב. זה רכב חזק עם יחידת כוח גמישה וחלקה, ואיכות נסיעה גבוהה שמספק תחושת רוגע וביטחון. למעשה, נראה שאכן מדובר בדגם נפרד מהקשקאי. למרות מידות צמיג דומות של רכבי המבחן, האיקסטרייל היה נוח ונינוח בהפרש ניכר מאחיו הקטן. הוא סופג יותר, והייתה תחושה שהוא גם שקט יותר. כמה שקט? גם שיוט ב-130 קמ"ש לא הניב כמעט רעשי רוח, ורעשי הכביש היו כמעט זניחים בקצב מהיר שכזה. מעניין איך יתנהג בישראל.
בפניות נגלה שהכיול הרך יותר, מגביר את רכינת המרכב בפניות בהשוואה לקשקאי.

מבחן דרכים - ניסאן איקסטרייל

רחוק מהדיונות, קרוב אל הגבעה
האם הרכות הזאת תחזיר דיבידנדים בנהיגת השטח? ובכן, כן. האיקסטרייל מרגיש בבית בנהיגת שבילים. בעיקר כאשר מגבירים את הקצב, עת מתגלים המתלים כבעלי מהלך עמוק וסופג. זאת לא רחפת סטייל ריינג'רובר, אך הוא גם לא עולה כמו אחת.
תמהיל נהיגת השטח כלל שבילים זרועי אבנים, קצת בורות, מעט בוץ, עליות ומורדות, אך אפס סיכוי להצלבות צירים. בטוחים בכך שהמסלול נבחר בקפידה עבור הרכב וע"י המארגנים, יכולנו להגביר קצב, ולקחת קצת צ'אנסים עם הרכב. האיקסטרייל הוא רכב שבילים יעיל למדי, שאפשר קצת לאתגר אותו. מערכת ההנעה הכפולה (לא קבועה), אשר כוללת דיפרנציאל מרכזי ויסקוזי המשתלב אוטומטית ע"י חיישני בקרת האחיזה, היא יעילה, גם אם לעיתים מעט איטית בכניסתה. זה לא סובארו XV אתלטית. אם תלחצו אותו בפניות  על שבילי עפר יתפתח תת-היגוי, אשר בעקבותיו תגיע זריקת זנב קלה בחסות ההנעה הכפולה, שבתורה תרוסן ע"י בקרת היציבות. מי שרוצה יכול לנעול את הרכב במצב 4X4 שישפר את ההתנהגות טיפה במצבי אחיזה גבוליים.

ניסאן איקסטרייל - רכב שטח

ובכל זאת, קצת הפתיע אותנו שגם למנוע החזק יש נקודת תורפה מתחת ל-1,500 סל"ד. כך מצאנו עצמנו בעליות לא תלולות במיוחד עם הצורך להוריד משני לראשון.
בחזרה העירה טעמנו מגרסת ה-1.6 טורבו-דיזל הידנית. למרות שיש לה כמעט 50 כ"ס פחות, היא הרגישה מספיק חזקה בכביש הפתוח, ולמעשה הפגינה פעולה עגולה וחלקה אף יותר מאשר מנוע ה-2 ליטר הבריון.

ניסאן איקסטרייל - צורה חדשה

עדיין מלך הגבעה?
כאשר ניסאן איקסטרייל הוא רכב הכביש-שטח הבינוני הנמכר ביותר מסוגו באירופה, לפני טויוטה ראב4  והונדה CR-V, די ברורה לנו נחיצותה של ההשקה באוסטריה. כן, למרות שלא מדובר ברכב חדש לגמרי, ההשקה הזאת היא הצהרת כוונות, על הישארות האיקסטרייל במרכז העיניינים ובצמרת הקטגוריה.
אבל די ברור שנוכח הדוב החדש של סקודה, הקודיאק המאוד מבטיח, ניסאן יתקשו לישון בשקט.

ניסאן איקסטרייל המחודש ישווק בישראל לקראת סוף שנת 2017. טרם ידוע אילו גרסאות הנעה וגימור יגיעו ארצה. המחירים אף הם ייקבעו בהמשך.

ניסאן אקסטרייל – מבחן השקה הנתונים שצריך לדעת:

כללי:

שם גרסה: אקסטרייל 1.6 דיזל TEKNA
שנת מודל: 2018
מס' דלתות: 5
מקומות ישיבה: 7

מנוע והילוכים:

הנעה: קדמית
תיבת הילוכים: אוטומטית - רציפה, 7 הילוכים
מנוע: בנזין - טורבו, 4 בוכנות
נפח: 1,598 סמ"ק
הספק מירבי: 130 כ"ס ב-4,000 סל"ד
מומנט מירבי: 32.6 קג"מ ב- 1,750 סל"ד

צריכת דלק וביצועים:

מהירות מירבית: 180 קמ"ש
תאוצה ל- 100 קמ"ש: 11.0 שניות
צריכת דלק - נתוני יצרן: 18.9 ק"מ לליטר
 

בטיחות:

כריות אוויר: 6
בקרת יציבות אלקטרונית: יש

מימדים:

אורך: 469.0 ס"מ
רוחב: 182.0 ס"מ
גובה: 171.0 ס"מ
בסיס גלגלים: 270.5 ס"מ
משקל עצמי: 1,685 ק"ג
מידות צמיגים: 225/55/19
נפח תא מטען: 135 ליטרים, בקיפול מושבים: 445 / 1,996 ליטרים

אבזור כלול במחיר הרכב:

בטיחות: בקרת שיוט ומערכת הגבלת מהירות, בקרת שמירת מרחק ובלימה אוטונומית מלאה (עד 80 קמ"ש), חיישני חניה קדמיים ואחוריים, סייען חנייה לחנייה במקביל ובמאונך, בקרת סטיה מנתיב, מערכת לזיהוי תמרורים, חיישני לחץ אויר בצמיגים, מערכת לזיהוי הולכי רגל היקפית, בקרת שטחים מתים במראה, מערכת עצור-סע, מערך מצלמות היקפי

מולטימדיה: מערכת מולטימדיה עם מסך מגע 7 אינץ', חיבורי USB ו-AUX, בלוטות', שליטה מגלגל ההגה

בתוך הרכב: מחשב דרך, התנעה ללא מפתח, בקרת אקלים מפוצלת, פתחי מיזוג לאחור, מושבי עור, מושבים קדמיים מחוממים ומתכווננים חשמלית, חיישני תאורה וגשם, מראה פנימית מונעת סנוור, פתיחת תא מטען חשמלית

מחוץ לרכב: חלון גג חשמלי, תאורת LED מלאה מלפנים, תאורת יום LED, פנסי ערפל קדמיים, שמשות אחוריות כהות, מראות מתקפלות חשמלית, מוטות נשיאה בגג, חישוקי סגסוגת קלה 19 אינץ'

 

.