ניסאן קשקאי – מבחן השקה

ניסאן קשקאי עבר מתיחת פנים, סליחה – הוחלף בדגם מחודש. נסענו לוינה להבין מה גודל המאורע


מאת: אורון טל, 01/08/2017
רכב חדש 0 ק"מ !
התקשרו עכשיו 073-374-2700
שלח
  • סובארו XV אוטומטית
    מחירון: 144,790 ₪
    המחיר שלנו: 114,700 ₪
    חסכון: 30,090 ₪
  • אופל אסטרה דיזל ברלינה (סדאן) אוטומטית
    מחירון: 134,900 ₪
    המחיר שלנו: 99,900 ₪
    חסכון: 35,000 ₪
  • מאזדה 3 ספורט אוטומטית
    מחירון: 132,000 ₪
    המחיר שלנו: 114,500 ₪
    חסכון: 17,500 ₪
  • יונדאי אלנטרה אוטומטית
    מחירון: 133,500 ₪
    המחיר שלנו: 109,000 ₪
    חסכון: 24,500 ₪
  • מיצובישי אאוטלנדר (7 מושבים) אוטומטית
    מחירון: 169,900 ₪
    המחיר שלנו: 147,600 ₪
    חסכון: 22,300 ₪
  • קיה ספורטאז' אוטומטית
    מחירון: 139,900 ₪
    המחיר שלנו: 124,900 ₪
    חסכון: 15,000 ₪
  • קיה פיקנטו החדשה 1.2 אוטומטית
    מחירון: 79,500 ₪
    המחיר שלנו: 68,500 ₪
    חסכון: 11,000 ₪
כל הדגמים
סובארו XV אוטומטית
מחירון: 144,790 ₪
המחיר שלנו: 114,700 ₪
חסכון: 30,090 ₪
אופל אסטרה דיזל ברלינה (סדאן) אוטומטית
מחירון: 134,900 ₪
המחיר שלנו: 99,900 ₪
חסכון: 35,000 ₪
מאזדה 3 ספורט אוטומטית
מחירון: 132,000 ₪
המחיר שלנו: 114,500 ₪
חסכון: 17,500 ₪
יונדאי אלנטרה אוטומטית
מחירון: 133,500 ₪
המחיר שלנו: 109,000 ₪
חסכון: 24,500 ₪
מיצובישי אאוטלנדר (7 מושבים) אוטומטית
מחירון: 169,900 ₪
המחיר שלנו: 147,600 ₪
חסכון: 22,300 ₪
קיה ספורטאז' אוטומטית
מחירון: 139,900 ₪
המחיר שלנו: 124,900 ₪
חסכון: 15,000 ₪
קיה פיקנטו החדשה 1.2 אוטומטית
מחירון: 79,500 ₪
המחיר שלנו: 68,500 ₪
חסכון: 11,000 ₪

ניסאן קשקאי - מבחן דרכים

למה הם התאמצו כל כך? לזמן עדת עיתונאי רכב מרחבי אירופה ונספחותיה לאוסטריה בשביל מתיחת פנים? למה אנחנו בכלל מתלוננים?
ניסאן קשקאי הוא הקרוסאובר הקומפקטי הנמכר מסוגו באירופה, בעיקר אחרי שעקף את פולקסווגן טיגואן, והחזיר לעצמו את התואר.
אז מתיחת פנים או לא, ברורה לנו הנחיצות של השקה מרוכזת ומושקעת כל כך בוינה. הרי ביחד עם ניסאן איקסטרייל (כתבה נפרדת) אלו הם הרכבים שמחזיקים את ניסאן באירופה.

ניסאן קשקאי - צורה חדשה

2.3 מיליון איש לא טועים?
היום הראשון של ההשקה התמקד בניסאן קשקאי. ואין כמו כחול ברק מטאלי ובהיר עם חישוקי 19 אינץ' ענקיים בשביל להתחיל את הבוקר. רק חבל שאין דבר יותר מלחיץ ממערכת ניווט מקורית ולא מוכרת על כבישים לא מוכרים ורצופי מצלמות מהירות, אחרי טיסת לילה נטולת שינה ולו"ז צפוף.
אבל אני לא מתלונן על סיבת בואנו לוינה, שכן חשיבותה של מתיחת הפנים של ניסאן קשקאי גבוהה מאוד עבור ניסאן אירופה. מאז שנת 2007, עת הוצג הדור הראשון של הקשקאי, נמכרו ממנו 2.3 מיליון כלים באירופה לבדה. נכון לשנת 2016 הוא אחז ב-10.6 אחוזים מעוגת מכירות רכבי הקרוסאובר באירופה. הוא אחראי בין היתר על צמיחה של 100% במכירות ניסאן באירופה מאז שנת 2007.
אז למה בניסאן מתעקשים לקרוא לו "קשקאי החדש" ולא מתיחת פנים? כנראה כי הם חוששים לאבד את הבכורה לפולקסווגן טיגואן וסיאט אטקה, שנוכחותם באירופה מתחזקת. הם אפילו ערים להצלחה של קיה ספורטאז' ויונדאי טוסון בעולם, ובפרט בישראל. אז חשוב להם שנרגיש שמדובר באוטו חדש.

ניסאן קשקאי - חוות דעת

אז מה חדש באמת?
נתחיל בחזות, זאת שגורמת לנו להסיק מראש שמדובר במתיחת פנים, ולא בדור חדש. הגריל הוחלף בכזה גדול יותר, הפגושים הוחלפו, יחידות התאורה קיבלו חתימות LED חדשות. ויש עוד 4 צבעים חדשים, אפשרות לחישוקי 19 אינץ' חדשים, וזהו פחות או יותר.
ואיך זה עובד? אישית, תמיד אהבתי את המראה של הדור השני והנוכחי של ניסאן קשקאי. יש בו משהו מאוד "מאוזן". זאת המילה. איזון נכון בין קלילות למאסיביות עוצמתית. איזון נכון בין חדשנות לבין שמרנות. ולא פחות חשוב, איזון נכון בין החזית לירכתיים של הרכב. אחרי מתיחת הפנים המראה אולי טיפה איבד מהאיזון הזה, אך הקשקאי נראה יותר רענן ושרירי. וטוב לדעת שהסמל המוטבע מתחת לפלסטיק השקוף של הגריל, הוא גם הרדאר של הרכב.
ומכאן נעבור לטכנולוגיה. ניסאן קשקאי עבר עדכון במערך הבטיחות, עם מערך בטיחות שלם הכולל בלימה וזיהוי עצמים בעיר, בקרת שטחים מתים עם נורת אזהרה בתושבות מראות הצד בתא הנוסעים, קריאת תמרורים, בקרת סטייה מנתיב ומערך מצלמות וחיישני חנייה היקפיים. מה יגיע מזה ארצה? לא ברור עדיין. אך בניסאן דואגים לציין שבאביב 2018 תוצע מערכת פרו-פיילוט, אשר מסוגלת לשמש כמעיין טייס אוטומטי לשמירת נתיב ומרחק מהרכב מלפנים – או במילים אחרות בקרת שיוט אקטיבית עם שמירת נתיב.

ניסאן קשקאי מבחן דרכים

בתוך הרכב נפגוש בעדכון חומרי דיפון, גלגל הגה חדש, ומקצה שיפורים בנושא בידוד הרעשים, לרבות רעשי כביש ורוח. לטובת הבידוד, הוחלפו גומיות הדלתות, השמשה האחורית עובתה, הוחלפו יריעות הבידוד בבתי הגלגלים, ובטנת תא המנוע התחתית זכתה לסנפירים חדשים לטובת שיפור זרימת האוויר סביב הרכב.
תשומת לב מיוחדת משכו מושבי העור החשמליים החדשים, שזכו לתמיכה משודרגת בירכיים ובכתפיים, וריפוד קוביות, כאילו המושבים עשו הרבה כפיפות בטן לפני ההשקה. נחמד מאוד, רק לא ברור אם יגיעו ארצה.

ניסאן קשקאי חוות דעת

ואיך זה נוסע?
בהשקת הקשקאי המחודש היו נוכחות שתי יחידות כוח עיקריות: מנוע 1.6 טורבו-דיזל עדכני עם 130 כ"ס ותיבה אוטומטית רציפה ומנוע 1.6 ליטר טורבו-בנזין חדש עם 163 כ"ס ותיבה ידנית בת 6 הילוכים. גרסת 1.2 טורבו-בנזין לא הייתה נוכחת במבחן, אז בחרנו בדיזל האוטומטית לעיקר ההתנסות. ומה נאמר ומה נגיד? תמיד חשבנו שאם כבר תיבה רציפה, אז רצוי שזה יהיה בשידוך למנוע עתיר מומנט. מנוע כזה שלא דורש סל"ד גבוה ומתאמץ. ולא הופתענו לגלות כמה השילוב של מנוע הדיזל עם התיבה הרציפה היה כה נכון וקטיפתי לרכב הזה. אמנם צליל הדיזל היה נוכח כמעט בכל מצב, אך לפחות פעולת המנוע הייתה חלקה ועגולה, וכמעט אף פעם לא הורגש מחסור בכוח זמין. עקיפה זה רק עניין של החלטה.
בידוד הרעשים בקשקאי היה טוב, אך לא הורגשה הצטיינות יתרה. פעולת המתלים הייתה סופגת, אך באשמת חישוקי ה-19 אינץ' הפסיכודאליים של רכב המבחן, הורגשה קופצנות יתר גם בכביש מהיר.
עם חישוקי 17 אינץ' סטנדרטיים יותר, המצב כנראה טוב יותר. ובכל אופן, תנוחת הנהיגה, הנדסת האנוש ונוחות המושבים היו גבוהות למדי. ניסאן קשקאי 1.6 טורבו דיזל עם תיבה רציפה, הוא בן לוויה נהדר לנסיעות ארוכות, גם אם קצת חסר בו להט. זה לא רכב ספורט, למרות החישוקים, ואולי דווקא בגללם, קל לראות את הבלמים הקטנים, שמורידים את הציפייה. אגב, הבלמים עצמם חזקים למדי, אך פעולתם לא ליניארית, והם עוברים באחת לנשיכה חזקה מדי.

מבחן דרכים ניסאן קשקאי

אז חדש, מוחדש או מחודש?
ההשקה באוסטריה העמידה בפנינו את השאלה, האם מדובר במתיחת פנים או בדגם חדש. ובכן, נענה על כך בקצרה, מדובר במתיחת פנים משמעותית, אך לא בדגם חדש. ניסאן קשקאי המחודש הוא רכב מלוטשים ורהוט מבעבר, אשר מתמודד בתוך קטגוריה תובענית מבעבר. השינויים שעבר הופכים אותו למוצר שלם יותר, שיכול להשאיר אותו בצמרת הקטגוריה, אך הוא בפירוש לא ממציא אותה מחדש. ומכאן נשארות שאלת המחיר ורמות הגימור וגרסאות ההנעה.

ניסאן קשקאי המחודש ישווק בישראל לקראת סוף שנת 2017. טרם ידוע אילו גרסאות הנעה וגימור יגיעו ארצה. המחירים אף הם ייקבעו בהמשך.

ניסאן קשקאי – מבחן השקה הנתונים שצריך לדעת:

כללי:

שם גרסה: 1.6 דיזל
מחיר: 153,990 שקל
שנת מודל: 2018
מס' דלתות: 5
מקומות ישיבה: 5

מנוע והילוכים:

הנעה: קדמית
תיבת הילוכים: אוטומטית - רציפה, 6 הילוכים
מנוע: דיזל - טורבו, 4 בוכנות
נפח: 1,598 סמ"ק
הספק מירבי: 130 כ"ס ב-4,000 סל"ד
מומנט מירבי: 32.6 קג"מ ב- 1,750 סל"ד

צריכת דלק וביצועים:

מהירות מירבית: 183 קמ"ש
תאוצה ל- 100 קמ"ש: 11.1 שניות
צריכת דלק - נתוני יצרן: 21.2 ק"מ לליטר
 

בטיחות:

כריות אוויר: 6
בקרת יציבות אלקטרונית: יש
מבחן ריסוק:

מימדים:

אורך: 437.7 ס"מ
רוחב: 180.6 ס"מ
גובה: 159.0 ס"מ
בסיס גלגלים: 264.6 ס"מ
משקל עצמי: 1,469 ק"ג
מידות צמיגים: 225/45/17
נפח תא מטען: 410 ליטרים, בקיפול מושבים: 1,598 ליטרים

אבזור כלול במחיר הרכב:

בטיחות: בקרת שיוט ומערכת הגבלת מהירות, בקרת שמירת מרחק ובלימה אוטונומית מלאה (עד 80 קמ"ש), חיישני חניה קדמיים ואחוריים, בקרת סטיה מנתיב, מערכת לזיהוי תמרורים, חיישני לחץ אויר בצמיגים, מערכת לזיהוי הולכי רגל היקפית, מערכת עצור-סע, מערך מצלמות היקפי.

מולטימדיה: מערכת מולטימדיה מקורית עם מסך מגע 7 אינץ' , חיבורי USB ו-AUX, בלוטות', שליטה מגלגל ההגה.

בתוך הרכב: מחשב דרך, בקרת אקלים מפוצלת, פתחי מיזוג לאחור, חיישני תאורה וגשם, מראה פנימית מונעת סנוור, פתיחת תא מטען חשמלית.

מחוץ לרכב: תאורת יום LED, פנסי ערפל קדמיים, מראות מתקפלות חשמלית, חישוקי סגסוגת קלה 17 אינץ'.

.