סובארו אימפרזה מבחן דרכים

הסיכוי של סובארו להתחרות בהצלחה ביצרני הרכב הגדולים והחזקים הוא נמוך, אבל אין להם ברירה. הם חייבים למכור כמויות


מאת: יואב קווה, 13/07/2013

אני במחנה צבאי. מסביב הכל אפור ומדכא ובוצי. אנחנו ישנים באוהלים גדולים. אין הרבה תעסוקה, מחכים לאויב שיבוא. הוא אמור להגיע עוד מעט. אנחנו מחכים, הולכים הלוך חזור בין האוהלים. אני רוצה לברוח משם, לא יודע איך. גם רוסו נמצא כאן. גם הוא רוצה לברוח. הוא מוצא טרקטורון מעופף ומחליט להסתלק באמצעותו. אני מחבק אותו לשלום, לא יודע אם אי פעם עוד אראה אותו. הוא מתיישב בטרקטורון המעופף, מתניע ומנסה להמריא. הכלי מקרטע במעגלים מעל המאהל, לא מצליח לתפוס גובה. בסוף הוא מצליח ונעלם.

הצבא הוא צבא זר, לא ברור לי של איזו מדינה. רק יודע שמכריחים אותנו להילחם. אני ממשיך ללכת בין האוהלים. האויב אמור להגיע. לכמה רגעים אני מוותר, משלים עם זה שאני הולך למות בקרב. אחר כך מתעשת, מחליט לברוח ולא משנה מה. יחד אתי עוד שני חיילים שאני לא מכיר. אנחנו מתלבטים לאיזה כיוון לברוח. אחד מהם מצביע צפון-מזרח ואומר לשם, לאנגליה, זה הכי בטוח. יוצאים לדרך, מתרחקים מהמאהל. אני שומע את הצעקות של המפקד, מחפש אותנו. עוד מעט יתחילו לרדוף אחרינו ויציבו מחסומים. אני מתחיל לרוץ, יש לי תרמיל קטן על הגב. השניים האחרים לא לקחו אתם כלום. בצד הדרך חונה סובארו אימפרזה בצבע לבן. אני פותח את הדלת שלה ונכנס. המפתח בסוויץ׳. הקוד של הקודנית רשום על המפתח. אני מסמן לשני החיילים האחרים שיצטרפו אלי. הם מנידים בראשיהם, מעדיפים להמשיך ברגל. אני מניע ומשלב ל-D. זאת האימפרזה החדשה 2013, חייב לברוח כמה שיותר מהר, לוחץ על הדוושה הימנית עד הסוף. המנוע משמיע רעש של מכונת תפירה, הרכב מתקדם אבל לא זז. אני נזכר בדן המשוגע ובסובארו GT טורבו של אמצע שנות ה-90. כולם העריצו את המכונית ההיא. היינו יוצאים לדהרות פרועות בכבישים שמקיפים את טבעון.

הכביש משובש. מסביב שדות ריקים. יש קצת בתים, נראים נטושים. האימפרזה צוברת מהירות באטיות. אולי באמת היה עדיף לברוח ברגל. תיבת ההילוכים הרציפה מעצבנת את האוזן. יש כל הזמן פער בין הרעש של המנוע למהירות האמיתית של הרכב.

לאט לאט תופס קצב. הכביש הרוס אבל אני לא מאט בשום מצב. בסעיף הזה הם לא פישלו. בסעיף הזה הם אף פעם לא מפשלים. מערכת המתלים של האימפרזה החדשה מצוינת. המכונית מאוזנת לגמרי על המתלים, יציבה, שלווה, בטוחה. ההגה החשמלי, לעומת זאת, מת. לא מרגישים את הצמיגים ולא את הכביש. אני חושב שצריך להשלים עם זה פעם אחת ולתמיד.

חבל שהשניים ההם לא באו אתי. דווקא יש כאן הרבה מקום במושב האחורי. אולי הם התבאסו מהעיצוב שלה. אני יודע שהרבה אנשים ציפו מהאימפרזה החדשה להיראות מרשימה יותר. היא נראית בסדר, סולידית כזאת, לא מסובבת ראשים.

חיילת עומדת בצד, מנפנפת בטירוף. לא עוצר. מה שאני אוהב באימפרזה החדשה, גם בזה סובארו מצטיינים מסורתית, זו תנוחת הנהיגה – ישיבה גבוהה ביחס למכסה מנוע נמוך, רואים הכל והשליטה טובה. התנוחה הזאת הופכת את הנהיגה לקלה ופחות מאמצת.

אני חושב שסובארו היה צריך להישאר יצרן של מכוניות נישה, למבינים בלבד. היה צריך להישאר עם דגמי סטיישן, הנעה לכל הגלגלים וטורבו. כל ניסיון לשווק מכוניות עממיות לקהל הרחב הוא פגיעה במותג.

הסיכוי להתחרות בהצלחה ביצרני הרכב הגדולים והחזקים הוא נמוך. מצד שני אין ברירה. סובארו זה לא פרארי. הם חייבים למכור כמויות. מצד שלישי אין להם משאבי פיתוח כמו טויוטה, יונדאי וקיה.

עברתי כבר 200 קילומטרים. צריכת הדלק חסכונית וזה יאפשר לי להתרחק בלי לעצור ולהסתכן. אני חושב שסובארו אימפרזה החדשה היא מכונית טובה, מאוזנת, בנויה היטב. חבל שהיא לא יצאה לשוק לפני חמש שנים. היום זה כבר לא מספיק. היום המתחרות יותר חזקות, יותר נוצצות, יותר מרשימות.

אני עובר ברחוב ראשי של כפר. במדרכה הימנית הולכת פיליפינית במכנסוני עור קצרצרים. היא דוחפת כיסא גלגלים. בכיסא יושבת זקנה. הזקנה מחזיקה בצל גדול. יש לה פרצוף זועף. הפיליפינית מחייכת. נראה לי שהצלחתי.

סובארו אימפרזה מבחן דרכים הנתונים שצריך לדעת:

כללי:

שם גרסה: 2.0 ליטר RX 4X4
מחיר: 134,990 שקל
שנת מודל: 2017
מס' דלתות: 5
מקומות ישיבה: 5

מנוע והילוכים:

הנעה: לכל הגלגלים
תיבת הילוכים: אוטומטית - רציפה, 6 הילוכים
מנוע: בנזין, 4 בוכנות
נפח: 1,995 סמ"ק
הספק מירבי: 156 כ"ס ב-6,000 סל"ד
מומנט מירבי: 20.0 קג"מ ב- 4,000 סל"ד

צריכת דלק וביצועים:

מהירות מירבית: 200 קמ"ש
תאוצה ל- 100 קמ"ש: 9.8 שניות
צריכת דלק - נתוני יצרן: 14.2 ק"מ לליטר
זיהום אויר:
 
 

בטיחות:

כריות אוויר: 7
בקרת יציבות אלקטרונית: יש

מימדים:

אורך: 446.0 ס"מ
רוחב: 177.5 ס"מ
גובה: 148.0 ס"מ
בסיס גלגלים: 267.0 ס"מ
משקל עצמי: 1,434 ק"ג
מידות צמיגים: 205/50/17
נפח תא מטען: 310 ליטרים

אבזור כלול במחיר הרכב:

בטיחות: בקרת משיכה, בקרת זינוק בעליה, בקרת לחץ אוויר בצמיגים, מערכת עצור וסע, מערכת מובילאיי למניעת תאונות, מצלמת רוורס, בלם חניה חשמלי, בקרת שיוט

מולטימדיה: מערכת מולטימדיה מקורית עם מסך 6.5 אינץ', שליטה מגלגל ההגה, דיבורית בלוטות', תמיכה ב-Apple CarPlay ואנדרואיד

בתוך הרכב: מחשב דרך רב שימושי צבעוני 6.2 אינץ' , מערכת בקרת אקלים מפוצלת, יציאות מיזוג מתחת למושבים הקדמיים, שלט מובנה במפתח, הגה וידית הילוכים מצופי עור, משענת יד מרכזית מתכווננת

מחוץ לרכב: תאורת יום, פנסי ערפל קדמיים, תאורת LED אחורית, מראות צד מתקפלות חשמלית, חישוקי סגסוגת קלה 17 אינץ'

 

 

.
רכב חדש 0 ק"מ !
התקשרו עכשיו 073-374-2700
שלח
  • סובארו XV מנוע 2.0 ליטר אוטומטית
    מחירון: 159,900 ₪
    המחיר שלנו: 126,900 ₪
    חסכון: 33,000 ₪
  • אופל אסטרה דיזל ברלינה (סדאן) אוטומטית
    מחירון: 134,900 ₪
    המחיר שלנו: 99,900 ₪
    חסכון: 35,000 ₪
  • מאזדה 3 ספורט אוטומטית
    מחירון: 132,000 ₪
    המחיר שלנו: 114,500 ₪
    חסכון: 17,500 ₪
  • יונדאי אלנטרה אוטומטית
    מחירון: 133,500 ₪
    המחיר שלנו: 109,000 ₪
    חסכון: 24,500 ₪
  • מיצובישי אאוטלנדר (7 מושבים) אוטומטית
    מחירון: 169,900 ₪
    המחיר שלנו: 147,600 ₪
    חסכון: 22,300 ₪
  • קיה ספורטאז' אוטומטית
    מחירון: 139,900 ₪
    המחיר שלנו: 124,200 ₪
    חסכון: 15,700 ₪
  • קיה פיקנטו החדשה 1.2 אוטומטית
    מחירון: 79,500 ₪
    המחיר שלנו: 68,000 ₪
    חסכון: 11,500 ₪
כל הדגמים
סובארו XV מנוע 2.0 ליטר אוטומטית
מחירון: 159,900 ₪
המחיר שלנו: 126,900 ₪
חסכון: 33,000 ₪
אופל אסטרה דיזל ברלינה (סדאן) אוטומטית
מחירון: 134,900 ₪
המחיר שלנו: 99,900 ₪
חסכון: 35,000 ₪
מאזדה 3 ספורט אוטומטית
מחירון: 132,000 ₪
המחיר שלנו: 114,500 ₪
חסכון: 17,500 ₪
יונדאי אלנטרה אוטומטית
מחירון: 133,500 ₪
המחיר שלנו: 109,000 ₪
חסכון: 24,500 ₪
מיצובישי אאוטלנדר (7 מושבים) אוטומטית
מחירון: 169,900 ₪
המחיר שלנו: 147,600 ₪
חסכון: 22,300 ₪
קיה ספורטאז' אוטומטית
מחירון: 139,900 ₪
המחיר שלנו: 124,200 ₪
חסכון: 15,700 ₪
קיה פיקנטו החדשה 1.2 אוטומטית
מחירון: 79,500 ₪
המחיר שלנו: 68,000 ₪
חסכון: 11,500 ₪