סובארו פורסטר טורבו- מבחן דרכים

לא כל אחד רוצה לנהוג במכונית חזקה מדי


מאת: יואב קווה, 04/01/2007

 

כמה כוח מנוע צריך בן אדם? לפני שניים-שלושה עשורים מכונית חזקה היתה כזאת ש"עולה את הקסטל על 100". כיום כל מכונית חדישה יכולה להגיע למהירות החוקית המרבית בכל כביש. כמה כוח זה יותר מדי? כשלדוושת הבנזין יש אין-סוף עומק, ממש תהום. הנהג לוחץ קצת, המכונית מאיצה הרבה. הנהג מניח על הדוושה כף רגל נוצתית והמכונית כבר מזמן בתחום שלילת הרישיון. או כשקיק-דאון פתאומי מוריד שני הילוכים ומזעיק מגדש טורבו, עדר של סוסים פורץ מהאורווה, המכונית נבעטת לאופק ואת הנהג שוטף גל צונן של בהלה.

אז כמה כוח צריך? התשובה קשורה למצב הרוח ולאופי. אפשר לומר – כוח זה כמו דבש, אין דבר כזה יותר מדי, אפשר פשוט להשתמש בפחות. לדעתי, לא. אני לא רוצה מכונית לא מציאותית. לא רוצה מכונית שהופכת עליות לירידות. רוצה מכונית שמושפעת מהטופוגרפיה, שמחייבת אותי להחליף הילוכים, להסתכל קדימה, לחשוב קצת. מכונית מאוזנת היא מכונית שהקצב הטבעי שלה תואם את קצב התנועה עם קצת רזרבות, שהקצב הטבעי שלה תואם את הקצב האנושי, יכולת הראייה, התפישה ועיכול ההתרחשויות.

סובארו פורסטר טורבו – 2.5 ליטרים, 230 כ"ס, 32.6 קג"מ – היא מכונית חזקה מדי. סובארו פורסטר אטמוספירית – 2.0 ליטרים, 158 כ"ס, 19 קג"מ – היא מכונית מאוזנת. לא צריך יותר. גם המחיר סביר יותר – 183 אלף שקל לעומת 242 אלף שקל.

פורסם בעיתון הארץ