סוזוקי סוויפט – מבחן השקה

סוזוקי סוויפט חדשה בריוויירה הצרפתית? איציק חולדאי יצא לבדוק מקרוב את הסתירה הזאת. הממצאים חד-משמעיים


מאת: איציק חולדאי, 07/05/2017
רכב חדש 0 ק"מ !
התקשרו עכשיו 073-374-2700
שלח
  • סובארו XV אוטומטית
    מחירון: 144,790 ₪
    המחיר שלנו: 114,900 ₪
    חסכון: 29,890 ₪
  • שברולט ספארק אוטומטית
    מחירון: 78,900 ₪
    המחיר שלנו: 64,300 ₪
    חסכון: 14,600 ₪
  • מאזדה 3 ספורט אוטומטית
    מחירון: 132,000 ₪
    המחיר שלנו: 114,500 ₪
    חסכון: 17,500 ₪
  • יונדאי אלנטרה אוטומטית
    מחירון: 133,500 ₪
    המחיר שלנו: 109,000 ₪
    חסכון: 24,500 ₪
  • מיצובישי אאוטלנדר (7 מושבים) אוטומטית
    מחירון: 169,900 ₪
    המחיר שלנו: 147,600 ₪
    חסכון: 22,300 ₪
  • קיה ספורטאז' אוטומטית
    מחירון: 139,900 ₪
    המחיר שלנו: 124,900 ₪
    חסכון: 15,000 ₪
  • קיה פיקנטו החדשה 1.2 אוטומטית
    מחירון: 79,500 ₪
    המחיר שלנו: 68,500 ₪
    חסכון: 11,000 ₪
כל הדגמים
סובארו XV אוטומטית
מחירון: 144,790 ₪
המחיר שלנו: 114,900 ₪
חסכון: 29,890 ₪
שברולט ספארק אוטומטית
מחירון: 78,900 ₪
המחיר שלנו: 64,300 ₪
חסכון: 14,600 ₪
מאזדה 3 ספורט אוטומטית
מחירון: 132,000 ₪
המחיר שלנו: 114,500 ₪
חסכון: 17,500 ₪
יונדאי אלנטרה אוטומטית
מחירון: 133,500 ₪
המחיר שלנו: 109,000 ₪
חסכון: 24,500 ₪
מיצובישי אאוטלנדר (7 מושבים) אוטומטית
מחירון: 169,900 ₪
המחיר שלנו: 147,600 ₪
חסכון: 22,300 ₪
קיה ספורטאז' אוטומטית
מחירון: 139,900 ₪
המחיר שלנו: 124,900 ₪
חסכון: 15,000 ₪
קיה פיקנטו החדשה 1.2 אוטומטית
מחירון: 79,500 ₪
המחיר שלנו: 68,500 ₪
חסכון: 11,000 ₪

סוזוקי סוויפט - חוות דעת

צילום: איציק חולדאי, יח"צ

אני יורד מכבש המטוס בניס, הריוויירה הצרפתית. נכון, זו רק טיסת "לופטהנזה" ולא מטוס פרטי, עכשיו מרץ ולא אוגוסט, מסיבות הקוקטייל הנוצצות עוד לא התחילו, ובחניון מחכה לי סוזוקי סוויפט החדשה ולא מזארטי קוואטרופורטה 410 כוחות סוס. אבל אני מחייך מאוזן לאוזן. הוזמנתי לנסיעת מבחן על סוזוקי סוויפט החדשה, הדור השלישי לדגם המצליח ביותר של החברה. כביש החוף של קוט ד'אזור, מניס לכיוון קאן ובחזרה עד מונאקו, נראה כמו מקום נחמד לבדוק את המכונית החדשה. הקרבה למסלול הפורמולה אחת של מונאקו מוסיפה עוד כמה פעימות לב לדקה. עוד מעט נדע, אבל קודם נחזור מעט לאחור, כדי לנסות ולהבין את מקורותיה של הסוויפט.

הדור השלישי של סוזוקי סוויפט, ששווק במקומותינו מ-2004, היה הצלחה גדולה, והתווה את הקו לדגמים שאחריו. מכונית קטנה, נמרצת, ומהנה לנהיגה, שלא מפשלת גם בתחום האמינות והסחירות. אוטו קטן לאנשים צעירים וחסרי דאגות, שלא יודעים מה זה צהרון וכמה עולה חבילת חיתולים. ב-2010 הכרנו את הדור הרביעי של הסוויפט, שלקח את הרכב לכיוון מעט בוגר יותר. כאילו התאים אותו לסטודנטים מאושרים שנהגו בו כמה שנים קודם לכן ובינתיים הפכו לזוגות צעירים: מעט מרווח יותר (9 ס"מ באורך, כמה עשרות ק"ג יותר במשקל), מנוע קטן יותר, ביצועים מעט פחות טובים. אבל איכות החומרים טובה יותר וצריכת הדלק משופרת. כאילו אמרו לנו מהנדסי סוזוקי: יאללה, תתבגרו, כבר יש לכם תינוק קטן, כבר לא צריך להרשים בחורות ובחורים, צריך סולידיות, אמינות ושמירת ערך. כך שב-2010 קיבלנו רכב מעוצב יפה, נעים לנהיגה, יעיל, ולא מרגש באופן מיוחד.

סוזוקי סוויפט - צורה חדשה

והנה אנחנו ב-2017, עם הדור החמישי של הסוויפט. מה צפוי לנו הפעם? מבט בתמונות היצרן מגלה רכב יפה, שנראה כמו שילוב של הסוויפט הקודמת עם ספידי מקווין מ"מכוניות": אף גבוה, גריל אליפטי נמוך, פנסים משוכים לאחור, כתפיים בולטות, בתי גלגלים נפוחים ,קורה c מושחרת וידיות אחוריות נסתרות. הרכב נראה קרוב יותר לכביש מבעבר. לטעמי יצא לסוזוקי עיצוב מוצלח: הסוויפט נראית שרירית ומוצקה, קטנה וזורמת. מבט על הנתונים הטכניים מראה שגם כאן הלכו בסוזוקי על שיפור וסולידיות ולא על פריצות דרך: מנוע ה-1.2 ליטר הקודם מעט הוחלש כדי לחסוך בצריכת הדלק (יש גם מנוע טורבו 1.0 ליטר, ומנוע היברידי מעניין עם מצבר קטן במיוחד, אך שניהם לא יגיעו אלינו, לפחות לא בשלב הראשון). תיבות ההילוכים הן תיבה ידנית 5 הילוכים, או תיבת גיר רציף חסכונית. משקל הרכב הוקטן בכ-100 ק"ג (!) על ידי שימוש בפלדה דקת דופן במרכב הרכב. מימדי תא הנוסעים ותא המטען הוגדלו מעט, כמעט מבלי להגדיל את הרכב עצמו (הסוויפט החדשה רחבה ב-4 ס"מ, קצרה בס"מ אחד, מרווח בסיס הגלגלים קטן ב-2 ס"מ). מערכות בטיחות, נוחות, בידור ותקשורת עודכנו והותאמו לסטנדרטים של 2017. במילים אחרות – סוזוקי הוסיפו נוחות, יעילות ובטיחות, בלי פריצות דרך גדולות.

הגיע הזמן לרדת לחניון של שדה התעופה בניס, ולהתחיל להרגיש. המפגש הראשון עם הסוויפט מוצלח, אבל לא מרגש: היא אכן יפה ומושכת, וסולידית למדי.
נוח בסוויפט החדשה: נוח להיכנס עם שלט Keyless מלא, ללא צורך בשליפת המפתחות מהכיס, נוח בתא הנוסעים, המרווח למדי בכל הכיוונים, גם מאחור וגם לאנשים גבוהים. מושב הנהג אוחז יפה את הגב, תא המטען גדל למימדים סטנדרטיים לקטגוריה (הוא היה קטן למדי בדגמים הקודמים), ואפשר להתרווח ולהסתכל על עיצוב הפנים.
"תא הטייס" מינימליסטי ונוח. הקונסולה המרכזית נוטה מעט לכיוון הנהג, ומכילה בכוונה מעט פרטים: רק כמה מעגלים הכרחיים (פתחי מיזוג, מתגים ושעונים) ושני מלבנים: מסך מולטימדיה מרכזי בגודל 7 אינץ', ומסך LCD בגודל 4.2 אינץ' במרכז לוח השעונים. הכל מובן והגיוני. התחושה היא של רכב סופר מיני, לא מהודר, לא משחק משחקים, לא מנסה להתהדר במה שאין לו. רכב ענייני ונוח. איכות ההרכבה מרגישה טובה גם היא, וחבל רק שהפלסטיק מרגיש קשיח וחלול.

סוזוקי סוויפט - רכב חדש

אנחנו מניעים בלחיצת כפתור, ויוצאים לכיוון המדרונות הימיים של רכס האלפים. תיבת ההילוכים הידנית נעימה וזריזה, ומערכת המתלים, שנבחרה אחרי עשרות אלפי קילומטרים בשלל כבישים באירופה (הסוויפט מיוצרת בהונגריה), עושה עבודה טובה בשמירה על תחושת שליטה ויציבות. הפיתולים בכביש ההררי לא מוציאים את הסוויפט משלוותה והיא משדרת אחיזה טובה וניהוג מדויק. אותה קשיחות מתלים שמייצבת את הסוויפט מעיקה מעט כשאנחנו פוגשים מהמורות בכביש או פסי האטה, אליהם מגיבה הסוויפט בקופצנות לא מאד נעימה. כשהכביש מתיישר לרגע אנחנו נהנים מהמידע הרב שמציג המסך הקטן בלוח השעונים: מלבד נתוני צריכת דלק, מד מרחק ושאר ירקות, כאן אנחנו מקבלים גם חיווי גרפי של כוחות הג'י שמופעלים עלינו ועל הרכב בפניות, בהאצה ובהאטה, חיווי של פעולת המנוע ההיברידי (שכאמור לא יגיע בקרוב לארץ), ואזהרות בטיחות על סטייה מנתיב, או קירבה מוגזמת לעצמים שסביבנו (מערכות הבטיחות לא יגיעו לארץ. אצלנו יותקן מובילאיי בהתקנה מקומית). מדובר במסך קטן אך ממזרי, מלא באקשן שיכול לעזור לנו להעביר את הזמן בנסיעה על כביש שש. רוב המידע כמובן מיותר למדי, אבל הגאדג'ט חמוד.

הכביש מתחיל לטפס בתלילות רבה יותר, ואנחנו בוחנים כמה כוח יש לסוויפט החדשה. ובכן, יש לה כוח, אבל במנות מדודות. המנוע מרגיש טוב, אבל רחוק מלרגש, במיוחד בהשוואה למתחרות חזקות ונמרצות יותר בקטגוריה. תיבת ההילוכים הידנית עובדת איתו יפה מאד, אך התיבה הרציפה יוצרת השהיה בתגובה, ומפיקה רעש מונוטוני לא ערב במיוחד בהאצות. המשקל הנמוך של הסוויפט מותיר אותה דינמית למדי, אך התחושה היא של רכב פרקטי, שאם תלחץ אותו ינוע מהר, אבל לא בהתלהבות רבה. הוא מעדיף לשייט בנינוחות בנתיב השמאלי.

נסיעת המבחן עומדת לפני סיום, וכמו תמיד אני מנסה "לפצח" את הרכב, להבין את המהות שלו, את ה- DNA האישי שלו, שעושה אותו אחר מרכבים אחרים. אני מרגיש תחושה מעט משונה – מצד אחד אני לא מרגיש שהסוויפט החדשה מפוצחת לגמרי עבורי, ומצד שני אני לא מרגיש דחף חזק להמשיך ולנהוג כדי לפצח את התעלומה. אני מרגיש שאני צריך לחשוב על זה עוד, ולא לנהוג עד שאבין.

סוזוקי סוויפט - מבחן דרכים

שוב בארץ הקודש והאסימון נופל לי.
הסוויפט החדשה ברורה פחות בריביירה הצרפתית. שם היא נוסעת בין פרארי וב.מ.וו, לבין פיז'ו ורנו. המקום שלה לא מאד ברור במונאקו: היא יפה ושרירית ולפי אנשי סוזוקי "כיף לנהוג בה", אבל מה לה ולכוכבניות הסל"ד וכוחות הסוס הנוצצות? היא קטנה ויעילה, אבל הקטנות המקומיות משתלבות בנוף לא פחות טוב ממנה, ובוודאי עולות פחות. דווקא כאן בישראל, היכן שהמכוניות מאבדות מהר מערכן והכבישים פקוקים, היכן שחמישה מיליון איש גרים בין חדרה לגדרה, איפה שהבתים אפורים ומעליהם פרסומות ענק של בר רפאלי בלי בגדים ועם משקפיים, דווקא כאן היא הגיונית. היא יפה, אבל לא מנקרת עיניים. היא נעימה לנהיגה, גם אם אין לה מבערים אדירים באחוריים. היא אמינה ויעילה, גם אם תעלה מעט יותר מהמתחרות האירופיות שלה (כ-95,000 שקל, לעומת 90,000 ופחות מזה עבור פיג'ו 208, רנו קליאו או סיאט איביזה). היא נותנת חבילה מכובדת ובטוחה, במחיר סביר. היא בעצם אומרת לנו "קאט זה בולשיט".

סוזוקי סוויפט – מבחן השקה הנתונים שצריך לדעת:

כללי:

שם גרסה: 1.2 אוטומטי
מחיר: 92,000 שקל
שנת מודל: 2017
מס' דלתות: 5
מקומות ישיבה: 5

מנוע והילוכים:

הנעה: קדמית
תיבת הילוכים: אוטומטית - רציפה, 6 הילוכים
מנוע: בנזין, 4 בוכנות
נפח: 1,242 סמ"ק
הספק מירבי: 90 כ"ס ב-6,000 סל"ד
מומנט מירבי: 12 קג"מ ב- 4,400 סל"ד

צריכת דלק וביצועים:

מהירות מירבית: 175 קמ"ש
תאוצה ל- 100 קמ"ש: 11 שניות
צריכת דלק - נתוני יצרן: 21.2 ק"מ לליטר
צריכת דלק - אמיתית: 14 ק"מ לליטר
זיהום אויר:
 
 

בטיחות:

כריות אוויר: 6
בקרת יציבות אלקטרונית: יש
מבחן ריסוק:

מימדים:

אורך: 384.0 ס"מ
רוחב: 173.5 ס"מ
גובה: 149.5 ס"מ
בסיס גלגלים: 245.0 ס"מ
משקל עצמי: 940 ק"ג
מידות צמיגים: 185/55/R16
נפח תא מטען: 265 ליטרים

אבזור כלול במחיר הרכב:

בטיחות: מערכת מניעת תאונות מובילאיי, בקרת סטייה מנתיב, בקרת שמירת מרחק, ניטור לחץ אוויר בצמיגים, בקרת זינוק בעלייה

מולטימדיה: מערכת מולטימדיה מקורית עם מסך מגע 7 אינץ', חיבורי USB ו-AUX, בלוטות', שליטה מגלגל ההגה

בתוך הרכב: צג מידע רב תפקודי צבעוני בגודל 4.2 אינץ', כניסה ללא מפתח, מזגן מכאני מקורי, ציפוי עור לגלגל ההגה, שקע 12V

מחוץ לרכב : ידיות בצבע הרכב, חישוקי אלומיניום 16 אינץ', גריל קדמי, פנסי ערפל, תאורת ליווי.

.