סוזוקי סלריו – מבחן דרכים

סוזוקי סלריו היא מכונית מיני נוסח הודו, שמגיעה אלינו מתאילנד תחת כנפיו של יצרן יפני בעל שם באמינות וחיסכון


מאת: בוריס קושניר, 12/02/2017
רכב חדש 0 ק"מ !
התקשרו עכשיו 073-374-2700
שלח
  • סובארו XV אוטומטית
    מחירון: 144,790 ₪
    המחיר שלנו: 114,700 ₪
    חסכון: 30,090 ₪
  • אופל אסטרה דיזל ברלינה (סדאן) אוטומטית
    מחירון: 134,900 ₪
    המחיר שלנו: 99,900 ₪
    חסכון: 35,000 ₪
  • מאזדה 3 ספורט אוטומטית
    מחירון: 132,000 ₪
    המחיר שלנו: 114,500 ₪
    חסכון: 17,500 ₪
  • יונדאי אלנטרה אוטומטית
    מחירון: 133,500 ₪
    המחיר שלנו: 109,000 ₪
    חסכון: 24,500 ₪
  • מיצובישי אאוטלנדר (7 מושבים) אוטומטית
    מחירון: 169,900 ₪
    המחיר שלנו: 147,600 ₪
    חסכון: 22,300 ₪
  • קיה ספורטאז' אוטומטית
    מחירון: 139,900 ₪
    המחיר שלנו: 124,900 ₪
    חסכון: 15,000 ₪
  • קיה פיקנטו החדשה 1.2 אוטומטית
    מחירון: 79,500 ₪
    המחיר שלנו: 68,500 ₪
    חסכון: 11,000 ₪
כל הדגמים
סובארו XV אוטומטית
מחירון: 144,790 ₪
המחיר שלנו: 114,700 ₪
חסכון: 30,090 ₪
אופל אסטרה דיזל ברלינה (סדאן) אוטומטית
מחירון: 134,900 ₪
המחיר שלנו: 99,900 ₪
חסכון: 35,000 ₪
מאזדה 3 ספורט אוטומטית
מחירון: 132,000 ₪
המחיר שלנו: 114,500 ₪
חסכון: 17,500 ₪
יונדאי אלנטרה אוטומטית
מחירון: 133,500 ₪
המחיר שלנו: 109,000 ₪
חסכון: 24,500 ₪
מיצובישי אאוטלנדר (7 מושבים) אוטומטית
מחירון: 169,900 ₪
המחיר שלנו: 147,600 ₪
חסכון: 22,300 ₪
קיה ספורטאז' אוטומטית
מחירון: 139,900 ₪
המחיר שלנו: 124,900 ₪
חסכון: 15,000 ₪
קיה פיקנטו החדשה 1.2 אוטומטית
מחירון: 79,500 ₪
המחיר שלנו: 68,500 ₪
חסכון: 11,000 ₪

סוזוקי סלריו מבחן דרכים

צילום: בוריס קושניר, יצרן

סוזוקי סלריו, מחליפה שתי מכוניות בהיצע של סוזוקי באירופה: את סוזוקי אלטו, שתרמה את חלקה בהפיכת סכום של 60 אלף שקל למשהו שיכול לקנות לנו כלי תחבורה סביר . וגם את סוזוקי ספלאש, היותר גדולה וותיקה בהיצע. סוזוקי סלריו תנסה לרקוד בשתי חתונות: להיות גדולה יותר מאלטו, אך עדיין לשמור על מחיר נמוך. בואו לא נשכח מאיזו מדינה מגיעות כל הגמדות של סוזוקי היפנית. הן מגיעות מהודו או מתאילנד. מפעל סוזוקי מארוטי ההודי, כבר שנים ממלא את צרכי השוק המקומי. חלק מהרכבים מגיע גם לשווקים האחרים. אגב, הסלריו עצמה מגיעה מתאילנד.

טאג' מאהל זה לא
העיצוב החיצוני של סוזוקי סלריו די שבלוני. ממד הגובה, לוקח תפקיד חשוב. הוא הופך מכונית קטנה, למכונית גבוהה יחסית. הפנסים הקדמיים גם גדולים, כאילו נלקחו מרכב גדול יותר. החזית של הרכב לא תואמת את העיצוב באופן כללי. לעומת זאת, עבור ההודים הסלריו נראית מיליון דולר. בתוספת של איזה פס כרום או פנסי ערפל, היא כבר תהיה רכב "מפואר" כמעט. הם לא מפונקים ההודים. וגם לא עשירים במיוחד. רובם, לפחות.
הנתונים על הנייר מבהירים בפנינו, שהרכב גדול יותר , גבוה בהחלט, וכולל בסיס גלגלים ארוך משל האלטו. פתיחת הדלת האחורית, מגלה ספסל, היכול לאכלס שני אנשים בקלות. וגם שלושה, אם צריך. הגלגלים הקטנים, בקוטר 14 אינץ', לא מוסיפים לה לוק של קרוסאובר. אך היא, גם לא מנסה.
אפשר לסכם זאת כך. אחרי שש שנים של אלטו על הכבישים, מחליפתה לא מתביישת ומשפרת עמדות. סוזוקי כהרגלם עשו עיצוב תכליתי, לא מנקר עיניים, אך מזמין את הלקוחות המסורתיים של סוזוקי בארץ לבוא ולהזמין אחת. רצוי בצבע כחול, שלטעמי הולם אותה יותר.

סוזוקי סלריו בכחול

סלריו בצבע הנכון (תמונת יצרן)

רחובות תל אביב, קטנים עליה
כמו שאמרתי קודם, הרוחב נשאר זהה לאלטו. וזה המפתח להתנהלות ללא דאגות בעיר כמו תל אביב. אתם חצי שקופים. רגע אחד מישהו הסתכל על תיירת ברחוב בוגרשוב, אני מנצל את הרגע ופונה אל תוך רחוב צדדי, אחרי שליח פיצה סופר זריז. יש! אני זריז כמעט כמוהו! והנה היא, חצי החניה שאף אחד לא הצליח להידחף לתוכה. אך הסוזוקי כן מצליחה. ידית ההילוכים נופלת ליד בקלות. אני מכניס הילוך האחורי, מסובב ההגה ו.. חניתי. פיס אוף קייק. חשוב לציין , אני לא אוהב להחנות.

סוזוקי סלריו צריכת דלק

סליחה, רצתי קצת קדימה מדי
הכניסה לתא הנוסעים, מפגישה אותך עם מושב רחב יחסית, אך חסר תמיכה צדדית. כאילו אומר, המושב נועד לתנועה רגועה והובלת משפחה הודית, בתוך איזה כרך של עולם השלישי. אין כאן שום דבר מיותר. כך שומרים על העליות נמוכות. זה סוד המכוניות מהמזרח. צניעות.
המושב המדובר, בעל שני מנופים, המאפשרים שפע של כיוונים, מסדר אותי. קצת סבלנות, ומוצאים תנוחה נכונה ונוחה
המושב הרחב ממוקם גבוה, כמעט קרוסואוברי. הקורה הקדמית דקה, והיא לא מפריע לשדה ראיה, שגם כך לא רע, עקב המושב המוגבה. אין ספק הרכב תפור לעיר.
ההגה, מתכוון רק אנכית. הוא נופל לידיים בקלות. אך לא מצופה עור. יש גבול חבר'ה! לא בסכום הזה. אך.
התחושה היא של הרבה מקום. ושוב, בסוזוקי, יודעים לנצל מקום. הברכיים, לא נוגעות בשום חלק של הדלת. גם כי החיפוי של הדלת דק. שום דבר לא בולט מהכיוון של מרכז הלוח המרכזי, בה ממוקמת הידית ההילוכים. זאת האחרונה ממוקמת גבוה, כמו בפיאט פנדה. ויונדאי i10. היא גם עוד סיבה שחניתי בתל אביב, הדי מעצבנת, די בקלות. הבנתי, הסלריו היא ואן מיקרובי.
המזגן כאן בתפעול מכני. וזה בסדר. הפעולה שלו שקטה יחסית ולא מפריעה.
גם שורה שנייה מפתיעה לטובה. שני מבוגרים נכנסים לכאן ללא פגיעה בחוקי הפרטיות המקובלים. הסלקל של הבייבי גם נכנס. יש כאן חיבורי איזופיקס וחגורת בטיחות לנוסע השלישי. אז אפשר גם, חמישה נוסעים. עוד התקדמות מהאלטו הבסיסית ומרובעת המושבים.
והדבר "גדול " הבא הוא תא המטען הגדול יחסית. פתח ההטענה לא נוח, אך הנפח של התא, מספיק לרב השימושים העירוניים. המושב האחורי מתקפל באופן מלא או באופן חלקי. זה שימושי מאוד.
לסיכום: תא הנוסעים בנוי בצורה טובה. האיכות לא נופלת מהמכוניות בקבוצה שלה. הכל כאן יחזיק מעמד שנים. זה המורשת של סוזוקי. ובמקרה שלה, אין על זה פרמיה במחיר. נפח במתנה.
מערכת השמע המקורית, נוחה לשימוש, ומזכירה לי שפשטות היא לא מילה גסה. איכות לא ציפיתי לפגוש כאן. גלגל"צ נשמע סביר. שיחת הטלפון המתבצעת דרך הבלוטות' נשמעת ברור. לא צריך יותר מזה. באופן כללי זאת מערכת שמע פושרת מאוד. יש טובות ממנה בקבוצה.

סוזוקי סלריו ביצועים

שלוש בוכנות, מנסות לעשות חיל
בחזיתה של הסלריו מותקן מנוע 3 צילינדרים בנפח 1.0 ל', בעל הספק של 68 כ"ס ב-6,000 סל"ד ו-9.1 קג"מ המושגים ב- 3,500 סל"ד. הנתונים האלו נראים לא מזהירים, לפחות על הנייר. אין כאן טורבו כלשהו. זה מיקר את העניינים. סוזוקי נמנעת מלגבות פרמיה שכזאת, ומרוויחה נקודות באמינות ופשטות הטיפול. או חוסר טיפול. התיבה כאן, בת חמישה הילוכים והיא מתאימה מאוד למנוע. הם עובדים טוב ביחד. רק צריך לשמור על הסל"ד, בטווח העליון.
זה לא משפיע על צריכת הדלק המצוינת: 22 קילומטר לליטר, כולל מזגן. ואפשר יותר. הקושי יתחיל, בהובלת יותר משני אנשים. למנוע הקטן יש מגבלות פיזיקליות. אך לצורך זה, יש מכוניות אחרות, גדולות ויקרות בהרבה מהסלריו הצמחונית. הירק היפני מאיץ ל-100 קמ"ש ב13.5 שניות, לא ארוכות. למה לא ארוכות? כי בזמן ה"תאוצה" אתם שותפים למאמץ של אותן שלוש בוכנות. היחידה לא שקטה באופן כללי ובמאמץ בפרט. מחסור בחומר בידוד, גם מוסיף לחגיגה. אין ארוחות חינם. רוצים רכב בעל משקל נוצה, תתחילו להגביר ווליום כבר ב90 קמ"ש. או לסירוגין, אל תגיעו לשם! סעו רגוע! גם ההגה הופך קל משקל ולא מעביר מידע רב לנהג. כך שהשומאכר הפנימי שבכם יכול להמשיך לישון בשקט.

סוזוקי סלריו מחיר

נולדה בהודו, גרה בתל אביב, לא אוהבת ירושלים
אבל זה לא הכול. התחום שבו הפתיעה אותי סלריו, זו היכולת לצלוח כבישים משובשים, בורות ופסי האטה. היא בולמת אותם בקלות, מדלגת מעליהם, מנמיכה את פסי האטה ורק בורות של ממש לא מצליחה להעלים. המשקל הנמוך של הרכב, עוזר לה לדלג בין חריצים כמו תושבת העיר הגדולה, המכירה דרכי קיצור ושבילים סודיים בשכונה. מערכת המתלים שלה פשוטה אך יעילה, מהלך הבולם ארוך. זה מספיק כדי למנוע טלטלה בקבינה או חוסר נוחות בכלל.
הצמיגים בקוטר 14 אינץ, לא משתפים פעולה. בסיבובים הסלריו מעבדת את זה לגמרי. ציפיתי למשהו דומה לרכב אחר של סוזוקי- סוזוקי סוויפט – אך זה לא זה. חבל. בכניסה לסיבוב מתבצעת העברת משקל. הצמיגים, נאנקים תחת עומס העולה, ומרימים ידיים. הסלריו לא מהנה לנהיגה. בעליות הארוכות המנוע מסתדר, רק צריך רק לשמור על הסל"ד בטווח היעיל. ברגע שפספסתם, תגיעו למין "בור", החושף את נפחו הצנום של המנוע וחוסר זמינות המומנט. הורדת שני הילוכים, כמה שניות של צלילי מאמץ, וחזרתם לזירה. האנשים הנוספים ברכב יכבידו על המשימה, אבל לא משהו דרמתי. אתם תגיעו בשלום, וצריכת דלק לא תשתנה בהרבה.

סוזוקי סלריו חוות דעת

לא לשכוח, זה עולה 58,990 שקלים 
בסוף המבחן הבטתי על מחיר הרכב (58,990 לדגם המבחן הידני), והתמונה התבהרה לי. בסכום זה, גם היום קשה לקבל רכב בגודל זהה, מיצרן בעל מוניטין מובהק בנושא האמינות. מצד שני, קשה לדרוש ממנו להיות מעוצב ומהנה לנהיגה באותה מידה. גם רמת הבטיחות לא מצטיינת, והרכב קיבל רק שלושה כוכבי בטיחות במבחנים של EURONCAP בתנאים העדכניים. אך עדיין, מרחב הפנים היעיל, תא המטען הגדול יחסית לסגמנט, והמנוע הקטן והחסכוני, יקרצו ללקוחות הפוטנציאליים של סוזוקי. ובעצם, לא רק להם.

לקריאה נוספת סוזוקי סלריו – חוות דעת

סוזוקי סלריו – מבחן דרכים הנתונים שצריך לדעת:

כללי:

שם גרסה: GLX אוטומט
מחיר: 65,990 שקל
שנת מודל: 2017
מס' דלתות: 5
מקומות ישיבה: 5

מנוע והילוכים:

הנעה: קדמית
תיבת הילוכים: אוט'-רובוטי מצמד בודד, 5 הילוכים
מנוע: בנזין, 3 בוכנות
נפח: 998 סמ"ק
הספק מירבי: 68 כ"ס ב-6,000 סל"ד
מומנט מירבי: 9 קג"מ ב- 3,500 סל"ד

צריכת דלק וביצועים:

מהירות מירבית: 155 קמ"ש
תאוצה ל- 100 קמ"ש: 14 שניות
צריכת דלק - נתוני יצרן: 27.8 ק"מ לליטר
זיהום אויר:
 
 

בטיחות:

כריות אוויר: 6
בקרת יציבות אלקטרונית: יש
מבחן ריסוק:

מימדים:

אורך: 360.0 ס"מ
רוחב: 160.0 ס"מ
גובה: 154.0 ס"מ
בסיס גלגלים: 242.5 ס"מ
משקל עצמי: 810 ק"ג
מידות צמיגים: 165/65/14
נפח תא מטען: 254 ליטרים

אבזור כלול במחיר הרכב:

מערכת שמע: מערכת שמע מקורית עם שליטה מגלגל ההגה, דיבורית בלוטות', כניסת USB ו-AUX

בתוך הרכב: 4 חלונות חשמל, מראות צד בעלות כיוונן חשמלי

בטיחות: מערכת מובילאיי, בקרת זינוק בעליה,

מחוץ לרכב: חישוקים קלים

.