סוזוקי קרוסאובר טורבו – מבחן דרכים

סוזוקי קרוסאובר החדש זוכה במנוע טורבו מודרני, 1.4 ל', 140 כ"ס. השיווק בישראל יתחיל בקרוב. שלחנו את אייזיק דוידוביץ לסיבוב קצר בדגם החדש וביקור בפס הייצור


מאת: אייזיק דוידוביץ', 16/02/2017

רכב חדש סוזוקי קרוסאובר צורה חדשה

צילום: יח"צ

זנב הסוזוקי הוטח בחוזקה ימינה והפר את השיוט הנינוח שבו נסעתי. נאלצתי להסיט את ההגה במהירות הבזק, על מנת להחזיר את המכונית לסורה, קרי – להשתלט עליה. תגובה מאוחרת יותר, הייתה גורמת לאיבוד שליטה וסחרור הרכב על המשטח הרטוב.
זה קרה לי לפני שבוע, בהונגריה האפורה והקרה, אך למרבה המזל לא בכביש הציבורי אלא במתקן אימונים משוכלל ורחב ידיים, לא רחוק מעיר הבירה – בודפשט.
את סוזוקי קרואסאובר בגרסתו החדשה נתנו לנו, חבורת עיתונאים מישראל , לחוות במתקן השייך לביה״ס לנהיגה מתקדמת בשם DRIVING CAMP. היו שם, במתחם בית הספר – מסלול אימונים מעורר קנאה, כיתות לימוד, מסעדה סבירה, ומדריכי נהיגה מדוגמים למראה.

רכב חדש סוזוקי קרוסאובר 2017
כמי שעוסק שנים רבות בהדרכת נהגים ונהגות, מסלול ומתקן רחב ידיים שכזה, מופיע אצלי מדי פעם בחלומות, כפנטזיה. מיתחם שכזה, אילו היה שכמותו בארץ, היה מאפשר לאלפי נהגים ונהגות ישראלים, לחוות מצבי-חירום שעלולים לעתים להיקלע אליהם. רק שכאן, במתחם הסגור, הכל נעשה בתנאים מבוקרים. מקום סטרילי ובטוח מאפשר לטעות, אפילו יותר מפעם אחת. בכביש הציבורי אסור לטעות – בכביש הציבורי אין מועדי ב׳.
בשיירה ארוכה וצבעונית של סוזוקי מדגמי קרוסאובר, עקבנו אחרי מכונית ה-SAFETY CAR שבו המדריך הראשי והקשבנו להוראותיו בקשר.
ביצוע סלאלום במהירויות שונות, התחמקות ממכשולים במהירות גבוהה, וניסיונות שליטה על משטח חלקלק ומשוכלל, היוו את הדייט הראשון שלנו עם הסוזוקי החדשה.

סוזוקי קרוסאובר טורבו מבחן השקה

סוזוקי טורבו
סוזוקי קרוסאובר המחודש, הושק כבר בשנת 2013 כיורש לקומפקטית SX4 ונמכר בישראל בהצלחה. לאחרונה עבר הדגם מתיחת פנים. כבר מלפנים ניתן לראות את פרצופו האמיתי של המחודש – סבכה קדמית גדולה ומעוטרת כרום מבליטה את חרטום הסוזוקי ויחידת פנסי לד מעוצבת שונתה גם היא. מאחור ומהצד השינויים אינם בולטים לעין ופנים הרכב זכה גם הוא לשדרוג איכותם של החומרים והצבעים. אבל הסיפור האמיתי של סוזוקי קרוסאובר 2017 המחודש, היא לא הבעת פניו החדשה, או עיצוב בדי המושבים ולוח השעונים. אלה יתקשו להתחרות במתחרות מעוצבות כמו פיאט 500X או רנו קפצ'ור.

סוזוקי קרוסאובר 2017

כשהמתחרים מציעים מנועים מתקדמים ויעילים, לא ניתן להישאר מאחור. הפעם, סוזוקי קרוסאובר צויד במנוע טורבו מודרני וחדיש, בעל הזרקת דלק ישירה ( בוסטר- ג׳ט ), ובשונה מקודמו, גם בתיבה 6 הילוכים אוטומטית – פלנטרית ולא רציפה.
מנוע ה-1.4 טורבו-בנזין מפיק 140 כ"ס (לעומת 120 כ"ס בדגם ה-1.6 היוצא) ומומנט מרבי של 22.4 קג"מ ב-1500 סל"ד נמוכים (16 קג"מ ב4400 סל"ד ). משמעות המספרים הללו, היא שזמינות הכוח ללחיצה על דוושת התאוצה טובה יותר. המנוע, היעיל יותר בסל"ד נמוך, גם אמור להשיג צריכת דלק עדיפה (למרות שעל פי טבלה שסופקה לנו, נתון צריכת הדלק בדגם החדש והיוצא, די דומה ועומד על כ-18 ק"מ/ל ) ופליטת מזהמים נמוכה יותר. המעבר מתיבת הילוכים רציפה, לפלנטארית, תבטיח תגובה חדה ונעימה יותר לשימוש.
חווית הנהיגה שלנו בהשקת הקרוסאובר הסתכמה בעיקר במרוץ מאולתר ורווי אגו במסלול ההיקפי וניכר מחוויה זו שהמנוע נמרץ. התחושה היא שאופי מנוע הטורבו שונה מאלה של המתחרות האירופאיות, נטול מחץ ראשוני, אך חזק דיו ושש להעלאת סל"ד. גם שילוב התיבה החדשה עם המנוע מרגיש מוצלח ונעים לשימוש.

סוזוקי קרוסאובר טורבו חוות דעת

קרוסאובר, הוא שמו בישראל של מי שנקרא בשאר העולם S-CROSS.
על מנת למנוע כפילות עם דגם של סיטרואן בעל שם דומה, עוברת שמו של הסוזוקי לקרוסאובר – שם שהוא בעצם שמה של קטגוריה בפני עצמה.
״קרוסאובר״ היא קטגורייה שנוצרה כחיבור בין קטגוריות שונות. כאן מדובר על שילוב מבנה ההאצ'בק לתצורת הג'יפון (SUV). למרות המראה הגבוה, אף אחד לא רוכש מכונית שכזו בכדי לכבוש גבעות תלולות בשטח, גם לא בגרסת ההנעה הכפולה FULL-GRIP. הבונוס כאן הוא ישיבה גבוהה, קלות כניסה ויציאה וכמובן ,בואו נודה – פוזה של רכב-שטח שמוציא לשכנים קצת את העיניים.

סוזוקי קרוסאובר טורבו רכב חדש

MADE IN Magyarország
את המנוע ותיבת ההילוכים החדשים, בנוסף לעוד אינספור חלקים בקרוסאובר, מתקינים  במפעל Esztergom שבהונגריה, מדינה שבה המותג המוביל במכירות רכב הוא סוזוקי. במהלך ביקור במפעל, חזינו בגלילי פלדה עצומים הנכנסים מצד אחד של המפעל, לאורך פס היצור,משטחי פלסטיק, פנסים, מושבים, זכוכיות ועוד המתאחדים יחדיו עד למוצר המוגמר- סוזוקי קרוסאובר חדש ונוצץ שיוצא מצידו השני של המתקן הענק אל מגרש חניה עצום.
תהליך היצור מדהים. מכבשים מאסיביים כובשים בלחץ של אלפי טונות ומעצבים את חלקי מרכב המכונית – דלתות, רצפה, גג וכדומה. החלקים מרותכים ביעילות בעזרת רובוטים יפאנים הסגורים בכלובי ענק ואט אט מתקבלת צורת מכונית. בכל שלב ושלב, מוסיפים פועלים מיומנים למכונית העתידית, את מכלולי ההנעה, השליטה, הבידור וההנאה.
ניתן לראות על פס ייצור משותף, קרוסאובר בהתהוותו, ומיד מאחוריו בתור סוזוקי ויטארה. גמישות הסרט הנע מאפשרת עירוב דגמים שונים ע"פ דרישה וביעילות מרבית.

סוזוקי קרוסאובר טורבו השקה
קרוסאובר המחודש קיבל ציון מרבי של חמישה כוכבים במבחן הריסוק האירופאי. הרכב מצויד בשבע כריות אויר (כולל לברכי הנהג) ומערכת מובילאיי שמציבים את רמת הבטיחות על רמת בטיחות 6. מערכות בטיחות מתקדמות יותר, המוצעות בחו"ל כמו גם אצל חלק מהמתחרים, עדיין לא קיבלו את האישורים לשיווק בארץ.
אבזור הדגם החדש יכלול גלגלי "17, בקרת אקלים דיגיטלית מפוצלת, כניסה והתנעה ללא מפתח, מערכת עצור/סע חלונות אחוריים כהים ובקרת שיוט. כמו כן, מסופקת המכונית עם מערכת מולטימדיה מבוססת אנדרואיד מהתקנה מקומית מותאם WAZE +מצלמה אחורית (בתוספת תשלום בחלק מהמקרים).

רכב חדש סוזוקי קרוסאובר

מתי אצלנו?
הקרוסאובר של סוזוקי ישווק בישראל החל מחודש מרץ 2017, בגרסה אוטומטית הנעה קדמית. כ-10 אחוזים מהיבוא, יהיו של גרסאות ידניות. מחיר הגרסה האוטומטית עדיין לא נקבע סופית בזמן כתיבת הכתבה, אך הוא עשוי לנוע בין 125 אלף שקל ל- 130 אלף שקל, יקר במעט מזה היוצא. סוזוקי קרוסאובר שאחרי מתיחת הפנים, מיישר קו טכנולוגית, בעיקר תודות למנוע מודרני, אך לצד עיצוב אפרורי ותדמית צנועה מציע מוניטין מבוסס של רכב אמין ואהוד וזה כידוע, קלף מנצח.

סוזוקי קרוסאובר טורבו – מבחן דרכים הנתונים שצריך לדעת:

כללי:

שם גרסה: 1.4 טורבו אוטומט
שנת מודל: מרץ 2017
מס' דלתות: 5
מקומות ישיבה: 5

מנוע והילוכים:

הנעה: קדמית
תיבת הילוכים: אוטומטית, 6 הילוכים
מנוע: בנזין - טורבו, 4 בוכנות
נפח: 1,586 סמ"ק
הספק מירבי: 140 כ"ס ב- סל"ד
מומנט מירבי: 22.4 קג"מ ב- 1,500 סל"ד

צריכת דלק וביצועים:

צריכת דלק - נתוני יצרן: 18 ק"מ לליטר
 

בטיחות:

כריות אוויר: 7
מבחן ריסוק:

מימדים:

אורך: 430.0 ס"מ
רוחב: 178.5 ס"מ
גובה: 166.0 ס"מ
בסיס גלגלים: 160.0 ס"מ
משקל עצמי: 1,180 ק"ג
מידות צמיגים: 205/50/17
נפח תא מטען: 430 ליטרים, בקיפול מושבים: 875 ליטרים

אבזור כלול במחיר הרכב:

בטיחות: מערכת מניעת תאונות מובילאיי, בקרת סטייה מנתיב, בקרת שמירת מרחק, ניטור לחץ אוויר בצמיגים, בקרת זינוק בעלייה, בקרת שיוט עם מגביל מהירות, מצלמת רוורס

מולטימדיה: מערכת מולטימדיה בהתקנה מקומית עם מסך מגע,  USB ו-AUX, מערכת ניווט WAZE, בלוטות', שליטה מגלגל ההגה

בתוך הרכב: מחשב דרך, בקרת אקלים מפוצלת, ציפוי עור לגלגל ההגה, שקע  12V

מחוץ לרכב: פנסי ערפל קדמיים, מראות צד מתקפלות חשמלית עם הפשרת אדים, מסילות גג כסופות, חישוקי סגסוגת קלה 17 אינץ'

 

.