סיאט אטקה מבחן דרכים

על מנת להתחרות בקיה ספורטאז' סיאט בנו אוטו מאוד נכון. האם יש בו גם להט?


מאת: אורון טל, 05/02/2017
רכב חדש 0 ק"מ !
התקשרו עכשיו 073-374-2700
שלח
  • סובארו XV אוטומטית
    מחירון: 144,790 ₪
    המחיר שלנו: 114,700 ₪
    חסכון: 30,090 ₪
  • אופל אסטרה דיזל ברלינה (סדאן) אוטומטית
    מחירון: 134,900 ₪
    המחיר שלנו: 99,900 ₪
    חסכון: 35,000 ₪
  • מאזדה 3 ספורט אוטומטית
    מחירון: 132,000 ₪
    המחיר שלנו: 114,500 ₪
    חסכון: 17,500 ₪
  • יונדאי אלנטרה אוטומטית
    מחירון: 133,500 ₪
    המחיר שלנו: 109,000 ₪
    חסכון: 24,500 ₪
  • מיצובישי אאוטלנדר (7 מושבים) אוטומטית
    מחירון: 169,900 ₪
    המחיר שלנו: 147,600 ₪
    חסכון: 22,300 ₪
  • קיה ספורטאז' אוטומטית
    מחירון: 139,900 ₪
    המחיר שלנו: 124,900 ₪
    חסכון: 15,000 ₪
  • קיה פיקנטו החדשה 1.2 אוטומטית
    מחירון: 79,500 ₪
    המחיר שלנו: 68,500 ₪
    חסכון: 11,000 ₪
כל הדגמים
סובארו XV אוטומטית
מחירון: 144,790 ₪
המחיר שלנו: 114,700 ₪
חסכון: 30,090 ₪
אופל אסטרה דיזל ברלינה (סדאן) אוטומטית
מחירון: 134,900 ₪
המחיר שלנו: 99,900 ₪
חסכון: 35,000 ₪
מאזדה 3 ספורט אוטומטית
מחירון: 132,000 ₪
המחיר שלנו: 114,500 ₪
חסכון: 17,500 ₪
יונדאי אלנטרה אוטומטית
מחירון: 133,500 ₪
המחיר שלנו: 109,000 ₪
חסכון: 24,500 ₪
מיצובישי אאוטלנדר (7 מושבים) אוטומטית
מחירון: 169,900 ₪
המחיר שלנו: 147,600 ₪
חסכון: 22,300 ₪
קיה ספורטאז' אוטומטית
מחירון: 139,900 ₪
המחיר שלנו: 124,900 ₪
חסכון: 15,000 ₪
קיה פיקנטו החדשה 1.2 אוטומטית
מחירון: 79,500 ₪
המחיר שלנו: 68,500 ₪
חסכון: 11,000 ₪

מטרוסקסואליות ספרדית
אחרי שסיאט הצליחו להכשיר את הקרקע דרך מיתוג צעיר אך איכותי, מגיע תורו של סיאט אטקה, הקרוסאובר של החברה. סיאט רוצה שנראה בו מתחרה לגיטימי לקרוסאוברים נוסח קיה ספורטאז' ויונדאי טוסון. כזה שמתהדר בניחוח אירופאי-ספרדי רהוט אבל עם להט.
סיאט אטקה נראה טוב יותר במציאות מאשר בתמונות. ובשחור, משום מה, הוא נראה לי יותר נכון מאשר בכתום. פחות עליז. יותר אלגנטי. יש בו משהו עירוני מתוחכם, אך קשוח ודינמי. אני רואה בזה סוג של מטרוסקסואליות ספרדית. כאילו נתנו לזארה לעצב אותו. מבחוץ זה מתבטא בקווים ישרים, נוקשים, אלגנטיים ורשמיים, אך יש פה פלפל. פנסי החזית הזוויתיים, קיפולי הפח החדים, הגריל השחור והזועם. הכל משתלב בהרמוניה מדויקת. חישוקי 18 אינץ' של רכב המבחן (רמת גימור אקסלנס), נראים ספורטיביים למראה עם מידה נדיבה של 215/50/18. מוזר רק שהגלגלים נראים רחוקים מהכנפיים כמו סקודה יטי למשל. הלו, זה קרוסאובר עדיין, לא רכב שטח אמיתי.


ואיך ביחס למתחרים? קיה ספורטאז' נראה יותר נועז, אך פחות אלגנטי. פיז'ו 3008 נראה יותר שיקי, אך פחות קשוח.
ואיך בפנים? הגימור מאוד מהוקצע ומוצק. זה מתחיל מטריקת הדלת המאסיבית, ממשיך בתחושת בידוד מהעולם שבחוץ. הכל מורכב היטב. חלקו העליון של הדשבורד רך, ולמטה קצת פחות. בחירת הצבעים הכהים מוצלחת לטעמי, ומשדרת איכות, וביחד עם קו עיצוב נקי, פשוט וענייני, תא הנוסעים ממשיך את העיצוב החיצוני היטב. רכב ההדגמה ברמת הגימור אקלנס (כמעט הכי גבוהה), מגיע עם תאורת אווירה בדלתות וברגליים, גג שמש פנורמי (עם כיסוי חשמלי) ומושבים בגימור בד-אלקנטרה-עור משולבים בגווני שחור-חום-אפור. גימור זה ממשיך גם לדש-בורד, וביחד עם תקרה שחורה מעשיר את העיצוב הרשמי.
אם זאת, פיז'ו 3008 ייתן לכם אווירה יותר מתוחכמת, וספורטאז' ייתן מושבים קצת יותר רכים.
מבחינת מרחב פנים, הוא מאוד מרווח, כאשר מרחב הראש מפתיע בעיקר מאחור, ובהתחשב בגג הזכוכית הפנורמי. יש גם פתחי מיזוג אוויר לאחור, וגימור בד בדלתות.
תא המטען ענק ועמוק, בעל שפת הטענה נמוכה, אך יש שיעדיפו את השפה השטוחה יותר בספורטאז'.

בוחן פתע
מיהרתי מאוד ביום קבלת הרכב. בזמנים כאלה חשוב לי שהרכב יהיה קל לתפעול. שארגיש מיד בבית. אני מעדיף לקרוא לזה "אינטואיטיביות". אני יכול לפי האינטואיציה הגברית (יש כזה דבר?) לתפעל את הרכב בקלות. בלי שיצטרכו להסביר לי כלום.
כל הפקדים נמצאים במקום. מערכת המולטימדיה (8 אינץ' ברכב המבחן, 5 אינץ' בסטנדרט) מעולה. קל ללמוד אותה. איכות השמע מעולה. בקרת האקלים המפוצלת נגישה מאוד. קל למצוא תנוחת נהיגה טובה, והמושבים תומכים. אך אפשר לבקש קצת יותר תמיכת ירכיים. ההגה נוח לאחיזה, במידה הנכונה, וידית ההילוכים נופלת ליד, אבל הייתי שמח לקבל אחת גבוהה יותר. תנוחת הנהיגה גבוהה ושולטת. שדה הראיה לפנים מעולה, עם מינימום הפרעות, שכן הקורות הקדמיות יחסית צרות (בספורטאז' זה מפריע יותר). חבל רק שמראות הצד מעט גרמניות בקמצנותן, וקטנות מדיי. אבל לפחות יש בקרת שטחים מתים. מעולה. מכניס להילוך, ונותן לבלם היד החשמלי להשתחרר מעצמו.

החברה להגנת העיר
סיאט אטקה נותן תחושה של רכב מוצק, בוגר ומלוטש. כך היה ברוב קטעי הנסיעה. ומאחר ומדובר בסוג של גיבור אורבני חדש, נתחיל בנסיעה בעיר.
האטקה מרגיש מעט נוקשה בעיר. המושב נוקשה. המתלים נוקשים. אך בשום שלב הרכב לא מתרסק. ככל שהמהירות עולה, הנוחות משתפרת, אך רעשי הדרך מעט עולים. יחידת הכוח (1.4 TSI 150 כ"ס יחידה) מרגישה חלקה ו"טורקית" (מלשון מומנט). כמעט תמיד יש כוח זמין, והגיר כפול המצמדים (7 הילוכים) עובד חלק ושקוף. גם מערכת העצור-סע עובדת חלק ושקוף, בעיקר נוכח המנוע השקט. יחד עם ההגה הקליל ושדה הראיה הטוב מלפנים, אפשר לבלות שעות בעיר. אבל יש סייגים. למשל, ביציאה מהמקום תגובת המצערת מאט מושהית מדיי. וכשלוחצים לעקוף אוטובוס למשל, יש השהייה קלה של כל יחידת הכוח, ואז מקבלים את הדחף המיוחל והבריא של האטקה.
בתמרוני חנייה צפופים עדיין ניכרת קופצנות של הגיר, שמקשה מעט בחניות בעליה או במורד. אני יכול לחיות עם זה. גם שדה הראיה לאחור לא מבריק, למרות חלונות הצד האחוריים מאחורי הדלתות, ובגלל השמשה האחורית הקטנה. מצלמת הרוורס מעולה.
נקודה נוספת לציון: ברכב המבחן ישנו בורר מצבי נהיגה : ספורט, נורמלי וחיסכון. ההבדלים מינוריים, כולל הבדלי משקל ההגה ותגובת המצערת.


בנסיעה מחוץ לעיר ישנה תחושת ביטחון מופגנת. הרכב בוגר, מוצק ומלוטש מאוד, אבל גם קצת נוקשה, מבלי להתרסק. יחידת הכוח משתפת פעולה בכל מצב. תמיד יש כוח זמין. אתה נותן בגז, ממתין שבריר שניה, וטס קדימה. ממכר. המנוע חרישי יחסית, וכשנקרא לדגל, יש נהמה גברית טובה. אין כמעט רעשי רוח עד 120 קמ"ש, ורק רעשי הכביש מעט נוכחים. אגב, בקרת השיוט מעולה ונוחה לשימוש, ויש גם התראת שמירת מרחק ובקרת שטחים מתים במראות.
הייתי אולי מעדיף לקבל הגה יותר ישיר וחד, כמו בפיז'ו 3008. אך בהשוואה לקיה ספורטאז', האטקה יותר ישיר, אבל גם פחות נוח.
ניסיתי קצת לבדוק אותו בשבילים. וכאן הנוקשות מציקה קצת. הוא קופצני יותר מספורטאז', ופחות משכך מ-3008. אך נותן לך גם כאן תחושת ביטחון ומוצקות. כאילו כלום לא יתפרק אף פעם. תגביר מהירות, והעסק ישתפר.
כאשר מורידים את הרגל מדוושת התאוצה או כאשר מורידים מהעומס, המנוע עובר למוד של 2 צילינדרים בלבד. יש חיווי בלוח המחוונים על כך, וזה תורם לצריכת דלק משולבת של 12.8 ק"מ לליטר. טוב מאוד בהתחשב בתנאי המבחן, ואפשר בקלות להגיע ל-14.5 ק"מ לליטר.

הוט-קרוס?
סיאט אטקה לא ממש מעודד אותך לנהיגה ספורטיבית. תנוחת הנהיגה גבוהה, ההגה לא ממש חד, ובכלל, זה לא הקטע של ז'אנר הקרוסאוברים. בכל זאת, יש בו משהו. השלדה קשיחה, המתלים מרסנים, כולל ספיגת זעזועים טובה. אין הרבה זוויות גלגול. ההגה בעל משקל טוב בסה"כ (אבל מלאכותי). ויש גם את הקטע הזה של יחידת הכוח הבשרנית. תן בגז, ותהנה לשמוע ולהרגיש איך היא עובדת בשבילך. נהמה בשרנית עם שריקות טורבו עמומות וים מאבקים של הגיר המעולה לספק את הסחורה. לפעמים נראה שהגיר נאבק מדיי בשבילך, ושבנהיגה אגרסיבית בהרים, יש קצת החלקות מצמד בין העברות. אבל יש כוח. ולפעמים אפשר בכלל לשכוח ממצב ספורט. היא לומדת אותך יפה מאוד.
מפתיע לגלות שאין יותר מדיי לוחמת מומנט בהגה. אולי ה-XDS של סיאט, שמדמה דיפרנציאל מוגבל החלקה עוזר כאן. וביחד עם שלדה צייתנית ובטוחה, ניתן לסכם שהוא רכב לכל מצב כמעט, אך לא בדיוק הוט-האצ'בק.

מלך השוק?
סיאט אטקה הוא רכב נכון, ויש בו קצת להט. הוא פחות מלהיב מפיז'ו 3008, ויש את הפיל הזה שנמצא בחדר: קיה ספורטאז' ויונדאי טוסון. שניהם חולקים 45% מנתח שוק הקרוסאוברים הקומפקטיים. ולא בכדי. הם פרקטיים, נוחים ובעלי מוניטין איכות ואמינות.
סיאט אטקה הוא בחירה יותר אינדיבידואלית, ובלי רגשות אשם. רכבי סיאט זוכים לפופולריות בקרב צעירים, ומבוגרים יותר, ויש את הייחוס של פולקסוואגן. במחיר של 139,900 שקלים לרמת הגימור הבסיסית (סטייל), תקבלו עיצוב, איכות, תחושת מוצקות וקורטוב של דינמיות בנהיגה מחוץ לעיר. עבור רכב המבחן (אקלנס) תאלצו כבר להיפרד מ-165,900 שקלים. בהתחשב בתוספות המפנקות (חישוקי 18 אינץ', גג פנורמי, מושבי עור-אלקנטרה-בד, פנסי קסנון, בורר מצבי נהיגה ועוד), זאת עדיין עסקה לא רעה.

סיאט אטקה מבחן דרכים הנתונים שצריך לדעת:

כללי:

שם גרסה: 1.4TSI STYLE
מחיר: 139,900 שקל
שנת מודל: 2017
מס' דלתות: 5
מקומות ישיבה: 5

מנוע והילוכים:

הנעה: קדמית
תיבת הילוכים: אוט'-רובוטי מצמד כפול, 7 הילוכים
מנוע: בנזין - טורבו, 4 בוכנות
נפח: 1,395 סמ"ק
הספק מירבי: 150 כ"ס ב-5,000-6,000 סל"ד
מומנט מירבי: 25.5 קג"מ ב- 1,500-3,500 סל"ד

צריכת דלק וביצועים:

מהירות מירבית: 198 קמ"ש
תאוצה ל- 100 קמ"ש: 8.6 שניות
צריכת דלק - נתוני יצרן: 18.2 ק"מ לליטר
צריכת דלק - אמיתית: 12.8 ק"מ לליטר
זיהום אויר:
 
 

בטיחות:

כריות אוויר: 6
בקרת יציבות אלקטרונית: יש
מבחן ריסוק:

מימדים:

אורך: 436.0 ס"מ
רוחב: 184.1 ס"מ
גובה: 161.0 ס"מ
בסיס גלגלים: 263.8 ס"מ
משקל עצמי: 1,375 ק"ג
מידות צמיגים: 215/55/17
נפח תא מטען: 510 ליטרים, בקיפול מושבים: 1579 ליטרים

אבזור כלול במחיר הרכב:

מולטימדיה: מערכת מולטימדיה מקורית עם מסך מגע 5 אינץ', 6 רמקולים, חיבורי USB ו-AUX, כניסה לכרטיס SD, דיבורית בלוטות', שליטה מגלגל ההגה

בטיחות: בקרת שיוט, התראת שמירת מרחק, בקרת בלימה אוטונומית בעיר, סייען זינוק בעליה, ניטור לחץ אוויר בצמיגים, מערכת חלוקת מומנט בין הגלגלים הקדמיים (XDS), בורר מצבי נהיגה, חיישני רוורס

בתוך הרכב: מחשב דרך, בקרת אקלים דיגיטלית מפוצלת עם פתחי אוורור מאחור, בלם חניה חשמלי,  מנופי העברת הילוכים מגלגל ההגה, חיישני אורות וגשם, ציפוי עור להגה וידית ההילוכים, שקע 12V

מחוץ לרכב: תאורת יום LED, פנסי ערפל עוקבי פניה מלפנים, תאורת LED אחורית, מאותתי LED במראות הצד, הפשרת אדים למראות הצד, מוטות נסיעה בגג בגימור שחור, ספוילר אחורי, חישוקי סגסוגת קלה 17 אינץ'

.