סיאט לאון – מבחן דרכים

סיאט לאון עברה מתיחת פנים קלה, והגיעה ארצה עם מפרט אטרקטיבי, המשלב בין ביצועים, סטייל ומחיר נוח


מאת: אורון טל, 10/04/2017

סיאט לאון מבחן דרכים

צילום: מתן ויזל

"זאת הבחירה הכי טובה בקטגורית המשפחתיות הקומפקטיות". אני לא זוכר מתי בדיוק נכנס לי המשפט הזה לראש, בהקשר של סיאט לאון. הרי מאז הושק הדור האחרון, לפני שנים אחדות, היא הפכה לאחת העסקאות הטובות ביותר באירופה. ובעצם, גם בארץ יש הרואים בסיאט לאון כאחת הקניות היותר טובות. קניה שמשלבת בין איכות, ביצועים, עיצוב וחיסכון, ולא רק בדלק. וכל זאת מבלי לוותר על אמירה צעירה ודינמית.
אלא שסיאט לאון, כך מסתבר, משכה בארץ בעיקר צעירים ו"חוליגני ביצועים". אלו בעיקר עטו אחר גרסאות הביצועים, ע"ע סיאט לאון FR ולאון קופרה. וכך יצא שדווקא גרסאות הכניסה, שהיו יכולות להביא בשורה אירופאית לצרכני המשפחתיות בארץ, לא ממש תפסו פה. אלו שעדיין לא נשטפו בזרם הג'יפונים, העדיפו טויוטה קורולה, או אפילו סקודה אוקטביה, שמתבססת על פלטפורמה ומכניקה משותפות עם סיאט לאון.

מבחן דרכים סיאט לאון

נרענן קצת את העניינים
סיאט לאון הנוכחית הוצגה עוד בשנת 2012, כדור שלישי לשושלת שהחלה עוד ב-1998. מאז ועד היום, מנסה סיאט לאון להיראות ולהיתפש כאחותה הצעירה של פולקסוואגן גולף. הדור הנוכחי יושב על פלטפורמת הגולף (MQB), אך נראה שונה בתכלית מהגולף. אמנם סיאט לא הצליחו לשחזר את הלוק הדרמטי של הדור הקודם, אך סיאט לאון עדיין נראית צעירה ודינמית. יש משהו בקווים החדים והארוכים, שצד את העין, וגורם לה להיראות ספורטיבית.
סיבת קיומו של מבחן דרכים זה, היא מתיחת פנים שעבר הרכב לקראת 2017, וכעת זמינה גם בישראל. במסגרת העדכון, סיאט לאון קיבלה גריל חדש ומשוך יותר לפנים, ביחד עם גימור כרום, מה שנותן למכונית מראה מחודד מבעבר. הפגושים הקדמיים עוצבו מחדש, עם כונסי אוויר שונים. ואילו העדכון מאחור מסתכם במראה מלוטש יותר, עם פגושים שונים, ויחידות משופצרות. מה שיותר בולט לעין הוא ריענון קולקציית הצבעים וחישוקי הגלגלים. כך שאנחנו קיבלנו את הרכב בצבע "כחול-פחם" עם חישוקי 17 אינץ' קלים אך דומיננטיים.
אם אתם מתאמצים לראות את ההבדלים, אתם יכולים להירגע. גם לנו זה נראה כמו בחורה שעשתה משהו בשיער, אבל לא ברור מה בדיוק. העיקר ששינו משהו.
כמו כן, רכב המבחן שלנו הגיע ברמת הגימור Style עם מנוע 1.4 טורבו-בנזין 150 כ"ס עם תיבת הילוכים אוטומטית כפולת מצמד עם 7 הילוכים. המפרט כולל גג שמש פנורמי חשמלי, תאורת יום LED, מערכת מולטימדיה עם מסך מגע משופר בגודל 8 אינץ' ומערכת Full Link, המתחברת לסמארטפון (תלוי במכשיר), בקרת אקלים מפוצלת ועוד…
בסעיף הבטיחות, סיאט פחות השתדלו. אמנם יש 7 כריות אוויר, בקרת עייפות נהג, מצלמת רוורס ובקרת עצירה לאחר תאונה. אך לפני התאונה, אין תיקון סטייה מנתיב, אין בקרת שטחים מתים, ובקרת השיוט כאן היא לא אקטיבית.
טוב, אולי בכל זאת היה צריך לחסוך משהו בשביל להגיע למחיר של 123,900 שקלים.

סיאט לאון - ביצועים

רעננה וכיף לה
השהייה בתא הנוסעים אמנם לא מציגה שינוי מהותי, ביחס לדגם טרום מתיחת הפנים, אבל זה לא בהכרח דבר רע. סיאט לאון נותרה מכונית איכותית ובוגרת. אולי בוגרת מדי?
מצד אחד איכות ההרכבה מעולה, החומרים רכים (בעיקר בחלק העליון של הדשבורד), והנדסת האנוש מעולה. הכל נופל ליד, קל למצוא תנוחת נהיגה מעולה ושולטת וההגה נוח לאחיזה.
מצד שני, קצת חסר צבע. האווירה קודרת ורצינית.
אבל לנו זה לא ממש הרס את ההנאה מהרכב. טוב מדי פעם לשבת ברכב מבחן שהוא איננו קרוסאובר. שיושבים קצת קרוב יותר לכביש. יש משהו נמוך, ממוקד וספורטיבי בתנוחת הנהיגה. גם אם לא ברמה של מאזדה 3. מה שכן, בהשוואה למאזדה 3 יש כאן יותר מרווח מאחור, ויש גם פתחי מיזוג לשורה השנייה. תא המטען בסדר (380 ל'), והוא עמוק עם שפת הטענה מעט גבוהה מדי.
יציאה מהסוכנות לרחובות הכרך, חושפת מיד יחידת כוח חלקה ורהוטה. אך מצד שני, כיול המתלים מעט נוקשה מדי. עם העלייה במהירות הנסיעה, המתלים נותנים תחושה יותר ויותר סופגת.
רגע לפני שיוצאים מהעיר, אני מציין לעצמי שדי נוח לתמרן את הלאון. רוב הזמן תיבת ההילוכים חלקה ושקופה. ההיגוי קליל, ושדה הראיה לפנים טוב. קצת חבל שסיאט התקמצנו במראות הצד, והלכו על מראות קטנות. או שאולי אני צריך להסתכל עליהן כמראות אופנתיות ודקות גזרה.

סיאט לאון - צריכת דלק
יציאה מהעיר, מבהירה לנו שסיאט לאון היא חיית אוטוסטרדות מהירה, שקטה וחלקה. ההגה נעשה יותר מוצק (אך עדיין מלאכותי משהו) וישנה תחושה בכלל של רכב מוצק ובטוח.
אבל אי אפשר לדבר על האוטו הזה, מבלי לציין את המנוע הנפלא שלו. למי שרגיל למנועי הטורבו הקומפקטיים של קונצרן פולקסוואגן, אולי אינני מחדש כלום. אבל למי שזה הרגע גילה שאפשר לקבל משפחתית קומפקטית מרווחת עם מנוע 1.4 טורבו עם 150 כ"ס ותיבת 7 הילוכים מהירה כברק, זאת תגלית בפני עצמה. המנוע ותיבת ההילוכים משתפים פעולה, כאחד הם. למעט שהות קלה ביציאה מהמקום, המנוע הזה מרגיש בריוני משהו. תמיד יש כוח זמין. וכבונוס, יש מערכת, אשר מנתקת שני צילינדרים בשיוט. אבל כקנס, יש כאן מערכת עצור-סע, שמכבה את המנוע מוקדם מדי. כמה מוקדם מדי? עוד לפני עצירה מלאה, המנוע מדומם לו, ואז אין הגה כוח. אותנו זה הטריד מספר פעמים, בעיקר בנסיעה עירונית. צריכת הדלק בזכות כל האופרציה הזאת, חרף הנהיגה האגרסיבית משהו, עמדה על 14.1 ק"מ לליטר. מצוין.
המנוע עצמו משאיר טעם של עוד, ומעודד אתכם לדחוק בשלדה לכיוון המגבלות. בנהיגה כזאת, סיאט לאון היא מכונית קשיחה וקלילה, עם מעט מאוד זוויות גלגול. ההגה אמנם מעט סינתטי ומנותק, אך המכונית עצמה מגיבה טוב להעברות משקל, מבלי להיות מסוכנת מדי. היא עדיין נוטה לתת-היגוי על המגבלות. אך די בהרפיה קלה והמכונית תתהדק סביב הפניה, ואף תזרוק זנב עם תתעקשו. אגב, הבלמים עצמם חזקים, לינארים, ובכלל די מוצלחים.

מבחן דרכים - סיאט לאון

מרעננת את התחרות?
סיאט לאון היא רכב בוגר, שמנסה ולעיתים אף מצליח להרגיש צעיר. מצד אחד ישנה הרהיטות והפאסון, אך מצד שני, ניכר שהיא מתאמנת בחדר כושר, ונשארת מעודכנת עם מה שהולך אצל הצעירים. ב-123,900 שקלים, גרסת המבחן של סיאט לאון התגלתה כמכונית מהנה ואטרקטיבית, שעדיין יש לה אמירה. אבל אפשר היה להשתדל יותר באבזור הבטיחות.

לקריאה נוספת >> סיאט לאון חוות דעת

סיאט לאון – מבחן דרכים הנתונים שצריך לדעת:

כללי:

שם גרסה: 1.4 TSI אוטומטי STYLE
מחיר: 123,900 שקל
שנת מודל: 2017
מס' דלתות: 5
מקומות ישיבה: 5

מנוע והילוכים:

הנעה: קדמית
תיבת הילוכים: אוט'-רובוטי מצמד כפול, 7 הילוכים
מנוע: בנזין - טורבו, 4 בוכנות
נפח: 1,395 סמ"ק
הספק מירבי: 150 כ"ס ב-5,000-6,000 סל"ד
מומנט מירבי: 25.5 קג"מ ב- 1,500-3,500 סל"ד

צריכת דלק וביצועים:

מהירות מירבית: 215 קמ"ש
תאוצה ל- 100 קמ"ש: 8.0 שניות
צריכת דלק - נתוני יצרן: 20.4 ק"מ לליטר
צריכת דלק - אמיתית: 14.1 ק"מ לליטר
זיהום אויר:
 
 

בטיחות:

כריות אוויר: 7
בקרת יציבות אלקטרונית: יש
מבחן ריסוק:

מימדים:

אורך: 428.2 ס"מ
רוחב: 181.6 ס"מ
גובה: 145.9 ס"מ
בסיס גלגלים: 261.8 ס"מ
משקל עצמי: 1,263 ק"ג
מידות צמיגים: 225/45/17
נפח תא מטען: 380 ליטרים

אבזור כלול במחיר הרכב:

בטיחות: בקרת שיוט, בקרת בלימה לאחר תאונה, התרעת עייפות נהג, סייען זינוק בעליה, ניטור לחץ אוויר בצמיגים, מערכת חלוקת מומנט בין הגלגלים הקדמיים (XDS), בורר מצבי נהיגה, חיישני רוורס

מולטימדיה: מערכת מולטימדיה מקורית עם מסך מגע 8 אינץ', 6 רמקולים, חיבורי USB ו-AUX, כניסה לכרטיס SD, חיבור Full Link (לשיקוף מכשירים ניידים - תלוי בגרסת הנייד), דיבורית בלוטות', שליטה מגלגל ההגה

בתוך הרכב: מחשב דרך, בקרת אקלים דיגיטלית מפוצלת עם פתחי אוורור מאחור, בלם חניה חשמלי, חיישני אורות וגשם, ציפוי עור להגה וידית ההילוכים, שקע 12V

מחוץ לרכב: גג שמש פנורמי, תאורת יום LED, פנסי ערפל עוקבי פניה מלפנים, תאורת LED אחורית, מאותתי LED במראות הצד, הפשרת אדים למראות הצד, ספוילר אחורי, חישוקי סגסוגת קלה 17 אינץ'

.
רכב חדש 0 ק"מ !
התקשרו עכשיו 073-374-2700
שלח
  • סובארו XV מנוע 2.0 ליטר אוטומטית
    מחירון: 159,900 ₪
    המחיר שלנו: 126,900 ₪
    חסכון: 33,000 ₪
  • אופל אסטרה דיזל ברלינה (סדאן) אוטומטית
    מחירון: 134,900 ₪
    המחיר שלנו: 99,900 ₪
    חסכון: 35,000 ₪
  • מאזדה 3 ספורט אוטומטית
    מחירון: 132,000 ₪
    המחיר שלנו: 114,500 ₪
    חסכון: 17,500 ₪
  • יונדאי אלנטרה אוטומטית
    מחירון: 133,500 ₪
    המחיר שלנו: 109,000 ₪
    חסכון: 24,500 ₪
  • מיצובישי אאוטלנדר (7 מושבים) אוטומטית
    מחירון: 169,900 ₪
    המחיר שלנו: 147,600 ₪
    חסכון: 22,300 ₪
  • קיה ספורטאז' אוטומטית
    מחירון: 139,900 ₪
    המחיר שלנו: 124,200 ₪
    חסכון: 15,700 ₪
  • קיה פיקנטו החדשה 1.2 אוטומטית
    מחירון: 79,500 ₪
    המחיר שלנו: 68,000 ₪
    חסכון: 11,500 ₪
כל הדגמים
סובארו XV מנוע 2.0 ליטר אוטומטית
מחירון: 159,900 ₪
המחיר שלנו: 126,900 ₪
חסכון: 33,000 ₪
אופל אסטרה דיזל ברלינה (סדאן) אוטומטית
מחירון: 134,900 ₪
המחיר שלנו: 99,900 ₪
חסכון: 35,000 ₪
מאזדה 3 ספורט אוטומטית
מחירון: 132,000 ₪
המחיר שלנו: 114,500 ₪
חסכון: 17,500 ₪
יונדאי אלנטרה אוטומטית
מחירון: 133,500 ₪
המחיר שלנו: 109,000 ₪
חסכון: 24,500 ₪
מיצובישי אאוטלנדר (7 מושבים) אוטומטית
מחירון: 169,900 ₪
המחיר שלנו: 147,600 ₪
חסכון: 22,300 ₪
קיה ספורטאז' אוטומטית
מחירון: 139,900 ₪
המחיר שלנו: 124,200 ₪
חסכון: 15,700 ₪
קיה פיקנטו החדשה 1.2 אוטומטית
מחירון: 79,500 ₪
המחיר שלנו: 68,000 ₪
חסכון: 11,500 ₪