סיטרואן C3 – מבחן דרכים

סיטרואן C3 רוצה להטביע את חותמה העגול על שוק הקטנות בארץ ובעולם. הנשק העיקרי הוא שיק צעיר ורענן


מאת: אורון טל, 30/03/2017

סיטרואן C3 - מבחן דרכים

איזה אוטו חמוד. ממש סוכריה על גלגלים. "בובה של אוטו" – אבל לא בקטע של סוחר מכוניות ברחוב. בבקשה שרק תהיה אופה כמו שהיא יפה. מגיע לסיטרואן ולפיז'ו. הן ממש מתאמצות, ואפילו מוכיחות את עצמן כשצריך.
סיטרואן C3, היא חלק מאסטרטגיית תאגיד פיז'וסיטרואן (PSA) לפנות לליבם של צעירים. זה התחיל עם סיטרואן קקטוס וסיטרואן C1 הנוכחית. זה מתבטא בקווי עיצוב עגולים ופיקנטיים משהו, עם מידה נכונה של אוונגרד צרפתי. זה ממשיך בוורסטיליות של התאמת צבעים וגוונים מבחוץ ובתא הנוסעים.
סיטרואן C3, אפוא חשובה כפליים לסיטרואן. שכן זוהי מכונית סופרמיני וגם רבת מכר של היצרן, עם מעל 3.5 מיליון יחידות מאז שנת 2002. יחד עם זאת, סיטרואן C3 החדשה עדיין נשענת על פלטפורמת הדגם הקודם, קרי על פלטפורמת פיז'ו 208.
רכב המבחן שלנו הוא ברמת הגימור הבכירה Shine PK. שלכם תמורת 99,900 שקלים.

מבחן דרכים - סיטרואן C3

בייבי קקטוס
בחנייה של היבואן סיטרואן C3 נראית כמו סיטרואן קקטוס, וטוב שהיא חנתה ליד אחד כזה. כמו הקקטוס היא עגלגלה מכל כיוון, וגם לה יש חזית קקטוסית-בולבוסית-חייזרית משהו. כאילו סיטרואן לקחו את הרעיון של חרטום הניסאן ג'וק, ונתנו לו פרשנות מעודנת ורכה יותר. וכמו הקקטוס, גם לסיטרואן C3 יש את פגושי האייר-באמפ הצדדיים, נגד מכות חנייה קלות.
כשנצא לכביש נגלה לא מעט מבטים מופנים כלפיה. ותודה לסכמת הצבעים אדום-לבן של רכב המבחן, וחישוקי ה-17 אינץ' הגדולים של רמת הגימור הבכירה.

סיטרואן C3 - חוות דעת

האם יש לה שיק צרפתי?
תא הנוסעים של סיטרואן C3 הוא גרסה יותר מעודנת לזה של סיטרואן קקטוס. גם כאן תפגשו שילוב של אלמנטים ריבועיים מעוגלי פינות, ידיות אחיזה כמו של מזוודה בדלתות וצג מולטימדיה גדול ודומיננטי. לתיבול, סיטרואן הוסיפו נגיעות בצבע המרכב בדשבורד, קצת פלסטיק שחור מבריק, תפירות אדומות ונגיעות עור. עוד נציין את הגימור הלבן של כיסי הדלתות. את מי זה מעניין? ובכן בסיטרואן משוכנעים שהגימור הלבן, יגרום לחפצים בכיסי הדלתות להיראות בולטים, כך שלא נשכח אותם.
רעיון לסיטרואן: צבעו את המושבים האחוריים גם בלבן, כך שהורים לא ישכחו את ילדיהם מאחור. איך לא חשבו על זה קודם?!
למרות העיצוב השיקי של תא הנוסעים, איכות הגימור והחומרים לא משכנעות. הפלסטיקה הנאה למראה, מרגישה קשיחה ופחות נעימה למגע. גם ידית כיוון גובה המושב המתפרקת היא לא ממש לעניין. כך שבשורה התחתונה יש כאן שיק, אך אין כאן יוקרה.
לגבי הנדסת האנוש, יש כאן כמה שטיקים צרפתיים מציקים, כמו כפתור מצב ספורט, שנמצא מתחת למולטימדיה, או ידית אורות דרך עם תפעול מוזר. מצד שני, מסך המולטימדיה הגדול (7 אינץ'), מאוד נוח לשימוש והוא בעברית. קצת חבל שכמעט הכל מתופעל דרכו, כולל המזגן. זה קצת מסרבל את העניינים.
אבל נוח לשבת בסיטרואן. סיטרואן לא שכחו לעשות מושבים רכים ומפנקים. יצא לי לפגוש אנשים, שהמושבים של סיטרואן שכנעו אותם שזה הרכב עבורם. אנחנו מבינים אותם.
הפתעה מסוימת נרשמה במעבר לשורה האחורית. שם מצאנו מרחב נדיב יחסית לקטגוריית הסופרמיני, עד לכדי מרווח של משפחתית קטנה. ואילו תא המטען מציע נפח מכובד של 300 ליטרים. האם סיטרואן התכוונו לייצר סופר-סופר-מיני?

סיטרואן C3 - צריכת דלק

האם יש לה רכות צרפתית?
התנעת הרכב מלווה ברעד. זה לא הרעד של משולשי הצילינדרים של דאצ'יה, אך יש פה רעד מוחשי, שמעיד על חוסר עידון. מסיטרואן ציפינו ליותר. וחבל, כי יש כאן מנוע די חזק. מנוע ה-1.2 ליטר טורבו מפיק 110 כ"ס, ושיא המומנט שלו, 20.9 קג"מ, זמין כבר ב-1,500 סל"ד נמוכים. התיבה האוטומטית בת ששת ההילוכים אמנם מכוונת לחיסכון ולהרגעת העניינים, אך אחרי השהיית טורבו קצרה, תקבלו דחף בכל הילוך. צריך קצת להתרגל לזה. וכדאי לנתק את מערכת העצור-סע (דרך המולטימדיה), אחרת אתם עשויים קצת להתעצבן על חוסר הרהיטות שלה.
בתוך העיר, סיטרואן C3 הוא רכב די נוח. הוא רך וסופג, אך נדמה שחסר כאן משהו. אין כאן ממש רכות צרפתית נימוחה, שמגהצת לך את האספלט. יש כאן כוונות טובות, אך הביצוע חסר ליטוש. אבל כיף לתמרן את ה-C3. היא קטנה, יש לה כוח, הגה קל, ושדה ראייה נוח.

סיטרואן C3 מבחן דרכים
מחוץ לעיר, גמישות המנוע ואופי התיבה, מאפשרים שיוט נינוח למדי. כשמוסיפים את בידוד הרעשים הסביר, מקבלים מכונית קטנה אך בוגרת. עד שתגבירו יותר מדי את קצת הנסיעה, ותגלו שכיול המתלים הרך, גורם לה לנדנוד מוחשי.
בנהיגה הררית אמנם לא חסר כוח, אך רצוי לשלב את התיבה למצב ספורט, בשביל להשאיר אותה כמה שאפשר בתחום היעיל. רק שאז המנוע מייצר גם המון רעש מחוספס.
באספקט הבטיחותי נציין כי הרכב מגיע עם בקרת שטחים מתים במראות, בקרת סטייה מנתיב (לא מציקה), בקרת שמירת מרחק ובלימה אוטונומית (בעיר) ובקרת שיוט עם מגביל מהירות. זאת האחרונה הגיעה מהדור הקודם, ותפעולה דרך ידית מאחורי ההגה מסורבל ולא נוח.
לא יכולתי להתאפק וניסיתי קצת ללחוץ עליה. בכל זאת, פיז'ו וסיטרואן ידועים בשלדות הנעה קדמית טובות ומהנות, בעיקר בגזרת הקטנות. ובכן, סיטרואן אכן כיילו את המכונית לנוחות על חשבון ספורטיביות, כפי שאמרו. כלומר, הרכב רך, והוא כזה גם בנהיגה תחת עומס. בהעברות משקל תרגישו את הרכב רוכן ושוקע, ולהגה יש שטח מת באמצע ודיוק סביר בלבד. אבל עדיין יש בה משהו. השלדה קשיחה וקלילה, ואפילו זורמת בכבישים מפותלים. היא גם תזרוק קצת בסיבובים, אבל בקרת היציבות מיד תשתלט על העניינים. אגב, הבלמים עצמם די חזקים.
צריכת הדלק בתום נסיעת המבחן עמדה על 14.2 ק"מ לליטר בתנאים משולבים. נתון יפה למדי.

חוות דעת סיטרואן C3

האם יש לה סיכוי?
סיטרואן C3 היא מכונית צעירה ושיקית. יש לה כוח, יש לה אופי וגם אבזור ומרחב פנים נדיבים. אבל סיטרואן C3 קצת חסרה את העידון והליטוש, המצופים ממנה, בעיקר נוכח השיפור המתמשך במוצרי התאגיד הצרפתי. בשורה התחתונה, אם אתם מחפשים מכונית קטנה עם סטייל, שגם לא מתפשרת בביצועים, באבזור ובמרחב, זאת אופציה ראויה.

לקריאה נוספת >> סיטרואן C3 חוות דעת

סיטרואן C3 – מבחן דרכים הנתונים שצריך לדעת:

כללי:

שם גרסה: 1.2 טורבו אוטומט Shine
מחיר: 94,900 שקל
שנת מודל: 2017
מס' דלתות: 5
מקומות ישיבה: 5

מנוע והילוכים:

הנעה: קדמית
תיבת הילוכים: אוטומטית, 6 הילוכים
מנוע: בנזין - טורבו, 3 בוכנות
נפח: 1,199 סמ"ק
הספק מירבי: 110 כ"ס ב-5,500 סל"ד
מומנט מירבי: 20.9 קג"מ ב- 1,500 סל"ד

צריכת דלק וביצועים:

מהירות מירבית: 188 קמ"ש
תאוצה ל- 100 קמ"ש: 9.8 שניות
צריכת דלק - נתוני יצרן: 20.4 ק"מ לליטר
צריכת דלק - אמיתית: 14.2 ק"מ לליטר
זיהום אויר:
 
 

בטיחות:

כריות אוויר: 6
בקרת יציבות אלקטרונית: יש
מבחן ריסוק:

מימדים:

אורך: 399.6 ס"מ
רוחב: 174.9 ס"מ
גובה: 147.4 ס"מ
בסיס גלגלים: 254.0 ס"מ
משקל עצמי: 1,080 ק"ג
מידות צמיגים: 205/55/16
נפח תא מטען: 300 ליטרים, בקיפול מושבים: 922 ליטרים

אבזור כלול במחיר הרכב:

בטיחות: בקרת סטייה מנתיב, בקרת שמירת מרחק ובלימה אוטונומית בעיר, בקרת עייפות נהג, בקרת שיוט, בקרת זינוק בעליה, ניטור לחץ אוויר בצמיגים, חיישני רוורס

מולטימדיה: מערכת מולטימדיה מקורית עם מסך מגע 7 אינץ', תמיכה ב-Apple CarPlay  ו-Android Auto, חיבורי USB ו-AUX, בלוטות', שליטה מגלגל ההגה

בתוך הרכב: מחשב דרך, גימורי בד דו-גוניים, חיישני אורות וגשם

מחוץ לרכב: צביעה דו-גונית, פגושי אייר באמפ צדיים, תאורת יום LED, מראות צד מתקפלות חשמלית, חישוקי סגסוגת קלת 16 אינץ'

.
רכב חדש 0 ק"מ !
התקשרו עכשיו 073-374-2700
שלח
  • סובארו XV מנוע 2.0 ליטר אוטומטית
    מחירון: 159,900 ₪
    המחיר שלנו: 126,900 ₪
    חסכון: 33,000 ₪
  • אופל אסטרה דיזל ברלינה (סדאן) אוטומטית
    מחירון: 134,900 ₪
    המחיר שלנו: 99,900 ₪
    חסכון: 35,000 ₪
  • מאזדה 3 ספורט אוטומטית
    מחירון: 132,000 ₪
    המחיר שלנו: 114,500 ₪
    חסכון: 17,500 ₪
  • יונדאי אלנטרה אוטומטית
    מחירון: 133,500 ₪
    המחיר שלנו: 109,000 ₪
    חסכון: 24,500 ₪
  • מיצובישי אאוטלנדר (7 מושבים) אוטומטית
    מחירון: 169,900 ₪
    המחיר שלנו: 147,600 ₪
    חסכון: 22,300 ₪
  • קיה ספורטאז' אוטומטית
    מחירון: 139,900 ₪
    המחיר שלנו: 124,200 ₪
    חסכון: 15,700 ₪
  • קיה פיקנטו החדשה 1.2 אוטומטית
    מחירון: 79,500 ₪
    המחיר שלנו: 68,000 ₪
    חסכון: 11,500 ₪
כל הדגמים
סובארו XV מנוע 2.0 ליטר אוטומטית
מחירון: 159,900 ₪
המחיר שלנו: 126,900 ₪
חסכון: 33,000 ₪
אופל אסטרה דיזל ברלינה (סדאן) אוטומטית
מחירון: 134,900 ₪
המחיר שלנו: 99,900 ₪
חסכון: 35,000 ₪
מאזדה 3 ספורט אוטומטית
מחירון: 132,000 ₪
המחיר שלנו: 114,500 ₪
חסכון: 17,500 ₪
יונדאי אלנטרה אוטומטית
מחירון: 133,500 ₪
המחיר שלנו: 109,000 ₪
חסכון: 24,500 ₪
מיצובישי אאוטלנדר (7 מושבים) אוטומטית
מחירון: 169,900 ₪
המחיר שלנו: 147,600 ₪
חסכון: 22,300 ₪
קיה ספורטאז' אוטומטית
מחירון: 139,900 ₪
המחיר שלנו: 124,200 ₪
חסכון: 15,700 ₪
קיה פיקנטו החדשה 1.2 אוטומטית
מחירון: 79,500 ₪
המחיר שלנו: 68,000 ₪
חסכון: 11,500 ₪