סיטרואן C3 – מבחן דרכים

הסיטרואן C3 היא לא כיפית לנהיגה . אבל בעצם, אף אחד לא אמר שכיף זה מה שהיא אמורה להציע. היא כן מצטיינית בקישקושים, זאת אומרת "אבזור משוכלל" . והיא מכונית שמחה ורעננה רק אל תשכחו לקחת אותה בתכלת


מאת: יואב קווה, 06/08/2010

סיטרואן C3 צילום צד

צילום: אלון רון

לא כיף. סיטרואן C3 החדשה לא כיפית לנהיגה. היא רוכנת, מתנדנדת, לא מגובשת ולא חדה. אבל האם סיטרואן C3 החדשה אמורה לספק נהיגה כיפית? סיטרואן, להבדיל מפז'ו ואם להאמין לסלוגנים, לא אמורה להציע חוויית נהיגה יוצאת דופן. הסלוגן הוא "יש בה משהו שאין בשום אוטו אחר". אני מכייל את הציפיות מחדש ומפליג לירושלים. סיטרואן C3 החדשה מחליפה את סיטרואן C3 הישנה, כלומר הראשונה. ההיא נכשלה בישראל אבל הצליחה באירופה – 2 מיליון יחידות נמכרו. החדשה לא עושה מהפכה עיצובית: אותו קו עגלגל, סימפטי, שעשוי להזכיר את דה שבו המיתולוגית.

אל תבינו לא נכון: סיטרואן C3 החדשה היא מכונית יפה. אני חייב להגיד שהעיצוב של סיטרואן, להבדיל מזה של פז'ו, פוגע באחרונה בול. ראו סיטרואן C5 החדשה – אחת המכוניות המרשימות ביותר שאפשר לפגוש כיום על הכביש. את C4 החדשה עוד לא פגשתי פנים אל פנים. C3 החדשה מעוצבת לטעמי: עגלגלה אבל לא פשטנית, סימפטית אבל מתוחכמת. ואת הכל תכפילו בשניים כשהיא צבועה, כמו מכונית המבחן שקיבלתי, בצבע בוטיצ'לי, שזה מין תכלת מקסים, שנראה כמו פלסטיק. בדרך כלל אני לא מתלהב או מחשיב יותר מדי את הצבע של המכונית. אבל הפעם, הצבע הזה היפנט אותי.

את סיטרואן C3 החדשה – מחיר התחלתי של 100 אלף שקל – ראוי לקנות בזכות הצבע. אבל האם אין למכונית מעלות נוספות?

סיטרואן C3 – שמש מעל הראש

המנוע הוא 1.6 ליטרים בנזין, 120 כ"ס. אנחנו מכירים את המנוע הזה מפז'ו 207 ו-308, מסיטרואן C4 וגם ממיני קופר. המנוע הזה בסדר. תיבת ההילוכים קצת פחות (AL4). השילוב של שניהם לא יכול להתחרות בצמד DSG TSI של פולקסווגן. פשוט לא.

כנראה שזה הזמן זה הזמן לחזור לעיצוב. בגרסה המפוארת של 106 ,Comfort Pack – C3 אלף שקל – מטפסת השמשה הקדמית אל מעל ראש הנהג והנוסע שלצדו. זכוכית שקופה ממש מעל הראש.

אפשר להביט למעלה ולדמיין לרגע מכונית פתוחה. אם השמש מעיקה אפשר למשוך את התקרה ולכסות את תוספת הזכוכית שמעל הראש. הגימיק הזה מוצלח ומשתלב היטב בקונצפט – סיטרואן C3 היא לא מכונית ביצועים יורקת אש וחורכת אספלט. C3 היא מכונית עגלגלה ונעימה, שמצטיינת בנוחות נסיעה במהירות נמוכה. C3 בולעת את המהמורות ולא נודע כי באו אל קרבה. במהירות גבוהה היא קצת פחות מרשימה, אבל כאמור – זה לא הקטע שלה.

סיטרואן C3 – הרבה יותר אבזור

אז אתה יושב לך ב-C3 החדשה, מתפנן מהתכלת – צבע שחודר, כמו בפיאט 500, לתא הנוסעים – ומטייל ברחובות תל אביב. יש לך זמן. בדיוק לפני חודש פיטרו אותך מהעבודה. הפיצויים היו שמנים, קנית מכונית חדשה ואתה לא ממהר לשום מקום.

אבל אז אמא שלך מתקשרת ושואלת אם תבוא למרק עוף בשבת. אתה רוצה לתת גז ולברוח, אבל ה-AL4 המחורבן לא מגיב כמו שצריך, ההגה רופס והמתלים רכרוכיים.

אז אתה נכנע ולוקח את הילדים לאמא שלך. הילדים מתלהבים מהמכונית החדשה. ראשית, בזכות השמשה המטפסת. שנית, בזכות ה-USB. כיום זה כבר ברור: מכונית בלי חיבור USB היא חסרת ערך. ורצוי שיהיה גם חיבור לאייפוד.

C3 החדשה מצטיינת בקשקושים. יודעים מה, תמחקו את המלה "קשקושים". תחליפו אותה ב"אבזור משוכלל". אפילו הגרסה הבסיסית, שמחירה, כאמור, 100 אלף שקל, מכילה בקרת שיוט (קרוז קונטרול) ומראות חשמליות חיצוניות עם קיפול חשמלי. אתה לוחץ על השלט לנעילת האוטו וזוג המראות מתקפל כאילו מדובר במינימום מרצדס.

איפה הימים שבהם מכוניות אירופאיות קטנות היו עירומות מאבזור? תראו איך התהפכו היוצרות – פעם רק ליפנים ובהמשך לקוריאנים היה אבזור בשפע. כיום, עם גבור התחרות וכשהם עם הגב צמוד לקיר, מציעים יצרני הרכב האירופאים יותר אבזור מבעבר.

סיטרואן C3 – יש לכם צמרמורת?

תא המטען לא גדול במיוחד, אבל תא הנוסעים מרווח, נעים ואוורירי. סיטרואן C3 החדשה, וזה היה נכון גם לקודמת, היא מכונית שמחה. יש לה יותר אופי וייחוד מיונדאי i20. היא פחות ספורטיבית אבל יותר נעימה מבפנים בהשוואה למאזדה2. עיצוב החוץ שלה רענן ומקורי לעומת זה של פולקסווגן פולו, אבל היא נחותה ביחידת הכוח-גיר (בהשוואה ל-1.2 TSI). אז אם השם סיטרואן לא עושה לכם צמרמורת – והוא כבר לא אמור לעשות – אז סיטרואן C3 החדשה היא בחירה טובה. רק אל תשכחו להזמין אותה בתכלת ולנסוע לאט.

בעד: העיצוב, הסגנון, האבזור

נגד: תיבת ההילוכים, הנאת הנהיגה, רק ארבעה כוכבים במבחן הריסוק

שורה תחתונה: בונבון

לקריאה נוספת >> סיטרואן C3 חוות דעת 

רכב חדש 0 ק"מ !
התקשרו עכשיו 073-374-2700
שלח
  • סובארו XV מנוע 2.0 ליטר אוטומטית
    מחירון: 159,900 ₪
    המחיר שלנו: 126,900 ₪
    חסכון: 33,000 ₪
  • אופל אסטרה דיזל ברלינה (סדאן) אוטומטית
    מחירון: 134,900 ₪
    המחיר שלנו: 99,900 ₪
    חסכון: 35,000 ₪
  • מאזדה 3 ספורט אוטומטית
    מחירון: 132,000 ₪
    המחיר שלנו: 114,500 ₪
    חסכון: 17,500 ₪
  • יונדאי אלנטרה אוטומטית
    מחירון: 133,500 ₪
    המחיר שלנו: 109,000 ₪
    חסכון: 24,500 ₪
  • מיצובישי אאוטלנדר (7 מושבים) אוטומטית
    מחירון: 169,900 ₪
    המחיר שלנו: 147,600 ₪
    חסכון: 22,300 ₪
  • קיה ספורטאז' אוטומטית
    מחירון: 139,900 ₪
    המחיר שלנו: 124,200 ₪
    חסכון: 15,700 ₪
  • קיה פיקנטו החדשה 1.2 אוטומטית
    מחירון: 79,500 ₪
    המחיר שלנו: 68,000 ₪
    חסכון: 11,500 ₪
כל הדגמים
סובארו XV מנוע 2.0 ליטר אוטומטית
מחירון: 159,900 ₪
המחיר שלנו: 126,900 ₪
חסכון: 33,000 ₪
אופל אסטרה דיזל ברלינה (סדאן) אוטומטית
מחירון: 134,900 ₪
המחיר שלנו: 99,900 ₪
חסכון: 35,000 ₪
מאזדה 3 ספורט אוטומטית
מחירון: 132,000 ₪
המחיר שלנו: 114,500 ₪
חסכון: 17,500 ₪
יונדאי אלנטרה אוטומטית
מחירון: 133,500 ₪
המחיר שלנו: 109,000 ₪
חסכון: 24,500 ₪
מיצובישי אאוטלנדר (7 מושבים) אוטומטית
מחירון: 169,900 ₪
המחיר שלנו: 147,600 ₪
חסכון: 22,300 ₪
קיה ספורטאז' אוטומטית
מחירון: 139,900 ₪
המחיר שלנו: 124,200 ₪
חסכון: 15,700 ₪
קיה פיקנטו החדשה 1.2 אוטומטית
מחירון: 79,500 ₪
המחיר שלנו: 68,000 ₪
חסכון: 11,500 ₪