סיטרואן DS3 קבריו – מבחן דרכים

כתבנו היה ספקן לגבי סיטרואן DS3 קבריו עד שהעביר את ההגה לידי בת זוגו


מאת: בוריס קושניר, 02/02/2018
Share

חוות הדעת שלי

המבחן שלי התחיל בפקק באזור התעשייה בני ברק. השעה 14:22, בחוץ 34 מעלות. לפני מוניות, משאיות, מיניוואנים ישנים וגם סובארו אחת –  WRX STI בצבע כחול. ברגע שהכביש נפתח הסובארו בורחת ונעלמת באופק. אני נשאר עם הסיטרואן שלי.

מה אני אגיד, DS3 קבריו היא מכונית חמודה עם מנוע חמוד ומערכת מתלים חמודה. שום דבר כאן לא ספורטיבי או מרגש. התנהגות הכביש לא מושחזת. תיבת ההילוכים עצלה. מערכת המתלים קופצנית. למכונית יש כוח, אבל לא יותר מדי. מדדתי אזימוט לירושלים ואחרי שעה של נסיעה עצרתי בצד הכביש, פתחתי לה את הגג, נתתי לה לעמוד קצת בתחנת אוטובוס ריקה. מה יש, שתנוח, שתרגיש קרובה לנקודת ההתייחסות הטבעית שלה – המרחב העירוני.

סיטרואן DS3  קבריו, היא הגרסה הפתוחה של DS3, שהיא הגרסה הסטייליסטית של סיטרואן C3, שהיא סופר מיני בסיסית וחביבה. בקיצור, סיטרואן משדרגת עיצובים במטרה ליצור נישה רווחית יותר לבעלי המניות. כמה רווחית? תראו את המספרים: C3  (1.6, אוטומטית) עולה 104 אלף שקל, DS3 עם גג סגור עולה 134 אלף שקל ואילו DS3 קבריו קופצת ל-160 אלף שקל. כל השלוש מכילות מנוע 120 כ"ס זהה ותיבת הילוכים אוטומטית.

אז נכון שהעיצוב קצת יותר יוקרתי ונכון שהאבזור קצת יותר משוכלל, אבל קחו בחשבון: DS3 קבריו לא מכילה בקרת אקלים אלא רק מזגן מכני, הגג נפתח אבל לא לגמרי – קורות הצד מונחות במקומן. זהו גג נפתח בסגנון של פיאט 500 קבריולה. חוויית הגג הפתוח שהיא מציעה אינה מושלמת. אני חושב שהמחיר של DS3 קבריו מוגזם. עוד כמה דקות חולפות, אני וה-DS3 קבריו נרגעים, יוצאים מתחנת האוטובוס וחוזרים בנסיעה רגועה העירה.

חוות הדעת שלה

העברתי לה את המפתח המעוצב של הסיטרואן ואיחלתי "בהצלחה".לא, לא עזבתי אותה. התיישבתי לידה.היא הכניסה הילוך למצב D ויצאנו לדרך.אחרי כמה דקות נאמר לי "אפשר לפתוח ת'גג".

לחצתי על הכפתור הנכון ותוך דקה נפתח הגג, פתיחה בסטייל קופסת מקרלים. יש לפתיחה הזאת שני מצבים: 1. עד קורה C. 2. בלחיצה נוספת – הקיפול ממשיך עד קו התא מטען. עברנו  לאיילון. שום רוח לא התפרצה לתוך הסלון. היא חייכה. שמתי מוסיקה, הצלילים זורמים מהרמקולים ואיכשהו יש תחושה של בית קפה במונמרטר. נוסעים צפונה.

היא אומרת שלא משנה לה לאן אנחנו נוסעים – "אני נהנית לנהוג בסיטרואן הזאת".אני מציע לה לתת קצת גז ולראות איך המכונית מגיבה במהירות קצת יותר גבוהה. היא מנסה. הגיר מתאמץ לכבודה, אנחנו מטפסים ל-100 קמ"ש, היא עדיין מחייכת. היא מציינת באוזני שהמושב נוח מאוד ושהתפעול של הרדיו פשוט וטוב, אף על פי שהלחצנים קצת "כמו פעם". היא שמה לב שההגה עטוף עור ונעים למגע. היא מתרשמת לטובה גם מבחירת הריפודים והכיסויים. הכל מוצא חן בעיניה. אני מתחיל להרגיש קצת מיותר. אנחנו עוצרים בתחנת דלק. אני מציע להתחלף. היא אומרת ש"לא אכפת לה להמשיך גם בחזרה". אני נכנע ומתחיל להבין את הטריק. מי צריך מנוע חזק וגיר 8 הילוכים, מי צריך שלדה מהוקצעת וכיול מתלים מדויק? צריך לעשות בדיוק את מה שהצרפתים יודעים לעשות. אני מתכוון לטריק הזה, הבלתי נתפס הזה, שגורם לנהגת שלי לעצור לרגע ביציאה מהאוטו לשלוח לעבר המכונית עוד מבט קטן.

"אוטו יפה", היא אומרת לי.

ומוסיפה: "יש לה בכלל תא מטען?"

עניתי: "כן, קטן".

פתחתי לפניה את המכסה שחושף תא בנפח 256 ליטרים. היא התאכזבה מהפתח הצר שלו והודיעה לי "אפילו תיק נסיעות לא נכנס לכאן".אני הסכמתי. האווירה התקררה קצת.בדרך חזרה הביתה הבנתי מה רצו הצרפתים.הם לא רצו להוציא לאף אחד את העיניים. זו לא מיני קופר פתוחה עם יכולות של קרטינג, וגם לא בונבוניירה איטלקית כמו פיאט 500C, זה סיטרואן. זה אוטו נעים, פשוט, שאפשר להפשיל את הגג שלו, לבלות בנעימים בעיר וגם קצת מחוץ לה. יש בה מספיק מקום לארבעה מבוגרים, שש כריות אוויר, בקרת שיוט וצריכת הדלק היא 11-12 ק"מ לליטר בפועל. גג הבד קליל. המנגנון שלו אינו כבד במיוחד. המכונית כולה שוקלת רק 20 ק"ג יותר מ-DS3 הרגילה. ובכל זאת הביצועים שלה לא הצליחו לרגש. אותי, זאת אומרת. ואני, אולי, בכלל לא פונקציה כאן. הגענו לחנייה, יצאנו מהמכונית. היא פרשה כף יד ושלחה לה נשיקה. אני חייכתי במבוכה.

סיטרואן DS3 קבריו – מבחן דרכים הנתונים שצריך לדעת:

כללי:

שם גרסה: So chic
מחיר: 178,900 שקל
שנת מודל: 2017
מס' דלתות: 2
מקומות ישיבה: 4

מנוע והילוכים:

הנעה: קדמית
תיבת הילוכים: אוטומטית, 6 הילוכים
מנוע: בנזין - טורבו, 3 בוכנות
נפח: 1,199 סמ"ק
הספק מירבי: 110 כ"ס ב-5,500 סל"ד
מומנט מירבי: 20.9 קג"מ ב- 1,500 סל"ד

צריכת דלק וביצועים:

מהירות מירבית: 188 קמ"ש
תאוצה ל- 100 קמ"ש: 9.9 שניות
צריכת דלק - נתוני יצרן: 21 ק"מ לליטר
זיהום אויר:
 
 

בטיחות:

כריות אוויר: 6
בקרת יציבות אלקטרונית: יש
מבחן ריסוק:

מימדים:

אורך: 394.8 ס"מ
רוחב: 171.5 ס"מ
גובה: 148.3 ס"מ
בסיס גלגלים: 246.4 ס"מ
משקל עצמי: 1,145 ק"ג
מידות צמיגים: 195/55/16
נפח תא מטען: 285 ליטרים, בקיפול מושבים: 980 ליטרים

אבזור כלול במחיר הרכב:

מערכת שמע: מערכת מולטימדיה מקורית עם מסך מגע 7 אינץ' ו-6 רמקולים, בלוטות', כניסת USB ו-AUX

בתוך הרכב:  מחשב דרך, בקרת אקלים, בקרת שיוט ומגביל מהירות, הפשרת אדים למראות הצד, מראה פנימים מונעת סנוור, חיישני רוורס, חיישני גשם למגבים, חיישני אורות

בטיחות: ביטול כרית אוויר נוסע, הדלקה אוטומטית של אורות מצוקה בזמן בלימת חירום

מחוץ לרכב: פנסים ראשיים משולבים LED וקסנון, פנסי ערפל קדמיים, חישוקי סגסוגת קלה

.
Share
Share
הצג שיתוף
סגור שיתוף