סקודה אוקטביה – מבחן דרכים

סקודה אוקטביה עברה מתיחת פנים, וכיווץ מנוע מבפנים. הזדמנות נהדרת לחקור את התופעה


מאת: אורון טל, 17/05/2017

סקודה אוקטביה - מבחן דרכים

צילום: רן נודלמן, אורון טל

גילוי נאות, יש משהו שמציק לי במותג סקודה. סקודה מסמלת עבורי מעין תופעה. תופעת העודף חשיבות עצמית. יש בהן משהו רציני מדי. ויתרה מכך, מציק לי שמתקנים אותי ואומרים "שקודה" במקום "סקודה". סקודה הובילה את פסטיבל "האני יודע איך לעשות את זה נכון". אבל אולי מהסיבות האלה, סקודה תמיד מסקרנת אותי. מסקרן אותי לדעת מה כל כך טוב בהן.
אז קבלו את סקודה אוקטביה 2017, מכונית שמנסה שוב להדגים איך עושים את זה נכון. משפחתית קומפקטית שמתאימה לאנשים שמחפשים להתנשא על מאזדה 3 או טויוטה קורולה. והפעם היא מנסה עם מנוע 1 ליטר טורבו. כמה שחצני מצידה. הינה שוב הסקרנות שלי מתעוררת.

סקודה אוקטביה מבחן דרכים

מתיחת פאסון
סקודה אוקטביה 2017 הוצגה לעולם לפני מספר חודשים. מדובר בעצם במתיחת פנים לסקודה אוקטביה דור 3, שאיתנו כבר מ-2013. עיקר מתיחת הפנים היא חזית שונה, עם פנסים מחולקים, סטייל מרצדס E-Class דור קודם, וגריל חדש ומאסיבי יותר, סטייל סקודה קודיאק. מאחור כמעט אין שינוי. ותא הנוסעים קיבל גימור חדש עם פלסטיק שחור מבריק ומסך מולטימדיה 6.5 אינץ' כבר בגרסת הבסיס (במקום 5 אינץ').
בסעיף הבטיחות נמצא כסטנדרט בקרת סטייה מנתיב אקטיבית עם בקרת שמירת מרחק ובלימה אוטונומית. אבל אין מצלמת רוורס כסטנדרט, וגם לא חיישני חניה.
רכב המבחן הגיע בצבע שחור (בחירה נכונה) ורמת גימור בסיסית של ציי רכב, מה קוראים לה "אמבישן". האם זה אומר שמרמת הגימור הזאת יש רק לאן לשאוף? אולי,כי בגרסה זאת יש חישוקי פלדה עם טסות מלאות. אבל זה לא מפריע. תקראו לזה מראה קמצני, אני קורא לזה מראה אירופאי. יש משהו נכון בצניעות של האוקטביה. יש לה פאסון. הירכתיים אולי כבדות מדי, אך קוי המתאר והחיתוכים ישרים, מדויקים ועם מינימום מרווח בין המשטחים. אירופה!

סקודה אוקטביה- מחיר

תא הנוסעים מצידו מפגין איכות גבוהה מאוד. הוא נשען על מראה חלק ונקי, אשר משלב קוים ישרים ומסותתים. וזה לא רק נראה טוב, זה גם מרגיש איכותי. אבל גם חסר קצת צבע. ואפשר היה לקבל מסך מולטימדיה יותר גדול (8 אינץ' בגרסאות היותר בכירות). אבל נוח בפנים. יש תחושה של חוסן ומוצקות. למעשה היא מרגישה יותר טוב בפנים מאשר הסיאט לאון הנהדרת, אותה בחנו לפני מספר שבועות.
סקודה אוקטביה יכולה ללמד כמה מתחרות איך עושים הנדסת אנוש טובה: נכנסים לרכב, תוך דקה מוצאים תנוחת נהיגה מושלמת, והכל נופל לידיים. אה נכון, גם פה התקמצנו קצת על מראות קטנות. ניחא.
וכמה מילים על המרחב. סקודה אוקטביה היא מהמרווחות בקטגוריה שלה. ביחד עם פתחי מיזוג מאחור, ותא מטען ענק של 568 ליטרים, היא הפכה לפייבוריטית של לא מעט משפחתיות חובבות מרחבים. ובכל זאת, אנשים גבוהים מאוד עשויים לפגוש את השמשה האחורית מקרוב, במידה ויישבו מאחור.

מבחן דרכים סקודה אוקטביה

זה 1000 סמ"ק זה?!
אתחיל עם הסיבה העיקרית לחגיגה: יש מנוע חדש. מדובר במנוע ה-1 ליטר טורבו-בנזין 3 צילינדרים של פולקסוואגן-אודי. המנוע הזה מחליף את מנוע ה-1.2 ליטר טורבו שהיה עד כה. למנוע החדש יש 115 כ"ס ו-20.8 קג"מ מומנט (כמעט 3 קג"מ יותר מהקודם!) שמגיעים בין 2,000-3,500 סל"ד. התיבה היא מהזן הרובוטי-כפול-מצמדים עם 7 הילוכים. רק שהפעם היחידה הקטנה הזאת אמורה להטיס עסק כבד בסגנון של סקודה אוקטביה. האם הם לקחו סיכון?
ובכן, בתחילת היציאה מהמקום תרגישו שהות קלה. אבל היא נגמרת בנקל. ואז מגיע המומנט. ועוד איזה מומנט. המנוע והגיר משתפים פעולה היטב. התיבה מרגישה שקופה ורהוטה רוב הזמן. למעשה, רק בפקקי תנועה מתמשכים תרגישו מעט קופצנות, אולי כי מדובר בתיבה עם מצמדים יבשים. מעבר לכך, צליל המנוע נשמע בשרני ונעים. לא טורדני. וכן, זה מנוע 3 צילינדרים, אבל הוא חלק ויציב להדהים. מרגיש שהוא מוצלח יותר מאשר המנוע הקודם.

סקודה אוקטביה- צריכת דלק

הפתעה נוספת נרשמת בסעיף הנוחות. סקודה אוקטביה החדשה מרגישה נוחה מבעבר. למעשה עושה הרושם שסקודה כיילו את המתלים רך מהרגיל. כמה רך? ברמה שכיף לאתגר אותה בפסי האטה. אפילו במהירות נמוכה על מפגעי כביש עירוניים העסק משוכך היטב. מה שכן, בנסיעה מהירה, אולי תרגישו שהמרכב לא הכי מרוסן. אבל לא נרשמו נדנודים רציניים לאורך המבחן.
את כיול המתלים המרגיע משלים בידוד רעשים טוב, הן מפני רוח והן מפני רעשי כביש. וכך, במהירויות כביש 6, מרגישה האוקטביה כמכונית סלון קטנה ונינוחה.
למרות הכיול הרך, ההגה הסינטתי ותחושת המשקל של המכונית, לא התאפקתי ודחקתי בה מעט. קיבלתי ממנה בחזרה תת-היגוי קל שהפך בעת הרפיה להידוק קל. תלחצו קצת על הבלמים בעת העברת משקל, ותקבלו פסיעה צנועה של הזנב. סקודה אוקטביה היא עדיין מכונית בטוחה, מבלי להרגיש ספורטיבית במיוחד.
בסוף המבחן נרשמה צריכת דלק ממוצעת של 14.7 ק"מ לליטר. מרשים למדי.

סקודה אוקטביה צורה חדשה

"אמא סקודה"
לסיכום, מתיחת הפנים של סקודה אוקטביה 2017 עברה בהצלחה. המנוע איבד צילינדר ו-200 סמ"ק, אך הרוויח אופי וצליל נחמד. ומכאן נעבור לסוגיית המחיר.
סקודה אוקטביה החדשה עולה 127,990 שקלים. זה נשמע הרבה לרכב משפחתי עם אבזור דל. אבל האוקטביה מוכרת לכם יותר מאשר אבזור. זאת מכונית שהיא גם אווירה. סקודה אוקטביה החדשה היא כמו "רחם מכאני" מגונן ועוטף בתחושת ביטחון.
סוג של "אמא סקודה".

לקריאה נוספת >> סקודה אוקטביה חוות דעת

 

סקודה אוקטביה – מבחן דרכים הנתונים שצריך לדעת:

כללי:

שם גרסה: 1.0 DSG אמבישן
מחיר: 127,990 שקל
שנת מודל: 2017
מס' דלתות: 5
מקומות ישיבה: 5

מנוע והילוכים:

הנעה: קדמית
תיבת הילוכים: אוט'-רובוטי מצמד כפול, 7 הילוכים
מנוע: בנזין, 3 בוכנות
נפח: 999 סמ"ק
הספק מירבי: 115 כ"ס ב-5,000-5,500 סל"ד
מומנט מירבי: 20.3 קג"מ ב- 2,000-3,500 סל"ד

צריכת דלק וביצועים:

מהירות מירבית: 202 קמ"ש
תאוצה ל- 100 קמ"ש: 10.0 שניות
צריכת דלק - נתוני יצרן: 20.8 ק"מ לליטר
צריכת דלק - אמיתית: 14.7 ק"מ לליטר
זיהום אויר:
 
 

בטיחות:

כריות אוויר: 7
בקרת יציבות אלקטרונית: יש
מבחן ריסוק:

מימדים:

אורך: 470.0 ס"מ
רוחב: 181.4 ס"מ
גובה: 146.1 ס"מ
בסיס גלגלים: 268.6 ס"מ
משקל עצמי: 1,247 ק"ג
מידות צמיגים: 205/55/16
נפח תא מטען: 568 ליטרים, בקיפול מושבים: 1,558 ליטרים

אבזור כלול במחיר הרכב:

בטיחות: בקרת ותיקון סטייה מנתיב, בקרת שמירת מרחק ובלימה אוטונומית (עד 160 קמ"ש), התראת עייפות נהג, בקרת שיוט, ניטור לחץ אוויר בצמיגים, בקרת זינוק בעליה ועמידה ברמזור

מולטימדיה: מערכת מולטימדיה מקורית עם מסך מגע 6.5 אינץ', שליטה מגלגל ההגה, חיבור בלוטות', USB ו-AUX, כניסת כרטיס SD, דיבורית בלוטות

בתוך הרכב: בקרת אקלים מפוצלת, פתחי יציאת מזגן למושב האחורי, מחשב דרך, הגה ידית הילוכים ובלם יד מצופים עור, חיישני אורות

מחוץ לרכב: תאורת יום LED, פנסי ערפל, מראות צד מתקפלות חשמלית עם איתות מובנה

.
רכב חדש 0 ק"מ !
התקשרו עכשיו 073-374-2700
שלח
  • סובארו XV מנוע 2.0 ליטר אוטומטית
    מחירון: 159,900 ₪
    המחיר שלנו: 126,900 ₪
    חסכון: 33,000 ₪
  • אופל אסטרה דיזל ברלינה (סדאן) אוטומטית
    מחירון: 134,900 ₪
    המחיר שלנו: 99,900 ₪
    חסכון: 35,000 ₪
  • מאזדה 3 ספורט אוטומטית
    מחירון: 132,000 ₪
    המחיר שלנו: 114,500 ₪
    חסכון: 17,500 ₪
  • יונדאי אלנטרה אוטומטית
    מחירון: 133,500 ₪
    המחיר שלנו: 109,000 ₪
    חסכון: 24,500 ₪
  • מיצובישי אאוטלנדר (7 מושבים) אוטומטית
    מחירון: 169,900 ₪
    המחיר שלנו: 147,600 ₪
    חסכון: 22,300 ₪
  • קיה ספורטאז' אוטומטית
    מחירון: 139,900 ₪
    המחיר שלנו: 124,200 ₪
    חסכון: 15,700 ₪
  • קיה פיקנטו החדשה 1.2 אוטומטית
    מחירון: 79,500 ₪
    המחיר שלנו: 68,000 ₪
    חסכון: 11,500 ₪
כל הדגמים
סובארו XV מנוע 2.0 ליטר אוטומטית
מחירון: 159,900 ₪
המחיר שלנו: 126,900 ₪
חסכון: 33,000 ₪
אופל אסטרה דיזל ברלינה (סדאן) אוטומטית
מחירון: 134,900 ₪
המחיר שלנו: 99,900 ₪
חסכון: 35,000 ₪
מאזדה 3 ספורט אוטומטית
מחירון: 132,000 ₪
המחיר שלנו: 114,500 ₪
חסכון: 17,500 ₪
יונדאי אלנטרה אוטומטית
מחירון: 133,500 ₪
המחיר שלנו: 109,000 ₪
חסכון: 24,500 ₪
מיצובישי אאוטלנדר (7 מושבים) אוטומטית
מחירון: 169,900 ₪
המחיר שלנו: 147,600 ₪
חסכון: 22,300 ₪
קיה ספורטאז' אוטומטית
מחירון: 139,900 ₪
המחיר שלנו: 124,200 ₪
חסכון: 15,700 ₪
קיה פיקנטו החדשה 1.2 אוטומטית
מחירון: 79,500 ₪
המחיר שלנו: 68,000 ₪
חסכון: 11,500 ₪