סקודה ספייסבק – מבחן דרכים

ההחלטה של סקודה להפוך ראפיד להצ'בק הייתה נכונה. סקודה ספייסבק לא רק שימושית אלא גם חתיכית


מאת: בוריס קושניר, 13/07/2015

בהדרגה ובהתמדה סקודה יוצאת מתחנות המוניות ומגיעה לחניות של לקוחות פרטיים, של אנשי היי-טק ושל מנכ"לים שלא רוצים לנקר את עיני העובדים שלהם. סקודה נכנסה לתודעה הישראלית כמכונית גרמנית עם סמל אחר ובמחיר משתלם. הפעם היא נקראת, כאן, סקודה ראפיד ספייסבק.

סקודה ראפיד ספייסבק כבישים

יצאה מתחנות המוניות לחניות הפרטיות. סקודה ספייסבק

הסקודה הזאת מחומשת דלתות בתצורת הצ'בק, צבעה לבן, ויש לה גג זכוכית שחור. היא מזכירה לי לאנצ׳יה דלתא וזו בהחלט מחמאה. היא נראית מעניינת הרבה יותר מסתם סקודה ראפיד, בוודאי נוכח הפנסים האחוריים המוכהים, שמוסיפים נגיעה ספורטיבית. עוד אחמיא לה הרבה, וזה לא קשור לעבר הקומוניסטי של שנינו.
סקודה ספייסבק משווקת ברמת אבזור אחת בלבד. אני חושב שזו החלטה נכונה. למה להתפזר ולהפציץ בשלל גרסאות? נשים הכול בסל אחד וזהו.

סקודה ראפיד ספייסבק החדשה

החלטה נבונה. סקודה ספייסבק

הופעה חיצונית ופנימית

ספייסבק היא מכונית פוטוגנית. היא לא קצרה באורכה – 430 ס"מ – ולכן ממוקמת בין סופר מיני פלוס למשפחתית מינוס. נפח המטען הוא 384 ליטרים, מה ששם אותה בקבוצה של המשפחתיות. מרווח הראש מצוין וכך גם מרווח הברכיים, אבל ברכב הזה השורה השנייה פחות חשובה, היא כנראה לא תשמש לעולם להסעת נוסעים בתשלום, ומספיקה מקסימום לכיסא בטיחות או לבוסטר. ההחלטה של סקודה להפוך ראפיד להצ'בק הייתה נכונה. יש כאן אמירה: הנה סקודה שהיא לא רק שימושית אלא גם חתיכית. מתי בפעם האחרונה אמרתם על סקודה כלשהי שהיא חתיכית?
הסיפור ממשיך גם בפנים. מבינים את זה מייד לנוכח המושבים המצוידים בתמיכה צדדית ובתיפורים אדומים, הדוושות בגימור הספורטיבי וההגה עטוף העור. כן, זה מזכיר את סביבת הנהג של פולקסווגן פולו. הנדסת האנוש טובה מאוד. ההגה מתכוונן לגובה ולעומק. השמשות מצוידות ציפוי כחול שמתאים לשמש האכזרית שלנו. הראות לאחור טובה ויש גם מצלמת רוורס טובה. מה אני אגיד לכם, משעמם, אין תלונות.
אלא שלמרות הכול, זו עדיין מכונית לא רחבה במיוחד, וזה אומר שהברך שלי נפגשת עם הקונסולה המרכזית די בקלות. במילים אחרות, קצת צפוף לברך שלי.

סקודה ראפיד ספייסבק חוות דעת

גם שימושית גם חתיכית. סקודה ספייסבק

המנוע ותיבת ההילוכים
גם כאן השתמשו באחד מהמנועים של התאגיד ואחד הנפוצים והטובים שבהם – בנזין-טורבו 1.4 ליטר, המספק 20.4 קג״מ כבר ב-1,500 סל"ד. זו יחידת כוח שמסתדרת מצוין עם אוקטביה בהספק גבוה קצת יותר. השילוב בין מנוע טורבו וגיר 7 הילוכים מייצר יחידת הנעה והנאה כבירה. מושגים כמו תאוצה ועקיפה מקבלים משמעות חדשה. אני לא עקפתי, אני העפתי לצדדים את השכנים שלי לכביש. לא מצאתי את עצמי מתאמץ. להפך, כל הזמן הורדתי את הרגל מהגז. המכונית רק עפה ומבקשת עוד. צריכת הדלק שבדקתי הסתכמה ב-12 ק"מ לליטר. זה לא חסכוני מאוד, אבל כל קילומטר כאן הוא קילומטר מהיר ומהנה.

התנהגות על הכביש ובעיר
אני מבין שכאן סילקו אנשי פולקסווגן את הצ'כים מהמחסן הראשי של החלפים ושלחו אותם לבוידם. נדמה שהרכיבו ברכב הזה מתלים מיושנים וזולים יותר. זה ניכר בנסיעה בעיר. צליחת פסי האטה, למשל, מתבצעת באופן הבא: קודם כול הגלגלים הקדמיים עולים ויורדים מהפסים, ואז המתלה האחורי נתקל בפס, נבהל ומתרסק. התחושה היא שהחלק הקדמי והחלק האחורי לא שייכים לאותו רכב. הקדמיים טובים, האחוריים לא. אחיזת הכביש לעומת זאת ראויה לציון לשבח. סיבובים מהירים עברו בין הגלגלים בלי שום תלונה. הגרמנייה, סליחה, הצ'כית, עושה את זה בביטחון. מה לגבי איכות הגימור? מכונית המבחן עברה 13 אלף ק"מ לא קלים. וחוץ מ"נשימות" פלסטיק, איפשהו באזור הדלתות, כל החלקים היו במקומם. לאוטו שלום, ובת זוגתי ציינה שהתחושה הכללית ברכב "גרמנית" מאוד. וזה יפה.

לסיכום
היא לא זולה במיוחד – 122 אלף שקל, וצריך לזכור שהיא לא משפחתית של ממש, אבל ההופעה והמנוע עושים את העבודה. ובשורה התחתונה מדובר בעוד סקודה מוצלחת ומשתלמת.

סקודה ראפיד  ספייסבק מבחן דרכים

תחושה "גרמנית". סקודה ספייסבק

 

סקודה ספייסבק – מבחן דרכים הנתונים שצריך לדעת:

כללי:

שם גרסה: Sport 1.4
מחיר: 122,990 שקל
שנת מודל: 2017
מס' דלתות: 5
מקומות ישיבה: 5

מנוע והילוכים:

הנעה: קדמית
תיבת הילוכים: אוט'-רובוטי מצמד כפול, 7 הילוכים
מנוע: בנזין - טורבו, 4 בוכנות
נפח: 1,390 סמ"ק
הספק מירבי: 122 כ"ס ב-5,000 סל"ד
מומנט מירבי: 20.4 קג"מ ב- 1,500 סל"ד

צריכת דלק וביצועים:

מהירות מירבית: 206 קמ"ש
תאוצה ל- 100 קמ"ש: 9.5 שניות
צריכת דלק - נתוני יצרן: 17.2 ק"מ לליטר
צריכת דלק - אמיתית: 12.5 ק"מ לליטר
זיהום אויר:
 
 

בטיחות:

כריות אוויר: 6
בקרת יציבות אלקטרונית: יש
מבחן ריסוק:

מימדים:

אורך: 430 ס"מ
רוחב: 171 ס"מ
גובה: 146 ס"מ
בסיס גלגלים: 260 ס"מ
משקל עצמי: 1,150 ק"ג
מידות צמיגים: 215/40/17
נפח תא מטען: 384 ליטרים

אבזור כלול במחיר הרכב:

בטיחות: בקרת שמירת מרחק ובלימה אוטונומית  ניטור לחץ אוויר בצמיגים, בקרת זינוק בעליה, בקרת שיוט ומגביל מהירות, התראת עייפות נהג, מערכת אקטיבית לחלוקת מומנט בין הגלגלים הקדמיים

מערכת שמע: מערכת שמע מקורית עם מסך מגע, חיבור USB ו- AUX, כניסה לכרטיס SDD, בלוטות'

בתוך הרכב: מחשב דרך, בקרת אקלים, הגה וידית הילוכים מצוי עור, מושבי ודוושות ספורט, שקע 12V

מחוץ לרכב: גג זכוכית פנורמי מושחר, תאורת יום, פנסי ערפל קדמיים, פנסים אחוריים מושחרים, חלונות אחוריים כהים, חישוקי 17 אינץ’ קלים.

.

רכב חדש 0 ק"מ !
התקשרו עכשיו 073-374-2700
שלח
  • סובארו XV מנוע 2.0 ליטר אוטומטית
    מחירון: 159,900 ₪
    המחיר שלנו: 126,900 ₪
    חסכון: 33,000 ₪
  • אופל אסטרה דיזל ברלינה (סדאן) אוטומטית
    מחירון: 134,900 ₪
    המחיר שלנו: 99,900 ₪
    חסכון: 35,000 ₪
  • מאזדה 3 ספורט אוטומטית
    מחירון: 132,000 ₪
    המחיר שלנו: 114,500 ₪
    חסכון: 17,500 ₪
  • יונדאי אלנטרה אוטומטית
    מחירון: 133,500 ₪
    המחיר שלנו: 109,000 ₪
    חסכון: 24,500 ₪
  • מיצובישי אאוטלנדר (7 מושבים) אוטומטית
    מחירון: 169,900 ₪
    המחיר שלנו: 147,600 ₪
    חסכון: 22,300 ₪
  • קיה ספורטאז' אוטומטית
    מחירון: 139,900 ₪
    המחיר שלנו: 124,200 ₪
    חסכון: 15,700 ₪
  • קיה פיקנטו החדשה 1.2 אוטומטית
    מחירון: 79,500 ₪
    המחיר שלנו: 68,000 ₪
    חסכון: 11,500 ₪
כל הדגמים
סובארו XV מנוע 2.0 ליטר אוטומטית
מחירון: 159,900 ₪
המחיר שלנו: 126,900 ₪
חסכון: 33,000 ₪
אופל אסטרה דיזל ברלינה (סדאן) אוטומטית
מחירון: 134,900 ₪
המחיר שלנו: 99,900 ₪
חסכון: 35,000 ₪
מאזדה 3 ספורט אוטומטית
מחירון: 132,000 ₪
המחיר שלנו: 114,500 ₪
חסכון: 17,500 ₪
יונדאי אלנטרה אוטומטית
מחירון: 133,500 ₪
המחיר שלנו: 109,000 ₪
חסכון: 24,500 ₪
מיצובישי אאוטלנדר (7 מושבים) אוטומטית
מחירון: 169,900 ₪
המחיר שלנו: 147,600 ₪
חסכון: 22,300 ₪
קיה ספורטאז' אוטומטית
מחירון: 139,900 ₪
המחיר שלנו: 124,200 ₪
חסכון: 15,700 ₪
קיה פיקנטו החדשה 1.2 אוטומטית
מחירון: 79,500 ₪
המחיר שלנו: 68,000 ₪
חסכון: 11,500 ₪