סקודה פאביה וסוזוקי סוויפט – מבחן דרכים השוואתי

סוזוקי סוויפט נראית צעירה ודינאמית. סקודה פאביה נוסעת כמו אחת כזו. אז מה עדיף?


מאת: יואב קווה, 12/05/2011
רכב חדש 0 ק"מ !
התקשרו עכשיו 073-374-2700
שלח
  • סובארו XV אוטומטית
    מחירון: 144,790 ₪
    המחיר שלנו: 114,700 ₪
    חסכון: 30,090 ₪
  • אופל אסטרה דיזל ברלינה (סדאן) אוטומטית
    מחירון: 134,900 ₪
    המחיר שלנו: 99,900 ₪
    חסכון: 35,000 ₪
  • מאזדה 3 ספורט אוטומטית
    מחירון: 132,000 ₪
    המחיר שלנו: 114,500 ₪
    חסכון: 17,500 ₪
  • יונדאי אלנטרה אוטומטית
    מחירון: 133,500 ₪
    המחיר שלנו: 109,000 ₪
    חסכון: 24,500 ₪
  • מיצובישי אאוטלנדר (7 מושבים) אוטומטית
    מחירון: 169,900 ₪
    המחיר שלנו: 147,600 ₪
    חסכון: 22,300 ₪
  • קיה ספורטאז' אוטומטית
    מחירון: 139,900 ₪
    המחיר שלנו: 124,900 ₪
    חסכון: 15,000 ₪
  • קיה פיקנטו החדשה 1.2 אוטומטית
    מחירון: 79,500 ₪
    המחיר שלנו: 68,500 ₪
    חסכון: 11,000 ₪
כל הדגמים
סובארו XV אוטומטית
מחירון: 144,790 ₪
המחיר שלנו: 114,700 ₪
חסכון: 30,090 ₪
אופל אסטרה דיזל ברלינה (סדאן) אוטומטית
מחירון: 134,900 ₪
המחיר שלנו: 99,900 ₪
חסכון: 35,000 ₪
מאזדה 3 ספורט אוטומטית
מחירון: 132,000 ₪
המחיר שלנו: 114,500 ₪
חסכון: 17,500 ₪
יונדאי אלנטרה אוטומטית
מחירון: 133,500 ₪
המחיר שלנו: 109,000 ₪
חסכון: 24,500 ₪
מיצובישי אאוטלנדר (7 מושבים) אוטומטית
מחירון: 169,900 ₪
המחיר שלנו: 147,600 ₪
חסכון: 22,300 ₪
קיה ספורטאז' אוטומטית
מחירון: 139,900 ₪
המחיר שלנו: 124,900 ₪
חסכון: 15,000 ₪
קיה פיקנטו החדשה 1.2 אוטומטית
מחירון: 79,500 ₪
המחיר שלנו: 68,500 ₪
חסכון: 11,000 ₪
סקודה פאביה וסוזוקי סוויפט
סקודה פאביה וסוזוקי סוויפט
 
 

צילום: יואב קווה

סוזוקי סוויפט נראית טוב יותר. במיוחד באדום. סקודה פאביה שמרנית יותר למראה ומבוגרת – למרות הגג הלבן. אלא שכבר אחרי כמה מטרים של נהיגה מבינים שהפאביה היא בכל זאת סקסית – לא בעיצוב, אלא בביצוע. לפאביה יש מנוע בנזין־טורבו ממזר, 1.2 ליטרים עם 105 כ"ס ו– 17.8 קג"מ, וזה מעיף את המכונית כמו נוצה בהוריקן.

וזה לא נעצר שם: היא מצוידת גם בתיבת הילוכים מופלאה, רובוטית, שני מצמדים, שבעה הילוכים, שמשחררת את כל הסוסים של המנוע לדהירה פרועה. נפח המנוע של סוויפט החדשה הוא 1.2 ליטרים, להבדיל מ– 1.5 ליטרים שהיו בסוויפט הקודמת. המנוע הזה לא מצויד בטורבו. תיבת ההילוכים סטנדרטית עם ארבע מהירויות. התוצאה טובה ביחס לסוויפט הקודמת – המנוע החדש צעיר יותר, יש לו צליל משופר והוא הרבה יותר חסכוני בדלק. מצד שני, השילוב מנוע־גיר של הפאביה קטלני וקשה לעמוד מולו.

אני כותב סוויפט "החדשה", אבל בתצלום רואים את הסוויפט הישנה. מה קורה כאן? מתברר שזאת אכן מכונית חדשה ואפילו גדולה יותר – ארוכה ב– 9 ס"מ מהדגם היוצא ויושבת על בסיס גלגלים ארוך ב– 5 ס"מ. אלא שהסוזוקאים בחרו להשאיר על כנו את אותו עיצוב ממש, ורק עקשני הפרטים הקטנים יבחינו שזאת מכונית חדשה. בעיניי זה פספוס: אם אתם מייצרים מכונית חדשה, תנו לנו לראות את זה. עיצוב הפנים של הסוויפט רענן יותר, זה של הפאביה רציני וקודר.

סוזוקי סויפט וסקודה פאביה. הסויפט תשמור על הערך, הפאביה תעניק תמורה גבוהה יותר לכסף

בחזרה למנועים. פאביה 1.2 טורבו אמורה להיות חסכונית יותר? לא. בטח לא עם ביצועים מהממים כאלה. מי שייסע בה לאט ולא יכניס את הטורבו לפעולה יגרד את ה– 15 ק"מ לליטר. אבל אנחנו לא התאפקנו והמכונית רשמה 11 ק"מ לליטר – תוצאה זהה לזו שרשמה הסוויפט.

הסוויפט הקודמת היתה די צעצוע. לא צעצוע כמו דייהטסו סיריון, אבל צעצוע. הסוויפט החדשה היא מכונית הרבה יותר בוגרת ומשכנעת. שתי נקודות לסוזוקי, יצרן שרגיל למכוניות קטנות וצעצועיות. פאביה, את זה אנחנו יודעים כבר שנים, היא מכונית קטנה־גדולה, בוגרת מאוד. אין לה מתחרות רבות בקרב הקטנות בנסיעות למרחקים ארוכות. תענוג. אז שוב – הסוויפט קפצה כיתה, אבל מולה ניצבת כנראה מלכת השכבה.

איפה לוקחת הסוויפט? אצל לוי יצחק. סוזוקי סוויפט מהדור הקודם ידועה כמכונית אמינה מאוד, מבוקשת בשוק היד השנייה ונסחרת בקלות. מי ששמרן, מי שקונה בשביל למכור, שילך על הסוזוקי. פאביה היא הימור גדול יותר. מנועי

הטורבו הקטנים ותיבות ההילוכים הרובוטיות בעלות שני המצמדים הם טכנולוגיה חדשה יחסית, ויש כאלה שנרתעים מזה. אני לא. בעיניי, סקודה פאביה היא המנצחת הברורה בהשוואה זו. 

ועוד דבר: המכוניות האלה, ששייכות לקטגוריות הסופר מיני, מוכיחות שלא צריך מכונית משפחתית. באמת. אם יש לכם צאצא אחד או שניים הן מספיקות בהחלט ומציעות תחבורה נוחה, בטוחה, זריזה וחסכונית, ולא רק בעיר או בפרברים. סוזוקי סוויפט, ובוודאי סקודה פאביה, ישמחו לצאת מיד עכשיו לאילת או לראש פינה.

סקודה פאביה (מימין) וסוזוקי סוויפט. הפאביה מרגישה צעירה ודינאמית

סקודה פאביה וסוזוקי סוויפט – סיכום

סקודה פאביה

בעד: מנוע וגיר, נוחות בינעירונית.

נגד: שמרנית מבחוץ.

שורה תחתונה: תמורה מצוינת לכסף.

סוזוקי סוויפט

בעד: מרווחת ובוגרת יותר מבעבר.

נגד: שמרנית מבפנים.

שורה תחתונה: הבחירה הסולידית.

לקריאה נוספת >> חוות דעת סקודה פאביה

סקודה פאביה וסוזוקי סוויפט – מפרט טכני

סקודה פאביה Elegance

תצורה: 5 דלתות, 5 מושבים
הנעה ותמסורת: קדמית, תיבה אוטומטית רובוטית (DSG) בת 7 יחסי העברה ואפשרות לתפעול ידני
מנוע : בנזין-טורבו, 4 בוכנות רוחבי, נפח 1,197 סמ"ק, הספק מרבי 105 כ"ס ב 5,000 סל"ד, מומנט מרבי 17.8 קג"מ ב 1,550 סל"ד
ביצועים: מהירות מירבית 189 קמ"ש, תאוצה מ-0 ל-100 קמ"ש 10.2 שניות
צריכת דלק: נתוני מעבדה 18.9 ק"מ לליטר, נתוני מבחן 11 ק"מ לליטר
קבוצת זיהום: 3
בטיחות: 4 כריות אוויר,ABS בקרת יציבות אלקטרונית, זכתה ב-4 מתוך 5 כוכבים במבחני הריסוק של EuroNCAP
שנת השקה: 2007 
מידות צמיגים: 195/55R15
בסיס גלגלים: 246.5 ס"מ
אורך: 400 ס"מ
רוחב: 164 ס"מ
גובה: 150 ס"מ
משקל עצמי: 1,164 ק"ג
נפח תא מטען: 315 ליטר (1,180 ליטר עם קיפול מושבים) 
מחיר: 106 אלף שקל
אבזור כלול במחיר: מחשב דרך, בקרת אקלים, חישוקים קלים, פנסי ערפל, מערכת שמע מקורית
גרסאות נוספות: גרסת Ambinte מופחתת אבזור במחיר 100 אלף שקל, גרסאות ידניות בשתי רמות הספק – 86 או 105 כ"ס במחיר 87 אלף או 98 אלף בהתאמה

לקריאה נוספת >> חוות דעת סוזוקי סוויפט

skoda&suzuki

סוזוקי סוויפט GLX

תצורה: 5 דלתות, 5 מושבים
הנעה ותמסורת: קדמית, תיבה אוטומטית בת 4 יחסי העברה 
מנוע : בנזין, 4 בוכנות רוחבי, נפח 1,242 סמ"ק, הספק מרבי 93 כ"ס ב 6,000 סל"ד, מומנט מרבי 12 קג"מ ב 4,800 סל"ד
ביצועים: מהירות מירבית 160 קמ"ש, תאוצה מ-0 ל-100 קמ"ש 13.5 שניותצריכת דלק: נתוני מעבדה 17.8 ק"מ לליטר, נתוני מבחן 11 ק"מ לליטר
קבוצת זיהום: 3
בטיחות: 4 כריות אוויר,ABS בקרת יציבות אלקטרונית, זכתה ב-5 מתוך 5 כוכבים במבחני הריסוק של EuroNCAP
שנת השקה: 2010 
מידות צמיגים: 195/55R16
בסיס גלגלים: 243 ס"מ
אורך: 385 ס"מ
רוחב: 169.5 ס"מ
גובה: 150 ס"מ
משקל עצמי: 1,990 ק"ג
נפח תא מטען: 211 ליטר (528 ליטר עם קיפול מושבים) 
מחיר: 104 אלף שקל
אבזור כלול במחיר: מחשב דרך, חישוקים קלים, פנסי ערפל, מערכת שמע מקורית עם שליטה מגלגל ההגה
גרסאות נוספות: גרסת אבזור GLX-i הכוללת בנוסף מערכת בקרת אקלים ובקרת שיוט במחיר 108 אלף שקל