סקודה ראפיד מבחן דרכים

סקודה ראפיד נראית שמרנית ומחוספסת. אז למה כשאני נוהג בה אני כל הזמן מחייך?


מאת: יואב קווה, 16/06/2013
סקודה ראפיד
סקודה ראפיד
סקודה ראפיד
סקודה ראפיד
 
 

צילום: יואב קווה

למסעדה נכנס איש שנהג בביואיק לה קרוס. המסעדה בעמק, על שפת הכביש. האיש עם הביואיק עומד מול התפריט, שתלוי גבוה על הקיר, מרים את הראש, שואל את האיש של המסעדה מה כדאי. כשהיו שואלים את יעל שלי מה כדאי היא תמיד היתה דוחפת להם את המנות שנשארו להם בעודף. האיש של המסעדה ממליץ לו על לחם הבית ו"נשים לך בפנים קבבים או רצועות חזה עוף על הפלנצ׳טה".

לאיש של הביואיק יש נעלי אדידס עם פסים צהובים, מכנסי ג׳ינס כחולים רגילים וחולצה מכופתרת לבנה נקייה. הוא מסביר שהוא בדיאטת לחם ושואל אם יש משהו אחר. האיש של המסעדה אומר ש"מותר לקחת הפסקה קטנה מהדיאטה" וביואיק משתכנע, מזמין סנדביץ' עם עוף ושואל אם הצ׳יפס מטוגן. אומרים לו שכן. אז רק קצת, הוא מבקש. הוא מתיישב בקצה הכיסא, מחזיק את הרגליים מלופפות אחת בשנייה, החרטום של הימנית נוגע בקושי ברצפה. האוכל שלו מגיע. האוטו שלו חונה בחוץ, ממש ליד הדלת, לה קרוס, 2008 או משהו כזה, צבע כסף.

ביואיק שואל אם יש מפיות. נותנים לו. זה עלא כיפק כאן, הוא אומר. עוד מעט ייכנס לביואיק שלו, ישלב D, וידפוק חראקה מטורף. אני יודע את זה. החברה שלו מחכה גבוהה ורזה בקצה תחנת הדלק, ליד הילו. הם בדרך לצימר פלוס ג'קוזי פלוס מערה כחולה באצבע גליל. קוראים לו בני. רגליים קצרות, משקפיים, שיער דליל, גר בקרית אונו. הוא קם ללכת. אני מבחין שיש לו אקדח במכנסיים.

המכוניות של סקודה מכופתרות, מכופתרות ושימושיות, מכופתרות ושימושיות ומשעממות. תמיד עם תא מטען גדול, תמיד בצבע כסוף או אפור. מקסימום בז'. יש להם יציאה אחת, סקודה ייטי, וחצי יציאה, סקודה רומסטר. השאר שממה. גם סקודה ראפיד נראית כמו שממה. זו סדאן הכי סטנדרטית שיכול להיות. אם תתקלו בה ברחוב אתם עלולים לחשוב שזו אוקטביה חדשה. ראפיד מכובדת למראה. היא משתרעת לאורך 448 ס"מ, רק 9 ס"מ פחות מאוקטביה. וחוץ מזה תא המטען ענק. נראה כמו סדאן, נפתח כמו הצ'בק וכמו באוקטביה או סופרב אפשר להנחית שם פלוגת טנקים או קניות מהסופר לשבוע. מרחב המחיה במושב האחורי בסדר גמור, גדול בצד של הברכיים, קצת פחות בממד הראש.

ראפיד היא מכונית תת משפחתית, מקבילה של פיז'ו 301, סיטרואן C אליזה, יונדאי i25, קיה ריו, שברולט סוניק, MG350 וכו'. היא לא מכונית מעודנת ולא מתוחכמת. השלדה שלה די מיושנת. נוחות הנסיעה לא מבריקה ומרגישים חספוס כללי. זה בולט במערך הפשוט של המתלים ובפלסטיקה הקשיחה שעוטפת את לוח השעונים. זה לא מפתיע. ככה זה בפלח התת משפחתיות, מכוניות זולות לייצור שמיועדות לשווקים שמחפשים דילים כמו מזרח אירופה, טורקיה ואנחנו. הנוסחה, כמו בימי המיצובישי לאנסר של שנות ה-80, היא תמורה לכסף פלוס רושם לשכנים. סקודה ראפיד היא סקודה משעממת למראה, שמרנית ומחוספסת. אז למה אני כל הזמן מחייך?

המנוע גיר. על זה הם לא התקמצנו. הראפיד בגרסה האוטומטית מצוידת בלב מנוע יהלום. בנזין טורבו, 1.4 ליטרים, 122 כוחות סוס. המנוע הזה מככב בהרבה דגמים של קונצרן פולקסווגן, כולל גולף ואאודי 1A. הוא משחרר לכביש 20 קג"מ מומנט כבר ב-1,500 סל"ד שבפועל, בלי להיכנס להסברים מיותרים, מצמיחים למכונית הזאת כנפיים.

אני אגיד את זה בקול רם – זה המנוע הכי טוב בשכונה. הוא מקרקס את כל ה-1,600 למיניהם.

הוא כל כך טוב שסתם נהניתי ללחוץ על הדוושה, להאיץ קצת, לעזוב, ללחוץ שוב. ה-1.4 טורבו הזה בשרני, חזק, מגיב מדויק. הוא גם די חסכוני – 12.5 ק"מ לליטר בנהיגה בנעירונית מהירה. הוא עובד נפלא עם תיבת ההילוכים הרובוטית שני מצמדים (DSG). זה מנוע שיכול להתאים בקלות למכונית ספורטיבית. למעשה הוא כבר נמצא באחת כזאת – פולקסווגן שירוקו בגרסה הבסיסית שלה.

פולקסווגן הקדימו את התעשייה בהפצה מסיבית של תיבות ההילוכים כפולות המצמד (שעברו ויש אומרים שעדיין עוברות חבלי לידה קשים של תקלות ובעיות טכניות). פולקסווגן הקדימו גם בהפצה מסיבית של מנועי הבנזין קטני הנפח עם מגדשי הטורבו. גם זה מסתנן במהירות למתחרים – פיאט, אלפא, פורד, אופל ועוד.

סקודה ראפיד משווקת בשלוש גרסאות: 1.4 ליטר בנזין טורבו אוטומטית (מכונית המבחן), 1.2 ליטר בנזין טורבו ידנית (גם הוא מנוע מצוין) ו-1.6 ליטר דיזל טורבו ידנית (מנוע חזק אבל פחות מבריק).

הרמקולים של המסעדה משמיעים את סטינג ו”ווקינג און דה מון”. האיש עם האקדח נכנס לביואיק הכסופה, חוגר, מניע, מתעכב רגע ופתאום דופק גז ונעלם.

בעד: מנוע וגיר, מנוע וגיר, מנוע וגיר

נגד: כל השאר

סיכום: אני מוכן להתפשר על כל השאר

סקודה ראפיד – מפרט טכני

תצורה: ארבע דלתות, ליפטבק, חמישה מקומות ישיבה

הנעה ותמסורת: קדמית, אוטומטית (רובוטית, שני מצמדים, 7 הילוכים)

מנוע: בנזין, טורבו, 1,390 סמ"ק

הספק מרבי: 122 כ"ס ב-5,000 סל"ד

מומנט מרבי: 20.3 קג"מ ב-1,500 סל"ד

מהירות מרבית: 206 קמ"ש

תאוצה ל-100 קמ"ש: 9.5 ש'

צריכת דלק (נתוני יצרן): 17.3 ק"מ לליטר

צריכת דלק (נתוני מבחן): 12.5 ק"מ לליטר

קבוצת זיהום: 3

בטיחות: 5 כוכבים במבחן ריסוק, 6 כריות אוויר

מידות: אורך 448 ס"מ, רוחב 170 ס"מ, גובה 146 ס"מ, בסיס גלגלים 260 ס"מ

נפח תא מטען: 530 ליטרים

משקל עצמי: 1,230 ק"ג

אבזור כלול במחיר: מערכת שמע עם כניסת AUX ושליטה מההגה, ניטור לחץ אוויר בצמיגים

רכב חדש 0 ק"מ !
התקשרו עכשיו 073-374-2700
שלח
  • סובארו XV מנוע 2.0 ליטר אוטומטית
    מחירון: 159,900 ₪
    המחיר שלנו: 126,900 ₪
    חסכון: 33,000 ₪
  • אופל אסטרה דיזל ברלינה (סדאן) אוטומטית
    מחירון: 134,900 ₪
    המחיר שלנו: 99,900 ₪
    חסכון: 35,000 ₪
  • מאזדה 3 ספורט אוטומטית
    מחירון: 132,000 ₪
    המחיר שלנו: 114,500 ₪
    חסכון: 17,500 ₪
  • יונדאי אלנטרה אוטומטית
    מחירון: 133,500 ₪
    המחיר שלנו: 109,000 ₪
    חסכון: 24,500 ₪
  • מיצובישי אאוטלנדר (7 מושבים) אוטומטית
    מחירון: 169,900 ₪
    המחיר שלנו: 147,600 ₪
    חסכון: 22,300 ₪
  • קיה ספורטאז' אוטומטית
    מחירון: 139,900 ₪
    המחיר שלנו: 124,200 ₪
    חסכון: 15,700 ₪
  • קיה פיקנטו החדשה 1.2 אוטומטית
    מחירון: 79,500 ₪
    המחיר שלנו: 68,000 ₪
    חסכון: 11,500 ₪
כל הדגמים
סובארו XV מנוע 2.0 ליטר אוטומטית
מחירון: 159,900 ₪
המחיר שלנו: 126,900 ₪
חסכון: 33,000 ₪
אופל אסטרה דיזל ברלינה (סדאן) אוטומטית
מחירון: 134,900 ₪
המחיר שלנו: 99,900 ₪
חסכון: 35,000 ₪
מאזדה 3 ספורט אוטומטית
מחירון: 132,000 ₪
המחיר שלנו: 114,500 ₪
חסכון: 17,500 ₪
יונדאי אלנטרה אוטומטית
מחירון: 133,500 ₪
המחיר שלנו: 109,000 ₪
חסכון: 24,500 ₪
מיצובישי אאוטלנדר (7 מושבים) אוטומטית
מחירון: 169,900 ₪
המחיר שלנו: 147,600 ₪
חסכון: 22,300 ₪
קיה ספורטאז' אוטומטית
מחירון: 139,900 ₪
המחיר שלנו: 124,200 ₪
חסכון: 15,700 ₪
קיה פיקנטו החדשה 1.2 אוטומטית
מחירון: 79,500 ₪
המחיר שלנו: 68,000 ₪
חסכון: 11,500 ₪